Vierailija

Tyttömme 2v oli viime viikolla tiistaista-perjantaihin totaalisella paastolla, eli ei syönyt mitään mutta joi maitoa kuitenkin tuolloin kuitenkin yli 2l päivä. Hän oli silloin nuo päivät kovassa kuumeessa koko ajan yli 38c. Samoin minä oli kipeä eli lääkärien mukaan virus influessa. Käytin tyttöni tiistaina ja sunnuntaina lääkärissä ja korvatulehdusta yms. ei ole.

Nyt hän on ollut kuumeeton lauantaista asti. Mikään ruoka ei maisti eli haluaa juoda vain maitoa ( sekin tuttipullosta). Olen aivan epätoivon partaallaa mitä tehdä. Tyttömme on ollut aina erittäin hyvä syömään mutta nyt ei mikään kelpaa paisi maito. Mitä pitäisi tehdä? Lopettaa maidon antminen? Niin teinkin tänään mutta ei silti suostunut syömään ja vaiipojen pysyessä kuivana oli pakko sitten sitä maitoa antaa. Nenä vielä tyrökllä vuotaa ja niin itsellänikin. Huomaan sen vaikuttavan itsellänikin ruokahaluun mutta itse kyllä syön muuten tulee niin heikko olo. Luulisi näin olevan tytöllämmekin?

Kommentit (8)

- Lemppariruokia?

- Hassuttele ruoalla? Laitat annokseen silmät/nenän/suun/korvat/hiuksia toisilla ruoka-aineilla tai kukkia tai ihan mitä kuvioa vain?

- Leikit ruoan kanssa? Äidille tämä lentokoneannos, lapselle täältä tulee pukspuks juna-annos, miaumiau kissa lähettää pikku Mirko-Eerolle ruokaa, täältä tulee nyt metrolla lusikallinen ruokaa pikku Pirkko-Kaarinan suuhun...

- Kun lapsi katsoo vaikka piirettyjä olohuoneessa, niin viet ruoat sinne? Eli samalla kun katsoo ohjelmaa, niin huikkaat ruokaa muksun suuhun. Tai jos luette kirjaa, niin jokaisen siivun kääntämisen jälkeen lusikallinen ruokaa muksun suppuun...

- Lopetat maidon antamisen? Ja annat lapselle jotain muuta.

Eli olen tarjonnutkin vain lempiruokia, jäätelöäkin yms, ei kelpaa mikään (ei karkitkaan!, sipsejä on syönyt muutaman)

Olen laittanut hänet syöttötuoliin ja laittanut ti-ti nallea yms. pyörimään, ei hämää

Ruoka on ollut kauniisti laitettu, aina nalle puh astioista ja muumi ruokailuvälineet jotka on hänelloe tärkeitä.

Omituisinta on se kun ei kärtä ruokaa minulta. Eli aina kun olen syönyt niin on vinkunut maistipalaa minun ruuasta. Nyt ei ole kiinnostunut yhtään mistä syön.

Paastoa on nyt siis ollut viikon. Onneksi juo edes maitoa. Aamulla vannoin etten anna maitoa enkä sitä sitten antanutkaan kuin 100ml päivällä. Nyt oli sitten pakko antaa illalla lisää runsaati koska mikään muu ei kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja nyt ei kelpaa mikään ei sitten mikään. Tarkoitan tuolla hyvällä ruokahalulla että on syönyt aina lautasen tyhjäksi eikä ole kursaillut uusia makuja. Eli on syönyt aura-juustoa tai mitä tahansa aikuisten ruokaa tuosta vaan. Ehkä tähän täytyy nyt sitten vain oppia, tuntuu vaan niin kamalalta. Onneksi sentään 2v neuvolassa mitat oli 16.5kg ja 96cm. Nyt tosin paino jo tippunut maitokuurilla -1.5kg.

Yks terveellinen olisi mustikkakeitto tms mitä myydään paremmissa kaupoissa. Sellanen 2dl, pillillä oleva tetra. Jos edes sellaista suostuis...

Yhteyttä neuvolaan, terkkaan, lääkäriin?

... ehkä osaan helpottaa omaa ajattelua: tyttö on varmaan jotenkin yhdistänyt, että kun hän ottaa maitoa niin tulee parempi olo. Ehkä olon parantuessa ottaa taas ruokaakin.

Sinuna soittaisin varmaan neuvolaan ja kysyisin että joko pitäisi ruoan alkaa maistumaan. Kaikki lempiruoat olette varmaan jo koittaneet?

oli 4½-vuotias 6 päivää kuumeessa. Meni pari viikkoa ennen kuin söi kunnolla sairastumisensa jälkeen.

Tänään viimeski huusi ulkoa sisälle tullessa, että äiti, mulla on dinosauruksen nälkä =)

Eikös se nälkä sieltä tule, vaikka äidin onkin sitä repivää odotella.

Tsemppiä!

Maitoa vaan jois ja muutenkin koko ajan pyytää jotain tyyliin " anna leipää, haluun jäätelöä" .Sitten kun antaa niin syö vaan haukkauksen leipää tai puraisun jäätelöä. Ruoka ei söis ollenkaan jos en tuputtais. On kuitenkin terve, virkeä jne. Eli en ole huolissani (annan sana solia kuitenkin).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat