Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenia,

Mulla on kymmeneltä aika kampaajalle ja olisinkin kysynyt onko kukaan vaalentanut tai uskallanko vaalentaa hiuksiani. Olen siis värjännyt hiuksiani pari kertaa raskauden aikana, mutta nyt pitäisi ottaa omaa väriä pois ja siihen kai tarvitaan sitä vetyperoksidia. Kampaaja sanoi etteivät he olisi saaneet ohjeita että olis kiellettyä, mutta mietityttää kun se aine millä omaa väriä otetaan veks on varmaan aikasta tujua. No ei se oo ongelma, ehtiihän sitä sit syksyllä, mutta onko jollakulla kokemusta?

Kiitos ja aurinkoista päivänjatkoa!

-Tiziana rv 28+0

Kommentit (8)

ja varsinkin Lumikki 10:lle :) Mulla kyllä on aikasta tumma tukka(melkein musta), mutta en tosiaan oo ihan blondiksi muuntautumassa;) Mutta kun pohjaväri on niin kauheen tumma, on tosi vähän vaihto-ehtoisia värejä mitkä erottuu näin tummissa hiuksissa. Siksi kampaaja viimeeksi ehdotti että otettais pois vähän tota omaa väriä, niin saatas vähän näkyvämpiä raitoja.

Hmm..mitähän sitä nyt tekis. Toki varmaan olis viisainta olla käyttämättä tollaisia aineita, eipähän tarttis sitä pohtia että tuleeko jotain seuraamuksia:)

-Tiziana

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli ihan blondi olen nyt. Ennen oli ruskeat.

Hyvin onnistui... Ei ne tosiaankaan saisi edes käyttää niitä aineita jos jotain haittaa olisi. Kampaamossa käyttävät huomattavasti miedompia aineita kuin kaupan värit ja ihan turvallisia on.

Sit tietty jos sulla on nyt ihan mustat hiukset niin vaatii tujumpia aineita...

" nyt pitäisi ottaa omaa väriä pois ja siihen kai tarvitaan sitä vetyperoksidia. Kampaaja sanoi etteivät he olisi saaneet ohjeita että olis kiellettyä, mutta mietityttää kun se aine millä omaa väriä otetaan veks on varmaan aikasta tujua. No ei se oo ongelma, ehtiihän sitä sit syksyllä, mutta onko jollakulla kokemusta? "

eli itse olen samoissa aikeissa ja kysyin asiaa neuvolasta. antoivat sieltä teratologisen tietopalvelun numeron(jossa tiedetään näistä aineista), ja sieltä sanoivat mulle ettei ole haittaa kun altistus aineelle ei ole kauhean pitkä (sehän vaikuttaa jonkun 30 min varmaankin). Että heidän mukaansa ihan ok. Kysyin nimenomaan tuosta värinpoistoaineesta.

Tietysti varmaan aina parempi jos näitä aineita ei ollenkaan käytä:)

Lumikki rv 37

Jos sinua pelottaa koko vaalennus, vaihtoehtona voisi olla raidat.

Aina kun keinoväriä poistetaan, pitää käyttää vaalennusainetta ja kun hiuksesta poistetaan väriä, se lähtee määrätyssä järjestyksessä, siis ei vain vähän haalistu niin kuin monet ajattelee. Eli ensi lähtee siniset pigmentit ja esiin tulee punainen ja vähitellen oranssi ja viimeisenä keltainen.

Se, että tummasta saadaan vaaleampi saattaa vaatia useamman vaalennus kerran ja yleensä aina on laitettava joku uusi väri päälle, jos ei muuten ainakin palauttamaan kiilto.

Raidat saattaisi olla ehkä kuitenkin parempi vaihtoehto sun tapauksessa. Pyydät tekemään vaikka folioilla paljon raitoja, silloin se vaalennetun sävy ei tule niin voimakkaasti esiin, eikä aine ole kosketuksissa hius pohjan kanssa.

Itse olen kyllä ihan normaalisti värjännyt hiuksia raskauden aikana, ei ainakaan esikoinen ole niistä kärsinyt.

-kirsi ja asukki 38+4-

taidanpa ottaa sit raidat..eihän sitä vaalennusainetta tartte silloin laittaa kun niihin raitakohtiin? Mulla on myös " ongelmana" hiusten harmaantuminen..joten kai se pohjaväri on jätettävä suht tummaksi että ne pirun harmaat hiukset saadaan piiloon..

-Tiziana

Mulla on ens viikolla kampaajalle aika. Ajattelin ottaa vaaleita raitoja tummalle pohjalle. Punaiset raidat eivät viimeksi kestäneet kuin pari viikkoa päässä. Hyvä oli kuulla teidän vastaukset, nyt uskallan turvallisin mielin ottaa niitä vaalennuksia.

Tytteli-83 rv 33+0

Ne raidat kyllä sekoittaa värin aika hyvin, ettei harmaita välttämättä huomaa niin hyvin , riippuen tietysti kuinka paljon niitä on.

Voi myös helposti laittaa samalla väriä, niiden folioraitojen kanssa yhtäaikaa tai laittaa tummia ja vaaleita raitoja. Silloin kun pelataan folioiden kanssa mahdollisuuksia on vaikka laittaa periaatteessa kymmentä väriä yhtäaikaa...

-kirsi-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat