Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

" oikeasti" synnyttää? Esikoinen oli avotarjonnassa ja synnytys pysähtyi, joten leikattiin. Kokemus parin tunnin ponnistuksineen oli kumminkin niin kamala, ettei meille tule lisää lapsia.

Mulla on kumminkin vaivana iso syyllisyys siitä että mulla on lapsi mutta en ole silti joutunut kokemaan esim. sitä kamaluutta kun lapsi pullahtaa ulos ja tehdään epparit ja alapää repeää. Olen jänistämässä naiseuskokeeni koska raukkamaisesti jätän tekemättä lisää lapsia. Tuntuu melkein siltä että painajaismainen synnytys vaanii mua tuolla jossain ja se voi millä hetkellä tahansa hyökätä sieltä mun kimppuun. Olenko ihan hassu =)?

Kommentit (6)

Kyllä se seCtio on ihan yhtä synnytys, kuin alakautta olevakin

t. yhden leikatun ja kahden luomun mutsi

ps. pelkoseCtiolla saat kyllä lisää muksuja, ei synnytystä tarvitse pelätä, ettei uskalla lisää muksua haluta...

Oletan kuitenkin, että viestisi oli tsoukki :)

Jos kokemus oli sinulle niin kamala ettet lisää lapsia halua, niin aivan varmasti olet synnytystuskasi kärsinyt!

t: alakautta yhden lapsen synnyttänyt, ei epparia, ei tikkejä, mutta 21 h supistuksia, lisää lapsia tulossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Enkä uskalla kyllä enää harkitakaan lapsia, koska entä jos en saakaan sektiota?! Tuskin sitä voi etukäteen tilata. Mitä teen jos olen raskaana ja lääkäri ei sektiota myönnä! Parempi olla tulematta raskaaksi, jos ei ole valmis synnyttämään. Mutta tuntuu siltä ihan kuin olis jättänyt koulun kesken ja todistuksen saamatta kun lapsi ei tullut ulos alapäästä. Järki sanoo ettei noin tarttis ajatella mutta siltä kumminkin tuntuu.

Pääasia, että olemme kaikki kolme hengissä ja olen kyllä saanut osani synnyttämisestä, vaikkakin itse ponnistusvaihe on jäänyt kokematta.

Esikoista väkerrettiin ensimmäisenä päivänä 15 tuntia ja seuraavana päivänä 5 tuntia, kaikki käynnistysmahdollisuudet on kokeiltu, kivunlievitykset tulivat tutuiksi jne.

Kaupan päälle sain molemmilla kerroilla tulehtuneen leikkaushaavan ja muut sektion mukanaan tuomat riesat.

En koe pätkääkään syyllisyyttä siitä, että olisin muka päässyt liian helpolla.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat