Seuraa 

Pinoon kaikki!

Sivut

Kommentit (23)

Kiirettä on taas pitänyt en ole koneelle kerennyt kunnolla koko viikkoon, vierotusoireet olleet kovat.

Kiire itseaiheutettua, olemme olleet päivät ulkona kun nuita mahtisäitä on piisannut. Sitten olen käynyt hemmoittelemassa itseäni kampaajalla ja kosmetologilla, no jaa ihonpuhdistus on kyllä kaukana nautinnosta...), uutta asuntoa olen yrittänyt metsästää (huonolla menestyksellä kylläkin) ja muu aika on mennytkin sitten aika tarkkaan tätä arkea pyörittäessä.

Sen verran annoin periksi, että meillä kävi eilen siivojat tekemässä viikkosiivouksen ja pesemässä ikkunat,

ihanaa mutta hinnakasta luksusta.( Hyi minua, maksoin tämän

luksuksen vauvan isovanhemmilta saamilla rahoilla, kun käskivät että osta mitä sitten tarttette ja minä/perhe tarvittiin siisti koti ja ikkunat joista näkee läpi:)

VappuG liitymme tekemättömien porukkaan, no periteinen vappulounas mennään syömään vakkariravintolaan.

RytmiG Epun päikkärit vaihtelee hurjasti,haitari varmaan 45min-3,5h. Esim eilen ei nukkunut kun 20 min autossa, yritin kyllä saada kotona pojan jatkamaan uniaan mutta ilmeisesti virkistyi sen verran ettei uni enää tullut silmään.

Yöunet noin 11-13 riippuen juuri päiväunien pituudesta. On muuten pojista ensimmäinen joka ei herää vakioaikaan aamulla, vaan " osaa" nukkua pidempää tarvittaessa (ja valitettavasti isojen vakioaika tällä hetkellä 07.00 sekä arkena että viikonloppuina).

Mekin pähkäillään kesäsuunnitelmien kanssa, voin kertoa, ettei ole helppoa löytää kuudelle hengelle sopivaa pakettimatkaa edullisesti. Päädyimmekin tekemään tänä kesänä vain lyhyempiä reissuja. Kesäkuussa menemme kaupunkilomalle Tukholmaan. Eli laivalla yli + yksi yö Tukholmassa. Muut reissut suuntautuvatkin sitten kotimaahan.

Parisuhdenkiemuroihin jaksamista solmujen avaamisiin, sairastupiin paranemisia, pienille valvojille unihiekkaa simmuihin ja isoille pitkää pinnaa ja aurinkoa mieleen:)

Pyykit odottaa ripustajaansa joten se on smoik,

Maisa ja nelikko

Me kyllä Tomera saatamme hyvinkin tulla kesällä Turkuun :) Turkulaisista hotelleista en oikein enää tiedä, kun kaikki ovat jo muuttaneet nimeäänkin. Olenhan sentään ollut jo kymmenen vuotta sieltä pois.

Perjantaina on molemmilla isommilla lapsilla naamiaiset koulussa ja eskarissa. Tytöllä on monta vuotta sitten joululahjaksi saatu keijukaispuku siipineen. Illalla keksimme, että muodistamme sitä hiukan. Tyttö laittaa siivet, kaulaan pantakorun, hiuksiin koristeita, minihameen ja napapaidan, käsiin säärystimet ja vaaleanpunaiset avokkaat jalkaan ja ehkä vielä hiukan meikkiä naamaan ja tulee olemaan Winx Magic :)

Pojalle tehdään sitten varmaan joku robottipuku pahvilaatikoista tms. Haluaisi kyllä olla Bionicle, mutta on ehkä hiukan hankala toteuttaa ;)

Tänään olin kokouksessa 60 km päässä seitsemään asti, joten kotona olin vasta lähempänä kahdeksaa. Antsan ehdin iltapullottamaan sylissä (se tapa meillä edelleen on..) ja sitten sänkyyn (hereillä nykyään ja sinne sitten nukahtaa itseksensä ja pupunsa kanssa sirkutellen). Poika nukkuu yleensä klo (20/)21-7.30. Päiväunia nukkuu päivästä riippuen 1-3 h.

Mukavaa loppuviikkoa ja jaksamista kaikille (myös taustailijoille, jotka eivät saa kirjoitettua...minullakin iskee blokki tasaisin väliajoin päälle)

Muiskis!

Saamuska

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Perunasalaatti:

Perunoita

Omenaa

Suolakurkkua

(Halutessaan voi lisäillä mitä haluaa, esim. keitettyä kananmunaa)

Kastikkeeseen kermaviiliä ja majoneesiä 50/50 ja sinappia, sekä mausteita maun mukaan. Valkosipulia suosittelen.

Tämä lonkalta. En osaa suhteita suoraan sanoa, mutta vaikka minäkin aina kaipan tosi tarkkoja ohjeita, niin tolla ohjeella soveltamalla kyllä onnistuu! Määrät ihan maun mukaan. On sata kertaa parempaa kuin kaupan valmiit!

Ujoudesta. Minä olin myös ujo lapsena (voisko nyt uskoa:). En muista miten siihen suhtauduttiin. Minä pääsin siitä eroon, kun olin tarpeeksi vanha ja päätin itse, että nyt se loppuu. Aloin pakottaa itseäni keskusteluihin mukaan jne. ja yllätyksekseni se onnistui. Olen minä vieläkin aika jännittäjä, mutta hiljaiseksi jään harvoin.

Mulle tuli mieleen, että jos omat sukulaiseni ovat esim kommentoineet joskus ujoutta ja patistaneet karaistamaan, niin oispa ollut aika huvittavaa. Maalla asuvina monille on nimittäin aivan hurjan jännä paikka tulla edes tänne Helsinkiin käymään:) Että parhaitakin sanojia olisivat. Taitaa olla monilla tollaista kommenttia heittävällä aika suppea maailmankatsomus, kun eivät osaa arvostaa edes ihmisten perusluonnetta. Tsemppiä ujojen lasten vanhemmille!

Noista sukulaisistani pitää sanoa, että se ois vaan yksi hyvittava esimerkki. En tosiaan tiedä kommentoivatko koskaan mitään, kun minä olin lapsi. Nyt ainakin äidin 60v juhlissa suhtautuivat tosi hyvin meidän pieneen vierastajaan ja olivat lähinnä innoissaan, kun rohkeus vähän kasvoi ja uskalsi leikkiäkin jotain.

T: Ynis

Päivä ollut juoksua..aamulla poika tarhaan ja sietlä typyn jumppaan.Toin typyn miehelle kotiin ja lähdin kauppaan,sitten siivottiin.Vappusiivo tehty mut vappunahan se on enää muisto vain..laitoin kuitenkin uuden maton eteisen lattialle :-)

HEti siivouksen jälkeen poika kotiin,syötiin ja pojan jumppa.Sieltä menin lasten kanssa itikseen,tuli vappukrääsää ja pallot..pojalle Sonic ja typylle muumi :-)

Mies häipy jossain välissä treeneihin ja nyt on leffassa..Mä vileä siman laitan ja sit oottaa vimevkon tehis ja yks siideri :-)

Aamulla pikaseen Simamiin törmäsin..Oli niin ihana ilma et tuli mieleen et ois lintasttu aamun menot ja menty rantaa kahville :-)

Hui Kukkuu..Sinäkö kolarissa??

T-P:täällä myös yks ujo ja ei karaisun kannattaja!!

Kaverilla oli tosi arka poika..käytii taapero jumpassa ja äiti kanto poikaa siellä ku ei edes maahan menny....ME oltii TOSI tuttuja mut ainaku kyläiltii ni otti aikansa enneku rupes leikkimää...3v:nä alko pph-kaikki meni hyvin,sit kävi kerhossa ja nyt on oikein reipas 6v..käy jumpassa ja uimakoulussa yms.

KEsäloma:En tiedä millon miehen loma ja kuin pitkä..vaihto työpaikkaa syksyllä..Ihana olis rantaloma mut just selvitää arjen menoista..se raha,se raha!! :-( Muumimaahan oltas menos..miten,en tiedä kun se auto puuttuu..myös puuhamaa ois kiva.tietty Linsti ja nää lähijutut käydää..Poika tahtoo laivalle ja menemme Tukholmaa,Mies ei ole ehkä kovin innostunu.Tahtosin Siljalla,siel kuulemma oikeesti lapsille ohjelmaa??!Äitiki yks ilta soittelli risteilyistä ja nyt pitäs jotenki hienosti kertoo et tahon lähtee vaa oman perheen reissuu...

Nyt kiehuu vesi..siis siman tekoon...

jatu

Olenko jotenkin neuroottinen, kun koko ajan pitää olla suunnittelemassa jotain ja tietää mitä tapahtuu.

New Yorkin reissusta ei oikein näytä tulevan mitään. Hääväelle pitää ilmottaa vappupäivään mennessä tullaanko vai ei. Ollaan koitettu kysellä vähän armoa ja lykkäystä hommaan, että voitais vähän vielä odotella halpoja lentoja, mutta hääpari on niin passiivinen, että mulla menee jo into koko hommaan. Mitään ei ole kuulunut. Nyt on taas halpoja lentoja, mutta ei ihan riitä aika meidän paluuseen saakka, blaah.

Eilen illalla mietittiin sitten, että mitä voitais tehdä vaihtehtoisesti. Minä haluaisin Kroatiaan, mutta se ei ole pienten lasten paikka. Eikä sinne ole viikkoa lyhyempiä reissuja tarjolla, että viitsittäis kahdestaan lähteä. Seuraavaksi mietittiin jotain kaupunkilomaa kahdestaan kesäkuussa ja Kolmårdeniin tai Legolandiin lasten kanssa varsinaisella lomalla. Lopulta keksin, että mitä ihmettä meidän tarvii miehen kanssa minnekään ulkomaille lähteä. Sen kun varataan hyvä hotellihuone Tampereelta tai Turusta viikonlopuksi ja lähdetään vaan löllimään ja nauttimaan oikein kunnolla. Sillon ainakin sais vaan olla ja levätä. Syödä ja juoda hyvin ja nauttia vapaa-ajasta. Rahatkin säästyis ja vois mennä vaikka jonnekin rantalomalle lasten kanssa sitten kesälomalla! Oikeesti mieskin innostui tosta kotimaan löllimisviikonlopusta:)

Onkohan tää ajankohtainen aihe, kun vappukin on vasta edessä:)

Kyllä on ollut lämmintä tänäänkin. Lähellä 20 astetta on oltu. Käytiin aamulla perhekerhossa ja sitten haravoin äidin kanssa kun Onni nukkui.

Heh, ei olis pitänyt täällä mainostaa, että ajattelen edes herätteleväni Onnia joku päivä aiemmin päikyiltä. Tänään nukkui vain 1,5h... No syy lienee eilinen lasagne, joka oli kyllä gluteeniton. Mutta mausteinen. Se tais aiheuttaa yölläkin heräilyjä, kun siinä oli valkosipulia. Tänään lounaalla tarjosin sitä, ei paljon syönyt mutta kai sen verran, että väänsi mahassa päivällä.

Joku kauhea ärsytys päällä koko ajan mulla. Mistä lie johtuu. Kai tämä toisten nurkissa asuminenkin alkaa jo risoa.

Käytiin tänään vähän kaupungilla, tai kaupoilla oikeastaan äidin kanssa. Onni sai samanlaisen Plaston traktori-mopon (itse sanon sitä tuoksi), kuin itselläni on ollut, lisäksi muoviset kottikärryt, verkkapuvun, lenkkarit ja huivin kaulaan. Kyllä oli ainakin kottikärryt mieluisat, jo sisällä leikki kovasti.

Nytpä ei muuta. Kiitos myötäelosta mun ihanan tätin kommenttien suhteen. Minäkään en siis missään nimessä kannata lapsen karaistusta.

T-P

Yniäinen!Paljasjalkaisena turkulaisena suosittelen scandic plazaa!Itse oltiin viimeksi yötä kaksin kun haluttiin nukkua yksi ehjä yö=)Ravintolan ruoka oli tosi onnistunut elämys ja sitten, ei turkulaiselle ,on mukavaa kun hotelli sijaitsee ihan keskustassa,Stoccaa vastapäätä ja kaikki liikenneyhteydet vieressä.

Suosittelen=)

vaan mattimyöhäinen!!! Ei meinaa löytyä mitään kesäksi, ei. Nyt sitten ahdistun jo siitäkin. Mies sanoi, että katsellaan illalla, mutta saapa nähdä. Se New York on edelleen arvoitus ja siitä riippuu kaikki muut kesän menot. Oisin valmis lyömään hanskat tiskiin sen reissun kanssa, mutta mies ei osaa luovuttaa.

Tomera ja muut Turun asukit. Mikä ois kiva hotelli siellä päin, keskustassa? Siistiä hotellia kaipaan, mutta en mitään älyttömän kallista. Sokos-hotelleissa ainakin oli edullisia hintoja.

Näin muuten yhden tutun ulkona ja oli puhetta vapusta. Kyseli käymään tms. ja minäkin mietin, että heidän kanssa ainakin kerran kesässä aina grillataan meillä ja on aina kivaa. Teki mieli kutsua vappuaatoksi grillaamaan, kun heilläkään ei ole suunnitelmia. Päätin kuitenkin olla nyt itsepäinen (ja tyhmä?) ja odottaa vaan sitä miehen aloitetta vappussuunnitelmien suhteen.

Täytyy mennä taas...

Tämä päivä ei tunnu lähtevän millään käyntiin. Kare on vieläkin aamupalapöydässä, täytynee kohta soittaa tarhaan ja ilmoittaa että pitää vapaapäivän kun ei me näytetä sinne suoriutuvan... Kaupassa pitäisi käydä ja siivoilla, ja tietysti hoitaa noita asioita mahdollisen työnvaihtamisen etenemiseksi. Mutta kun en mitään saa aloitettua...

Höh, enhän minä muista edes mitään mitä piti kommentoida. Taidan kerätä keittiössä riehuvat tenavat ja viedä ulos, josko itsekin vähän virkistyisi.

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Sen verran ujo olen minäkin ollut, että karaisu ei kuulosta missään tapauksessa hyvältä keinolta.

Minua ärsytti etenkin kommentit: Mene rohkeasti vaan jne.

Monet tarvitsevat aikaa tarkkailuun ja totutteluun, miksei sitä voisi sallia. Vaikka nykyisin olen välillä suuna päänä tilanteessa jos toisessa, niin silti on mukavaa olla myös takapiruna kuuntelemassa ja seuraamassa tilanteita :-)

Katoanpa pukeutumaan ja vauhdilla liikkeelle. Ulkoilu on rauhoittanut täälläkin Typyn unia :-) Useampana iltana on ollut itse valmis menemään sänkyynsä. Kivalta tuntuu, kun ei ole tarvinut taistella nukkumaanmenosta.

Keilin

Yöt mättää ja vissiin päikkäritkin, saa käydä hyssyttelemässä. Ihmeellisiä itkukohtauksia vähän väliä. Vähän on typyllä nuhaa, liekö johtuu siitä.

Leanna, viiden lapsen kanssa ei voi välttyä haavereilta, minä en selviä kahdenkaan kanssa ilman.

VappuG. Vietetään perinteisesti naapuriperheen kanssa, syömällä itsemme ähkyyn. Heidän kanssaan vietämme myös juhannuksen, uudenvuoden ja kesälomalla ollaan viikoksi vuokrattu yhdessä mökki jo useana vuonna.

Nyt ei kirjoittamisesta tule mitään, typy on päikeillä ja itkee vähänväliä, moi vaan.

Hilu

Yritän istua ja kirjoittaa, vaan keskittymiskyky herpaantuu, kun kaksi kärpästä käyvät kimppuuni tämän tästä. Joko ne nyt jo tuli?

Ostin tänään uuden haravan ja kottikärryt. Ajatuksen tasolla olen toivonut, että joku muu tekisi työn, vaan kai se on itse terästäydyttävä. Ei hutskaa.

Motti monkeroinen ei tahdo luopua talvesta. Kesävälineet ei kelpaa, vaan tuskainen pikku ukko vetää pulkkaa edelleen perässään. Hakee sen aina varastosta. Raukka.

Ei tuu mitään, pakko listiä nuo kärpäset.

Aavis-ei niin mitään järkevää asiaa ja Motti-unten mailla

:)

Hyvä idea ois Ynis tulla Turkuun, on hieno paikka kesällä!

Niin, ja eikö kukaan syysmammoista tule kesällä Turkuun, kun mulla olis aikaa vaikka puistotapaamiseen? :) Turussahan on aivan ihana seikkailupuisto, missä on tekemistä kaikenikäisille. Liikennekaupunki, maauimala, kaikenlaisia liukumäkiä ym.

No mutta siis munhan piti mennä lukemaan...

Olen aina suunnittelemassa kaikenlaista, varsinkin kesällä, mitä enemmän menoja kalenterissa, sitä parempi.

Oon tosi huono kestämään menoja, joita ei ole lyöty varmuudella lukkoon, tyyliin no kattellaan mennäänkö ja jos mennään niin monelta. Taitaa olla taasen näitä neitsyt piirteitä, vaikken horoskooppeihin usko.

Hilu

Nyt kun ilmat olleet ihania ja ulkoiltu paljon, Nea nukkunut enemmän, hyvä! Tänään rasittava päivä, kun pitäis urakalla tehdä ruokaa pakkaseenkin. En jaksa plääh. Aurinkoista näyttää onneksi tulevan, puistoon sitten kun Nea heräilee.

Eilen käytiin Itiksessä ruokaostoksilla ja samalla haettiin Teesistä Nekulle Nalle Puh jättipallo, olipa tyttö onnellinen! Kyllä se on uskottava, et aika pitkään osaa jo pidätellä pissaa, kun alkumatkasta autossa pyys potalle ja sanottiin, et odota. Kun päästiin Stockan hoitohuoneeseen, oli taas kuiva vaippa ja teki isot pissat pottaan. Tuntuu nykyisin, et liikenteessä paremmin ilmoittelee hädästä, kuin kotona. Tai kotona ei niin malttaisi mennä potalle joka pissaa tekemään. Koin kauhun hetkiä kotiin tullessa, kun Puh meinas karata tuulen mukana. Tuuli nappas pallon avoimesta takakontista, kun mies nosteli kauppakasseja. Pallo nousi korkeuksiin ja mies juoksi perässä..Onneksi siinä oli paino ja sen verta jossain vaiheessa tuli alas päin, et mies ehti sen napata. Olis ollu ikävää sanoa Nekulle, et vilkuta nallelle, se ei tule enää takaisin..

Miten voi kotityöt rasittaa nyt näin paljon. Valmiiksi ärsyttää huominen siivouspäivä. Yritän illalla ehtiä imuroida valmiiksi. Tulis jo viikonloppu. Mua vaan väsyttää.

Jatu, mehän syödään mitä vaan! :-) Mitäs olet ajatellut? Tuotaisko me jotain mukana?

Onko kellään muutes hyvää PERUNASALAATIN ohjetta? Tekis mieli tehdä itse, jos jollain ois hyväksi testattu ohje! Eilen oli halpaa limsaa Cittarissa ja ostettiin hieman karkkiakin kun nyt vappu tulossa. Mun terveellinen elämä ei ole enää niin terveellinen ollut aikoihin.. Vapun jälkeen kokoan taas itseni. Toivottavasti!

Mantelille voimia parisuhdepähkäilyyn, sekä Jatulle ja Hilulle. Toivon kovasti, että asiat selviää!! Paljon jaksamista ja toivottavasti pystyisitte puhumaan! Mulle kyllä usein käy juuri niin, et vaan nielen suuttumuksen, välillä on niin hankalaa puhua, etenkin jos tuntuu, et siitä ei oo hyötyä..

Ynis, kiva että Nasu-puku onnistuu! Onnittelut pikkurinsessalle uusista sanoista! :-)

Leanna, voi kurja noita pienten onnettomuuksia. Ei me äidit vaan pystytä varjelemaan kaiken aikaa lapsia, vaikka haluttaiskin. Toivottavasti ei kuitenkaan aivotärähdystä!

T-P, mua ärsytti sun puolesta ne kommentit! Nea on aika arka ja varovainen tietyissä tilanteissa, välillä rohkeampi ja aika nopeasti yleensä voittaa ujouden. Vierastuskausia tulee ja menee. Kommenttia on juuri tullut, et ootteko paljon kotona vaan tms, kun noin vierastaa. Ja mehän käydään 2krt/vko kerhossa, päälle puistoilut, kyläilyt ym. En mäkään usko karaisuun, vaan siihen et lapset on erilaisia ja vierastava arka lapsi tarvitsee turvallisen aikuisen uusiin tilanteisiin, ei suinkaan sitä, että pitää lykätä karaistumaan itsekseen väkipakolla. Rohkeus tulee ajan kanssa ja kun saa positiivista kannustusta ja hyväksyntää sellaisenaan. Mä olin ennen kouluun menoa todella ujo. En uskaltanut sanoa päivää vieraille, en kiittää pöydästä noustessa. En vaan kyennyt, ei ollut kyse huonotapaisuudesta. Myöskin uudet jutut pelotti, en esim 6-vee uskaltanu mennä Tykkimäellä sellaiseen väärinpäin-taloon, vähän sama ku Lintsillä se Vekkula vai mikä lie. Käännyin ovella takas, kun näin mustan aukon, jonne ois pitäny kävellä ja muistin kauan sen lipuntarkastajan pilkkaavan äänen, et eikö tyttö uskalla! 8-v en vielä uskaltanu mennä Lintsillä minnekään laitteisiin ja kärsin siitä, kun patistettiin ja ois pitäny olla rohkeempi. Siksi ärsyttää, kun tuntuu et helposti ollaan sitä mieltä, et ujoja ja arkoja pitää karaista, ihan kuin olis joku luonnevika. Ja et pitäis kaikkien lasten olla reippaita ja rohkeita ja heitä vaan kehutaan, arkoja ihmetellään ja hieman vanhempia syytellään..Ujous karisi koulussa ja aikoihin ei ole arkuudesta ollut tietoakaan. Mieskin ollut arka lapsi ja Nea varmaan meiltä perinyt näitä ominaisuuksia. Välillä tytsy on kuitenkin heti tekemässä tuttavuutta ja oikein sosiaalinen, riippuu kovasti tilanteesta ja ihmisistä. Hooh, tulipa sepostus.

Nyt tyttö heräilee, mukavaa päivää!

Enkeli1 ja Nea

mikä päivä.

Työn paisketta ja suuria tunteita. Selvittelen peltikolaria, jossa on epäselvää kuka maksaa ja mitä. Kiltin tytön syndrooma, on vaikea pitää puoliaan, vaikka olenkin mielestäni oikeassa.

Kukkanen hurmaava tahtoilija. Pari kertaa nuhtelin (nyt se kieltäminen alkoi....) mm. aiheesta, lasia ei saa heittää maahan, se menee rikki. Kukkanen esitti todellisen draaman väärinkohtelustaan. Alahuuli väpätti ja kun äitiä vähän hymyilytti, nousivat desibelit.

Vappuna menemme kavereille. Kaasuilmapallo on ainoa perinne mitä haluan siirtää, sen me saimme aina lapsina. Vappuruoat ei kuulu herkkuihin, perunasalaattia saatan tehdä balsamicokastikkeella.

Kukkuu

Ida sairastui lauantaina mahatautiin, meni onneks ohi jo samana päivänä. Kaks kertaa oksensi oikeen kunnolla, toinen kerta mun päälle niin, että olin kaulasta alaspäin ihan litimärkä. No eilen sitten oli mun vuoro, ja vieläkin on vähän hassu olo. Mut eiköhän se tästä, huomenna pitää jo selvitä kouluunkin kun on koe... ja perjantaina kanssa.

Vautsi miten hienosti Nea pystyy pidättämään! Varmaan pääsette kesällä vaipoista eroon. Ida unohtuu välillä leikkeihinsä niin, että ei muista mennä potalle. Pari päivää sitten leikki nukkekodilla (seiso siinä edessä), sit yhtäkkiä tuli pissa... no Ida vaan katseli jalkoihinsa, sano et oho ja jatko leikkimistä :) luulis et ois aika inhaa märissä housuissa.

Joko muuten kerroin, että se koe mihin mun pääsiäisenä piti lukea reilut 600 sivua (luin puolet) meni tosi hyvin ja sain 4! jipii!

Mä en nyt varsinaisesti oo ollu kovin ujo, mut ehkä joissain tilanteissa vähän hiljainen kyllä. Nyt oon siitä päässy tosi paljon eroon, esim. ennen vaikka lääkäriajan tilaaminen puhelimitse jännitti mua ihan hirveästi, nyt ei todellakaan enää. Mun pikkuveli oli todella arka, jos joku vieras ihminen katso päin, niin heti alko huuto. Samoin miehen neuvolakortissa lukee 4v tarkastuksen kohdalla, että pelokas. Ida on kyllä aika reipas, mutta joskus ujostelee... tosin se menee melko pian ohi, tyyliin parissa minuutissa.

Mitä ihmettä piti vielä kirjoittaa... niin yöunista, keskimäärin 10h, joskus alle, joskus hyvin harvoin yli. Päiväunet n. 1½h, joskus jää tosin senkin alle... Mä oon ite lopettanu päiväunet vähän reilu 1v ikäisenä, tosin nukuin sit yöllä kellon ympäri. Mulla ei kyllä muutenkaan oo kovin hyvät unenlahjat, heräilen vähän joka ääneen.

Vappuna me ei varmaan tehdä mitään ihmeellistä, johtuen siitä et mulla on heti vapun jälkeen 5 koetta neljässä päivässä. Varmaan käydään lakituksessa Taidemuseonmäellä, sit torilla ja vappupäivänä ehkä tivolissa.

Meidän piti lähteä helatorstaina Espooseen miehen veljen luo, oltais sit viikonlopun aikana käyty korkeasaaressa ym. Nyt sit mies vanhempineen sai päähänsä et jos mentäiski Lapinlahdelle, jossa miehen mummo asuu. Mä en oo niin kauhean innostunut, mut toisaalta jos sinne on tän kesän aikana mentävä niin mieluiten alkukesästä, jotta ei oo niin paljon hyttysiä. Täytyy vaan miettiä, et miten me mentäis sinne, koska viidestään on tosi ahdasta autossa.... ehkä mä ja Ida mentäis junalla...

Oli varmaan muutakin mitä piti kommentoida mut en vaan enää yhtään muista. Paras mennä lukee englantia ja ruotsia, jotta pääsis kokeista läpi.

Petra ja Ida

Tasaisesti kuuluu hakkaus,nyt taas!!Onneks mies on jo metrossa,saa mennä sanomaa et hiljasuus alko ajat sitte jos ei lopu!!!!

typy tänään sano et mäkeen,mäkeen siinä kohin missä talvella lasketaan..No minä hänelle et ei ole lunta,ei nurmella voi laske..tiiäthän sen??!Mutta mistäpä typy tietäs!!!ei varmaan juuri vimekesästä muista....

MEillä on taa yöelämä alkanu.typy juo niin paljon vettä et alkaa olla aamuyöllä tosi levoton ku vaippa on ihan täys ja kai sil on kylmä!!!Ja aian pyytää vettä,vettä...muki on sängyssä mut juo sen tyhjäks yöllä!!!

Ja aateltii et muuttas koht omaa huoneesee..huomeen saa mpr:n ni sit ku jälkivaikutukset on ohi..

tänää alko myös ihan selvä uus vaihe kiukussa...Vähä tehtii ei hänen tahdon mukaa ni hirvee huuto!!!Ja kiemurtaa sylissä ja käy ihan lötköks!!!Eilen itki olkkaris ja sanoin sille et mee omaa huoneesee itkee,äiti ei jaksa kuunnella ni typy meni ja itki ja välil hoki ikkee,ikkee..Aika pian pääs sylii :-/

Voi ku must ois ihana joku reissu tehä syksyl,ennenku typy 2v..mut taitaa olla haavetta vain..

Saamuska se kohta reissaa Suureen maailmaan :-)

Hyviä öitä!!

jatu

Täytyypä kattoa uudelleen hotelleja. Onko sulla tai kenelläkään tietoa Centrosta? Vaikuttais nettisivujen perusteella kivalta eikä hintakaan ole paha.

Aletaan tulla siihen tulokseen, että " vaihdetaan" NY:n matka Turkuun ja lähdetään heinäkuussa rantalomalle (jos vaan paikkoja löytyy, menen huomenna kyselemään lisää).

Ai niin, vappuaatoksi kutsuttiin kylään kaveriperhe. Kun oikein jauhoin, että mietitäänpä kesäsuunnitelmien jälkeen myös näitä kevään juttuja, niin mies keksi, että vappukohan se mun mieltä vaivaa. Eihän se ollut tajunnut, että vappu on jo nyt viikonloppuna. Vappupäivänä mies haluaa ehdottomasti Kaivariin, kun muistaa omatkin lapsuuden vaput siellä ja haluaa siirtää perinteen omille lapsille.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat