Seuraa 

Olen kuullut, että sormien puutuminen yöaikaan liittyy jotenkin raskauteen. Miksi ihmeessä näin käy tai mihin se liittyy?

Itse heräsin viime yönä " sata" kertaa siihen, että toisen käden peukalo, etusormi ja keskisormi olivat ihan puuduksissa. Mahtaakohan tästä tulla koko loppuraskauden vaiva, kun nyt viikolla 34 alkaa...? Onko vinkkejä, miten tuota voisi estää?

Kiitoos =)

Kommentit (6)

taas tuolta kuumeilupuolelta.. .

Ammattini puolesta osaan kertoa, että sormien yöllinen puutuminen voi todellakin johtua rannekanavan ahtautumisesta, eli kämmeneen ja sormiin tulevat hermot joutuvat pieneen puristukseen. Raskaus aiheuttaa turvotusta ja rannekanava ahtautuu sen vuoksi. Toinen syy voi olla jumissa olevat käsivarsien tai hartioiden lihakset, aiheuttavat samaa ahtautta hermoille eri kohtiin.

Venyttely ja jumppa / käsien ravistelu helpottaa aika hyvin. Ja kylmääkin voi kokeilla jo on oikein häijyä. Kannattaa kysyä neuvolasta esim. hartia-käsijumppaohjeita. Tai netistä hakusanalla ' hiirijumppa' tai hiirikäsi' , samat ohjeet toimii aika hyvin.

Lohdullista on se, että vaiva tosiaan on raskauden aikainen ja menee ohi piakkoin vauvan synnyttyä.

Onnellista odotuksen jatkoa ja aurinkoisia kevätpäiviä!

Ole tyytyväinen kun nyt vasta alkoi. Mulla alkoi heti alkuraskaudesta ja on ainakin sanottu että kestää loppuun asti. Monta kertaa yössä pitää herätä käsiä ravistelemaan joten yöt ei ole kovin ihania. Johtuu jostain rannekanavan ahtaudesta ja on kuulemma raskauteen liittyvä vaiva vaikka mullakaan ei tällaista vaivaa aikaisemmissa raskauksissa ollut. Jostain luin että joku lääke voisi auttaa mutta itse en ole edes lääkäriltä kysynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla meinaan oli tapana pitää käsiä allani, jolloin ne puutuivat aivan tajuttomasti :( Heräsin yölläkin siihen, kun käsiä SATTUI!!!! En kuitenkaan missään vaiheessa yhdistänyt tätä vaivaa raskauteeni, vaikka itse asiassa raskaus oli jo silloin alkanut(vaikken sitä tiennytkään) Ihmettelin vaan suuresti, mutta pistin tuon käsien päällä makaamisen piikkiin :)

Mulla hartioiden jumissa oleminen myöskin puuduttaa käsiä ja sormia varsinkin, kun ne nostaa sydämen yläpuolelle (esim. hiuksia föönatessa),

Nyt tuo vaiva on ollut poissa jo monta viikkoa, siis siitä asti kun siirryin nukkumaan kyljelleni tai selälleni :)

T: Je_Ni 16+5

just piti mun kysyä täällä ihan samasta asiasta, ku pari päivää vaivannu toi puutuminen. kiva kuulla ettei oo mitään sen vaarallisempaa. mulla on kämmenien lisäks myös jalat puutunu, tai jalkaterät paremminki. turvotusta on aika paljon käsissä ja jaloissa. yöllä tosiaan inhottava herätä siihen ku kädet ihan puuduksissa. nyt puutumista on ollu päivälläki. jalkojen nostaminen ylös auttaa ja sormien jumppaaminen.

tytsi80 (rv 39+2)

Mulla alkoi sormein turvotus jo rv4, ja tämän viikon on oikea kämmen puutunut vähän väliä. Eilen aamulla jouduin " herättelemään" kättäni 10 minuuttia. :)

Ei meinaa saada edes kättä nyrkkiin enää..

bejpi + n. 7vk

Minulla puutui edellisessä raskaudessa, jostain puolesta välistä ja kesti sitten niin kauan kunnes menin lopulta osteopaatille joka avasi rannekanavan. Yöllä oli tosi kipeet, jouduin välillä nukkumaan istuvassa asennossa.

Nyt tiedän, jos tulee tässä raskaudessa, niin menen heti hierontaan en jää odottamaan.

Luulin silloin, että hermopinne laukeaa kunhan vauva syntyy, mutta se vain paheni kun kanniskeli vauvaa ja imetti.

Mukavaa ja aurinkoista torstaita kaikille!

Saarimar

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat