Sivut

Kommentit (53)

[color=Indigo] ...mitä nyt on vähän väsynyt olo, kun neljältä heräsin, enkä saanut enää unta. unettomuutta siis ilmassa. 4.45 oli sit pakko nousta, kun oli niiin kova nälkä.

(.) heilui yöllä tasaiseen tahtiin. hirveän kova meno oli vaavilla, tuli siis heräiltyäkin sinä aikana, kun sain nukuttua. mut jotenkin tuntuu mukavammalta, kun tietää, ettei yksin valvo, vaan on kaveri jakamassa öisiä hetkiä :) ikävämpi oli herätä siihen tunteeseen, että vauva änkeää kohta alakautta ulos, sattui ihan kohtuullisen paljon, mutta onneksi helpotti sitten kun vaihdoin asentoa.

sellainen hassu ajatus tuli mieleen, että olisi kiva lähteä lenkille nyt aamutuimaan. harmi vaan, että kävelykin on niin tuskaa, etten edes uskalla ajatella juoksemista. tosin en kyllä ole ikinä käynyt oikeasti juoksulenkillä, mutta nyt ois ollut sopiva fiilis siihen, jos sellaista harrastaisin... onpa mulla järkevät ajatukset tähän aikaan vuorokaudesta... koittakaa kestää :)

nyt ois ollut hyvin aikaa vastailla kaikkiin gallupeihin, mutta yhtään ei tule mieleen... keksitäänpä vaikka uusi:

[color=red] G: oletteko hankkineet/aiotteko hankkia imetyspaitoja?

[color=Indigo] minäpä vastailen heti ekana :). esikoisen imetyksen loppuaikoina vasta heräsin, että nehän ois aika käteviä. silloin hommasin pari paitaa, kun poika oli vuoden. ne on siis vielä ihan hyvässä kunnossa, ja nyt olen hankkinut yhden t-paidan ja yhden pitkähihaisen, sekä yhden topin jo tulokkaan imetystä varten. ja mahdollisesti hommaan sit lisää, jos tuntuu, että tarvii. toki tavallisellakin paidalla pärjää, mutta olen kai vanhemmiten tullut sen verran häveliääksi, etten halua esitellä vatsanahkaani koko maailmalle. pojan vauva-aikana imetin missä vaan enkä paljon ajatellut, että joku voi vaikka säikähtää, kun vilahtaa paljasta ihoa. noilla imetyspaidoilla imettäminen on kuitenkin huomaamattomampaa, vaikka imettäiskin julkisella paikalla.

oikein ihanaa keskiviikkoa kerttuleille!

gabriela rv 32+5

Ekaks vastailen galluppeihn ja muihin...

Imetyspaitagallup, pakko myöntää että tyhmä minä en ole edes tiennyt että sellaisia on olemassa? Pakko hommata jos vaan löytyy kivan näköisiä. Esikoisen kanssa olinkin ihan pöllästynyt kun tulin kotiin eikä ollut enää sairaalan nappi-paituleita niin ihmettelin sitten siinä etteä mites näillä omilla paidoilla oikein imetetään...tietenkin voi nostaa helman ylös mutta totta tosiaan nuo mahanahat on jo sitä luokkaa etenkin kun tämä pallo pamahtaa ettei ihan mielellään niitä esittele. Julkisilla paikoilla imetykseen mun kommentit että alkuun mä " ujostelin" imettää mutta aika pian siitä tuli mun mielestä niin luonnollista että imetin kyllä ihan joka paikassa, paitsi nyt ruokapöydässä jos oli vieraita tms., mutta muistan kyllä että monesti sai katseita osakseen ja etenkin monet sedät ym. oli vähän vaivautuneita. En siis " tahallaan" imettänyt muiden nähden vaan se oli jotenkin niin luonnollista että vaan aina laittoi vauvan rinnoille kun nälkä iski...ja vielä nykyäänkin musta on tosi kaunista kun näkee imettävän äidin. Mutta idea on että ei niitä rintoja sinänsä tarvii näytellä, eli mulla ainakin oli vauva aikalailla piilossa siellä paidan alla..

Ponnistusasennoista, esikoisen kanssa ponnistin nelinkontin, puoli-istuvassa sekä kylkiasennossa. Vauvaa ei ulos saatu mutta parhaalta musta tuntui noista asennoista se nelinkontin. Kylkiasento oli pahin mutta kätilön mielestä paras vauvan huonoon tarjontaan. Puoli-istuvassa mun kohtu sitten repes ja päädyttiinkin vauhdilla sektioon. Jos saisin synnyttää alateitse niin luulen että toivoisin voivani ponnistaa joko nelinkontin tai " seisten" niin että mies riiputtaa, ainakin silloin tuntui että painovoima auttoi hurjasti, toisin kuin siinä kylkiasennossa. Se oli vaikea, vaikka mies roikotti jalasta ja kätilö tuki toiselta puolelta, mutta tuntui vaikealta pitää asentoa yllä kun kivut oli kuitenkin hurjat ja suppareita/ponnistustarve oli aivan kauhea..

Suppareihin joku kysyi neuvoa, niin silloin vanhaan hyvään aikaan (=D)eli v.99 kun mulla alkoi olla säännöllisiä suppareita jotka aukaskin jo kohdunsuuta viikolla 31+ niin neuvottiin tyhjentämään rakkoa tosi usein, laittamaan lämmin kääre esim- pyyhe masun päälle ja makoilemaan. Lisäksi sain ehdottoman kiellon mm. äheltää isommalla hädällä käydessä sekä yhdyntäkiellon ja mitähän muuta...no, supparit kyllä jatkui mutta vauva pysyi masussa loppuun asti. Niin ja viikolle 35 asti silloin sanottiin että pyritään estämään alkanut synnytys lääkkeillä ja osastolevolla, mutta siis 34+ viikosta eteenpäin olisi saanut syntyä sitten ihan vapaasti. Nyt mulla on alkanut myös tulla aika mojovia supistuksia, ei niinkään kivuliaita vaan sellaisia että tuntuu että kurkkuun asti ahdistaa ja reisissä säkenöi, mutta toistaiseksi ei ainakaan ole tullut säännöllisiä nyt.

Tytteli kyseli sormien/käsien kuivumisesta..niin jos tarkoitit raskaushepatoosia syyksi, niin mulla epäiltiin sitä esikoisen kanssa, ja siinä mulla oli ainakin tosi hirveä kutina jaloissa ja käsissä. Kokeiden perusteella ei ollut kuitenkaan sitä vaan johtui kaiketi turvotuksesta joka oli mulla todella hurjaa vikoilla viikoilla. Mutta kannattaa kyllä mainita neuvolassa, sillä hepatoosihan on sinänsä vaarallinen. Ex naapurimme menetti vauvan kohtuunsa ihan vikoilla viikoilla juuri hepatoosin takia :(.

Vaunugallup: me ostettiin viime viikolla uudet Brio kombit, aivan ihanat! Vaunut olikin ainoat jotka halusin ehdottomasti uutena kun näin viimeistä kertaa pääsin niitä valitsemaan..

Tosiaan jännittää mitä Lyttelle kuuluu, hui? Joko ensimmäinen kesäkerttu olis syntymässä tai peräti syntynyt, huh, lähellä aletaan olla jo kaikki sitä h-hetkeä. Miten tämä aika onkin mennyt näin vauhdilla??

t. mariadee 30+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taas aika vierähtänyt niin ettei oo ehtinyt muuta ku lukemaan muiden kommentteja pikaisesti..

Mulla tämä ' pesänrakentaminen' vaan pahenee koko ajan. Joka huoneeseen laitettu uudet verhot. Ompelukone tarvis rasvausta, niin paljon olen sillä rullannu menemään! Haravointia, puutarhassa möyrimistä, imuroimista, lattioidenpesua yms. pientä :D

Eilen olin koko päivän reissussa..shoppailemassa ja kampaajalla siskon kanssa. Ihanan uuden tucan sain :) Lyheni aika lailla. Sai kotiäitilook lähteä!! Niin oltiinhan me aamulla naapurissa katsomassa kolmea pientä karitsaa, jotka olivat syntyneet..Niin ihania pikkuisia! Niin ja kävin mä illalla vielä ennen kotiin tuloa ostamassa ulos vähän kukkia. Amppeleita, orvokkeja yms.

Masussa on kova tohina. Sisko sano kans eilen, et mun maha olisi laskeutunut. Siis mun ei tosiaankaan tarvi kävellä ku 100m niin supistaa ihan kauheesti.

Mä olen kans nukkunu tosi huonosti. Mikään asento ei tunnu hyvältä! Ja vessassa saa ravata tasaseen tahtiin. Suuta kuivaa. Vetää suonta ja kädet puutuu. Mä olisin kans valmis synnyttämään :)

Imetyspaitoja mulla ei ole ollut ja en usko niitä tarvitsevani. Yleisillä paikoilla koitan välttää imettämistä. Mulla ei oo sitä mitään vastaan, mut mä haluan aina rauhallisen paikan.

KATSOIKO JOKU EILEN SEN ' KOHDUNRYÖSTÄJÄT' DOKUMENTIN??

Siis niin järkyttävää..tuli paha mieli niiden murhattujen äitien puolisoiden puolesta joiden vauva oli sitte vielä viety..kaiken lisäksi! Hyi! Täytyy todella olla sairas ja vikaa päässä että sellasta joku tekee! Hirveetä! Ja ne oli vielä tositarinoita. Onneks Suomessa ei oo ollu vastaavia tapauksia (kai?!).

Mutta nyt esikoinen päiväunille..ja niin perjantaina en pääsekkään teitä tervehtimään. Yritän huomenna ehtiä..jos en ehdi niin lauantaihin sitten!

Hanna*

ymmärrän hyvin sun fiilikset. Et vissiin liikaa oo saanu tietoa, ja sit vielä yksin kotona pärjättävä. Täällä on kohtalotoveri, joka ei saa miestään puhelimella kiinni (no en sentään oo menossa synnyttämään, mutta entä jos olisin, eikä vastais koko päivänä!), ärsyttää, suututtaa, huolettaa.

Lepo on varmaan just kaikki siivoilut ja muut isommat touhut pois suljettuna. Varmaan itekin huomaat, millä supistelut yltyy/rauhoittuu. Kyl jotain ruokaa varmasti voit laittaa, mut älä nyt mitään tuntitolkulla kokkailuja harrasta. (Tietty jos vauva on alhaalla, voi pystyasennossa olo sinänsäkin jo edistää kohdun avautumista, mut kahtalaista tieto siitäkin. Mulle yhessä synnytyksessä sanottiin, et älä suotta ramppaa käytäviä ja ole pystyssä, vaan lepää; et suotta vaan pitää yllä supistuksia, jotka ei kuitenkaan varsinaisesti avaa kohdunsuuta.)

Jos sulla on päässä omituinen olo, ei varmaan ois pahitteeksi käydä polilla tarkastuttamassa tilannetta. Ainakin, jos alkaa näkyä ilmiöitä silmissä, niin on vaarana jo vakavemman asteen raskausmyrkytys. (Mut eipä oo näin aurinkoisella säällä helppo sanoa, näkyykö jotain silmissä vai ei, kerran olin just sellaisessa tarkkailussa, ja kun joka tapauksessa häikäisi, niin jatkuvasti mietti, et onkohan nyt jotain sellaista...) Kylhän toi selkeesti korkea verenpaine on. No, kuitenkin alapaine alle 100, et sit alkaa jo oleen korkee, jos sinne nousee. Koita olla rauhallisella mielellä kuitenkin, hätäily ja hermostuminenkin nostaa verenpainetta. (helpommin sanottu kuin tehty...)

Milloin oot viimeks käynyt ultrassa? Onko tietoa, onko vauva kasvanut kuitenkin hyvin? Ja onko lapsivettä riittävästi? Anteeksi, en nyt muista, mainitsitko niistäkin jo jotain aiemmin... Jos on pitkä aika edelliskäynnistä, vois omaa oloasikin helpottaa, jos kävisit äippäpolilla (mieluummin aika varattuna kuin päivystyksessä, tuntitolkulla odottaminen ei ole kivaa... Ainakin päiväsaikaan luulisi pääsevän nopeammin kuin illalla tai yöllä.)

Se valkuainen virtsassa, luulisi, että jos huolella on pessyt ja runsaasti saa pissaa tulemaan ja keskivirtsasta ottaa, niin ei pitäisi mikään valkovuoto tms. sotkea tuloksia. Itse sen varmaan tietää, ehtikö pestä tarpeeksi hyvin. (Kannattaa muistaakseni vielä kuivata pesun jälkeen, ennenkuin pissaa.)

no, täällä on siis myös yksi yksinäinen ja tylsistynyt tyyppi, tuleeko liikaa neuvoja ja höpötystä?

Summerska

[color=red]Täällä on herätty ihanaan aurinkoiseen aamuun taas, kun vaan olis mielikin yhtä aurinkoinen :/

Mua ottaa tää raskaus päähän jo NIIIIIN paljon että.... Kaikki nää hemmetin kolotukset ja supistukset yms. Siihen päälle vielä ajoittainen ummetus, takapuolesta on tullut selluliittikeidas ja nyt jalkoihin sitten tuli vielä suonikohjut!!!! Ei muuta kuin tukisukkaa hankkimaan, niitähän onkin sitten mukava pidellä yöt ja päivät läpeensä.

Se synnärikäynti viime viikolla oli piste iin päälle, sen jälkeen ei ole päässä pyörinyt enää mitään muuta kuin synnytys ja vauvan saanti ulos.

Jaa lähden nyt kävelemään sinne kauppaan niitä sukkia hakemaan, jos tuolla pihalla saisi itsensä sitten myös paremmalle tuulelle...

Anteeksi omanapainen valitusvirsi, mutta oli pakko :)

Helmis ja Onsku 31+5[/color]

En ole muutamaan päivään kirjotellut, kun on kiirettä pitänyt... Mies tuli maanantaina sieltä reissusta ja toi mulle Italiasta ihania vaatteita repullisen... osa menee nytkin päälle ja loput synnytyksen jälkeen. Sen verran on kuitenkin tullu takapuoleenkin massaa, ettei enää vanhat vaatteet käy. Mukana oli muutama hyvä paitapuserokin, jossa imettäminenkin on helppoa... Kyllä mulla on viisas mies :) :) :)

Maanantaina olin myös Bailatinossa... joka tuntui ihan hyvältä... liitoskivut vaan alkoivat vaivata pitkän levon jälkeen kun ilmeisesti selkälihakset on hieman surkastuneet.... Eilen olin sitten uimassa ja tuli jo uitua 400 m (vaikka piti uida vain pari sataa).

Nyt on vauville laitettu hoitopöytä tonne meidän kylppäriin. Sellanen jossa on amme samassa. Sain sen aseteltua ihan lavuaarin viereen niin että ei ole pitkä matka vauvia viedä pyllypesulle. Pesin vanhat vaatteet... Niitä tuli nyt pari vajaata elfa-koria (yhteen perusvaatteet, bodyt, aluspaidat ja sukkikset ja toiseen päälivaatteita)... lisäksi laitan hoitopöydän alatasolle parit pienet korit, joissa saa olla noita perusvaatteita, harsoja ja vaippoja. Sain ystävältä kuviollisia harsoja, jotka käyvät hyvin buklu-räteiksi... valkosia (jotka imevät paremmin) käytän sitten kestovaippoina ja pyllypyyhkeinä.

Oltiin katsomassa miehen kanssa nyt sitten niitä rattaita... Mieskin tykkäsi niistä Herqules-joggereista, mutta eivät menneet kovin hyvin miedän golffiin (piti ottaa koppaosa erikseen)... Mies kyllä oli sitä mieltä että niitä voidaan harkita, jos ne menee kätevästi Audiin (mun autoon). Toiseksi vaihtoehdoksi jäi sitten Emmaljungan Ceroxit.

Miona: Sf-mitasta... mulla on nyt 31 viikkoa ja sf on 26. Vauva on lääkärin mukaan tosi alhaalla (joten myöskin suppailee) ja painaa alas. Vaikka SF onkin kasvanut parissa viikossa vain sentin (jos sitäkään) niin vauva kasvaa ultran mukaan ihan keskikäyrillä. Pieni SF (tai sen hidas nouseminen) johtunee varmasti siitä että vauvi on painunut alaspäin samaa tahtia kuin kasvanut. Liitoskivut kans on mun vaiva olluit nyt kun olen saanut alkaa liikkumaan uudestaan (kuukauden makaaminen vei selkälihakset). UIminen vei ne viimeksi pois ja nyt yritän samaa. Uidessa mulla ei tule suppareita kun painovoima ei vaikuta niin paljon kohdunsuulle ja liitoskivut ei tunnu vedessä.

Lilli: Meillä ainakin Tarjoustalosta ja Prismasta löytyy Novita Wool-lankoja. Itsekin virkkasin pikkuselle peiton, villatakin ja myssyn kyseisestä langasta ja söpöset tuli :)

Sairaalakassi: En ole vielä pakannut (tai oli mulla tossa varmuuden vuoksi repussa parit tee-paidat ja hyg.kassi jos joutus taas suppareiden takia sairaalaan, mutta nyt olen purkanut sen kun halusin käyttää niitä tee-paitoja. Mutta ehkäpä tänään sen kasaisin... ja laittaisin sinne seuraavaa:

-Hygienia vehkeet (saa olla sama kassi kun uimahalliinkin (pitäsköhän ostaa uus hammasharja ja tahna sinne niin ei tarvis erikseen muistaa napata mukaan?), rasvat on ehdottomat kun siellä on niin kuiva ilma!

-Muutama naru-toppi ja kevyet housut (kesällä ainakin kättärillä on törky kuuma ja sairaalassa ei oo muita kun niitä pitkähihasia paituleita). Muutamat sukat ja alushousut.

-Imetysrintsikat (pitää mennä ostamaan) ja liivinsuojia.

- Joku kevyt huppari tms. Sairaalan aamutakit on mulle liian isoja ja en ala raahaamaan omaa kylpytakkia.

- Haluan ehdottomasti sitä uutta Greippi-Novellea isoon pullon mukaan.

- Ukko saa hoitaa kamera puolen.

- Miehelle uimahousut... jos menen ammeeseen ja tarvin samalla hierojan lähelleni.

- Vauville omaan kassiin vaatteet... en ole vielä päättänyt mitä laitan.

Noh... nyt tuli romaani :)

Mutta voisin vielä heittää teitä Gallupilla:

-Mitkä vaunut teiltä löytyy/hankitte ... perustelut?

Ninni rv 31+0

Illalla venähti myöhäseen opiskeluhommissa ja sitten tulikin yöstä melko kipeä ja levoton. Neljän jälkeen nousin jatkamaan kouluhommia ja ressaamaan koko opiskelua.

Tänne näyttäs olevan tulossa taas lämmin ja aurinkoinen päivä kelin puolesta. Hyvä niin, josko sitä sais muksut aamusta ulkoilemaan ja itse otettua tirsat. Onneksi nuo poitsut on niin isoja, että pysyvät kiltisti tuossa omalla pihalla. Tämä meidän omakotialue on muutenkin tien pää ja metän keskellä, joten ei niitä kyllä edes kiinnosta tuosta mihinkään lähteä.

Tänään tulee eräs naisihminen käymään. Halauaisi kuulema mulle asiakkaaksi. Tiedän vain, ettei sillä oo rahaa. Muutenkin se on -rumasti sanottuna- aika yksinkertainen tapaus, joka hakee vain seuraa. Aikoi tulla puoleltapäivin ja kyseli, onhan mulla aikaa hälle iltaan asti. Sanoin, ettei ole kuin tunteroinen. Ihmetteli vähän, että miten niin vähän. Sanoin, että se on paljon.

Jos rehellisiä - ja vähän pahantuulisiakin- ollaan, niin, tiedän sen naisen tulevan vain katselemaan meille paikkoja. En ole täältä kyliltä ottanut ennen meille noita uteliaita mammoja kylään: Arvokasta työaikaa menee hukkaan, kun ei niitä kiinnosta mun työ ollenkaan. Hakevatpa vain jutun juurta juoruilleen. Kökkö miten olen ilkeä, mutta kokemus on opettanut. :( Sori tämä vuodatus, mutta pinna on aika tiukilla näitten aikataulujen ja kipujen kanssa.

Oma napa on pikkuinen ja masu vielä pienempi. Vauvaa on sanottu pieneksi (ultran perusteella), sf-mitta on pieni ja lapsivettäkin vähän.

Vauva on jotenkin tosi alhaalla ja pää painaa melko ilkeästi kohdunsuuta = supistelee jatkuvasti + liitoskivuista on tullut parissa päivässä tosi hirveitä! Tiedän, että vauvalle ja omille töille ois parempi, jos tässä vielä kärvisteltäis, mutta toisaalta voisin lähteä jo synnyttämään.

Jokohan onnnistuin pilamaan teidän muitten päivän?

Taidan mennä vähäksi aikaa levähtelemään ja tulen sitten -toivottavasti- paremmalla tuulella takaisin...

Onhan niitä iloisiakin asioita, joten turha takertua kurjuuksiin! :)))

M rv34 -uusi r-viikko ---ilonaihe sinänsä! ;)))

Joo, voi taikero mua...

Puhun leukkareista sekopäisyyksissäni ja proteiinejahan ne seuraa tossa raskausmyrkytyksessä... Siis proteiinit on korkeella.

Mitähän mää oon höpissy siellä nlassa? Hävetys...

Mulla on jotenki muutenkin hirmu pökerö olo... Yritän lämmitellä muksuille mummonmuuseja ja kaupan kasvispihvejä ruuaksi, jos etes vähän asettusivat. Yhtä tappelua ja vikinää pihalla. Miksi just tänään kaikki, kun mies on tiessään? yleensä poitsut on reippaita.

Tekis mieli itkeä ja nauraa tätä touhua, mutta ei yksin kehtaa... joutuu pian pyöreeseen huoneeseen... :)

Meillä niitä piisaa: Oon kuivattanu ensin hyvin, sitten harjannut materiaalista riippuen joko vanhalla astiaharjalla tai juúriharjalla kurat pois. Lopuksi pyyhin mikrokuitu-liinalla. Sitten kuivatellaan, lankataan tarvittaessa, sisälle sanomalehtiä ja ilmavaan koriin kaappiin. Hyvin on toiminut vuosikaudet.

Meillä onneksi on talvitamineet poissa ja pestyinä, sekä kevätsiivoukset tehtyinä, joten voi rauhassa keskittyä tähän hermoiluun... :)

Joku kysyi sukista vauvalle. Esikoiselle oli ne kahdet äippäpaketin sukat etukäteen ja hyvin päästiin vauhtiin. Niitä tulikin sitten lahjaksi tosi paljon. Nyt on vauvansukkia kolmen pojan jäljiltä ihan oma laatikollinen! Ei kannata ostaa ite, monet laittaa esim. kortin kaveriksi kukkien lisänä juuri sukkia. Ne kun on söpöjä ja edullisialahjoja!

(Miksi en osaa sanoa mitään lyhyesti -mökkihöperyyskö riivaa? ;) )

Miona taas

Tänään kävin sitten yksityisellä gynellä kun ei siitä mun neuvolantädistä saa mitään selvää.

Siellähän vauva köllötteli ihan oikein päin, ja tän hetken paino arviolta 2 438 g, eli aika keskikäyrillä, vähän yläpuolella. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 2cm.

Kaikki siis masussa hyvin, ja kyllä putos kivi sydämeltä :)

Hiivatulehduksen se multa bongas mutta sano ettei kannata hoitaa jos ei oo oireita kun tulis varmaan uudestaan. Kokeili myös lantion ja oli kuulemma oikein hyvin tilaa vauvan tulla :)

Onko muita joilla ei oo vielä tullu yhen yhtä supistusta ja muutenkin loistava olo? Kun tuntuu että kaikki on saikulla suppareitten takia ja ihan puolikuntosena, mut itel tuntuu et on elämänsä kunnossa ja jaksais vaikka mitä.

Mut sit muihin asioihin...

Imetyspaidoista: Mä oon ostanu kaks H&M:n imetyspaitaa, toinen valkonen lyhythihanen ja toinen musta toppi. Ja lindexiltä löysin muuten kauniit siniset imetysliivit.

Vaunut on meillä Oran Jovi Airit, tollaset beige/mustat.

Nyt pitää lähtee haravoimaan ku paistaa kivasti aurinko takapihalle :)

Nazuli rv 34+4

Laitoin tossa äsken loput vauvan vaatteet kaappiin ja huomasin,että eihän mulla ole vauvalle puuvillasukkia kuin kahdet. APUA!

[color=red]KUINKA MONILLA PÄRJÄÄ?Pitääkö lahteä paniikkissa ostamaan nyt lisää? Mitä kokoa niiden pitää olla? Jos joku viisaampi vois vastata. (villasukkia mulla kyllä on vauvalle ainakin 6 paria,mutta taitaa olla kesällä liian kuumat)

[color=black] Kiitos Ninnille vinkistä,mistä saa novitawoolia. Meillä on tää kyllä Prisma,joten sinne suunnistan joku päivä sitten lankaa hakemaan.

[color=red]Vaunu galluppiin: Meille tuli tosiaan ne teutonian kombi prestiget krossi-pyörillä. (hoitolaukku,pehmeä kantokoppa,sadesuojat jne. myös) Valintaa vaikutti se,että malli on erityisesti pitkille työntäjille valmistettu. Vaunut saa pieneen tilaan. (muuten olis tullut auton takaluukun koko vastaan)Koko kankaisen vaunuosan saa pois,niin on luvallista säilyttää rappukäytävässä. (jää vain jäljelle metalirunko) Heittoaisa. Kuomusta saa kankaan pois niin,että jää vain hyttysverkko-osa. Putoamissuoja ja 5:pistevaljaat kiinteenä. Ja myös se vaikutti asiaan,että aika monella tutulla on teutoniat ja ovat olleet todella tyytyväisiä valintaansa. Kellään ei ole ikinä mennyt mitään rikki.

[color=black] Joku jutteli masun laskeutumisesta. Mulla se on laskeutunut kait jo sitten 5 viikkoo sitten eli rv:llä 30. Kun silloin lääkäri sanoi pään/pyllyn olevan todella alhaalla. Ja mun SF-mitta on tosiaan sahannut paikallaan melki siitä asti. Tosin nyytti on ollut poikittain nyt neljä viikkoa kun olen käynyt neuvolassa. Perjantaina menen sitten senkin takia sinne polille ultraan. Viime viikollahan mun kaks naapurin tätiä sanoivat,että ompas mun masu jo laskeutunut alas. (tädit on molemmat sairaanhoitajia) Siinä,itseeni peilatessa huomasin sitten että taitavat tädit olla oikeassa.

Mä luulen kans,että piakoin meistä ekat alkaa nyyttejänsä hakemaan synnäriltä. Saa sitten alkaa Krisse päivittelemään tulokkaita pinoon :)

Kiva nähdä myös kuinka äitien arvauksen sukupuolesta pitää paikkaansa. Toivottavasti kaikilla menee vain hyvin sitten kaikki.

[color=red]Pidän täälä peukkuja lytelle ja toivon,että kaikki on hyvin!

Nyt siivoilen taas hetken :)

Lilli81 34+5

Olipas pitkästi pinoa tälle päivälle. En jaksa muistaa ihan kaikkea, mutta kommentoin jotain.

Miona, toivotaan ettei tilanne pahene. Aika jännä, että sulla tulee myrkytyksen oireita vasta neljännessä raskaudessa. Yleensä on esikoisen odottajien vaiva. Oireet on kyllä otettava vakavasti. Lepo on ainut mikä auttaa ja tarkoittaa tosiaan ihan täydellistä lepoa. Itse makoilin esikoista odottaessa 11vrk sairaalassa ennen synnytystä juuri tuosta syystä. Menehän huomenna käymään neuvolassa tarkistamassa tilanne.

Lytellä oli ollut kans melkoinen säikähdys! Ihmeellistä ettei mitään vikaa sitten löytynyt. Otahan sinäkin rauhallisesti. Toivotaan, että pikkuinen pysyy vielä masussa muutaman viikon.

Ite en tuota 4D:tä eilen kattonut, onneksi! Oon vähän herkkä tommosille jutuille, joten parempi varmasti näin että ohi meni tuo ohjelma minulta. Hyi kauhistus!

Saara, mulla on kans sama vaiva eli tuo häpyhuulten suonikohjut.. Ei kiva juttu ollenkaan. Mulla kyllä välillä niitä aika kovasti pakottaakin, jos on pitkään pystyssä. Aiemmissa raskauksissa ei oo moista vaivaa ollut. Neuvolan kätilö lohdutti kyllä, että ne lähtevät pois heti synnytyksen jälkeen. Toivon todella, että niin käy. Onneksi ei kuitenkaan jalkoihin ole moisia ilmaantunut. Niistä kun ei pääse eroon ku leikkaamalla.

Täällä on alkanut selkä vihoitella. Oli virhe eilen käydä 5km kävelyllä rattaiden kanssa. Yöllä en meinannut vessaan päästä kun pisti niin pakaraan, eikä jalka ottanut alleen. Samaa vaivaa on myös mulla tuon pissan suhteen, ettei meinaa tulla mitään kun vauvaa on rakon päällä. Tästä nää vaivat tuskin helpottaa ennen synnytystä... :/

Imetyspaidoista vielä. Niitäkö nykyään saa ihan kaupoista? Saako muualta ku H&M:lta? Silloin 2 v sitten kun viimeksi imetin, niin silloin en mistään niitä löytänyt vaan teetin yhden t-paidan juhlia varten. Se on siis valmiina odottamassa, mutta ostan kyllä lisää jos niitä jostain saa. Minkä hintaisia ovat?

Hyviä vointeja teille toivottelee,

Mirju ja pikku-pööpöti 32+3

oravmi76:

[quote]

Hei vaan kaikille!

Rekistöröin itseni elämäni ensimmäiselle keskustelupalstalle, koska täällä kirjoitellaan aiheesta joka on minun elämääni lähellä just tällä hetkellä (eikä töissä jaksa enää oikein hommia tehdä:)).

Olen suht samassa tilanteessa teikäläisten kanssa eli raskausviikkoja on nyt 32+1.

Mutta seurailen tilannetta ja osallistun keskuteluihin, kunhan pääsen vauhtiin.

[color=blue] voit käydä ilmottautumassa porukkaan meidän pinossa!Krisse sitten päivittelee sitä kun kerkiää. Kaikki on tervetulleita porukkaan. Rohkeesti vain kirjoittelemaan kuulumisia.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7107643&p=1&tmode=1&smode=1

Lilli81 34+5

lähetin ajatuksissani liika aikasin...

hitto kun on tullut noita suonikohjuja tonne alapäähän, vaikka ikinä ei semmoisia ole jaloissa tai missään muuallakaan ollut.Toivottavasti ne ei siitä kovin hirveästi pahene ja häipyy synnytyksen jälkeen, on ne sen verran hirveän näköiset. onneksi ei sentään ole kipeitä(ainakaan vielä) Kyllä me naiset saamme paljon " kärsiä" supisteluinemme ja liitoskipuinemme ja kaikkine muine vaivoineen, mutta on se sen pikkuisen vauvan arvoista;) Millään ei jaksaisi odottaa että saisi jo pikkuisen mailmaan!

saar@ rv tasan 32

Summersnow, täällä kanssa tuota pingviinikävelyä harrastellaan ahkeraan, etenkin aamulla, illalla ja yöllä vessareissuilla. Toisinaan on helpompi kävellä kylki edellä, lievää sik sakkia siis..

Magdalena, minkä väriset briot ostitte? Me ostettiin meinaan myös brion kombit, oli uusi väri kuulema juuri. Meillä sellaiset pääosin ruskea/beige joissa kummallisen oranssin tapaista siellä täällä, kuulostaa varmaan oudoilta ,mutta oikeasti nätit mun makuun ainakin. Aika maanläheinen väri siis.

Hoxa, onnittelut uudesta kampauksesta! Juuri tänään mietin kun taas vetäsin ponnarin päähän että jaaha, näin tässä taas aletaan olla kotiäitilookissa vaikka lomaillu olen vasta kaksi viikkoa eikä vauvaakaan vielä ole. Pohdin josko kävis leikkaamassa lyhyemmän niin ettei sais ponnarille niin olis pakko tehdä jotain tolle tukalle joka päivä. Itseä meinaan ahdistaa tuo peilikuva kun en jaksa meikata enkä laittaa kun nyt vapaalla olen. Toivottavasti se tästä piristyy, töihin kun oli aina pakko laittautua niin että ahdisti useimmiten kun piti kääntää ja vääntää ja suoristaa hiuksia ja meikata ja pukeutua himputin jakkupukuun. Nyt sitten olen kun mikäkin iänikuinen kotiäiti!

Miona, Naistenklinikalla synnytän tämänkin. Siellä mulla on ollut aina yhden tai kahden hengen huone ja vieraat saa olla vain vierastunnilla joka ainakin silloin oli yksi tunti/päivä!! Eli mainio ratkaisu mun mielestä. Oma mies, siis lapsen isä ja lapset saavat sitten olla vaikka koko päivän mutta toki niin ettei vierustoveria häiritä. Eli esim. kanttiinissa tai ruokalassa.

Ja tosiaan jos joku tietää saako Naisteklinikalla olla kännykkä niin infotkaa. Äänettömänä tietty mutta että vois laitella tekstareita vaikka.

t. mariadee edelleen

Ei Lytestä tullutkaan ensimmäinen jakautunut Kerttu, hyvä niin. Vähän turhan aikaista vielä. Eiköhän me kaikki edes toukokuulle odoteta?

Käväistiin miehen kanssa moottoripyöräajelulla ja tötteröjäätelöllä. Aivan ihana ilma! Lähes 20 astetta plussan puolella. Lainatakin omistajakin soitti ja sanoi että tarvitsee takin takaisin vapuksi. Eli taitaa olla meikäläisen ajelut toistaiseksi tässä. Ehkä tällä viikolla vielä ehtii, mutta tokkopa enää saa takkia lainaan.. No, syksymmällä sitten.

Nyt iltapalaa.

Muista Miona ottaa rennosti!!

Hei,

en nyt ihan tajunnut, miten tuonne esittelysivuille tietoja lisätään, oliko siellä jokin painike tai jotain. Ilmeisesti Krisse yläpitää niitä eli tässä olisi meikäläisen tiedot:

Nimimerkki: oravmi76

Asuinpaikka: Vaasa

Oma ja miehen ikä: 29 ja 29

Monesko lapsi tulossa: toinen

laskettuaika ja synnytyssairaala 20.06.20.06, VKS

Tosiaan toinen lapsi tulossa. Ensimmäinen raskaus ja synnytys oli äärimmäisen helppo. Synnytys kesti kokonaisuudessaan vähän alle neljä tuntia, synnytys käynnistyi lapsiveden menolla. Saliin mentäessä kätilö meinasi, että ei se synny vielä pitkään aikaa, saat lähteä kotio, mutta minä pyysin kaikesta huolimatta mittaamaan supistukset ja mitä vielä suoraan synnyttämään sitä lähdettiin. Synnytyksen jälkeen tokaisin kätilölle, että nyt voisin synnyttää toisen heti perään:)

Ensimmäinen lapsi oli 4340 kg ja 54 cm, ja kätilön mukaan olisi isompikin mahtunut ulos, vaikka itse en mikään iso olekaan (160 cm ja rapiat, paino ennen raskautta reippaasti alle kuuskyt).

Nyt neuvolassa onkin varoiteltu, että kesäkuussa ei sitten enää mihinkään kauas sairaalan lähettyviltä, koska baby voi tulla melko vauhdilla maailmaan.

Kohdun korkeus oli tänään 31 cm eli melko ylärajoilla mennään, mutta niin mentiin ensimmäisessäkin raskaudessa. Tämä toinen raskaus on mennyt tosi hyvin siihen asti, kunnes pääsiäisen aikoihin iski kunnon flunssa (kesti kaksi viikkoa). Flunssan jälkeen on supistellut melko paljon. Harmi sinänsä, koska aiemmin kävin vielä spinning:ssä ja muutenkin harrastin kaikkee mahdollista, toki vatsa jonkin verran rajoitti menemisiä. Tänään kävimme kävelemässä ja tein pihassa jonkin verran pihahommia, tuloksena kovat supistukset:(

Vielä muutama viikko töissä ja sitten nautinnollisia hetkiä kotona ennen H-hetkeä.

Mutta kirjoittelen taas, kun ehdin. Lähden huomenna reissuun ja palailen viikonloppuna!

Rv 32+1

Sitä Lyten tilannetta tuli mietittyä, kun ei sitten illalla enää viestinyt (en ainakaan huomannut että olisi laittanut enää illalla kuulumisia).

Taas tälläinen pitkäksi venähtänyt aamu.. Ja kauhea väsy. Pitäisi tästä neuvolaan jaksaa, puol yksitoista on aika. Viimeksi kun oli valkuaista ja hieman turvotusta, niin halusi heti viikon päästä seurantaan. Toivottavasti painoa ei oo tullu lisää, ainakaan kovin paljon. Pikkasen potuttaa jo että joka viikko tulee vähintään kilo, vaikka syö ihan normaalisti ja liikkuu.. Nyt on jo jotain +15 kg... Voi voi voi.. No, kilot saa aina pois, kunhan ei tulisi raskausmyrkytystä.

Magdalena kyseli toivesynnytysasentoa. Ajatuksena on, että synnytän joko kontiltani, istualtani jakkarassa tai vaikkapa seisaaltani. Kunhan ei tarvitse selältään synnytää. Mutta senhän näkee sitten, ei kai sillä väliä ole kunhan ulos tulee. Samoin ajattelen kipulääkityksestä, eli mahdollisimman luonnonmukaisin konstein, amme, suihku, aquarakkulat, kauratyyny jne. Mutta jos tilanne ja kunto vaatii niin epiduraali. Mutta ensisijaisesti mahdollisimman luonnollisesti.

Gabrielan imetyspaitaG: Olen ajatellut muutaman hankkia, tai sitten ommella. Sellaisen jota voi ihmisten ilmoilla käyttää, eli en ihan tavallista imetys-t-paitaa hanki, kotona käy mikä vaate tahansa. En tiedä onko täällä päin edes valikoimissa, kun äitiysvaatteitakin löytyi niin kehnosti. Piti etelä-Suomessa käydä ostoksilla..

Jos vaikka pistäisi itsensä kohta valmiiksi, tai edes ajattelisi valmistautumista, etten myöhästy neuvolasta. On niin jotenkin pitkissä kantimissa aina nämä meikäläisen aamut nykyisin..

Mrs.Marple & Rääpäle, rv 33+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat