Sivut

Kommentit (31)

Onnea tosiaan niille jotka ovat jo ihanan nyyttinsä saaneet!

Voi kun tämä odotuksen tuska tosiaan loppuisi.

Samaa odottelen kuin Pikku-milli, että voisi nukkua vaivatta.. ilman kipuja yöllä.

Lähtökuopissa ollaan edelleen, ärsyttää oikein kun ei voi tietää koska vauva syntyy.

Maanantai iltana supisteli jo ihanan kipeästi ja säännöllisesti 3,5h, mutta sitten vielä lopahti. =(

Nytkin supistelee ilkeästi, mutta pitää vaan odotella että tulisivat säännöllisesti.

Lenkille ja saunaan - niin ja isin syliin usein... ;)

Pikaisia poksahtelemisia toivoen:

PID ja pikkuinen Mytty 37+4

Aurinkoisia odotuspäiviä kanssasisarille! =c)

Jouduin ihan miettiä mikä päivä tänään on..viimeinen viikko huhtikuuta mennään ja toukovauvoja kyllä pukkaa. =) hienoa että pitkä odotus palkitaan..

taitaa muut vielä nukkua..

lisäsin tosiaan siihen synnytysasiaan toukojen synnytyskertomukset-otsikon niin sinne voidaan kerätä niitä. (muita ryhmiä ovat myös keräny sinne ja on helpompaa löytää niitä sieltä kun ei tuu yhtä paljon alotuksia)

tänään olis ohjelmassa siivousta (eilen illalla en ihan oikeesti saanu unta koska energiaa oli niin paljon että olisin halunnu alkaa siivota..heh..) ja sää näyttää olevan taas upea joten pakko mennä ensin leikkipuistoon. kauppaankin pitää mennä ostaa kunnon myrkyt että saan kaikki liat pois ja sen jälkeen voi rennoin mielin siirtyä odottamaan vauvaa. =)

no niin, nyt aamupalalle ja sit ulos..

my_selene ja neitinen rv 35+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime yönä nukuin aikaste hyvin, kunnes ukon puhelin herätti kuuden jälkeen ja mä jouduin nousta sitä sammuttamaan. Siihen asti olin jopa selvinnyt ilman vessakäyntiä. On ärsyttävää kun ukko laittaa kellon aikaisin soimaan eikä edes viitsi sitten vielä tuntiin nousta, onneks ei herättänyt poikaa, kun se kerrankin on oppinut nukkumaan pidempään kuin kuuteen.

Alkoipas taas valituksella.

Mutta onpa ihana ilma, täytyy yrittää vähän tänään köpötellä tuolla ulkonakin.

Synnytyksestä ei tietoa vielä, ainoa että, jotain taas falskaa tuolta alapäästä, en tiedä onko valkovuotoa vai tihkuuko lapsivettä, ei sitä kuitenkaan tule mitenkään älyttömästi.

Hauska taas katsoa pääseekö tänään kukaan vauvan hakuun...

-kirsi & asukki 38+4-

Aivan ihana ilma ulkona!!! Oltiin tuossa terassilla ja lämpömittari näytti +18 astetta. Ihanaa kun tulee lämmin ja kesä, kun vauva syntyy : )

Itselläni on kyllä mitta jo ihan täysi tätä odotusta. Liikkeelle lähtö on tosi vaikeaa ja häpyluuta sekä lonkkia pakottaa niin pirusti. Käveleminen on todellakin sitä taaperrusta, kenkiä ei meinaa saada jalkaansa ja jo housujen laittaminen on yhtä tuskaa.

No onneksi tämä loppuu 2.5, pitäisi jotenkin osata nauttia vielä tästä loppuajasta, kun tämä nyt jää (niin siis on sovittu) meidän viimeiseksi lapseksi....

Supparisäteitä kaikille : )

Ja nyt ulos...

Laura

Ilma on kyllä todella upea ja aamupäivä vietettiinkin neidin kanssa leikkarilla. Nyt pitäis ruokaa vielä vääntää, kun meni näin myöhäseksi meidän päikkärit. Ja mullahan ei tietty ollut tarkotus nukahtaa, et saisin sit varmuudella unta seuraavana yönä, mut niinpä taas väsymys voitti!

Meillä ei oo kummempia vappusuunnitelmia, kun miehellä on kuitenkin työpäivä. Tytön kanssa varmaan käydään vapputorilla jos on hyvä ilma ja muuten ollaan kotona herkuttelemassa:) Mä tein jo aikasemmin simaa ja kaikki on jo juotu, joten taidetaan seuraava satsi ostaa kaupasta vapuksi.

Mut nyt pakko lähteä ruuanlaittoon, kun eihän se siellä itekseen valmistu! (Harmi!)

pricilla

Katuska: Sitä ollaan sitten samalla alalla, eli työskennellään kehitysvammaisten lasten kanssa. Itse olen ollut oikeastaan aina sairaanhoitajana lasten puolella, ja joukkoon on mahtunut monenlaista menijää ja olijaa. Mulla ei ole oikeastaan tullu pelkoa saada kehitysvammaista lasta, mut autistinen olis kyllä aika paha homma. Kaipa sitä sopeutuisi siihen ja eläisi sitten omaa arkeaan oman erilaisen lapsensa kanssa kuten muutkin. Ei kyllä kannata miettiä tuota liikaa!!! Mut ihan hulluna oon pitäny omalla kohalla sitä, että oon miettiny millasen pandatuolin hankkisin lapselle, jos se onkin vaikeastivammainen ja miten imut ym. olis hyvä kuljetella!!?? Huh huh, toivon kyllä sormet ja varpaat ristissä että kaikki menisi kuitenkin niin, että lapsemme on terve. Vaikka onhan sitä terveillä omia kujeitaan, joita ei vammaisella tule olemaan. Pidän kyllä tosi paljon työstäni, en muuta osaisi tehdä ¿ näin hyvin ¿ ja sydämellä.

JJ: Kyselit siteistä ja mulle on sanottu että Dailyn isoimmat yösiteet olis parhaita hankkia kotiin. Ite sit ostin niitä, kun ei kokemusta itellään ole. ¿Ne paremmat merkit¿ muovituksineen hiostaa kuulemma enemmän kuin nämä halvemmat. En pakkaa niitä sairaalaan mukaan, saa yhteiskunta sponssata sen verran tätä mammaa. Verkkohousut on kuulemma oikeesti synnytyksen jälkeen parhaat mahdolliset alushousut kuin mitä voi kuvitella! En myöskään ota omia vaatteita käyttöön, jos sattuu vuotoa tulemaan vaatteisiin. Ei niitä ole kauhean kiva sit kotona käydä pesemään ja ei oo edes varmaa et kaiken veren sais poiskaan.

Aamos: Myös mulla on ollu aivan kauheen kipeät jalkapohjat usein. Pari tuntia pystyssä ja sit on jo vaikeaa kävellä. Mistähän johtuu, mut on tosi kipeät!

Emelia: Mulla oli noussu paino vajaassa viikossa 1.8 kg, katsotaanhan mitä huomenna puntari näyttää..

Meppe: Myös musta tuo alapää on oikeesti muuttanu olemustaan.. Paikat tuntuu löysemmiltä, vaikka ei mulla oo ollu ongelmia lihasten kanssa. Että siis pissaa lirahtelisi jne. aivastellessa ym. Ja muutenkin tuntuu et siellä tosiaan on tavaraa enemmän kuin ennen! Oon mieheltä kyselly onko se huomannu jotain eroa entiseen, mut ei kuulemma?? En oo kyllä eritelly sen tarkemmin hälle omia ajatuksiani, hyvä et kelpaa eikä sit kelaile turhia¿

Olipa taas pitkä kirjoitus! Ihanan lämmin päivä, ihanan kovasti vihloo ja vauva aivan ulos pullahtamaisillaan! Nautitaan lämmöstä

Pikkumiina 37+2

Kiva huomata, että muillakin olo vaihtelee laidasta laitaan..Eilinen päivä oli miulla yhtä huonoa oloa ja tänään on kuin ei oiskaan mitään!! Yönkin nukuin tosi hyvin...Mitä nyt asennot alkaa olla kaikki aika tukalia...

Kertokaas minkä merkkisillä siteillä aiotte/olette varautuneet jälkivuotoon? Kannattaakos niitä ostaa kotia valmiiksi?? Sairaalassa saa ilmeisesti pitää niitä ihania verkkohousuja ja vaippoja tai mitä lie ovatkaan...Sinne ei vissiin omia tarvii viedä?

Miulla on sairaalakassit pakattuna, mutta jos jotain todella älykästä jollekin tulee mieleen, mitä ei ensikertalainen osaa ajatella, niin kertokas vielä hyviä vinkkejä!!

Oon pakannu omat kotiintulovaatteet ja vauvan vaatteet eri kassiin, jonka isä saa sitten tuoda sairaalaan, kun tulee meitä hakemaan...

Ja todellakin olen varmistanut mieheltäni,että hän tietää missä kyseinen kassi on ja miltä se näyttää...:-)

Täällä upea ilma! Taidan haravoida tänään pihaa, jos vaikka pieni rehkiminen sais jotain aikaan..

Hyviä vointeja ja jaksamista kaikille!! Ja onnittelut jo vauvansa saaneille!!

JJ-82 rv38+6

Voi kettu mikä yö... niin hyvin oon saanut nyt jonkin aikaa nukuttua, mutta viime yö meni kyllä kaikkea muuta kuin hyvin. Lonkat särki, pissalla sai hypätä koko ajan, oli ihan tuskaisen kuuma eikä asentoa meinannut löytyä sitten millään. Mä niin odotan sitä, että voin taas nukkua selälläni enkä tarvi mitään tyynyviritelmiä mukaan.

anselmiinalle tsempit polikäyntiin! Toivottavasti vauva vielä ymmärtäisi kääntyä oikein päin.

Eilen käytiin keilaamassa neljä sarjaa ja kivasti sai ajatukset hetkeks muualle. Saa nähdä tuleeko uusintakeikka vielä lähiaikoina kun mä järkytin miehen voittamalla viimeisen sarjan ;)

[color=red]pikku-milli & paco 39+5[/color] kaks päivää laskettuun aikaan...

kun vielä sais sen oman kainaloon...

koko päivän olen siivonnu ja nyt äsken söin ja tähän istahdin eli tähän sit jään... :)

pitäis kyllä viel parveke siivota ja tiskata astioita. ei parane tähän jämähtää...

ihana ilma tuol ulkona :)

ja nyt on luvattu vapuksikin parempaa keliä!

ei ole kyllä mitään erikoisia suunnitelmia kun ei ikinä tiiä jos vaikka lähtö tulis. mökillä varmaan käydään ja vappuajelulla, ei sen kummempaa.

eilen kävin sellasella parin kilsan kävelyllä ja haaroväli oli tulessa. ei riittäny et sattu häpyluuhun ja nivusiin vaan kipu oli pahin tuol takapuolessa. ihan järkkyä! tuntu et vauva yritti peräsuolen kautta ulos.

mut ei tullu supparin supparin.

mulla oli pitkään sellanen olo et haluun viel nauttia kauan tästä raskaudesta mut viime viikosta lähtien tää odotus on ollu piinaa.

ei ole mitään kauheita vaivoja tai muuta mut en jaksa enää kauaa....

taas intiimikysymystä kehiin...

onko kukaan huomannu muutosta tuolla alapäässä?

musta tuntuu et koko paikka olis turvonnu, häppärit valtavat ja tuntuu ja näyttää siltä et reikäkin olis eri paikalla, jotenkin ulonpana.

hyi! vaikee selittää mut normaali mun värkkini ei ole....

noista alapään suonikohjuista on ollu juttua mut ei tää sitä ole.

toivottavasti palautuu omaksi itsekseen joskus :)

nyt pitäis vielä viimene rutistus tehdä ja sais loppupäivän laiskotella...

supparisäteitä niitä toivoville!

meppe81 ja ruoto39v

p.s. madam mamman ennustuksen mukaan pitäis tänään poika syntyä :)

kuin minulla:)

Yö ollut huono, ensin väsytti muttei saanut unta, sitten aamulla ois unikin maittanut kun piti ylös nousta, jne...

Ilma on ollut ihana. Aurinko paistanu ja +16 varjossa. Autossa oli tuskasen kuuma. Haravoin taas pihaa, haravoinnissa ei mitään mutta niiden roskien noukkiminen ottaa voimille.

Eilen käytiin tutustumassa synnärille ja esittelijäksi sattui koirapiireistä tuttu kätilö:) Mieskin sanoi että olisi pitänyt kysyä sen työvuorot että tietää tulla synnyttämään kun oli niin mukava ja rennon tuntuinen.

Olen yrittänyt puhua Toukolle että syntyisi jääkiekon MM-kisojen aikaan, mutta EI Suomen pelin aikana kun synnytyssalissa ei ollut telkkaria. Ja mieluusti alkusarjan aikoihin;)

Perjantaina olisi sitten se synnytystapa-arviointi ja lisäksi koiran kanssa tokovalmennus, saa nähdä miten onnistuu tän vatsan kanssa...

Kiitos sairaalakassivinkeistä. Minä pakkasin lisäksi varalta nännikumit (olikos ne sen nimiset?) ja shamppooksi laitoin näytepusseja. Ja huulirasvaa suosittelevat.

Nyt ruoan laittoon ja sitten vielä ulkoilemaan.

t. Nasu ja Touko-masu 36+3

Onnea toukovauvojen äideille! Muutama vaavi näköjään jo tupsahtanut maailmaan, hienoa. Kävitkö my_selene jo siellä synnärillä tsekkaamassa altaan? Kiinnostaa kyllä minuakin se allas, ainakin viime kerralla suihkuttelusta oli tosi paljon apua avautumisvaiheessa, joten varmasti altaalla sama vaikutus. Nyt tyttö tuli terrorisoimaan. Jatkan myöhemmin. Aurinkoa½!

...ja edelleen kaikki ihan mallillaan.

Painoa tosin oli tullut vajaassa viikossa yli 1kg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tähän asti siis tullut yhteensä 10.5kg. Liekö tuo painonlisäys sitten pelkkää turvotusta - viikonloppuna söin paritkin popcornit :o) - kun ei ole ruokakaan ihan hurjasti maistunut viimepäivinä...

Verenpaine oli kuitenkin mukavan matala 106/74 (eli ei huolta toksemiasta, vaikka turvottelua vähän olisikin).

Sf 33 eli sama kuin vajaa viikko sitten (eri mittaaja kyllä). Mutta vauva onkin jo ihan alhaalla lantiossa, joten sopii kuvioon tuo sf-mittakin!

Pissa puhdas ja Hb onneksi noussut 121:een :o) Vauva oli sydänääniä kuunnellessa vilkkaalla päällä, ja sykkeet pyöri 160 ja 170 välillä!

Valittelin vetistä (valko?)vuotoa, ja kätilö katseli pH-paperilla josko olisikin lapsivettä, joka tihkuu. Lopullinen tulos jäi hieman epäselväksi, joten nyt seuraillaan tilannetta ja jos lorahtelee jatkossakin, niin sitten lähdetään äitipolille. (Itse luulen, että on vain valkovuotoa).

Täällä meillä joutuu sisään sairaalaan, jos lapsivesi menee, niin toivoisin kyllä, että synnytys käynnistyisi suppareilla, jotta saisi olla kotona mahdollisimman pitkään.... :o)

Itselläni ei vielä ole mitenkään tuskainen olo raskauden ja odotuksen suhteen, oma vointini on vallan hyvä! Supistuksia on jonkain verran, eivät mitään kovin kivuliaita. Vauva painaa alakerran hermoja aina aika ajoin, mikä toki on epämiellyttävää, muttei sekään varsinaisesti kivuliasta. Mahakin on mulla mallia " kompakti" , joten eipä senkään suhteen ole suurempia ongelmia :o) Kumartelut ja muut sellaiset eivät toki onnistu, mutta eipä auta kuin ottaa reisilihakset käyttöön :o)

Itse olen alusta asti koittanut ajatella, että vauva syntyy " toukokuun aikana" , enkä ole niin tuosta lasketusta (7.5.) ajasta piitannut; ehkä siksi nyt tuntuukin siltä, ettei tässä vielä välttämättä loppusuoralla olla!

Voimia odotukseen kaikille :o)

- E ja rv 38+3 -

tuo yöllinen pyöriminen ja hyöriminen. Viime yönä juostiin taas pissalla monta kertaa ja välillä vauva herätti muuten vaan. Ja vielä kun esikoinen on tänään tavallistakin hankalammalla päällä, niin johan on katastrofin ainekset koossa...

Vaikka paluuta normaaleihin yöuniin on kyllä turha odottaa vauvan syntymän jälkeen. Vessareissut vaan vaihtuvat maidosta pakottaviin rintoihin ja yösyöttöihin... No, kunhan nyt edes suht pian synnytyksen jälkeen pääsisi kävelemäänkin ilman kipuja niin olisin tyytyväinen.

Neuvolantädit eivät oikein ota selvää, miten päin tämä maha-asukki majailee ja ainakin viime yönä hän kyllä yritti puskea itseään päällään ulos kyljestä. Saas nähdä, mitä huominen lääkäri sanoo. Olisin kyllä 1000 x mieluummin ottanut synnytystapa-arvion sairaalassa kuten viimeksi kuin tuollaisen arvauskeskuslääkärikäynnin. Voi olla, että pyydän lähetteen tai yritän vielä käydä yksityisellä jos ei syntymäpainosta ja vauvan asennosta tule sen enempää tolkkua.

My-Selenellä ja Elli28:lla oli juttua altaasta. Mäkin ajattelin etukäteen että se rentouttaisi, mutten sitten osannutkaan siellä lilliä (en tosin ollut siinä isossa synnytysaltaassa vaan ihan tavallisessa kylpyammeessa). Eniten sitten helpotti kuitenkin ihan tulikuuma suihku suppareitten aikana.

Vapustakin oli juttua. Mies on vappupäivän töissä eikä nyt muutenkaan mitkään vappuhulinat kutsu, joten eiköhän me vaan grillailla täällä kotosalla.

Pampula, poika ja Sintti 36+1

Täällä on herätty tänään ajoissa jo ennen kahdeksaa ja aamupalan jälkeen päätinkin alkaa heti ruuanlaittoon, jotta olisi ajoissa valmiina, kun lapset alkavat olla nälkäisiä. Tein oikein ison satsin lasagnea kilosta jauhelihaa, että saisin siitä sitten osan pakkaseen. Olen vähän yrittänyt pakastaa ruokaa vauvan ensi viikkoja varten, jos ei aina oikein ehdi kokkaamaan.

Viime yö oli hankala, supisteli aika kovasti, mutta epäsäännöllisesti ja en sitten saanut kunnolla nukuttua.. toivottavasti jotain tapahtui kohdunsuulla, ettei ollut ihan turhaan valvottu yö. Viimeisessä lääkärintarkastuksessa kohdunsuu oli pehmennyt ja lyhentynyt, mutta kiinni.

Täällä alkaa kyllä vähitellen huolestuttaa vauvan koko, kun en tahtoisi kovin suurta vauvaa synnyttää ja viimeksi kun pyysin lähetettä painoarvioon ultralla, niin eivät kirjoittaneet neuvolassa.. :( Terveydenhoitaja kokeili masun päältä vauvan kokoa ja arveli että jos LA:han mennään niin kokoa olisi reilut 3,5kg. En vain oikein pidä luotettavana tuollaista vatsan päältä arviota. Niin ja siis maha on kyllä ihan hervottoman iso!

Sairaalakassista: Voisin tähän pientä listaa laittaa mitä itse olen hyödylliseksi havainnut edellisten synnytysten kohdalla. Lisäilkää muut jos tulee mieleen muuta tarpeellista.

-äitiyskortti+kelakortti ja vähän rahaa

-imetysliivit ja liivinsuojia

-deodorantti

-hammasharja ja tahna

-Kotiutumisvaatteet äidille

-siteitä kotiinlähtöä varten, minulla isompia yösiteitä

-hiusharja ja tarvittaessa pampuloita

-hiustenhoitoaine ehdoton, sairaalan saippua on kelvannut minulle

-" Kaunistautumistarvikkeet" , mitä nyt kukakin katsoo tarpeelliseksi

-herkkuja ja lukemista tarpeen mukaan ;)

-vauvalle vaatteet kotiutumiseen tai sitten nämä eri kassiin ja isä tuo

-Otin vielä lisänä itseä ja vauvaa varten mukaan perusvoiteen ja ostin vauvalle hiusharjan.

Vapuksi ei meillä mitään ihmeellisiä suunnitelmia, onhan mahdollista että ollaan silloin synnyttämässä. Kotona syödään herkkuja ja juodaan limua ja simaa ja lapset saavat odottamansa vappupallot. Jos on hyvä ilma niin käydään kävelyllä, puistossa tms. ja jos ei niin luultavasti tehdään autolla pieni vappuajelu. Vappuna ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 13 vuotta! Ja vaikka voisi muulta kuullostaakkin niin meidän seurustelun alkuun ei liity ryyppäilyä. Tunnettiin jo ennestään ja oltiin ihastuttukin ja vappuiltana oltiin samassa porukassa ja vähitellen uskaltauduttiin toistemme kainaloon. On ne kivoja muistoja, ei uskoisi että nyt sitten meillä on kohta 5 yhteistä lasta ja näin pitkä taival yhdessä kuljettu elämän ala-ja ylämäkiä :)

Alfiina+masuvauva 38+2

Hei kaikille!

Tämä mamma on tämmöinen hörhöilijä, että kerran viikossa suunnilleen saa aikaiseksi tämän kirjoittamisen. Aloitimme vanhan luokkakaverin kanssa luokkakokouksen suunnittelun ja siihen liittyvää sähköpostiseikkailua on nyt piisannut. Meinattiin kesällä tavata, kun ylioppilasjuhlista tulee 10 vuotta.

Täällä ollaan myös nautittu keväästä. Ollaan pikku ukon kanssa oltu ulkona pitkiä pätkiä. Lunta yritin lapioida pihalta, että sulaisi nopeammin, mutta oli pojalla äidille parempaa tekemistä. Saapa nähdä, miten 2,5-vuotias ottaa vauvan vastaan. Sen verran on koko aika äitiä vailla leikkikaveriksi, eikä osaa itse leikkiä. Mites teillä muilla?

Masussa kaikki ennallaan. Eilen oli lääkärineuvola ja siellähän tuo pieni uiskenteli. Mukavasti näkyi kasvot. Silmät katselivat uteliaina ja suu maiskutteli koko ajan. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut vielä mitään. Viimeksikin ylitin lasketun ajan 10 päivällä, joten vielä voi olla kuukauden päivät edessä. Painoarvioksi lääkäri sanoi n. 3,4kg, eli jos 200g tulee viikossa ja menee vielä monta viikkoa, voi olla isokin " poika" tulossa.

Oma vointi on edelleen mainio. Painoa tullut n. 10 kg ja eipä oikeastaan ole supistellut kuin muutaman kerran. Yöt ovat kyllä rankkoja, kun ei hyvää asentoa olekaan. Sitä vain veivaa huonoja asentoja vuorotellen ihan vaihtelun vuoksi. Ja sitten vielä on melkoisen eläväinen pieni poika vieressä melkein joka yö.

Nautitaan auringosta ja tästä mukavasta kihelmöivästä odotuksen tunteesta! Kohta on tositoimet edessä ja ainakin minä ekalla kerralla sitten vauvanhoidon lomassa kaiholla muistelin näitä päiviä.

ONNEA KAIKILLE JO SYNNYTTÄNEILLE!

Hei, minulla oli edellisessä raskausdessa tyttö poikittain 39+ jotain. saatiin käännettyä suht kivuttomasti. Seuraavana päivänä käynnistettiin synnytys kun oli pysynyt yön paikallaan, ettei taas kääntyisi. Oli melkoinen neiti pyörimään. Minulla on ilmeisesti niin myötäävä kohtu että antoi periksi. No neiti painoi just sen 3kg kun syntyi. Älä turhaan murehdi kääntämistä. On ainakin helpompi kuin kokonaan pt kääntäminen. Ja seuraavat ultralla tilannetta vähän väliä.

Tv Ruis

kyllä mulla ainakin varsinkin aamupäivällä on ihan hiljasta masussa. Sen takia oonkin ruvennut seuraamaan liikkeitä vasta illalla tai syönnin jälkeen. Kannattaa kuitenkin lähteä aika herkästi näytille, jos vauva on epätavallisen hiljaa (vaikka sellasiakin päiviä varmasti on ilman mitään syytä!).

Mut pääasia, että vauvasi liikkuu taas:)

Ja JJ:lle suppareita, vaikka tosiaan saattaakin vielä mennä aikaa synnytyksen alkamiseen!

pricilla

Ulkoiltiin pihassa ja nyt tyttö meni nukkumaan, niin saa taas rauhassa kirjoitella. Mäkin olen alkanut heräillä yöllä ja viime yönäkin luin kirjaa muutaman sivun neljän aikoihin ja aamulla väsytti kamalasti... Nyt ei vaan enää malta nukkua päivällä tytön kanssa samaan aikaan, kun on niin aurinkoista ja on ihanaa olla vähän aikaa itsekseen. Pitäisi kyllä nyt nukkua varastoon niin paljon kuin vaan mahdollista.

Eilen oli neuvolla ja mulla seuraavat strategiset luvut:

Viikkoja 35

painoa tullut 10,5 kg

rr 110/65

kohdunpohja 31

syke 130

Sain kuitenkin ensi perjantaille vielä lääkäriajan, kun supistelee kuitenkin jonkun verran. Ensimmäisessä raskaudessa olikin viikolla 36 synnytystapa-arvio osastolla, mutta enää sitä ei ole. Hyvä kuitenkin päästä lääkäriin ja tsekkautaa kohdunkaula yms.

Mies lähtee kavereidensa kanssa ensi viikon perjantaina viikonloppureisuulle Tsekkeihin ja vähän jännittää ajoitus. Kaverilla esikoinen meni kaksi viikkoa yli ja toinen tuli 3,5 viikkoa etuajassa...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille ja nautitaan ihanasta auringosta!

Elli rv 35

pitkästä aikaa..

jos heti alkuun (ei niin hirveen positiivisia neuvola kuulumisia):

rv: 37+6

paino: +600g/vko, yht.13.9 kg!!

rr: 130/84 (aikasemmin 118/84

pissa puhdas

sf: 34 (sama ku viimeks)

ja mikä " parasta"

vauva kääntyny poikittain, köllöttelee selällään!!!

Huomenna äippäpolille kattoon mitä asialle vois tehdä.... pelottaa ajatuski =(

Onko kellään kokemusta vastaavasta tilanteesta tai onko kellään mitään kääntöyrityksiä tässä vaiheessa enää tehty vai onko suoraan sektio aika annettu?

Oon koko raskauden pelänny synnytystä, vaikkakin kaks tod. hyvin onnistunutta takana.....ja näköjään ihan aiheesta.

jänskättää ihan hirveesti!

Noh, huomista odotellen =)

Iloista keskiviikkoa kaikille!

anselmiina 37+6

En malttaisi edes koneelle istahtaa kun on ulkona niin upea ilma =)

Aamupäivällä oltiin tytön kanssa ulkona, ja käytiin mummilassa. Neiti pääsi pomppimaan kevään ekat pomput trampoliinilla. En itse viitsinyt ison mahan kanssa mennä hyppimään =D =D

Just sain siman pullotettua, ja huomenna olis ohjelmassa munkkien teko. Nami....!!

Ukkeliini lähtee tänään työreissulle, tulee vasta perjantaina. Toivottavasti vauva ei nyt saa päähänsä puskeutua ulos, kun ollaan tytön kanssa kahdestaan pari päivää.

Toivotaan paljon suppareita niitä tarvitseville! ! ! ! =)

Kristiina rv 37

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat