Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Voi hemmetin hemmetti!!! Kirjoitin puoli tuntia tiistain tapahtumista ja sit meidän kone päätti käynnistää yhtäkkiä itsensä uudelleen. Ehdin kopioida, mut eihän se tallessa pysynyt, ARHG!!

Nyt uus yritys kun Joannakin tossa vasta yrittää nukahtaa ja saa tuttia täs samalla nostella suuhun...

Menin sit eilen aamulla sinne sappirakon poistoon. Meinas tulla pupu pöksyyn ja meinasin kääntyä sairaalasta takas kotia ku oon vähän kipeä. Mut olin jo edellisenä päivänä soittanut, että saako kipeenä tulla ja nukutuslääkäri lupas nukuttaa vaikka on kurkku kipee ja vähän yskää jos ei kuumetta ole. Joten ei auttanut kuin kävellä sisään sairaalaan.

Pari tuntia jouduin vuoroani odottelemaan ja lääkäri tuli kertomaan leikkauksesta. Tähystyksenä (4 pientä haavaa) yritetään tehdä, mutta koska mulla on poistettu kivi sappitiehyestä niin suurempi (5%) mahdollisuus, että muuttuu kiinnikkeiden takia avoleikkaukseksi. Ja kaikkea muuta operaatiosta kertoi.

Sit hoitajat toi lääkkeitä jotka otin (diapamia en halunnu ku aattelin kestäväni ilman) ja ehdin juuri torkahtaa kun tultiin herättelemään, että mun vuoro. Matkalla leikkuriin vasta tajusin, et apua nyt se on menoa ja olinkin ihan kalpea sinne saavuttaessa. No hoitajat sai ajatukset pois leikkauksesta kyselemällä vauvasta, mutta sit kun mun kädet ja jalat oli sidottu kiinni ja valmistelut tehty ja odoteltiin kaikessa hiljaisuudessa sitä nukutuslääkäriä niin alko kyyneleet valuu ku silmät kiinni mietin sitä 5% mahdollisuutta ja että toivottavasti en yski nukutuksen aikana ettei vahingossa valtimoon osu..ihan kun oliskin mahdollista ;)... ja manasin ku en sitä diapamia ottanu. Ihana hoitaja sit huomas, pyyhki kyyneleet ja silitti mua kädestä (heti tuli parempi mieli=) Vihdoin sit nukutuslääkäri tuli ja käskettiin ajattelee jotain mukavaa ja ZZZzzzZ..

Leikkaus meni hyvin ja heräämössä kysyttiin kipua 1-10 ja oli sanottu jos yli 3 niin pyydä vaan kipulääkettä. Mä en saanu muuta suustani inistyä tokkurassa ku *SATTUU* ja sain kipulääkettä suoraan suoneen niin kivut " loppui" heti =D Hengitysputki oli jotenkin hangannut/painanut pahasti mun huulta kun alahuuli on puoliks turvoksissa... täytynee pysyä pari päivää kotosalla jos haluaa välttyä ihmisten ilkeiltä katseilta.

Täällä mä nyt kotona liikun kun hidastetussa filmissä ja yritän ottaa rauhallisesti. En oo uskaltanu kipulääkettä ottaa kun huomasin sairaalas et ku ei tunne kipua niin tekee liian " rajusti" eli normaalisti asioita. Ku kipu on siedettävää ilman lääkettäki ni tajuaa heti lopettaa jos sattuu. En tiedä voiko verrata sektiohaavan kipuun, mut vaikka haavat on pieniä (1-2cm) niin kipeitä on ja ku ne on vielä monessa kohtaa. Toivottavasti nyt sappikivut olis taakse jäänyttä elämää.

Joanna ei ollut moksiskaan kun tuli isin kanssa sairaalasta mua hakemaan. Tapitti vaan mua suoraan silmiin " ai tuo taas tossa" =D Oli kyllä kitissy normaalia enemmän, että ehkä jonkunlaista ikävää kuitenkin oli ollut 12h aikana kun poissa olin =)

Voi, että kun yskittää eikä uskalla kunnolla yskiä ku haavoihin sattuu jo pieni kakominenkin... tosi ahdistavaa ku tuntuu et pitäis kunnolla rykästä et olo helpottais, mut ei pysty. Nauraminenkin SATTUU ja ilkee mies vaan kertoo vitsejä tossa vieressä! Onneks on yskänlääkettä, mut sitäki saa vaan 6h välein ottaa. No nyt en rasita teitä enää sappijutuilla =D

Sit oli juttua vaipoista. Meillä pirkan 4-8kg käytössä eikä falskaa yhtään! Pari viikkoa ollaan niitä käytetty ja todella tyytyväinen oon kun oli sitä ennen parin viikon jakso jolloinka kaikki falskas.

Täytyis varmaan mennä nukkumaan kun Joannakin vetelee nyt sikeitä.

Mies tossa toivoo et tää(KIN) teksti häviää ku en " ehdi" vastaa sille kun tohkeissani tänne kirjoitan =) Kysyny samaa kysymystä monta kertaa ja mä koko ajan, että " mitäh" ku unohdin mitä kysy...heh heh... Oli salilla ku aikasempi teksti katos ja mä soitin " voi vi**u ku puol tuntii kirjotin ja kone päätti tiltata*. Ilkee mies ;) No nyt täytyy mennä joko nukkumaan tai jutskailemaan ukon kanssa... ehkä miehen kanssa ensin kun huutelee, että vauva-palsta tärkeempi ja hän tuntee olevansa hylätty =D HEEEIIPPA!

-S & J-

Kommentit (16)

Ihan ekaksi pikaiset paranemiset kaikille kipeille!

Meilläkin ollaan kipeinä. Iski neidille sitten korvatulehdus ja molempiin korviin. :( Tiistain ja keskiviikon välinen yö oli tosi takkuinen, koska tyttö oli niin tukkoinen. Keittosuolatipat ovat ahkerassa käytössä. No eilen rupesin sitten epäilemään mahtaisiko olla korvatulehdusta, koska tyttö kovasti räpelsi korviaan koko päivän ja kitisi joka kerta kun koski niihin. Halusin kuitenkin katsoa rauhassa tilannetta vielä viime yön ja joskus puoli kolmen aikaan totesin miehelle, että aamulla soitan lääkäriin. Ja tulehdushan sieltä sitten löytyi.. Ihmettelin kovasti sitä, että kun tytöllä ei kuitenkaan oo yhtään lämpöä, eikä huuda makuulla ollessaan. Kitisee vaan tukkoisuuttaan ja silloin, kun korviaan räplää. Lääkärin mielestä kuitenkin ihan normaali juttu. Nyt sitten antibiootilla ollaan viikon verran. Toivottavasti tästä ei nyt ala mikään kierre!

Tässähän tää päivä on sitten mennyt sairautta ihmetelless. Ulkona Nella kuitenkin nukkui, ihan lääkärinkin määräyksestä, koska kuumetta ei ole. Tukkoisuuteen auttaa ja kun vaan korvat hyvin suojaa, niin ei pitäisi olla haittaa. Onkohan kenelläkään kokemuksia ulkonanukkumisesta korvatulehduksessa? Onko jollekulle sanottu, ettei saisi nukuttaa ulkona ja miksi näin? Pelottaa niin aina nämä kaikki ohjeet, kun ei voi olla ihan satavarma, miten pitäisi toimia..

Nella on nyt iltanokosillaan tuolla ulkona. Käytiin hakemassa vielä lisää keittosuolatippoja, kun unohtui päivällä ostaa kun niitä antibiootteja haettiin. Rasittaa olla tällainen lahopää! No tulipahan lenkkiä samalla ja näki iltavuorossa olevia työkavereita.. :)

Mieskin saapui just kotiin ja painui kauhealla kiireellä suihkuun, että ehtisi ennen kuin tyttö herää. Taitaa miehellä olla päivisin aina kova ikävä ja varmaan jännityskin päällä, että näkeekö edes lastaan enää samana päivänä, kun ei voi olla varma kauanko töissä menee. Ja nyt mies tietysti taitaa vähän olla huolissaan miten mä jaksan sairaan lapsen kanssa, vaikka eipä tuo juurikaan lisävoimia oo kaivannut. Lähinnä itsellä on paha olla pikkuisen puolesta, kun on kipeä. Imeminen sujuu ihan hyvin tukkoisuudesta huolimatta. Onneksi!

Eipä kerinnyt mies pois suihkusta ennen Nellan heräämistä. Just kävin hakemassa nyytin syliini tuolta ulkosalta. Nyt on aika pirteän ja iloisen näköinen neitonen. :) Jospa tämä tästä. Nyt menen vaihtamaan vaipat, koska haiskahtaa siltä, että tyttö on tehnyt mulle ruskeat yllärit. Ja sitten tietysti safkaa koko porukalle pitäisi loihtia. Tytön ateria onkin kaikista helpoin homma. :)

Mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nella 2½ kk

Huomenta vaan kaikille! En oo päässy kuukauteen koneelle. Meillä on ollu vähän kiireitä, tehtiin maaliskuun lopussa viikon pikamuutto ja viime viikonloppuna meillä oli ristiäiset. Prinsessamme sai nimeksi Rea Irene Karoliina. Lapin mummo ja pappa olivat meillä viikon verran lomalla, pikemminkin se oli lomaa mulle =)

Mutta kerronpa tässä vähän meijän kuulumisia, toivottavasti Rea nukkuu sen aikaa. Rea on valvottanu jonkin verran öisin, nukkui ekan pätkän 3-4h ja sitten syömään. Tässä välissä pidettiin äitiä hereillä n. 2h ja loppu yö syötiin sitten tunnin tai kahen tunnin välein. Aamuisin noin viiden aikaan tuli sydäntä särkevää lohdutonta itkua (pikemmin parkumista) jota ei meinattu saaha loppumaan, onneksi isän syli kuitenkin lopulta aina auttoi :) Päivällä ei nukuta tuskin yhtään, mitä nyt torkahdetaan tissiin ja kun äiti tekee katoamistempun niin tyttö herää n. 10-15min päästä :) ensimmäinen kk meni suurinpiirtein siihen että tyttöä piti kannella päivisin ja iltaisin jotta sen sai nukkumaan, kun Rea sit nukahti syliin ja sen vei sänkyyn niin eipä nukuttanut enää. Rattaissa ulkona on nukkunut muutaman kerran parin kolmen tunnin unet! Nykyisin nukkuu vaan sen aikaa kun työnnellään tai pidetään rattaiden vieressä " seuraa" .

Välillä tuntui että en yksinkertaisesti jaksa enää, muutama yösyöttö meni niin ettei mulla ole mitään muistikuvaa koko asiasta. Lopulta päätettiin kokeilla vyöhyketerapiaa. Ollaan käyty nytten kolme kertaa vyöhyketerapiassa tuloksena: Rea nukkuu nyt yöt hyvin, syö vain kaksi tai kolme kertaa yössä ja aamu itku on jäänyt pois kokonaan. Nyt kun nukkutaisi vielä rattaissa ulkona yhtä hyvin kuin ennenkin :) Tosin su ristiäiset sotki Rean rytmin ihan kokonaan, ma vastainen yö nukuttiin äitin ja isän välissä levottomasti, maanantaina oltiin vaan äidin sylissä ja nukuttiin siinä parit pienet unet. Nytten ollaan saatu vanha rytmi takaisin ja äitikin on pirteä =)

Jaahas, neiti on herännyt. Makailee tyytyväisenä sängyssä nyrkki suussa. Yöllä kun heräsin syöttämään tyttöä ekan kerran niin äitä oli pienessä sängyssä vastassa isolla hymyllä ja pyöreillä silmillä varustettu prinsessa =)

Mutta nyt on mentävä syöttö hommiin! Yritän keritä jossain välissä lukemaan vanhoja pinoja jotta tiedän mitä teille muille kuuluu!

Hyvää ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!

Mamma_78 ja Rea 7vko+6pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taustalla olen viimeaikoina vain lymyillyt, kummasti tyhjä pää minullakin...:)

Hurjan nopeaa menee aika, Kosti jo 9vko vanha. Huomenna on 2kk neuvola, jänskättää onko 5kg ohitettu. Viimeksi oli 4280g (7vko). Hoikka poika on edelleen, aivan eri mallinen kuin siskonsa.

Yöt menee edelleen hyvin, eka poitsu herää syömään 03-05 (nukkumaan 21-21.30). Seuraavan kerran syö n.klo 06 ja sitten nukutaan vielä 08 asti. Yöunien kans ei oikein ongelmia ole ollutkaan, ja ne vähäisetkin loppui, kun vaihdettiin devitol jekovitiin.

Nyt on uutena tosin tullut, että syötön jälkeen olisi erittäin mukava vain seurustella eikä jatkaa unia. :) Mutta onneksi silti jaksaa pötkötellä sängyssä ja nukahtaa sitten itsekseen uudestaan. Tuttia kyllä pitää tarjota välillä.

Tänään olisi tarkoitus siirtää Kosti pinnasänkyyn. Tähän asti on nukkunut sellaisessa rottinkisängyssä ja sen natina alkaa jo vähitellen rasittaa. Niin paljon kuitenkin jo mönkii sängyssä ja alkaahan se jo turhan ahtaaksikin käydä. Haikeaa on siitäkin sängystä luopua...(äiti on herkkänä vieläkin) :)

Simbucalle toipumisia!

Oululaisia ei vissiin ole kovin montaa täällä, mutta mietin, että olisiko ideaa järjestää tapaamisia täälläkin päin?! Olisi niin kiva saada muutakin juttuseuraa kuin mies ja 2-vuotias napero. :) Sosiaalinen elämä on aika köyhää nykyään...

-pixi & Kosti 9vko-

[color=lightblue]Aamulla käytiin neuvolassa neidin kanssa, muttei sitten viitsitty poikaa punnita, kun nukkui kaukalossaan tyytyväisenä. No, ensi viikolla onkin jo poitsun neuvola.

Poika edelleen hyväntuulinen. Nyt vaan ihmettelen, kun ei eilisen megakakan jälkeen oo tullu ollenkaan kakkaa... ehkäpä se vetäsee jossain vaiheessa taas sellasen megakakat, ettei vaippa riitä. Poika syö taas tiuhempaan tahtiin. Oiskohan ilma täyttäny masun aiemmin ja ei oo syöny niin usein...

Nyt me lähdetään neidin kerhoon valokuvaukseen. Otatan molemmista lapsista yhteiskuvan, saa sitten antaa isovanhemmille. Tai siis yritettään ottaa yhteiskuva, ei poikaa viitsi sitten kuvata, jos harmittaa.

Aurinkoista päivänjatkoa!

-monkey ja Mosse 5vk+-

Simbucalle ja lyytikille pikaista paranemista piti vielä sanomani! Tiedän umpparileikkauksen jäljiltä, ettei leikkauksen jälkeinen kipu todellakaan ole mitään herkkua, mutta koitahan Simbucca jaksaa. Vaikka neuvolassa sanottiin, että synnytyskipu on pahinta kipua mitä on koskaan kokenut, niin edelleen mun mielestä se leikkauksesta heräämisen jälkeinen kipu oli paljon pahempaa. Onneksi se pahin menee tosiaan aika nopeasti ohi kun saa kunnon lääkkeet. Isosisko oli samoihin aikoihin sappileikkauksessa kun mulla oli umpparileikkaus, huviteltiin sen jälkeen piirtämällä niihin arpiin mustalla tussilla silmiä ja jalkoja ja raitoja, että saatiin niistä toukkien ja matojen näköisiä. Suosittelen lämpimästi - kaikki huvi irti ;)

-Aranja edelleen-

Pitääpä pitkästä aikaa muutama rivi kirjoittaa. Joka päivä luen mutta, helposti vaan jää kirjoittamatta. Palstan lukeminen on kyllä tosiaan henkireikä :-)

Kyllä aika menee tosi nopeasti, meidänkin poitsu täyttää 4 vk ensi sunnuntaina. Tosi kivasti mennyt tähän saakka, ilmavaivoja jonkun verran ja niihin liittyvää itkuisuutta, mutta useampana yönä jopa 6 tunnin unipätkät nautittu. Lyhimmilläänkin aina yksi 3-4 tunnin pätkä yössä. Olen itse niin kova unikeko ja tarvitsen valtavasti unta, että toivon tämän olleen periytyvä ominaisuus.

Onko muilla samaa, että keskittymiskyky ja muisti ovat " tuhoutuneet" vauvan tulon myötä? Mun on ainakin vaikea keskittyä lehtien lukemiseen ja leffan katsomiseen, saati sitten kun pitäis hoitaa lapsenhoidon ohessa monimutkaisempiakin toimintoja...

Vaipoista kun ollut puhetta. meillä on käytetty Liberon newborn -vaippoja, jotka alkavat nyt falskata. Nyt ostin Liberon mini -paketin, toivottavasti toimisivat. Poika oli vähän päälle 4 kg 3 viikoa ja 2 päivää vanhana, joten alkaahan nuo painorajatkin viitata vaippakoon vaihtoon.

Palataan, aurinkopullo ja poitsu

Voi monkey! Toivottavasti teilläkin tilanne paranee pian. Siis lopullisesti.

Meidän pojalla on rytmi täysin sekaisin. Nukkuu kaiket päivät ja illat ja heräilee yöllä kahden tunnin välein. Alan olla aika väsynyt, kun en päivisin saa nukuttua esikoisen takia. Lisäksi syöttöjen aikana ja jälkeen on tullut koviakin vatsanvääntöjä.

Soitin ja varasin vyöhyketerapeutin huomiseksi. Haluan kokeilla itekin. Maksaa meillä huikeat 35 euroa kerta!

Kävin viemässä Maistraattiin paperit pojan nimestä, että voin jo jättää passihakemuksen sisään vaikkei kastetta ole suoritettu. Lähdetään 2.6. Kanarialle viikoksi. Saa nähdä kuinka rentouttava reissu sekin tulee olemaan...ei tarvii uneksia silmät kiinni auringonotosta, kun esikoista saa vahtia silmä tarkkana.

Simbucca toivottavasti paranet pian. Onneksi pääsit leikkaukseen!

Pinja ja Josu 5 vko

ja jumpan alotus viivästyy viikolla : ( Olin niin odottanut jumppaan pääsyä kun on niin kova kiire päästä kesäksi laihtumaan vähän että mahtuis vanhat kesävaatteet päälle. Mutta eiköhän tästä selvitä. Buranan voimalla olen porskuttanut tän päivän lasten kans. Mun flunssani on pientä siihen nähden mitä SIMBUCCA on kokenut joten ei muutakuin isota paranemisterkut simbucalle! Empä ole minäkään flunssaa sairastanut sitten ties koska. En ainakaan koko talvena. Nyt jännään sitten tarttuuko kovasti Joeliin! Isommilla lapsillakin flunssa ja yskää.

Nyt kahtena aamuna Joel on herännyt yskimiseensä ja niiskuttaa mutta taas päivällä ei ole mitään. Aamulla ongin hänen sieraimestaan räkäkökön joten se varmaan on häirinnyt hänen untaan, mutta mistä johtunee tuo vain aamuöinen yskiminen. Muuten nukuttiinkin kohtalaisen hyvin yö mutta 5 stä eteenpäin nukuttiin ihan pätkissä vaan. Jospa ens yönä paremmin vielä...

Isi juuri kylvettää Joelia ja mun täytyy rientää poikaa kohta pukemaan että isukki pääsee jatkaan omaa suihkuaan. Isommat lapset saatiin hetki sitten tainnutettua sänkyihinsä ja eiköhän joelkin kohta men unille. On nämä ilta nukkumaan menot vähän aikaistuneet hänellä. Onneksi! Tai vasta kahtena iltana menny apaut klo 22 sänkyyn ja nukahtanut melko pian.

Hyvä MONKEY jos vyöhyketerapia auttaa. Tiedän kuinka raskasta vauva arki on jos vauva itkee hirveesti...

Mutta nyt poikaa pukemaan. Hyvä öitä kaikille toivotaan ; )

T.lyytikki ja joel 2 kk

Meillä on nyt tuon kolmiviikkoisen kanssa kahtena iltana harrastettu iltatankkausta oikein pidemmän kaavan mukaan. Toivottavasti tämä on vain maidon määrän lisäämistä, eikä joku uusi rytmi! Saa nyt nähdä, mitä ensi yöstä tulee, poika heräsi kolmelta ja nukkui sen jälkeen viiden aikaan vain puolen tunnin nokoset ja oli sitten hereillä lähes kymmeneen. Toivottavasti tästä kuitenkin seuraisi vähän normaalia pidemmät yöunet ennen seuraavaa syöttöä :) Aamupäivissä meillä on jo selkeämpi rytmi, mutta nää illat on vähän arvoituksia.

No, pääsipähän tämä äippä saunomaan ja nyt tässä nautiskelin pari pullaa ja saunakaljan (alkoholiton, toki)! En yhtään tiedä, paljonko on painoa lähtenyt synnytyksen jälkeen kun meillä ei ole kotona vaakaa, mutta tuntuu vaan siltä että kuihdun kohta käsiin, niin on pakko yrittää itsekin tankata välillä... Nyt taidan siirtyä sohvalle vielä jalkapallon pariin hetkeksi ennen nukkumista. Hyvä tapa tyhjentää aivot, sikäli kuin siellä muutenkaan mitään on. Mies ei tosin meillä ymmärrä jalkapallon päälle, onneksi sillä on kaveri käymässä niin eivät häiriinny mun vinoutuneista harrastuksista! Pitkiä yöunia kaikille :)

Viime yönä mulle tuli tosi pahoja yskimis kohtauksia ja aivastelen jatkuvasti. Vähän alkoi ahdistaa, että mahtaakohan leikkaushaavat pysyä kasassa. Sairaanhoitaja varoitteli, että haavatyriä saattaa tulla jos ei tue haavoja enkä mä koko aika voi tyyny vatsan päällä kävellä

=( =( Onneks poikittaisviiltoihin ei niin helposti tuu. Ja jos ei silmät ala kellertää niin kai paketti on kasassa myös vatsanahan sisäpuolellakin. Hitto, olis pitäny siirtää kuitenkin sitä leikkausta, mut myöhäistä nyt katua. Soitin osastolle ja yrittävät saada lääkäriltä puhelinreseptin apteekkiin, että saisin vähän tujumpaa yskänlääkettä.

En muuten pärjänny sittenkään ilman särkylääkettä (synnytyksen jälkeen pärjäsin!). Leikkauspäivän iltana ku yritin mennä nukkuu ja varovasti kallistuin sängylle ohjeiden mukaan niin en päässy ihan makuulle enkä myöskään takas ylös ja jouduin huutaa miehen apuun nostaa mut takas istumaan. Tuntui kun vatsa olis ollu täynnä lasinsirpaleita ja sit marssin hakemaan Diclomex Rapid lääkettä (kellekään tuttu?)... on muuten jytyä lääkettä ja vie kyllä kivut mennessään. Ja oon sitä sit ohjeiden mukaan ottanu ettei enää kivut noin pahaks pääsis.

Joannakin on tänään aivastellut ja räkä lentänyt. Onneks pikkuisen nenä ei vielä ainakaan ole pahasti tukossa. Kai se on apteekkiin lähdettävä se vauvan nenän tyhjennyspumppu(?) ostamaan jos rupeaa tosi tukkoinen olemaan.

Lähipiirissä on jo pari kuukautta ollut flunssaa niin olihan tää odotettavissa, mutta just nyt oli kyllä niin huono ajoitus kun vaan mahdollista.

Kiitos kaikille myötäelämisestä ja toivottavasti muut pysytte terveenä =)

Meillä on hassusti kyllä neuvola-ajat... viimeksi oli se Joannan lääkärineuvola kun tyttö oli 6 viikkoa ja nyt seuraava neuvola 8.5 kun tulee tasan 3kk. Onko muilla yhtä harvoin? Luulin, et on joka kuukaus kerran, ekan vuoden aikana.

Harmi Monkey, että tuli takapakkia vyöhyketerapian suhteen, mutta eiköhän se siitä =) Täytyis varmaan meidänkin kokeilla. Mut vaikee tietää näin ekan lapsen kanssa mikä on normaalia itkua ja milloin sit menee raja yli et kannattais kokeilla jotain helpottavia hoitoja?

Päivän jatkot kaikille.

-S & J-

[color=blue]

Kerrassaan ihana ilma tänäänkin.....kyllä se on ihan selkeästi hyvä mielenterveyslääke tuo aurinko!!!

Tsemppiä Monkeylle ja muille masuitkuista kärsiville....kyllä se vielä helpottaa. Meillä auttoi 5 vyöhykekertaa ja se kahvi ehdottomasti pois! Se on niin taivahan tosi, että herkkämasuisilla vaikuttaa kaikki mitä äiti suustaan alas laittaa ja ei-herkkämasuisilla mikään ei tunnu missään! Mä laitoin jossakin vaiheessa ihan paperille, että mikä mahdollisesti lisäsi itkuisuutta ja mikä ei, kun eihän siinä väsytilassa muuten muista mitään!

Eilen mun tuttu kertoi lukeneensa artikkelin, että kantoliinassa kannetuilla vauvoilla ei ole juurikaan koliikkia tmv. mahavaivaisuutta... En sitten tiedä miten pitää paikkaansa, mutta ei kai sellaista voi kirjoittaakaan, jos ei joku perä ole???

Meillä ei ole vielä seksikuvioita harrastettu, enkä aiokaan ennen jälkitarkastusta, kun mulla edelleen tulee vähän vuotoa ja muutenkin tuo alapää ei minusta näytä " ihan normaalilta" , joten haluan, että lääkäri katsoo ja arvioi tilanteen...halut ovat kyllä jo heränneet...

Ihanaa on, kun vauva alkaa hymyillä...Eino on viikon verran väläytellyt hymyjä ja se on kyllä tosi palkitsevaa!!! Tulee jopa sellainen olo, että näitä ihania pikkuisia söpöliinejä meille lisää kiitos (ilmeisesti tuo aurinko todellakin sumentaa mun päätä!!??!!) Muuten kun ollaan ajateltu, että nämä kaksi on meille hyvä määrä lapsia.

No kaikki aikanaan....mukavaa kevätpäivää ja jaksuja kaikille ja paranemisia toipilaille!!

Urkki+ Onni ja Eino 4+vkoa

[color=lightblue]Saatiin otettua kuvat molemmista lapsista. Neiti piti hienosti pikkuveljeä sylissä, joka napitti suklaasilmillään kuvaajaa :) Nyt vaan ootellaan kuvien saapumista...

Ekassa viestissä ihan unohdin, PARANEMISIA [b]Simbucalle[/b]!

Täälläkin ollut hiljaista makuuhuoneen puolella, ellei vauvan huutoja lasketa :D

VAPPUNA mennään miehen siskolle ja tarkotus olisi avata grillikausi, jos nyt nuo säät sallivat vielä silloinkin. Lapsille ostetaan kyllä vappupallot jo etukäteen Prismasta (säästyy monta euroja). Eilen neiti jo palloja katselikin. Meillä tällanen vappu ollu jo muutamana vuonna perinne. Miehen siskolla meijän neitiä 5kk nuorempi tyttö ja toinen tulossa toukokuussa, eli hyvin on samanikäiset serkukset...

Taas täytyy mennä, tällä kertaa hakemaan neitiä kerhosta.

-Monkey-

Pikaisesti ennen ulkoistumista.

Aamu meni ihan käsiin (pitikin kehua eilen hyvin nukuttuja öitä). Tyttö heräsi toisen kerran syömään kuudelta, ajattelin että imetän pitkälläni (normaalisti tykkään imettää istuen) jotta saa mieskin paremmin nukuttua kun hänellä kello soimassa 06.45. No tyttö päättikin sitten mussuttaa rintaa tunnin kun oli niin " mukava" välillä ottaa pieniä minitirsoja syönnin ohessa. Rinnan kun yritti otti pois suusta niin silmät levisivät apposen auki ja unesta ei ollut tietoakaan.

(normaalisti tyttö syö noin 20-25 min ja nukahtaa omaan sänkyynsä heti syönnin jälkeen). Isot pojat heräsivät sitten juuri kun olin saanut tainnutettua pienen vihdoin ja viimein uneen, joten olo ei ole mitenkään " hyvin nukuttu" tällä haavaa. Eli vanha konsti näyttää olevan parempi kuin pussillinen uusia:)

Mahtava ilma ulkona, mittari näytti varjossa +16 astetta. Meinaankin lähteä lenkille pienten kanssa kun pienin poika herää päiväuniltaan, tyttö jo nukkuukin valmiina kaksostenrattaissa. Haetaan samalla meheltä töistä auto ja isot kerhosta/koulusta. Illalla pitäisi keritä sekä ruokakauppaan että jumpalle.

Kävin eilen kosmetologilla kun heti synnytyksen jälkeen mun ihoni kuivui ihan järkyttävästi. Mikään voide ei tunnu riittävän. Arvatkaa oliko ihanaa vaan olla ja maata lämpimien vällyjen alla samalla kun tehtii kasvonaamio ja kasvojen hierontaa. No ihonpuhdistus ei sitten ollutkaan ihan niin " nautittavaa" . Aamupäivällä meillä kävi siivoja joka samalla pesi meidän ikkunat (isovanhemmat antoivat tytön synnyttyä meille vähän rotinarahaa ja päätettiin sijoittaa ne yleishyödyllisesti ja ostaa niillä vähän yhteistä aikaa kun tuntuu ettei sitä ole ikinä liikaa ja siivous/ikkunanpesu ei ole laisinkaan meidän perheen mielipuuhaa).

Minkäslaisia vappusuunnitelmia/perinteitä itsekullakin on? Me ei tehdä mitään kovin ihmeellistä vappuna, aattona ollaan kotosalla ja syödään hyvin. vappupäivänä käydään vakiopaikassa vappulounaalla ja lapsille täytyy ostaa kiskurihintaiset vappupallot torilta. Toivottavasti ilmat suosivat niin ulkoilukin maittaisi.

Simbucalle pikaista toipumisia.

Monkey, mukavaa että vyöhyketerapiasta oli apua.

Lyytikille ja muille pienten yökukkujien vanhemmille jaksamista ja pitkää pinnaa...

Kaikille muille hauskaa päivänjatkoa tasapuolisesti,

toivottelee maisa ja nelikko

SIMPUCALLE pikaista toipumista! Hienoa etta leikkaus on nyt vimeinekin tehty.

Ma aitipaa melkein sytytin talon palamaan pari paivaa sitten... Laitoin tutit ja rintapumpun osat kiehumaan ja sitten Maya herasi. No menin siita ylakertaan ja imetin siina kaikessa rauhassa, enka muistanut koko keittohommaa. Vaippaa vaihtaessa alkoi palohalytin soida ja hetken jouduin miettimaan etta mikakohan se oli... Sitten hirvittavaa kyytia alakertaan, jossa oli ihan mielettoman sankka savu ja pelastin pohjaan sulaneet tutit ym... Kaikki ovet ja ikkunat auki, enka uskaltanut sen savun takia vieda Mayaa enaa sina paivana alakertaan ollenkaan. Onneksi siis selvittiin saikahdykella.

Muuten meilla menee ihan mukavasti. Yot M nukkuu ihan hyvin, mutta paivaunille ei malttaisi menna sitten millaan. Maailma kun on ihmeita taynna ja katseltavaa ja ihmeteltavaa riittaa :) Nyt on nukkumassa tuolla, ja toivottavasti vahan pidempaan kuin sen 45 minuuttia. Tanaan siis nukkunut 2:t sellaiset 45 minsan paikkarit, joten ei ihan riita noin pienella!

Oikein hyvaa keskiviikkoa kaikille, meilla se alkaa viikonloppu !!! :D

Browniette ja Maya huomenna 7 viikkoa!!!

[color=Mediumorchid]Meillä ollut viime yönä ja tänään taas sellanen itku, että... Ihan rupes itseä ahdistamaan näiden kahden niin hyvän päivän jälkeen. Jotenkin oli niin ihanaa, kun vauva hyväntuulinen ja oletti, että nyt on suunta parempaan. Muistan kyllä lukeneeni, että saattaa tulla taas huonoja päiviä väliin, kun vyöhyketerapiaa vasta pari kertaa takana, mutta silti masentaa...

Nyt täytyy mennä poika ei viihdykään enää keinussaan...

-Monkey ja Mosse 5vk++-

[color=royalblue]Ekaksi SIMBUCALLE pikaista paranemista sappileikkauksesta sekä LYYTIKILLE pikaista paranemista flunssasta! Ei kukaan varmaan kaipaa sairastelua vauva-arkea hankaloittamaan...

ARANJA! Huhuilin silloin heti kohta laitokselta tulon jälkeen sinua, kun on nämä meijän poijjaat syntyneet samana päivänä. Että millä osastolla mahdoit olla synnytyksen jälkeen? Minä olin 13:II osastolla huoneessa 16. Sitähän ei tiedä, vaikka tietämättämme toisiimme siellä ois törmättykin. Siinä vaiheessa en kyllä jaksanut juurikaan tehdä havaintoja ympäristöstä, mutta kuitenkin kiinnostaa, olitko siellä samaan aikaan!

Poika nukkuu tällä hetkellä kantoliinassa ja toivon, että ovat vain lyhyet tirsat, jotta sitten taas sais imettää ja pääsis vaunuilla liikenteeseen. Täällä ei vielä ole pyöräteiden varsilla juurikaan penkkejä, niin on kyllä aikamoista urheilua pari tuntia vaunuja lykkiä pitkin maita ja mantuja. No, eiköhän ne ens kuussa penkitkin ilmesty teiden varsiin.

Yö meni tutulla kaavalla, eli samoin kuin viime yö ;) No yleensäkin poika herää siinä 00:00 syömään ekan kerran, kun nukkumaan rauhoittuu vaihtelevasti 20-22 aikaan. Eka syöttö on sellainen yhden tissin pikapala ja takasin sänkyyn. Sitten 3 aikaan uusi urakka, ekaksi yksi tissi, vaipan vaihto ja sitten toinen rinta. Tänään poika sitten taisi ahnehtia yli tarpeensa, koska pulautteli aivan kamalasti toisen rinnan jälkeen. Varmasti tuli kaikki mitä söi ulos. No, sitten ei pojalla tahtonutkaan uni tulla, kun täytyi vaihtaa puhtaat vaatteet, kun oli ihan märkänä puklusta... Isi tainnutti pojan ja unille päästiin viiden maissa... Sitten 6:30 söi ja 9 maissa herättiin taas syömään ja aamutoimiin. Tänään annoin jo täyden satsin jekovitia, eipä tuolla ole tainnut kummempia vaikutuksia olla. Että tämmöistä meillä viimeyönä ja yleensäkin jotenkin noin yöt menee. Aamuisin toisinaan tankkailee vähän päästä ja se ei kyllä ole tämän äitykän mieleen, mutta minkäs teet :)

SEKSISTÄ taisi kysellä lyytikki. Täällä on tietysti vielä niin vähän aikaa synnytyksestä ja tikit taitaa vieläkin olla tallella tuolla alapäässä, että ei ole seksin aika vielä. Halut ehkä jo hieman heräilleet, toivottavasti ei mene ihan mahottoman kauaa, että pääsee peti hommiin. Tietysti jännittää näin ekan synnytyksen jälkeen, että miten sujuu... Tämän yhden lapsen kanssa ajan järjestäminen ei varmaan ole ongelma

Meillä ei ole mitään vappuperinteitä, yleensä ollaan oltu jossain pilettämässä, niin nyt on sitten vähän erilaista. Yleensä on pitänyt käydä myös äitin tekemiä munkkeja ja simaa ahmimassa. Nyt ollaan suunniteltu menoa miehen kotiin viikonloppuna, joten siellä saa sitten ainakin munkkeja :)

Munkeista tuli mieleen, että vaaka näytti enää +5kg verrattuna aikaan ennen raskautta... Kotona ei ole vaakaa, joten eipä tule liian tarkkaa kyttäiltyä. Olishan tuo kiva sopia niihin entisiin kesäkamppeisiin, mutta luulen, että lantio on leventynyt niin, että täytyis varmaan olla ainakin -5kg lähtöpainoon, että entiset housut mahtuisi...

Poika alkaa heräillä, joten se on moro!

~cadavera&muru 3+vko~

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat