Seuraa 

Mikä oli lopputulos?

Itselläni oiin ongelmalliset suhteet äitiini ja teki mieli tehdä kaikki juuri päin vastoin hänen oppeihinsa nähden. Uskoin kuitenkin sen, kun hän sanoi,, että aikaisintaan puolitoista vuotiaana kannattaa antaa aloittaa itse ruokailu, muuten tulee vain sotku ja huuto, kun auttaa ei enää saa. Nyt 1v 8kk:tta vanha tyttäremme syö kaiken läikyttämättä itse. Vieraat ihmettelevät kuinka voimme aina pitää kankaista pöytäliinaa, " eikö sitä pidä vaihtaa koko ajan?" .Kerhoissa aikanaan sain moittivia puheenvuoroja siitä kuinka pitää saada kokeilla ja opetella ja sormilla tunnustelu kuuluu kasvuun jne. Kissan peet. Erinomainen neuvo.

Kommentit (5)

joka pudotteli sitä öisin koko ajan eikä saanut vielä itse suuhunsa. Äitini oli epäileväinen. Minä noudatin hänen linjaansa ja tulos oli myönteinen. Poika oppi aika pian laittamaan tutin itse suuhunsa ja yöheräilyt loppuivat. Mielestäni tutista oli suurta apua lapsen rauhoitteluun monissa tilanteissa, etenkin kun en imettänyt häntä enää. Aikanaan 2-vuotiaana siitä päästiin sitten kivuttomasti eroonkin.

aiti-muori aikanaan sanoi etta kun itse olet sen ikainen, hanki niin monta muksua kuin huvittaa! (huom. keskustelu oli hanen aborttinsa jalkeen , jolloin olin jo 17v! ja olin vastaan) ja olen ottanut neuvosta vaarin; haaveillaan jo suvun kauhistukseksi viidennesta!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uskoin kun äitini sanoi että imetä niin kauan kuin haluat riippumatta siitä mitä ihmiset ajattelisivat (hän imetti minua 2-vuotiaaksi silloin 80-luvulla ja se herätti ihmisissä suurta kummastusta). Vaikka imetyksen lopetinkin kun poika oli 5,5kk ikäinen niin hyvä neuvo se oli. Yritän kakkosen kohdalla uudestaan :) Tosin äitini yritti saada minut aloittamaan kiinteät pojalle kun tämä oli 4kk ikäinen... En sitä neuvoa noudattanut.

Tuosta syömään opettelusta sen verran että annoin pojan sotkea ruoalla kun hän täytti 1v. ja 1v3kk ikäisenä poika söi itse sotkematta. Edelleen on tosi tarkka siisteydestä (nyt 1v10kk), jos sattuu vahinko (ruokaa putoaa pöydälle tms.) niin hän on heti itse pyyhkimässä puhtaaksi.

olen arvostanut äitiäni paljon mm tämän asian suhteen. en aio myöskään tyrkyttää lapseeni omia mielipiteitäni.

esimerkkinä tuttuni joka on toitottanut tummista ihmisistä n sanaa jo pari vuotta 5 v tytölleen, näyttää kuvia lehdestä jossa pyöreä ihminen ja kertoo kuinka ruma tuo ihminen on hänen mielestään.

minusta järkyttävää " aivopestä" lastaan tuolla tavalla...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat