Seuraa 

Hyvät Huomenet :)

Täällä sitä kökitään(klo 5.15), vaikka kello oli soimassa vasta vartin päästä.Aamupalankin jo kerkesin vetästä. Joo no en ihan kirkuen herännyt näin aikaisin, mutta en viitsinyt kuunnella enää koiran pään ravistelua ja raapimista(korva taas kipeä!) vaan nousin sitä putsaamaan viideltä:/ Kiva kiva!!

Joo hei kyllä mä peräti jopa muistin kysyä niitä ISKIAKSEN karkoitusvinkkejä terkkarilta ;) Ei oikein ole muuta kuin se Panadol..Noita Voltaren-geelejä sun muita ei kuulemma kannata käyttää, niitä ei suositella. Näin arvelinkin. Mikäli äityy pahaksi niin lääkäri voi kirjottaa Panacodia, joka on vahvempi kuin Panadol ja enempi relaksoiva. Tukiliivistä on joillekin apua(mulle ainakin!) sekä B-vitamiinilisästä. Se kun on vesiliukoinen niin voi turvallisesti ottaa, vaikka tarvittava vuorokausiannos vähän ylittyisikin:) Muuta ohjetta en oikein saanut. Mulla onneks tuo vaiva on pysynyt poissa JO 3 kokonaista päivää ja tästä tulee toivottavasti neljäs.

Mä sitten eilen aloitin tuon ikkunanpesuprojektin, mutta sain pestyä vain ja ainoastaan keittiön ikkunat...mutta parempi sekin kuin ei mitään:) Jos tänään vaikkapa jatkaisi ellen sitten nuku koko iltaa. Eilen makoilin sohvalla 16-19 enemmän ja vähemmän nukkuen. Ennen loikoilua häärin vähän pihalla. Nypin suihkualtaan ympäriltä kuivettuneet perennat ja vähän muutenkin siistin paikkoja:) Kohta saa ruveta jo miettimään orvokkeja sun muita.

LIIKKEISTÄ oli myöskin neuvolassa puhetta, kun terkkari kyseli olenko niitä tuntenut. Sanoin, että enpä oikeen usko...johon hän heti, että niin eihän ensisynnyttäjä niitä tunnekaan yleensä noilla viikoilla(mainitsi että 22 viikkoon mennessä), mutta kun mä olen pienikokoinen ja masu on selvästi tuossa edessä pallona niin voisin ehkä niitä jo tunteakin ja arvatakaas vaan odotinko niitä taas koko illan :D Joo joo en ressaa, mutta oishan se äärettömän kiva niitä tuntea. Kyllä siellä muksahtelee välillä niin, että VOISI olla vauvan liikettä, mutta pirustako niistä tietää. Mulla maha muljaa muutenkin:) Eli jään edelleen odottelemaan sitä jatkuvampaa liikuskelua.

Otin eilen kopiot niistä np-ultrakuvista ennen kuin ehtivät mennä pilalle. Yksi niistä kuvista on kyllä niin mainio, että terkkarikin sanoi, jotta siitä saisi vaikka hienon taulun :D Siinä vauvelilla on niin osuvasti käsi pystyssä ja sormet laskettavissa.

Ai niin...saatiin eilen kuulla, että ystäväpariskunta odottelee esikoistaan rv 11+2 menossa ja olivat eilen olleet np-ultrassa:) Tuli aikamoisena yllätyksenä, vaikka ovat kauan yhdessä olleetkin. Niin ja sisko oli käynyt ekassa ultrassa edellispäivänä, kun hänellä ei ollut hajua miten pitkällä raskaus on ja oli silloin rv 7+6.

Mitäpä vielä....Noista masukivuista (Lillis taisi mainita) niin mulla tosiaan on ollut välillä TOSI inhottavia masukipuja ja se yksi päivä (taisi olla 2 viikkoa sitten torstaina) oli kyllä kaikista pahin: en tiiä oliko silloin joku todella kiirunen kasvupäivä masussa, mutta en kunnolla pystynyt kävelemään, kun tuntui masussa tosi ilkeeltä ja se kipu ei ollut kohdussa vaan sivulla molemmin puolin. En pelästynyt niistä, mutta olivat tosi inhottavia :( Kestikin iltapäivästä (jostain kolmesta) ihan puolilleöin. Aamulla oli poissa tuo " kipu" . Ovat siis mitä ilmeisemmin sullakin noita kasvukipuja. Siellä venyy, paukkuu ja poksuu sen verran, että ois ihmekin ellei tuntuisi missään ;)

Onneks noi liitoskivut ovat pysyneet poissa taas jonkin aikaa mitä nyt yhtenä iltana oli pikkasen havaittavissa, mutta ei pahana.

Terkkari muuten kun kokeili ensin kohtua niin sanoi sen nousseen ihan tuonne napaan saakka ja kysyi, että oletkos huomannut tuon tumman viivan navasta alaspäin...sanoin, että kun mun mielestä mulla on ollut sellanen AINA:D Sanoi sitte, että voi ollakin, mutta että varmaan on nyt vahvistunut/vahvistuu.

Jaa-a, meikäläinen on taas kirjottanut ummet ja lammet ja vähän enemmänkin :) Jospa vaikka lopettelisi tähän saumaan. Ai niin hyvät naurut saatiin terkkarin kanssa eilen, kun mä analysoin kaikkia sen antamia päivämääriä mulle. Kun antoi sen rakenneultra-ajan niin sanoin, että se onkin miehen syntymäpäivä sitten..ja sitten kun antoi seuraavan neuvola-ajan(terkkarille) niin se on 20062006 (20.6.-06) niin siinäkin oli jotain taikaa mielestäni :D

Kerroin myös siitä madame mammasta ja Minna oli ihan innoissaan ja kysyi, että uskonko siihen, johon vastasin, että: " Haluan uskoa:D"

On mulla kyllä ihana terkkari, mutta valitettavasti seuraavalla kerralla on joku muu ja sitten sitä seuraavalla kerralla taas joku uusi*nyyh* Sanoin, että ei sen väliä, että ihmisiä en pelkää. Mutta kyllä mua harmittaa sinänsä, ettei toista noin ihanaa terkkaria voi ollakaan!!!

Jees...Nyt mä OIKEESTI toivottelen teille jokaiselle oikein ihanan aurinkoista keskiviikkopäivää :)

Palaillaan taas linjoille!!

Halauksin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 16+3

Kommentit (16)

Ihania ilmoja pidellyt!!! =) Meidän perhe on oleskellut ulkosalla aamusta iltaan jo monta päivää, lapset haluavat syödä ateriansakin terassilla! No, piha on kohta haravoitu ja pensaat leikattu ja orvokkejakin jo istuttelin ruukkuihin ja seinätelineisiin! Kyllä se kesä sieltä tuleepi!!

Voi Miannin tyttöä, minäkin täällä itku silmässä juttua luin! Lapset on niin ihania...

Seksiä on harrastettu ihan normaalien halujen mukaan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Pieniä suppareita sillointällöin havaittavissa, samoin on ollut kaikissa kolmessa edellisessäkin raskaudessa. Mitäs muuta... ikkunat odottavat meilläkin pesijäänsä, kait ne pitäisi vapuksi pestä kun on vieraitakin tulossa ja vapun ruokalista on vielä hakusessa! Varmaan salaatteja, grillausta, munkkeja, vohveleita, simaa... tarttis varmaan vähän pohtia sitäkin.

Mutta nyt sauna lämpenemään ja hetkeksi vielä haravanvarteen! =)

Mukavaa loppuviikkoa masuisille!

neljäs 14+4

Aivan ihana ilma taas, en taaskaan meinannut saada lapsia sisälle. 3 tunnin ulkoilun ja pitkän taivuttelun jälkeen vasta onnistuin...

Miannilla oli ollut rankka reissu, mutta tyttö oli aivan uskomattoman reipas, oli kyllä varmasti ansainnut suklaamunan ja pillimehun! Itku pääsi täälläkin, kun luin kertomustasi.

Meillä on harrastettu seksiä ihan entiseen tapaan, enkä ole mitään supistuksia huomannut. 2 edellisessä raskaudessa harrasteltiin ihan samaan tapaan kans ja ihan loppuun asti, eikä mitään ongelmia ilmaantunut. En ole rasvaillut, neitin synnytyksen jälkeen tehtiin pieni eppari, mutta se parantui tosi nopeasti.

Hei te jotka olitte pesseet ikkunoita sillä sanomalehti-tekniikalla, oletteko huomannut, että jäisi ikkunankarmeihin jälkiä??? Mulla nimittäin kävi niin, kun eilen aloitin ikkunanpesu-urakan (sain leluhuoneen ikkunan pestyä, jee jee....), että kun hinkkasin sitä ikkunaa, siitä sanomalehdestä jäin sitä mustetta ikkunanpieliin, enkä meinannut saada sitä siitä pois, enkä kaikkea saanutkaan. Meillä kun on nuo ikkunanpielet valkoiset, niin näkyy aika ikävästi.... Olikohan mulla jotenkin väärä taktiikka, vai oonko muuten vaan blondi????:):)

Muuten oli kätevä homma, kirkasta tuli ja nopeesti. Meilläkun on nuo ikkunat sellaset, että on aika hitaat pestä, kun niissä on tuolla ylhäälä ristikot, jotka ei lähde irti ja ne on pitänyt kuitenkin paperilla kuivata (kun en ole löytänyt sopivan kokoista lastaa). Onneksi on kuitenkin selektiivilasit, että ei ole kun 4 pintaa per ikkuna.

Nyt täytyy lähtee paistaman lettuja!

Nöpö & paavokerttuli 16+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa kun aurinko paistaa! Eilen oli tosi lämmin päivä.Saa viimeisetki lumet kyytiä.Iltavuoroon pitäis tässä alkaa valmistautuun,mutta ylläri ylläri kun ei yhtään huvita.Ei olis enää montaa päivää ennen kun se kesäloma alkaa.Mulla on synttäritki vappuaattona että pitäis varmaan leipoa jotain jos vaikka joku sattuis käymään.

Niihin kyssäreihin:Seksiä on harrastettu ,ehkä vähempi ku normaalisti.OOn vaan lähiaikoina huomannu että alkaa supisteleen ja on tosi tukala olo jonku aikaa.

Viivaa mulle ei oo ilmestyny,ei edellisissäkään raskauksissa.

Jenille ja muille liikkeiden odottajille terveisiä,että en minäkään oo vielä tuntenut vaikka kolmatta jo odottelen. En oo kyllä kauheesti kuulostellutkaan.Iltaisin ankara väsy ja sammun ku saunalyhty ja taas päivät on niin täynnä touhua ja työtä,ettei kerkeä rauhottumaan.Rakenne ultraan vajaat pari viikkoa! Jännittääääääää!!!

Mukavat keskiviikon jatkot,mä lähden töihin!

päivänsäde 16+3

Tänään on ollut aika paljon jotain kipuja mahalla, siis varmaankin niitä kohdun venymis- ja kasvukipuja. Tietynlailla liikkuessa aina repäisee tai vihlaisee jostain. Eli kai siellä jotain tapahtuu :)

Ja vielä tuosta tytön labrassa käynnistä.. Lääkäri soitti tulokset ja kaikki oli oikein hyvin! Lääkärikin ihmetteli, että millähän perusteella se neuvolan täti on niitä kokeita laittanu, kun kuulemma " Venlan kasvukäyrät ovat hyvin johdonmukaiset ja sairasteluhistoriakin niin olematon, ettei ole vallan mitään syytä epäillä mitään kilpirauhas- tai muita häiriöitä" . NIIN, SIITÄS SAIT SENKIN PÖHKÖ TERVEYDENHOITAJA :P !!!

Mianni 14+4 (yhä:)

Tänään en valita oloani, lupaan ;o)

Aivan mahtavan ihanan aurinkoinen keli ulkona =) Kattokaas vaan niin huomenna kun arjen pitäisi taas koittaa niin sataa pieniä mummuja taivaalta ja me ei päästä ulos =P

Voi pientä raukkaa, täälläkin tuli liikutuksen kyyneleet silmiin kun verikoejutun luin, reipas tyttö, ihana =)

Meillä raskaus ei ole millään lailla haitannut meidän seksielämää oikeastaan missään vaiheessa, mitä nyt vähän hillinnyt pahoinvoinnin ollessa pahimmillaan..Ekassakin hommailtiin ihan loppuun asti ja se tuntuikin tosi hyvältä ihan loppuun saakka.

Mitään rasvailuja en ole harrastanut(hyi hyi minua), eppari leikattiin mutta siitä selvittiin kun paketti oli niin ihana ja vei kaiken huomion.

Lauantaiksi suunniteltiin ajelevamme Tuuriin ostoksille jos tämä olo vaan sen sallii. Muksu mummolaan, jippii! =)

Jospa sitä tänään alkais laittamaan partsille jo jotain pientä kasvamaan=koekappaleet ;)

Hirveä hinku olisi jo laittaa kaikki kesäkukat ja ottaa kanervat pois, mutta vois tulla kukkasille pikkuisen kylmä =D

Mulla kun tuota intoa riittää pikkusen enemmän kuin taitoa ;)

Mutta nyt loppui jaarittelut ja menen ottamaan ruuan uunista...

Voikaa hyvin.

Camelot 14+6

Luulenpa, että tunnet liikkeet kohta. Neuvolassa sanottiin, että ainoa syy miksi jo ennen synnyttäneet tuntevat liikkeet aiemmin on se, että osaavat kuulostella niitä. Ensisynnyttäjän tuntemusviikot eivät veny pidemmälle, jos tietää mitä kuulostella.

Itselläni liikkeet tuntuu hipaisuina n. 6-8 cm navasta alaspäin, vasemmalla sivulla. Se on kutinaa tai havinaa/poreilua, ja sen huomaa paikallaollessa. Aamuisin 8 jälkeen ja illalla vähän. Päivällä ei tunnu mitään. Muksauksia kuulemma vasta rv 19 alkaen voi odotella.

Oireet: kohdunkasvukipuja ja rinta-aristusta. Jännä seurata juuri Je_Ni:n kuulumisia koska samoilla viikoilla ja päivillä mennään.

Patovahti rv 16+3

PS. Kysymyksiä lokakuisille:

1. Uskallatteko sekstailla kuten ennen raskautta? Onmo suppareita sen jälkeen?

2. Oletteko alkaneet käyttää jotain voiteita synnytysrepeämisen varalle?

3. Onko jollekin muodostunut linea negra?

Ekaksi vastaan kyssäreihin, jotta muistan ne

Seksistä: Ollaan harrastettu normaalisti ja joskus supistelee, mutta ei kivuliaasti tai mitenkään paljon. Viime raskaudessa meillä oli yhdyntäkielto päällä rv 25-35, mutta muuten kyllä touhuttiin petipuuhissa ;)

Repeämistä/ voiteista: En ole käytänyt ja tuskin käytän. Viimeksi leikattiin ja ei se nyt mitenkään kamalaa ollut, en tuntenut mitään. Toki toivon, että tällä kertaa ei tarttisi leikata, mutta tiedän, että synnytyshetkellä tärkeintä vaan on, että vauva tulisi mahd. nopsaan ulos.

Linea negrasta: Haaleana tuli jo ehkä kuukausi sitten ja on taaskin navasta ylöspäin rintojen väliin asti.

Tikrulla on hurjan kuuloista raskausaika ollut. En olekaan aikaisemmin noita sun juttuja kuullut. Mitäs tuo supistusrengas tarkoittaa? Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Miannin (muistanko oikein...) tytöllä oli ollut inhottava verikoe. Voi pientä! Tosi reippaana teidän tyttö oli, ihan täälläkin rupesi itkettämään :(

Meillä miehelle on iskenyt oksennustauti...jipii. Varmaan seuraavana minä ja tyttö ollaan kipeinä. Mun pitäisi mennä tänään illalla töihin, mutta toivottavasti saan sijaisen kun ei oikeen raaskisi jättää miestä hoitamaan tyttöä kun vähän väliä pitää juosta vessaan oksentamaan. Voisi olla turhan rankkaa. Että semmoista täällä. Nyt mun pitää jatkaa kouluhommia ahkerana, että voi sitten hyvällä omalla tunnolla sairastella, mikäli tauti minuun tarttuu.

S-I ja Lumikukka 17+1

Galluppeihin ensiksi:

seksiä harrastettu normaalisti, tosin alussa olin niin väsynyt, että vähemmän. Ei ole supistellut eikä viime raskaudessakaan.

Voiteita en ole käyttänyt, tuskin käytänkään. En usko, että auttavat synnytyksen koittaessa. Viimeksi tehtiin eppari ja en tiedä paljon laitettiin tikkejä, mutta aika lailla.

Linea negraa ei ole. Viimeksi taisi loppuvaiheessa tulla haaleahko viiva.

Olo ok, väsymystä iltaisin, mutta päivisin en enää ole päikkäreitä nukkunutkaan kuten 2,5 kk tein joka päivä.

Liikkeitä ei, mutta enpä niitä vielä odotakaan, vasta lähempänä rv 20.

No, mutta taidan lähteä puutarhahommiin, kun lapset nukkuu, niin saa rauhassa laittaa :)

Kati 16+2

aamulla mytty taas muksautti kunnolla, tuntui tuolla vasemmalla puolella masua niinkuin olisi jaloilla ottanut vauhtia kohdun seinästä..

kyllä nyt muutaman päivän on noita liikkeitä tuntunut jo ihan oikeasti, pelotti vaan niin että kaikki ei olekkaan kunnossa että en uskaltanut niihin luottaa. neuvolassa eilen juteltiin noista liikkeistä, esikoisesta kun rupesin tuntemaan jo viidennellätoistaviikolla ihan päivittäin, terveydenhoitaja oli kyllä sitä mieltä että aivan varmasti ovat liikkeitä, kun ei minulla kuitenkaan paljoa ylimäärästä massaa ole ja kohtu hyvin esillä ja on jo tietoa millaisia nuo ensimmäiset liikkeet ovat.. kädelle liikkeet rupesivat viimeksi tuntumaan kahdeksannellatoistaviikolla, se on kyllä ihanaa kun mieskin pääsee " osalliseksi" :)

jenille tsemppiä ikkunanpesuprojektiin;) oot kyllä reipas, meillä tänä vuonna likaiset ikkunat taitaa odottaa miehen tarttumista töihin (asutaan neljännessä kerroksessa, ja mua aina hirvittää ruveta niitä pesemään kun on niin kauhea pudotus, ei sillä että haluasin miehen tipahtavan!!! itteä vaan aina pelottaa, ja nyt vielä kun ei taivu ihan kaikkiin mahdollisiin asentoihin!)

patovahdin kysymyksiin:

seksistä... mä en nyt paljoa noitten supparien takia uskalla, kun viikkoja vielä niin vähän kuitenkin, mutta kunhan tässä nyt käyn lääkärillä tarkistuttamassa paikat niin sitten varmaan ihan normaalisti, hih, tietty oman jaksamisen mukaan;)

viime raskaudessa kyllä oli ihan normaalia tuo iltaelämä, kunhan oltiin päästy vähän isommille viikoille.

mä en ole käyttänyt mitään voiteita tai öljyjä, toiset sanoo että niillä voi ehkäistä repeämiä, mutta ei siihen aina kyllä voi vaikuttaa, kyllä siihen vaikuttaa niin moni asia, synnytyksen nopeus, vauvan koko, omien paikkojen joustavuus...ehkä loppuvaiheesta sitten vähän rasvailen ettei ainakaan pääse ihan kuivaksi..;)

linea negraa ei vielä näy, tai vähän haaleaa viivaa joka on vielä jäljellä edellisestä raskaudesta..ei ole haalistunut ihan kokonaan pois. saa nähdä tuleeko..

nyt täytyy lähteä poikaa syöttämään ja leikkeihin!

aurinkoista päivää masuille!

fiikuna ja mytty rv16

Tänään taisin sitten tuntea ekat supistukset:/ En olisi niitä osannut suppareiksi tulkita, mutta muistan niin hyvin kun esikoisesta ekat tulivat joskus rv19 tienoilla ja silloin olin kyllä paniikissa! En ollut tiennyt, että voi supistella jo niin aikaisin ja ettei se välttämättä (tai oikeastaan yleensä) ole mitenkään vakavaa vaan kuuluu jopa asiaan. Olin kuvitellut, että supistukset tuntee kun on synnytys lähellä ja olin tosiaankin vasta puolessa välissä odotusta. Mutta niin kai se on, että moni asia tapahtuu toisella (ja seuraavilla kerroilla) aikaisemmin kuin ekassa raskaudessa -liikkeiden tunteminen, vatsan kasvu, harjoitussupparit jne. Onneksi sitä osaa -ainakin välillä- suhtautua asioihin hieman rauhallisemmin eikä ihan heti ainakaan iske pahemman luokan paniikki päälle.

Lisää ON:aa...Tänään ei ole iskias kiukutellut, mutta päätä on kyllä jörninyt parin päivän tauon jälkeen:( Onko muilla muuten ollut jo [b]närästystä[/b]? Mulla on aina välillä iltaisin, ei mitään pahaa, mutta sen verran kuitenkin että Rennietä olen ottanut. Sitähän vissiin saa syödä ihan huoletta niin paljon kuin vain on tarve? Ja taisin tänään myöskin kotiin päin kävellessäni kokea niitä kuuluisia liitoskipuja, jos alapään (kyllä, juuri Siellä;) yhtäkkinen ja hetken kestävä vihlaisu voidaan sellaiseksi tulkita? Niin kuin COE kuvaili, vihloi nimenomaan

Lainaus:

luun sisältä

.

Ei kai tässä muuta, sori kun oli pelkästään ON:aa, mutta tässä vaiheessa iltaa alkaa jo sänky kutsua hieman liikaa. Luin kuitenkin kiltisti teidän kaikkien jutut:)

-L-

Piktästä aikaa minäkin tänne kirjoittelen. Lukenut kyllä olen kuulumisianne, mutta on ollut vaan niin kamalan epävarma olo silti tämän raskauden jatkumisen kanssa, että en ole kauheasti uskaltanut hehkuttaa. Meillä tietää ainoastaan minun vanhemmat ja kaksi siskoani, koska heille oli melkeinpä pakko kertoa. Poika olisi joutunut heille hoidettavaksi, jos olisin silloin sairaalaan joutunut. (Mies on rahtari ja on kotona hätäiseen lauantaista sunnuntaihin noin klo 17...)

Kuten silloin kauan sitten kerroin, kohdussa pitäisi siis kaiken olla kunnossa sitä supistusrengasta lukuun ottamatta. Tuossa viikonloppuna kävimme koko perheellä pyöräilemässä ja minusta tuntuu (en kyllä ole varma) että kohdun yläreuna olisi nyt hieman laskenut alemmaksi. Sehän oli siis jo navassa saakka ja kuulema liian korkealla. Onkohan se mahdollista, että pyöräily olisi voinut laukaista sen lihasjännityksen kohdusta? Minulla 2.5. taas äitipoli ja silloin ilmeisesti antavat nitroja, jotta se jännitys laukeaa. En vaan tiedä, että pitääkö sitten jäädä sinne seurantaan vai miten se toimii. Onko kenelläkään tietoa tai kokemuksia?

Sain eilen KYS:ltä kauhean nipun kutsuja eri poliklinikoille ja kamalan nipun verikoelappuja... Että ei paljoa huvittaisi, mutta tosin nämä on nyt niitä mun munuaisia varten. Toisaalta on hyvä, että seurataan tarkasti, mutta toisaalta tuntuu, että tietoa tulee niin paljon, että se oikeasti alkaa lisätä tuskaa... Mutta parempi oikeasti olla hyvässä tarkkailussa kuin, että kokee jonkin todella pahan yllätyksen.

Tänään olisi tarkoitus yrittää jaksaa siivota, vieraita tulee 6 kappaletta vapuksi. Tosin olo ei ole kaikkein parhain, olen ollut tukossa helmikuusta alkaen ja tänään olisi tarkoitus lääkärille yrittää päästä... Niin ja minä kärsin alkuraskaudessa 24h kestävästä kuvotuksesta. Noin pari viikkoa sitten se muuttui olevinaan paremmaksi, tullen nyt silloin tällöin yökkäyksen kuivaharjoitteluna. Olisi kyllä kiva, jos vaikka kohta puolin loppuisi. No viikkoja (13+4) on kyllä vielä aika vähän, että ei sen puoleen, voipi jatkua vielä pitkäänkin. Muistaakseni pojalta silloin loppui toukokuussa vasta... Meillä siis tämä " Salainen Agentti 002" on erittäin suuri yllätys ja hauska yhteensattuma on la! Poikamme syntyi 30.10.2003 ja tämän tulokkaan la on 28.10.2006! Näinköhän sattuu lapsille mun tuurilla sama syntymäpäivä?

No mutta nyt lienen jo jaaritellut tarpeeksi, poika haluaa aamupuuron ja sitten aletaan siivoilla...

Hauskaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Nyt on taas niin paljon kommentoitavaa, että saa aivot hyvää muistijumppaa.

Ekaksi nuihin kysymyksiin:

Seksistä: Uskallaan juu harrastaa, siitä ei oo kiinni. Mulla ei oo mitään supistelutuntemuksia ollut vielä tässä raskaudessa, enkä kauheesti niistä säikähtäs vaikka tuliskin. Nimittäin kahdessa viime raskaudessa on supistellut paljon jo aikaisesta vaiheesta saakka ja silti vauvat syntyneet ihan täysaikaisena. (Tai no kakkonen syntyi 37+1, mutta sekinhän luetaan jo nippanappa täysaikaiseksi). Viimeksi oli myös jo vkolla 36 paikat 3-4cm auki, mutta tyttö syntyi lopulta 3 päivää ennen laskettua aikaa.. Seksihalut on hiukka laimeat (mies parka), mutta kyllä meillä useemman kerran viikossa kuitenki lemmiskellään. Väsymys vaan menee usein edelle..

Repeämisestä: Minulle tehtiin ekassa synnytyksessä eppari + repesin vähän. Toisessa ei tullut mitään ja kolmannessa pikkurepeämä. En aio voidella tms etukäteen, kun en edes oikeastaan pelkää sitä repeämistä. Johtunee siitä, että minut on ommeltu aina puudutuksessa ja hyvin! Ja olen toipunut synnytyksistä tosi nopeesti. Tietty jos sais toivoa, niin toivoisin että en repeäis, mutta en ota mitään paineita asiasta.

Linea negra: Ei oo näkynyt ja en oikeen usko että tuleekaan, kun ei oo tullut yhdessäkään raskaudessa. (se siitä tyttö-poika oletuksesta, meiltä löytyy molempia ilman sitä viivaa ;)

Ikkunoista: Heh, täällä ei oo vielä kiire semmoseen, kun luntaki on vielä melkeen puoli metriä niin ei oikeen voi lähtee tuonne tetsaamaan ikkunanpesuun :) Meillä on ns lämpöikkunat, eli pestään vaan ulkoa ja sisältä, niitä ei voi / täydy aukasta.

(.) Tänä aamuna on nipistellyt mahaa ja ollut semmoista inhottavaa repimäkipua. Varmaan se sintti siellä kasvaa kovasti.

Muuta: Kävin aamulla tuon tytön kans siellä labrassa, mistä eilen vaahtosin täällä. Tuli kyllä itellä itku, kun tyttö oli niiiiiiiin reipas :) Siis reppana on tosiaan 2v 9kk ja ei yhtään käsi liikahtanut, vaikka ihan isosta suonesta 2 putkea verta otettiin ja neulaa joutui vääntelemään, että sai tarpeeksi verta. Itkukaan ei päässyt, mutta ei kai muistanut hengittää jännityksissään, kun homman oltua ohi meinasi pyörtyä. Meni ihan valkoiseksi ja piti siellä sitten makoilla jonkun aikaa. Vasta käytävällä sitten tuli itku, kun otin tiukasti syliin ja halasin ja sanoin, että saat sinä kulta itkeä, jos on paha mieli. Sitten nyyhkytti kauan minun sylissä ennenkuin lähdettiin pois. Ja mulla itellä valu kyyneleet ihan norona. Klo 16.30 lääkäri soittaa vastaukset niistä kokeista. Käytiin sitten tulomatkalla mummia moikkaamassa ja tyttä sai lohdutukseksi ISON suklaamunan ja pillimehun :)

Mutta, nyt pakko alkaa pyykkihommiin, se läjä tuolla kodinhoitohuoneessa on taas aivan valtava!

Mianni 14+4

mianni: hienoa että kaikki kunnossa! vaikkei epäilystä muusta ollutkaan, saapas tötsy kuulla, hih!!

mulla myös noita repäisy ja vihlonta-kipuja, varsinkin maatessa jos nopsaan liikahtaa, tuntuu aika ilkeälle..

käytiin taas tänään ihastelemassa (kutsusta) siskon vauvaa, voi sitä ihanuutta ja pientä tuhinaa!! iih, ei malta odottaa syksyyn että saa oman vauvan kainaloon:)

vaikka kyllä ensin haluan nauttia myös ihanasta massusta ja odotuksesta!

masuun sitä normaalia, pieniä töytäisyjä ja pömpötystä!

nyt unille..odottava äiti tarvii paljon unta!! :)

fiikuna ja mytty rv16

Tulipa sitten liikutuksen kyyneleet silmiin tuosta Miannin kertomuksesta.... Voi pientä urheata poloista.

Minäkin ilmottaudun nyt sitten tuohon liikkeiden tuntijoihin. Eli pääsiäisenä epäilin tuntevani ja kyllä nyt olen jo varma että nuo liikkeitä ovat. On se vaan niin ihanaa. Mahakin on pullahtunut esiin oikein kunnolla ja monet jo uskaultautuvat asiaa kysymään ja masua ihailemaan.

Hyvä kun Jeni oli noita iskiaksen hoito-ohjeita listannu. Eli mulla nyt kolmatta päivää oikean pakaran yläpuolella vihloo ja särkee. Käveleminen tekee kipeää ja varsinkin istumisen jälkeen ylös nouseminen on aika tuskaa. Täytyy vaan toivoa ettei kauan vaivaisi. Itsehhän olen kotona kahden lapsen kanssa, joten tuo lepääminenkin jää vähiin ja sairaslomaa ei saa ;)

Kysymyksiin: Seksiä ollan harrastettu normaaliin tapaan ja vielä ainakin kaikki asennot onnistuu. Mulla on kahessa aikaisemmassa raskaudessa ollu täysi halottumuus päällä. No nyt ei ainakaan sitä ongelmaa ole. Ihan kiva, pysyy tuo mieskin tyytyväisenä:)

Repeämisvoiteita en ole käyttänyt. Ainostaan raskausarpivoidetta. Esikoinen keisarinleikattiin ja toisesta lapsesta tuli pieni nirhauma, johon riitti yksi tikki. Voi olla että harkitsen noita repemisvoiteita, mutta vasta lähempänä tuota laskettua-aikaa.

Niin ja vielä tuosta viivasta. En ole vielä sitä havainnut. aikasemmissa raskauksissa on selvä viiva tullut ja vielä reilusti navan yläpulelle.

Kävin toissa päivänä vähän kaupungilla shoppailemassa. Saldo: Ihanat pehmeät pellavahousun tyyliset housut (ei mamma mallistoa) ja villatakkin (ei mene enää kevättakit kiinni mahan kohdalta) Hennesiltä. Ja sitten vielä Vilasta ihanan kesä topin jossa olkaimissa puuhelmiä ja edessää pitkät narut joissa myös puuhelmet. Tulevat tosi ihanasti mahan päälle. Ja toppi on myyös tarpeeksi pitkä. Ihanaa kun nyt on muodissa pitkät topit. Niitä oonkin ahkerasti ostellu. Jäävät kivasti näkyviin paitojen alta.

Mutta nyt on varmaan ruvettava tuohuamaan meitä ulos päin. On aivan ihana kevät ilma ulkona. Katoin ikkunasta että merikin olisi tuosta meidän vierestä jo auki. IHANAA KESÄ TULEE!!

Hauskaa keskiviikkoa kaikille teille masunkasvattajaille!

Mamseli rv15+3

Seksistä: vähäisempää on ollut. Lähinnä miehen kiireiden takia:/ Eikä itselläkään himot ole ollut ihan samaa luokkaa kuin ennen raskautta;)

Linea negra tuli napaan asti jo h9. Aika samanlaisena on pysynyt, ehkä hiukan tummunut.

Eipä tänne kummempia! Kirppu on pari päivää liikkunut taas enemmän kun tossa viikonloppuna oli aika hiljainen --> minä heti paniikissa... ;)

A & Kirppu h16+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat