Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Kerkesit ennen minua k.h.p:)))) Luin vielä eilisen pinon loppuja...Eilen olikin pinossa oikein ruuhkan tynkää ja mukavaa juttua.

Puuhapetet: Suuret sympatiat täältä naapuruston ilkeilystä. Me asumme onneksi omakotitalossa, mutta ystävättäreni asuu talossa, jossa yksi eläkeläisrouva terrorisoi koko taloa. Kyseinen nainen kaatoi jopa kylmää vettä lasten niskaan parvekkeelta ja huutelee enemmän tai vähemmän asiallisia kommentteja. Lapset eivät saa tehdä mitään ja hiekkalaatikolle jääneet lelut rouva kuskaa roskikseen. Lapsia varten on aidattu leikkipaikka, mutta sinnekin eukko ulottaa lonkeronsa. Meidän lapset pelkäävät tätiä niin etteivät käy ystävättäreni lasten kanssa leikkimässä heidän pihallaan vaan menevät jonnekin muualle.

Miehen vanhemmat ovat kyllä suurperheen äidin pelastus! Lähes päivittäin vaari keksii kolmivuotiaan kanssa jotain puuhastelua pariksi tunniksi ja vie isommat tänäkin vuonna tivoliin ja vapputorille. Hän jaksaa kuskata lapsia talvisin rinteeseen ja vie uimaan kylpylään. Anoppi taas hoitaa kahden isommat harjoituksiin kuskaamiset ja appi kuskaa taas poikaa turnauksiin viikonloppuna. Kaiken tämän nuo tekevät ihan omasta halustaan. Koitan sitten muistaa heitä erityisesti jouluisin ja syntymäpäivisin ja tuon reissusta tuliaisia. Täytyy vain toivoa, että ymmärtävät kuinka iloinen heidän olemassa olostaan olen ja kuinka suuri merkitys heillä on lasten elämässä.

Kukas se taitava neuloja olikaan...Olisiko vinkkejä hyvistä neuleohjeista vauvalle?

Nyt en kyllä muista enää mihin piti kommentoida...Menen neuvolaan ja sinne ostosreissulle anopin kanssa ja jatkan sitten jutustelua.

Aurinkoista päivää!

Opemamma ja vimpula rv 22+1

kiitti vinkistä liittyen Lähivakuutukseen. Enpä olis moista tiennyt! Meillä on nimenomaan se edessä, että kaukalo pitää hommata. Ajateltiin vuokrata se lastentarvikeliikkeestä, mutta että se järjestyisi noin...

Muutenkin Lähivakuutuksella on suht edullinen tuo vakuutus, mutta tietty täytyisi verrata tarkemmin vakuutusten sisältöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

On ollut aika ihmeellinen viikko, ensimmäinen kotirouvana. Tulee kyllä kestämään että tähän totun.En ole koskaan ollut mikään kodin pikku puuhahenki enkä erityisesti nauti kotihommista. Suomessa meillä oli siivooja ja käytin paljon pesulapalveluja.Nyt saan kuurata ja pyykätä ihan itse.Kaikkeen kai tottuu, ehkä opin pitämään koko hommasta :)

Testeista ja tulehduksista. Tiedän , tiedän , sokeriratitus maistuu pahalle mutta olkaa kuulkaas onnellisia suomalaisesta neuvolasta ja testaamisista. Täällä maksaa yksityispotilaana synnyttäminen 4500 euroa sektiolla ja jos koko raskauden käy privaatissa niin koko raskaus ja synnytyspuuhasta tulee sellainen 10.000 euron lasku.Siis jos et ole kansalainen ja oikeutettu korvattavuusjärjestelmään. Mitään neuvolatoimintaa ei ole olemassakaan, kätilön tapaat kolme kertaa ja lääkärin tarvittaessa (ja siis kaikki maksullisia).

Joten vaikka tuntuu hölmöltä testailu niin on se vaan hienoa että sellainen järjestelmä meillä on.

Mua on kanssa kiusannut valkovuodot ja yksi hiivakuuri on jo takana.Nyt taitaa olla enemmän BV tyypistä ja sain lääkkeetkin mukaan joten eiköhän aloiteta hoito taas.Kummaa kuinka herkästi saakin nyt kaikenmaailman tulehduksia. Naamaankin sain rosacnean ja siihen antibiootit.

Siitepölyt on kurjia, koittakaa kestää.Kannattaa kysyä lääkäriltä onko vaihtoehtoisia lääkityksiä jos hirmusti vaivaa. Ystäväni sai astmaan ja allergiseen nuhaan tarkoitettua lääkettä kun oli viimeisillään ja tosi pahat oireet.Ihan pieneen kutimaan ei varmasti kannata mutta jos olo on tosi tukala niin voihan sitä aina kysyä.

Nyt tämä kotirouva aloittaa uuden koneen pyykkiä ja pesee vessan :)

minik

p.s te kaikki kohtalotoverit, kiitos kun kerroitte kyllästyneenne jos raskaana olemiseen ja suureksi kasvamiseen. Olen jo ladon kokoinen ja oikein toivon että aika juoksisi jotta saisi taas ottaa oman kropan haltuunsa ja mahtuisi omiin vaatteisiinsa

Ihanan piristävä ilma!! Paitsi että siitepölykausi alkanut, joten siitä sitten kärsitään koko toukokuu:( Juuri mitää allergialääkkeitähän ei raskaanaollessa voi käyttää, joten haen tänään vaan silmätipat ja nenäsumutetta, jos niillä pärjäisi. Meillä alkoi viime keväänä myös esikoisella allergia, hieroo silmiä ja nenä vuotaa:( voi sitäkin ressukkaa. Haen tänään lisää Zyrtec-tippojakin hänelle. Ei tuo kamala katupölykään paljoa auta asiaa, nyt kun vielä noita hiekkoja lakaistaan niin pölisee kamalasti.

Eilen oli kyllä todella rankkaa töissä. Jalkoja särkee kamalasti vieläkin, olin töissä normaalin 8h päivän, ja sattui taas olemaan niin kiire, että ehdin istua yhden 10min ruokatauon ajan, muuten tein koko ajan töitä ja työ on siis kahvila/ravintolatyötä, jossa koko ajan olen jaloillani. Alkoi olla oikein tuskan- ja kylmän hiki, kun oli nälkä, väsytti ja pyörrytti kuumassa keittiössä (olin töissä yksin), ja asiakkaita vaan lappaa ovista ja ikkunoista, ja kaikki on tehtävä yksin. Siitä päivän seisomisesta ja juoksemisesta seuraa se, että seuraavanakaan yönä en nuku, kun jalkoihin särkee niin kauheasti. Joudun kasaamaan tyynyjä pinoon jalkojen alle, että saisin jalat koholle ja veren kiertämään, mutta eihän sekään loppujen lopuksi auta kuin hetkellisesti, kun kohtu painaa laskimoita nivusista eikä veri pääse pois jaloista. Pelkään nyt että kay samoin kuin kakkosta odottaessani - kun veri pakkautuu jalkoihin eikä pääse kiertämään, meni molemmat sääret haavoille, täyteen pieniä reikiä jotka vuosivat kamalasti verta ja tulehtuivat kesähelteellä! Ja niistä näin 5:n vuoden jälkeen on edelleen sääret täynnä arpia. Ja tuota verenkiertoa vaikeuttaa se, että kohtuni on taaksepäin kallellaan ja vauvan pää tosi alhaalla.

Tulipas kamala valitus, sori mutta eipä ole muita kenelle valittaa kun mieskin on töissä torstaihin saakka.

Huomenna minulla on neuvola, jospa minultakin mitattaisin tuo sf-mitta kun ei ole vielä kertaakaan mitattu, vaikka viikkoja on tänään tasan 22. Pelottaa paljonko paino on noussut, viime neuvolassa se oli vasta 100g koko aikana. Nyt varmaan useamman kilon:(

Nyt vielä jotain piristävämpää aihetta valituksen jälkeen; sain ystävältäni kahdet HM:näitiyshousut (toiset taisi olla jostain muusta), ja nyt on ekaa päivää päällä. Ihana olo kun ei kiristä ja purista mistään!! Taidan tänään käydä katselemassa lisää housuja, täällä ei ole KappAhlissa eikä H&M:ssä ollenkaan äitiysvaateosastoa, vaan ainoastaan Lindexillä ja Lastentarvikeliikkessä, johon en kyllä aio mennä huonon palvelun takia.

Nauttikaa auringonpaisteesta kenellä siihen on mahdollisuus, itse olen viiteen saakka töissä. Eilen illalla vielä pyöräiltiin pihalla lasten kanssa pari tuntia iltasella töiden jälkeen, toivottavasti jaksan tänäänkin raahautua vielä ulos.

RTiina ja viuhti rv 22 ja pojat

4d dokkari.. katoin jonkun pätkän ja oli niin ällöttävä että menin nukkuun...

SOKERIRASITUS oli nyt aamul... yök yök yök... se litku tökki sit ihan kympillä, mut alas meni ja masussa pysy. Mutta ei enää kolmatta kertaa tuota rääkkiä pliiiiiiiiiiiiiiiis...

Eipähän tänne muuta, samaa kaavaa kuluu päivät, löhöillen ja surffaillen. Olo on kyllä oikeesti paljon parempi nytten, mitä esim 2 vko sitten, kai tää lepo tekee tehtävänsä... Mie taas olisin oikein mielissäni jos miun saikku jatkus vielä tästä :), tähän kotona oloon on jo niin tottunu että ei enää kiinnosta palata koulunpenkille... Tosin vuodelevosta haluisin pois, on niin ihania ilmoja ollu, pitää varmaan tyytyy tuohon parvekkeen ulkoilmaan miun.

hanneli ja natikka

Lapsimessuista, en ollu aiemmin ajatellu mennä ennenkuin joku niistä kysyi. Töissä ollessa oon saanu aina vapaalippuja eri firmoilta joten on tullu käytyäkin.. saa nähdä " raaskiiko" sitä nyt mennä ;) Ellei sijaiselta sit heru vapaalippua =)

Tännehän olikin tullut kivasti taas viestejä :). Pitää vielä kommentoida muutamaa juttua, samalla on hyvä pitää pieni breikki työasioista.

KERUTUS: Noista vauvan rytmeistä. Sen muistan, että esikoinen oli masussa hyvin täsmällinen kaveri. Tiesin aina etukäteen, missä vaiheessa alkaa jytä ja missä vaiheessa on rauhallisempaa. Iltaisin hän oli tosi aktiivinen, öisin aika rauhallinen ja aamulla aikaisin alkoi sitten taas meno masussa. Pojalla oli vastasyntyneenäkin oikein tarkka ja täsmällinen rytmi. Aamunvirkkuna hän heräsi siinä viiden kuuden aikaan ja iltaisin meni nukkumaan kahdeksalta. Tämä unirytmi meillä on edelleen. Nyt tämä toinen masuvauveli on samanlainen rytmiensä kanssa. Hän on aamuisin hyvin aktiivinen, iltaisin myös. Yöt ovat tosi rauhallisia. Ehkäpä tästäkin neitokaisesta on tulossa tarkka rytmiensä kanssa.

VAATTEISTA JA ULKONÄÖSTÄ: Minun suurin ongelmani liittyy siihen, etten HALUA hankkia noita kammottavia äitiysvaatteita. Ihan oikeasti, ne eivät ole minua varten. Paidat nyt vielä menee, mutta sopivia housuja en kyllä löydä, ovat nuo mammahousut mitoituksiltaan niin ihmeellisiä (XS:kin pyöriin jaloissa). Ja minä en kyllä pidä tätä mahapalleroa nättinäkään. Tulee mieleen joku kaljamahainen äijä, kun katsoo itseään peilistä.... No, ei tämä nyt joka päivä näin vaikeaa ole, aina silloin tällöin tämä masu on ihan kivakin...

PUMPULI: Missäs vaiheessa sinne Pesän synnytyskeskusteluun pitikään varata aika?? Olen täysin unohtanut koko jutun.

Kylläpä aamu näyttää taas aurinkoiselta täällä pääkaupungissa. Näkymät työpaikan ikkunasta eivät ole häävit, mutta näkyy sentään sininen taivas ja keltainen mollukka :).

Erittäin raskaanaolevalta olen minäkin alkanut näyttää ja aamuisin ahdistaa, kun mikään vaate ei näytä kivalta päällä :(. Minä en kyllä osaa nauttia tästä olemuksesta pätkääkään, tästä on huumori kaukana!! Miehen mielestä raskaanoleva nainen on kaunis, minä luulen, että mies on tullut sokeaksi. Sf-mittani oli viime viikolla 21 ja painoa on tähän mennessä tullut 5. Samoissa mitoissa mennään, kuin ensimmäisessä raskaudessa.

Sain eilen kutsun kätilöopistolle RASKAUSPELKOKESKUSTELUUN. Aika on varattu synnytyssalikätilön luokse ja keskusteluun on varattu aikaa 1-2 tuntia. Eli keskusteluaikaa näyttäisi olevan ihan reilusti. Toivottavasti minulle sattuu oikein mukava ja ymmärtäväinen kätilö, jotta keskustelusta on jotain hyötyäkin.

Minä en ole LAPSIMESSUILLA käynytkään, mutta usein olen miettinyt, että olisivat varmasti kivat messut. Ehkäpä sinne tänä vuonna menemme, kun esikoinen voisi nauttia messuannista ja meillä olisi miehen kanssa ihan tarvettakin vertailla vauvatavaroita. Milloinkas ne messut nyt tarkalleen ottaen olivatkaan??

Pepper (25+6)

Aurinkoista huomenta, täällä alkaa olla sellaisetkin lomatunnelmat päällä, että mitenkähän maltan istua töissä neljään asti... Kauan odotettu talviloma on viimein täällä, tai siis ne kolme päivää jotka vielä ovat jäljellä, ja ihania lomasäitä lupailivatkin! Mahtavaa!

Puuhis: tsemppiä rasittavien naapureiden kanssa! Onneksi asutaan omakotitalossa ei niin ihan tuollaisia ongelmia ole... Toisilla vaan näyttää olevan niin pienet piirit että jaksaa kiinnostaa tuollaiset asiat. Haloo, lapset on lapsia ja antaa niiden leikkiä ja touhuta!

Aurora: Voi kamala tuota sun iskiasta! Toivottavasti parin viikon lepo helpottaa eikä tarvitsisi äippäloman alkuun asti makoilla.

Pepper: Mulla oli kans sellainen ahditus päällä noista mammavaatteista, mutta luojan kiitos eilen oli H&M:lle tullut lisää S-kokoisia farkkuja, jotka jopa näyttävät hyvältä päällä! Mammapaitoja en ole vielä ostanut, vaan olen käyttänyt omia paitojani ja alla eri värisiä Vero Modan pitkiä toppeja, joilla saa hyvin peiteltyä masun. Musta tuntuu, että kuljin esikoista odottaessani sellaisissakin kamalissa trikoissa, että nyt laitan surutta rahaa nätteihin vaatteisiin. Masu on nyt niin ihana, että korostan sitä mielellään myös vaatteilla!:)

Perjantaina olisi taas neuvola ja onneksi nyt sama sijainen, joka jatkaa neuvolassa syksyyn asti. Mulla on nyt ollut neljä neuvolakäyntiä ja kolme eri hoitajaa, en tiedä mikä sillä vakituisella hoitajalla oikein on kun on aina sairaslomalla. Sama juttu oli silloin kun odotin esikoista. Onneksi nyt on tuo sama sijainen kuin silloinkin ja hän on aivan ihana tyyppi, jonka kanssa voi vapaasti puhua asioista ja kertoilla omia juttujaan ja joka oikeasti kuuntelee.

Pantoufle 26+2

En oo muutamaan päivään koneella käynytkään, kun on niin ihanasti aurinko paistanut. kummasti siitä saa virtaa. On tullu tehtyä kotihommia mm. vaiheltua verhoja, siivottua kaappeja ja rapsuteltua kukkapenkkejä. Se kyllä kostautu eilen illalla. Selkä oli pirun kipee. Aurora kirjotteli ainakin iskiaksesta ja valitteli, ettei haluais sairaslomalle koko loppu ajaks. Mie oon nyt ollu kuukauden saikulla, enkä millään enää haluis töihin mennä. Reilu kuukaus ois jäljellä.

RASKAUTEEN TUSKASTUMISESTA. Mie en oo tuskastunu, koska oon kolmatta muksua niin kovin toivonu. Vieläkin olo on vähän epävarma. Välillä kuitenkin tää köpäkkä olemus ja selkäkivut harmittaa. Kaipaan liikuntaa, kuten Pantterikin. Eilen kävin uimassa ja se oli jo aika tuskasta..koski selkään, alavatsaan ja lapaluun viereen.

LAPSIMESSUT. Mie oon kerran käyny niillä ja olin ihan tyytyväinen antiin. Menisin varmaan nytkin, jos ei ois niin pitkä matka.

HANNELI kiitos unipussivinkeistä! Mie en oo neulonu enkä tehny muutakaan tälle vauvalle. Meillä on pari innokasta neulojaa suvussa ja molempien muksujen aikuiset neuleet on tallessa. Unipussin haluaisin ja pyytelin anoppia ompelemaan sellasen.

PUBU meillä on pari pensasmustikkaa, mut ne on vielä niin pieniä, et satoa tulee hyvin vähän. Jatkossa pitäis tulla aika reilusti. Marjat on isoja ja kiinteitä, mut ei ihan niin makosia kuin metsämustikat. Miun ehoton marjasuosikki on valkoinen viinimarja. Mustasta viinimarjasta saa tietty hyvät mehut. Keltaset karviaiset on ihanan makeita.

NAAPURIT meille on sattunu tosi ihanat. Muuton jälkeen on useempikin käyny kiittelemässä, kuinka ihanaa oli saada pitkästä aikaa tällekin kylälle pikkulapsia ja eloa. Suurin osa naapureista on vanhempaa väkeä ja niitten lapset on ainakin meidän ikäsiä. Meidän muuton jälkeen on vasta kahteen muuhun taloon muuttanu uudet asukkaat. Lasten kannalta ois kiva saada alueelle enemmänkin lapsiperheitä. Muuten taas ihanampia naapureita ei ookkaan kuin meidän vastapäiset eläkeläiset.

KOHDUNRYÖSTÄJÄT. Mie vilkasin sitä vähän ja oli ihan kammottavia juttuja, joten painelin nukkumaan.

Nyt lähden valmistautumaan äitien hemmotteluiltaan. Tiedossa on hierontaa, jalkahoitoa, intialaista päähierontaa, syömistä, saunomista ja juoruamista.

Hipsuhiiri ja Pipana 25+3

Meidän pihalla on ihan kesä ;-) Illaks pitäis mennä töihin, no vaan 3 tunniksi, mutta motivaatio on jotain -80.

Mitähän mun piti kommentoida? Ainakin vielä jatkaa tota TALOYHTIÖkeskustelua. Kyse ei tosiaan ole siitä, etteikö lapset saisi olla taloyhtiön täysvaltaisia jäseniä tai että lapsiperheet rikkoisivat järjestyssääntöjä. VAAN että vaikka kuinka toimisit oikein niin jollekin se on kuitenkin väärin. Eivät he pääse virallisesti valittamaan, koska mitään sääntöjä ei ole rikottu, mutta sitten on juuri tuollaista Puuhiksen kertomaa nipotusta parvekkeella tai muille asukkaille puhumista. Itse asiassa Puuhiksen tilanteessa on todella paljon samaa kuin meidän kokemuksessamme: valittaja asui alakerrassamme ja käytti juuri kesäaikaan parveketta valituskanavanaan. Häntä ärsytti, että alle vuodenikäisemme leikki lattialla palikoilla ja muilla leluilla ja sattuipa joskus itkemäänkin. Ainoa ero oli, että meidän tapauksessa kyseessä oli erittäin agressiivinen ja antisosiaalinen mieshenkilö, joka siis olemuksellaan ja puheillaan herätti minussa pelkoa. Ystäväni totesikin, että hän kuulostaa juuri sellaiselta tyypiltä, joka tunkeutuu napsahtaessaan asuntoon ja tappaa kaikki....todella lohdullisia sanoja ystävältäni...Soitin myös edelliselle asukkaalle ja mies oli tehnyt samoin heitä kohtaan ja kerran jopa sännännyt asunnostaan huutamaan kouluikäisille pojille, kun nämä kävelivät rapussa. Tällaisen tapauksen kohdattua ei lohduta se, että tietää toimivansa oikein. Soitin 3 kertaa isännöitsijälle, mutta koska taloyhtiömme oli täynnä yhdestä jos toisesta asiasta valittajia, hän lähinnä kuunteli aina murheeni ja pyysi pitämään kirjaa miehen huuteluista. Tosiaan, jotkut valittivat pihaan hetkellisesti ajavista autoista, toinen koirista...muutaman muun " uudisasukkaan" kanssa tuumattiin, että ehkä näillä talon alkuperäisasukkailla oli tällainen toimintatapa kaikkia uusia aukkaita kohtaan.

Tulipa taas pitkä purkaus asiasta...

RTiina, minkä ikäisenä lapsesi allergia alkoi? Meidän vuosikkaalla on nyt toista päivää silmät aivna punaiset ja vuotaa, muutnkin on tukkoinen mutta nenä ei vuoda. Mieheni on siitepölyallerginen ja lähes koko hänen sukunsa ja olen lähes 100% varma, että pojalla on allergiaoireita eikä flunssaa. Mies sanoo, ettei hänelläkään alkanut allergia kuin 10-vuotiaana, että pojalla on flunssa.

PEPPER, hienoa, että pääset ajan kanssa juttelemaan pelkopolille. Mäkin hokasin, että pianhan on toukokuu, kun pitäisi soittaa Pesään ja varata keskusteluaika kesäkuulle. Huisia, miten aika menee.

OPEMAMMAn appivanhemmat, samoin kuin Peevelin, kuulostavat kyllä huipputyypeiltä. Meillä meni eilinen anoppilaan vierailu aika kivasti, keksejä ei ollut minkäänlaisia tarjolla vaan lapsille oli jäätelöä. Eilen kirjoitin, että anoppi tosiaan salaa antaa pojillemme suklaakeksejä. Hän ei ole vielä honannut, että noin pienten vaatteista näkee aika helposti, mitä on suuhun saatu. Ja jos ei vaatteet kerro niin ne löysät mahat ja punoittavat peput. Viimeksi kyllä yllätin heidät rysän päältä, kun tulin neuvolasta ja he olivat poikia katsomassa. Eivät kuulleet lainkaan, että ajoin pihaan ja kun pojat tulivat minua ovelle vastaan, oli heillä molemmilla dominot käsissään. Anoppi meni suorastaan hämilleen, kska tiesi minun asiasta ärähtävän. Ihan oli kuulemma ekat keksit menossa, mutta pöydällä ollut puoliksi tyhjä paketti kyllä puhui muuta kieltä..ja illalla kuopus kakkasi 3 kertaa löysät kakat ja peppu punotti.

Lapsimessut kuulostavat ihan tutustumisen arvoisilta. Täytyypä ehdottaa miehelle, että mentäis.

Tämä tällä erää. Jatketan taas toiste!

Pumpuli ja Eeli

Esikoisella ei ollu mahassa mitään rytmiä eikä ollu synnyttyäänkään...

Tämä kaveri taas myllää kaikki yöt, toivottavasti tää tapa ei sitten säily syntymän jälkeen, en jaksa niitä yöllisiä nukutusrumbia..

Sitten jotain järkkyä: näin tossa kadulla kaksi nuorta tyttöä joilla oli päällä lyhyttäkin lyhyemmät kietasuhameet ja bikinin yläosat???? toisella sandaalit ja toisella paljaat jalat.... SIIS EI SIELLÄ NYT IHAN NOIN LÄMMIN OLE vaikka arska vähän paistaakin!!!!!

Meillä pojalla allergiaoireet alkoivat viime keväänä kun oli 5v. Aivastelee, nenä vuotaa koko ajan, silmiä kutittaa ja silmät punaiset ja turvonneet, aivan kuten minulla.

Minulla on koivun siitepölyallergia, ja monet muutkin siitepölyt ja pölyt allergisoivat, samoin miehellä astma. Emme ole käyttäneet poikaa testeissä kun näyttäisi olevan aika selvä tapaus, sillä viime keväänäkin Zyrtec-tipoilla ja silmätipoilla helpotti. Tänään hain hänelle Zyrtec-mikstuuraa, jota otetaan aamuin illoin muistaakseni 5ml, ja nenäsumutteen.

Nyt alan valmistautua kotiin lähtöön, seuraavan kerran ehdin koneelle vasta torstai-iltana tai perjantaina. Saan varmaan kamalia vierotusoireita:)

RTiina ja viuhti 22 ja pojat

me otamme luonnollisesti lähivakuutuksesta, koska maatilan ymv. vakuutukset sieltä..(ts. kaikki muut paitsi kopukkani, jonka vakuutus tapiolassa). Lähivakuutus myös siksi, että sieltä saa lainaan vauvakaukalon siksi aikaa kun sitä tarvitsee. Ei tarvitse ostaa ja on ainakin hyvä sitten:)

se siitä taas..:)

Pepper: LAPSIMESSUT on 5.-7.5. www.finnexpo.fi/lapsi

Sain tänää kunnon vekin ranteen sivuun kun pudotin lasin kaapista. Onko nuo halpislasit terävämpiä kuin jotkut iittalat? Neljä tikkiä ja viikko ilman saunomista ja kastelua =(

Oli mielenkiintoista pidellä vuotavaa haavaa ja pitää samalla 1,5 v taaperomme ja koira poissa lasinsiruista...no onneksi päästiin suht nopeasti ompeluun. Toivottavasti ei jäisi kauheaa arpea.

LIIKUNNASTA

lähden kokeilemaan jooga- ja pilatespohjaisia tunteja ja jos tuntuu hyvältä niin jatkan niitä koko kesän ja sitten synnytyksen jälkeen. Kiva olisi tällainen kerran viikossa pakollinen irtiotto itselle.

2,5 vuoden takaisia hääkuvia kävin teettämässä ja pitäisi saada ihan kansioonkin asti...ei turhaa kiirettä ole pidetty tälläkään asialla ;)

vointeja ja aurinkoa!

petraelena 23+5

Huomenta vaan kaikille! Mä olen esikoisen kanssa kotona, kevätflunssa vaivaa pikkuista. Jännä juttu miten huono omatunto on kun oon nyt toista päivää pois töistä. Miks se onkin niin?

Eilen pesin ikkunat ja nyt on ihana nostaa kaikki verhot ylös ja nautiskella maisemista. Upea auringonpaiste täälläpäin ainakin!

Kurjaa oli lueskella toisten ikävistä naapurikokemuksista. On se vaan hassua miten joillakin ihmisillä on kaikki pielessä. Lapset tuntuvat herättävän monesti suuria tunteita, johtuiskohan siitä että monilla voi olla monenlaista elämäntarinaa takana. Muistan ite aina n. vuosi sitten kun oltiin esikoisen kanssa rattailla Stockalla ja odotin hissiä. Kun yksi hisseistä vihdoin pysähtyi, siellä oli n. 4-5 ihmistä jotka kaikki yhtä lukuunottamatta menivät sivuille ja yksi sieltä huikkasi että kyllä tänne mahtuu. Tämä yksi keskelle tököttämään jäänyt rouvashenkilö lähti erittäin närkästyneenä hissistä pois vähän ohimennen minua tönäisten ja sanoi, että minä jään sitten ainakin pois. Uskomatonta, ketäs varten ne hissit on jos ei vaikeasti kulkemaan pääseviä varten! Ei nyt ihan naapuritarina, mutta kuitenkin tarina sitä miten uskomattomia ihmiset joskus ovat.

Toivottavasti kaikkien kolotukset helpottavat, onneksi kohta on kesä ja varmaan suurin osa ainakin voi jo alkaa ottaa rennosti auringossa makaillen.

Mulla oli kanssa perjantaina neuvola ja painoa oli tullut 7kg, saman verran kun 1. raskaudessa, mutta silloin olin just laihduttanut 3 kg. Joten kyllä vähän mietityttää tämä painonnousu ja sf-mittakin oli yläkäyrällä, niinkuin viimeksikin. Kyllähän sen tietää mitä pitäis tehdä, karsia ne herkut pois. Mutta kun ei raaskis...jos pitäis ottaa taas karkki/herkkupäivä käyttöön, niin ehkä jotekin pysyis aisoissa tämä...

Papuna rv22+6

Tervehdys kaikille tooodella pitkästä aikaa.

Enpä ole koneella pahemmin ollut, kun tuntuu nämä päivät vaan vilistävän ohi. Kevätsiivousinto on päällä ja pojan kanssa ollaa aina vaan ulkona touhuumassa pihalla. Apuja siitä ei vielä ole ja hommat sujuukin aika hitaasti, mutta eipä kiirettä ;)

Masussa potkutellaan jo mukavasti vaikkakin ei ihan joka päivä tunnekaan liikettä. Ehkä, kun on meno päällä koko ajan, ei jotewnkin ehdi kuuntelemaan. Lääkäri on parin viikon päästä ja silloin saisi Kelan paperit. Taitaa suurin osa olla jo saanut ja pistänyt eteenpäinkin.

Harmittaa tosiaan, ettei ole päässyt kuulumisianne lukemaan, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa taas tämä kevään rytmi löytyä ja pääsee taas hetkeksi koneellekin. Olen muuten aloittanut kestovaippojen ompeluprojektin ;) Tai siis kaavat ja kankaat olen saanut hommattua ja huomenna sitten aloittelen urakkaa. Saa nähdä, miten onnistuu...

Terkuin

Air rv21+5 ja poika 12/04

sattuiko kukaan kattoo eilen sitä 4d-kohdunryöstäjät dokkarii? oli aika kauhee!!!.

on pikkasen tylsää ku oon sairiksella ni heräsin jo puol 6,ehkä sitä pitäs alkaa siivoilee?!.tossa naapurinkaa katottiin mein tuijii ku toinen on kuiva korppu että voisko sitä pelastaa tai kasvaako se enää vai pitääkö istuttaa uusi..

nooh,käyn kattelee aina välillä mitä kellekkin kuuluu pakko mennä touhuu ettei tuu totaalinen tylsyys :D

Me varattiin miehen kanssa 17.5 myös 3h hemmotteluhoito Lahden bm spa:ssa. Saatiin häälahjaksi lahjakortti kyseiseen paikkaan ja ajateltiin nyt sitten vihdoin mennä toteuttamaan tällänen yhteinen hemmottelu kaksin. Hoitoon kuuluu kasvohoito, hydrokylpy, hieronta, minimanic. ja minipedic.

Vielä oli sulkapallovuoro lahjakortti käyttämättä :) Enkä oikein tiedä uskaltaako sitä nyt raskaana ihan käyttää... Saatiin vanhoilta työkavereilta mailat, pallot ja tämä lahjakortti. Minusta aivan mainio lahja :)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat