Seuraa 

Täällä ollaan vielä, ei näy vatsatautia eikä vauvaakaan mutta selkää kyllä juilii ja häpyluu on kipeänä että oiskohan tuo raivannu eilen tilaa, neuvolassa vaikutti kyllä terkkari siltä että lähtö taitaa olla likellä mutta ei niin ei, vauva ei ollut vielä kiinnittynyt mutta eipä se sitä katso koska esikoinen oli kiinnittyneenä jo pidemmän aikaa niin että pää oli syntyessä piipula kun vihdoin käynnistämällä saatiin ulos, olis kyllä mukava käydä äitiyspolilla tarkistuttamassa että mikä on tilanne tuolla alakerrassa et onko mitää toiveita. mukavaa keskiviikko päivää kaikille kohtalotovereille!! näyttäs olevan aurinkoinen ja lämmin päivätulossa.

heidim 39+6

Kommentit (16)

Eilisen kättärikeikan jälkeen ei mitään uutta. Kävin siis eilen ekassa yliaikaiskontrollissa. reissu oli sinällään yllättävä että meinasivat jo sisälle ottaa, kun huomasivat erittäin lievän raskausmyrkytyksen oireita. Huomenna joudun menemään toiseen kontrolliin ja suosittelivat että otan sairaalakassin jo mukaan, hyvin todennäköisesti jään sisään ja ilmeisesti aloittavat käynnistelyn raskausmyrkytysvaaran vuoksi. Tuota käynnistystä olenkin jo vähän toivonut, kun ei tämä vauva tunnu suostuvan syntymään laisinkaan, ei edes vihjaile mitään sen suuntaista. No jo tämän nyt vapuksi saisi vierelle.

Kyllä pikkasen jännittää tuo huominen keikka kun nyt se synnytys on jo niiin lähellä. Tuo vauvan kokokin on yksi lisä jännitykseen, eilinen painoarvio oli n.4kg ja itsekin olen vain. 157cm pitkä. Lääkäri kehoittikin varautumaan sektion mahdollisuuteen, joten saa nähdä kuinka käy...

Mutta nyt tarkastamaan vielä sairaalakassin sisältö ja käymään viimehetken jutut läpi, jottei mitään unohdu.

Tsemppiä kaikille Huhtikuisille!

Myy&Otus rv41+4

Eipä tähän suuntaan mitään erityistä kuulu. Vauveliin viihtyy oikein hyvin kohdun uumenissa, ettei ole antanut elettäkään mahdolliselle muutolle ulos meidän muiden ihailtavaksi.

Eilen kävin kaverin kanssa kauppakeskuksessa pyörimässä ja tuloksena vain entistä turvonneet varpaat ja sormet. Vauveliini oli koko eilisen päivän oikein liikkuvaisella päällä - eikös niiden pitäisi vähän hiljentyä synnytyksen lähestyessä...?

Olen tässä alkanut miettimään tuota synnytystä ja siihen liittyviä asioita ja yhdestä asiasta ei itselläni ole paljoakaan tietoa. Eli peräruiskeesta?? Eli jos sellaisen haluaa, niin miten se annetaan? Ruisku persuksiin? ;D

Sitten toinen asia mitä jäin miettimään, että kuinka nopeasti pitäisi sitten synnytyksen jälkeen menkkojen alkaa jos täysimettää?

Osaiskohan kukaan teistä vastata noihin kysymyksiin? :)

Tänään olis sit vuorossa vaatehuoneen siivousta ja ulkona ajattelin oleskella niin paljon kuin mahdollista, jos tuo aurinko vain sallii :D

Iluvatar-76 RV 39+ 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta meitä häntäpään äityleitä vielä täällä ilahduttaa toistemme kaltainen odotuksen kurjuus.Jokaisella mielessä vain yksi asia.

TULIS JO!!

No täällä sitä vain olla möllötellään päivä kerrallaan.

Minua ei kiinnosta kyllä tuo siivoominenkaan enää.

Kyllä näitä paikkoja kerkiää myöhemminkin koluamaan...

Huomenna neuvola.Ärsyttää jo valmiiksi mennä sinne koska ei meijän kemiat oikein osu kohalleen sen tätin kanssa.

Mietinkin jo että vauvan kanssa sitte vaihdan tätii...

No en ole onneksi ainoa täällä joka ei ole tyytyväinen saamaansa palveluun.

Masussa kaikki hyvin.Liikuskelee jonkun verran ja hikoittelee silloin tällöin.Jäseniään ei mahdu enää oikomaan joten kovasti ei enää potki.

Sattuukin jo vietävästi jos ees yrittää.On vatsanahka kipee sisältä päin.

Nyt siis ikuiseen odotteluun takaisin.

Hei kaikille kanssa sisarille,koitetaan jaksaa...

Äiti30.. 39 +5

..eikä tunnu missään. Alamasua on jomottanut jonkin verran jo neljättä päivää, mutta kipeitä supistuksia ei tuu kuin 1/päivä eikä sillä pitkälle pötkitä. Huomenna olis tarkistuskäynti prenalla. Oikein äikkis niille että joudun käymään siellä taas tarkistuksessa kun panivat viikko sitten mut pois käynnistyksestä. Katotaan vaan niin ne joutuu kuitenkin käynnistämään tätä uudestaan. Huomenna on kyllä pakko vaatia vauvan koon arviointia. Viikko sitten ei mitään kokoarviota tehty vaikka olin käynnistyksessä nimenomaan sen takia ettei vauva kasvaisi kovin suureksi. Ainakin painoa on kertynyt edelleen puoli kiloa viikossa joten ei se vauva ainakaan kasvamistaan oo lopettanu.

Onneksi on näin kauniita kevätpäiviä että voi nauttia ulkonaolosta eikä märehtiä sisällä tuskaista odotustaan. Oikeestaan oon jo lopettanu turhan odottelun, vapun jälkeen käynnistykseen ja sillä hyvä. Vaikka olishan se kiva jos jotain tapahtus ennemminkin.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille!

serafiia 41 + 0

Siis minäkin vielä täällä.

Yö nyt meni miten meni, enää ei jaksa edes valittaa teillekään mihin jokapaikkaan kolotti, mutta tärkein oli, ettei tarvinut kuin uneksia nukkumisesta.=/

Pitkästä aikaa aamulla olo oli kuitenkin olevinaan energinen; siis siivoamaan. Väli-ja yläkerta, sekä toinen vintti sai heti tuta turhautumiseni. Vielä kun hyökkään alakerran ja toisen vintin kimppuun, sitten voisi kaivaa kesäkamppeet näkösälle, ja tunkea jo vihdoin nuo h*lvetin toppahaalarit ym. pyykkikoneen kautta pois silmistä kesän ajaksi.

No, katotaa onko sitä energiaa vielä parin tunnin päästä, ja saako tällä riehumisella muuta kun itsensä kipeäksi. Ensimmäistä erää simaakin pitäisi rohjeta maistamaan, että tuliko simaa vai menikö kiljun puolelle.=)

Aurinkoista loppupäivää ja jaksamista muillekin vielä ' hautoville' !!

Joka toinen päivä oon ihan varma, että kohta se alkaa ja joka toinen taas ei mitään tuntemuksia. Tänään on tuo jälkimmäinen. Pitkän kärrylenkin jyrkkiä mäkiä lykkien tein esikoisen kanssa eikä ensimmäistäkään supistusta. Eilen taas oli tosi kipee ja tuskanen olo ja supisteli pitkin iltaa ja naapurikin sano, että näytän siltä kuin olisi jo synnytys käynnistymässä. Noniin, aamulla heräsin taas virkeänä omasta sängystä.

Mullakin huomenna neuvola ja aika turhaksi koen sen reissun. Voihan ne sydänäänet tietysti käydä kuunteluttamassa, vaikka vilkkaasti liikkuu ipana edelleen, eli ei lienen suurempia ongelmia hänellä.

Joku, en enää muista kuka kyseli mm. menkkojen alkua. mulla alko jo pari kk synnytyksestä vaikka täysimetin. Kovin yksilöllistä siis. Peräruiske taas nimensä veroisesti ruiskutetaan persuksiin. Sairaalakohtaisesti vapaavalintainen juttu luulisin. Mutta ehkä kivempi tyhjentää suoli edeltävästi vessaan, kuin ponnistaessa siihen petille. Kivoja juttuja!

Mutta sitkitelläänpäs vielä sinnikäästi eteenpäin, eiköhän ne päivät ole kaikilla jo luetut.

Cl@ra 40+3 (esikoinen syntyi muuten " tänään" )

Aikas kypsä olo. Selkä naksuu tänään joka askeleella ja vaapun pingviinien tavoin, ettei niin kovin pamahtelisi. Vein esikoisen tänään hoitoon pitkästä aikaa (hieman yli klo 10 sinne päästiin) ja sen jälkeen kävin kaupassa vappumassa ja irvistelemässä.

Verhoja pitäsi ommella, kun toi aurinko tuppaa suoraan sisään, mutta eipä ole enää niin yksinkertaista pestä isoja kankaita, silitellä niitä ja lattialla leikata ja sitten ommella.

Voi olla, että sain itseäni vain kipeytetyksi eilen, kun käytiin Tivolissa. Oli esikoiselle kiva kokemus, kun ei ole vielä koskaan ennen ollut missään moisessa paikassa. Aloitti hevoskarusellissa ja sitten uskalsi mennä hieman " hurjempiinkin" juttuihin, mutta kovin jännää oli. Ja narua vedettiin ja ongittiin ja tietty syötiin hattaraa. Oli se itellekin elämys, kun niin vähän on minnekään päässyt. Osansa tunnelmaan tekee vielä toi keväistynyt ilma eli jotenkin elämä tuoksuukin erilaiselta. Vielä kun saisi tämän rautakangen irroitettua tuolta sisuskaluista...

Pitäisiköhän tänään ottaa käyttöön taas vähän ässiä. Siitä miehen suosikkiässästä kun viimeksi sain koko päivän kestäneet (tosin ei tarpeeksi kipeet) säännölliset supparit. Millään vaan ei jaksaisi illalla puuhastella, jos yöllä joutuukin TURHAAN vellomaan niissä suppareissa. No, en aio kyllä sitä varten aamullakaan herätä puuhastelemaan (mies lähtee kuuden jälkeen töihin) vaikka miehelle järjestely varmasti sopisi. No olin kyllä tänäänkin aamulla siihen aikaan hereillä pari tuntia, mutta kaikin keinoin yritän noita valvomisia välttää. Sain onneksi nukuttua vielä pari tuntia sen jälkeen, mutta olo on silti ihan töttöröö, kun jostakin kumman syystä kaikki liikkumiset ja hengittelyt tuntuu niin raskaalta...Menis nyt ne vedet...

Touhis rv 39+4

täällä myös edelleen kasassa. tosin mulla vasta 39+3, mutta on ruvennu ärsyttää noi neuvolan ihmiset ja lääkärit jotka lupaili jo ajat sitten, että tää tulee ihan justiin. Kohta mulla neuvola, joten eipä enempää tällä kertaa, mutta pinouduimpa kuitenkin, jotta tiedätte, että täällä ollaan vieläkin, vaikka joukko harveneekin.

Täälläpä olen minäkin, tietty, ja tomerasti tuo masu tuossa pönöttää. Tänään kyllä tuli ekaa kertaa semmoinen olo, että voisikohan se oikeesti nyt syntyä... Aamun taas jomotteli alavatsaa, lounaan jälkeen oli tosi huono olo ja menin päikkäreille. Sitten heräilin ja supisteli tovin oikein nasakasti. Muutenkin koko päivän ollut maha ihan kova jatkuvasti. Nytkin, mutta ei tunnu supistelevalta kyllä.

Aamulla oli se neuvola. Muuten kaikki entiseen malliin, mutta täti rupesi epäilemään, että onkohan vauva kääntynyt perätilaan. Sydänäänet kuuluivat niin ylhäällä (tosin vauvakin aika ylhäällä). Mutta päätyi lopulta raivotarjontaan kuinekin arviossaan. Tosiaan toivon sitä, ikävä ylläri muuten tiedossa! Toi mun täti on ihan ok, mutta jotenkin en luota häneen kauheasti. Saa mut helposti huolestumaan!

Mutta mahtava keli ollut tänään! Aamulla menin pyörällä neuvolaan, aamupäivällä haravoitiin. Mies meni iltavuoroon, me tytön kanssa taas päikkärien päälle pihalle hiekkahommiin. Ja käytiin myös pienellä pyörälenkillä. Olipas mukavaa! Hissukseen kun ajelee, kivemmin käykuin kävely.

Huomenna sitten olis laskettuaika, juu.

Onnea vaan kaikille vauvan saaneille! Ja onnea retkelle lähteneille, joku ainakin kuulosti ihan menevältä...

Tilp.39+6

täälläkin..tänäänkin kävin esikoisen kanssa pyörälenkillä, olin ulkona ja olen puuhannut ties mitä..mutta edelleenkin supistuksia tulle silleen joskus..vauva on tosi alhaalla ja välillä painaa silleen et melkein ponnistuttaisi..mutta kun ei vaan tunnu lähtevän syntymään..

vähän hirvittää et kuinkakohan vauhdilla tämä sitten tuleekaan? (esikoinen 6 h ja tästä povailtu nopeempaa)..niin ja sairaalaan meiltä matkaa 30 minsaa vähintään....

kauheen kärsimättömänä tässä odottelen..niin kuin muutkin huhtikuiset :)

joku kyseli jotain kuukautisten alkamisesta..mulla ainakin alkoi tosi myöhään, esikoinen oli 1 v 1 kk muistaakseni (tosin imetin silloin vielä kun alko)..toi on kyllä silti kuulema todella yksilöllistä..eli joillain täysimetys ja imetys yleensäkin pitää poissa pitkään ja toisilla alkaa siitäkin huolimatta lähes heti..

t.anni 40+2 (jo!!!)

Minä kans menos huomen Kättärille, toinen kontrolli siis. Ja toiveissa et alkavat käynnisteleen. Iso poju kans tulossa n 4kg ja ite oon aika pieni ja myös varoiteltiin ettei välttämättä silti mahdu tulemaan...

Et vähän samoissa mietteissä täällä ollaan.

t:kahu+maha 41+5

Aina ja vaan, jotenkin hassua.. miten sitä joka aamu vaan herää omasta sängystä, ja jotenkin harmittaa, katsoa tyhjää vauvan sänkyä ja hervotonta mahaansa..

No ihana päivä tulossa, ulos vaan haravoimaan, saapi naamaan väriä ja mieleen pirteyttä!

Kaipa me loputkin viimeistään toukokuussa jakaannutaan...? =)

Loistavaa ja aurinkoista päivää kaikille äityleille ja mahakkaille!

Tavoitteena äitienpäivänä vauva kainalossa? ;-)

Huomenna NKL yliaikaiskontrolliin...

maapähkinä 41 + 2

kk:t alkoivat 6kk synnytyksestä ja imetin silloin. Tosin pojalla ei enää maistunut samalla tavalla, kun oltiin tietty aloitettu muut sapuskat ja imettäessä piti vähän ukkoa huijailla syömään, että jaksoi keskittyä. Lauleskelin jne. Lopetti sitten totaalisesti 7kk iässä. Seuraavista kk ei sitten oikeen tietoa, että koska olis tullut, koska asennutin h-kierukan ja se tiputteli sitten monta kuukautta, kunnes hävis kaikki vuodot.

peräruiskeesta: Mulla kysyttiin synnärillä, että koska vatsa oli viimeksi toiminut, johon kerroin, että kotoa lähtiessä eli ei tarvinnut asiaa sen enempää miettiä ja miehen sanojen mukaan ei mitään ylimääräistä synnytyksessä tullut. Eli tuuri kävi. Kai aika monella toi vatsa toimii just ennen tai sitten ainakin supistusten voimasta. Ennen (ja ehkä vielä joissakin sairaaloissa vieläkin) annettiin rutiininomaisesti, sama kun silloin isovanhempien aikaan karvat sai kyytiä eli alapää ajeltiin sairaalassa totaalisesti putsplank automaattisesti. Hassu juttu sekin...

Touhis rv 39+4

Neuvola oli aamulla, kaikki ennallaan, hemppari vaan nousee, nyt 139. Rautaa ei oo tarvinnu syödä kokoaikana. Sf mitta oli pienentynyt viimeviikon torstaista 2cm, (nyt 33)joten alaspäin onneks vaavi on tulossa. Olo siis kaikinpuolin hyvä, ainoastaan helvetin käsrsimätön. Vauva mulle ja äkkiä..

Viimeyön jomotteli mahaa ja lonkkia sekä oikeaan nivuseen. Mutta varsinaisia supistuksia ei ole vieläkään, mitkä koskisi...Painoarvio käsikopelolla terkkarin mukaan joku 3,7 kg. Saas nähdä?

Yritetään jaksaa vielä hetki odottaa, kohta meilläkin on omat pötkylät kotiin viemisiksi:) Ihanaa! Nyt " siskot" auringosta nauttimaan!

Annmii 40+1

Ja taas herättiin mahan kanssa uuteen aamuun, huoh.

Onneks aurinko paistaa helottaa ulkona, jos lähtis sinne lämmittelemään möhömahaa, jos siel alkais pulla valmistua ja pyrkiä ulos. Ei oo viel supistellut joten niitäkin vois tänään toiveikkaana odotella...no taitaa olla turha toivo.

Huomenna siis taas Kättärille kontrolliin, jospa sais ne ylipuhuttua käynnistykseen, turhaan sitä enää yhtä päivää tässä tilassa odotellaan, kun ei ole valmistunut itekseen niin tuskin tämä tilanne tässä enää yhdessä yössä miksikään muuttuu.

t;kahu +maha 41+5

ps-tietääkö kukaan pääseekö Haikaraan jos joudutaan käynnistämään?

jee!!!

Tähän asti en ole edes tiennyt mitä ne on (vaikka viikkoja 40+6), mutta nyt niitä on tullut 20 vaille seitsemästä lähtien. Aluksi 10-15 min välein, nyt viimeisen tunnin 4-8 min välein. Huh, onkohan tämä tänään menoa?!?!?!?! Olispa, vaikka on noi supistukset aika kipeitä, vaikkei varmaan mitään verrattuna tositoimiin. OOh.

Jännittävää, ei oikein ole nälkä, eikä oikein tiedä mitä tekis, toi supistus lamauttaa niin kaiken mitä on just silloin tekemässä. Ja taas on tulollaan, auuuuuts. Välillä ne on vähä iisimpiä ja lyhyempiä, välillä kestää, kaippa se on normaalia? No joo, mä kerron sit myöhemmin miten kävi!

Sannima 40+6

PS. Miten se olikaan, parin tunnin säännöllisten jälkeen vois soittaa synnärille???

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat