Seuraa 

Toinen mummimme hoitaa valtavasti lapsiamme (3v. ja 6kk). Tiedän että hän nauttii siitä ja kokee jo palkaksi ajan jonka saa heidän kanssaan olla MUTTA silti - mummi on jo yli 60v. ja HALUAN ilahduttaa häntä kaikin tavoin ja osoittaa kiitollisuuttani. Äskettäin hän teki meille Suuren Palveluksen ja nyt haluaisin jotenkin aivan tosi mahtavalla ja erikoisella tavalla häntä kiittää siitä.

Olen ostellut kukkia ja kaikenlaista pientä, kirjoittanut lasteni suulla liikuttavia kirjeitä, askarrellut kortteja lasten kanssa ja teettänyt paitoja kuvilla joissa mummi lasten kanssa...Mutta nyt kaipaisin jotakin yllätyksellisempää.

Mietin mm. kukkien lähettämistä nimettömänä siten että niitä tulisi muutamana päivänä peräkkäin ja mukana olisi aina kortti jossa olisi vain yksi sana - näistä tulisi sitten joku lyhyt ikimuistettava lause kun kaikki kukat olisivat tulleet. En vain tiedä mikä se lause olisi! Tai joku muu vastaava tälläinen pikkuisen extrampi juttu olisi nyt paikallaan. Tulisiko jollakin mitään mieleen?

Ja kyllä, meillä on todellakin, TODELLAKIN, mahtava mummi, kaiken tämän arvoinen, ja enemmänkin!

Kommentit (5)

Minulle tuli tällainen mieleen:

Varaa aika hyvään valokuvaamoon ja valokuvaaja ikuistaa isovanhemmat ja lapset samaan, tunnelmalliseen kuvaan (miksei myös teidät). Ja lapsille vaikka lempilelut kuvaan mukaan...

Sitten teetät kuvasta suurennoksen ja kehystytät sen kauniisti.

Tästä lahjasta luulisi olevan iloa pitkäksi aikaa ja uskon, että läheiset välinne ja tunnelman hyvä kuvaaja pystyy ikuistamaan

lupaa mummille, että tulet muistamaan hänen antamansa mallin siitä, kuinka omia lapsia ja lapsenlapsia autetaan ja hoidetaan! Minä olen sanonut omille vanhemmilleni, että koska en pysty millään korvaamaan kaikkea heiltä saamaani apua, voin vain luvata auttaa samoin tulevaisuudessa omia lapsiani (ja lapsenlapsiani).

Olen myös opetellut luottamaan siihen, että pelkkä sanottu kiitos usein riittää, kun sen sanoo sydämestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mun äiti on myös auttanut meidän perhettä tosi paljon hoitamalla lapsia yms. ja on muutenkin niin korvaamaton, että haluaisin muistaa häntä jotenkin vähän paremmin kuin pelkällä kukalla ja kiitoksella. Tiedän, että hän tietää, kuinka paljon hänen apuaan arvostamme ja tiedän, että hänelle riittää pelkkä kiitoksen sanominen, mutta musta tuntuu, ettei se riitä mulle. Siis se ei tunnu musta riittävältä ilmaisemaan, miten kiitollisia hänelle olemme. Toki olen sen myös useaan kertaan sanonut oikein pidemmän kaavan mukaan =) Toi valokuvaamossa otettu valokuva mummista ja lapsenlapsista on tosi hyvä idea ja alankin etsiä hyvää valokuvaamoa! Mitä olette mieltä, oisko siinä kuvassa pelkästään mummi ja lapsenlapset vai myös mummin avomies, joka on tosi mukava yms. muttei ole kovin paljon tekemisissä meidän lasten kanssa?!

Kukkaideasi on kiva ja omaperäinen, toteuta se.

Ja sitten lopeta!

On hyvä osata myös vastaanottaa ystävällisyyttä ilman, etä tuntee velvollisuutta aina antaa vastalahjaksi jotakin. Sekin on taito.

Sopikaa mummon kanssa joku päivä, jolloin hauaisit hänet mukaan jonnekin mutta todellisuudessa viette hänet johonkin ravintolaan syömään ja siellä odottelisi jo valmiiksi koko poppoo. Siis idea olisi se yllätys ja ruoan tarjoaminen.

Toinen vähän vastaavanlainen olisi tehdä mummolle ruokaa hänen omassa kodissaan niin ettei mummon itse tarvitse vaivautua tekmään taikka tiskaamaan vaan tette sen yhdessä perheesi kanssa.

Tässä nyt vain muutamia ideoita joita voi oman maun mukaan soveltaa.

Edellinen vastaaja sanoi mielestäni hybin, ettö on ostavva myös ottaa vastaan annettu apu ilman että tunee olevansa kiitollisuuden velassa.

Mutta ymmärrän hyvin tuneesi muistamisesta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat