Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Viime lauantaina siivosin jälleen kerran yksin. Mies ei ole viimeiseen vuoteen siivonnut kertaakaan. Mies ei ole viimeiseen kolmeen vuoteen mopannut, enkä edes muista milloin viimeksi se ois pyyhkinyt pölyt.

Siivouspäivä on miehelle merkki siitä, että voi taas relata seuraavan viikon - kaksi viikkoa ja sotkea. Ei pese kattiloita ruuanlaiton jälkeen, ei vie pyykkejään koneeseen, ei laita kenkiä ikinä siististi eteisessä, ei nostele tavaroita paikoilleen. Istahtaa työpäivän päätteeksi sohvalle ja vetää lonkkaa, huokailee. Maanittelee välillä muakin istumaan sohvalle, VAAN MITEN HELVETISSÄ MINÄ EHDIN SOHVALLA VANUA KUN ON KAIKKIEN PASKAT SIIVOTTAVANA!!!???

Kommentit (8)

että näin. Meillä taas niin, että mies ihan oma-aloitteisesti siivoilee ja huolehtii siitä, että en joudu yksin raatamaan. Näin sen pitäisi teilläkin mennä, niin et olisi uupunut. Tee vuorolista, kuka mitäkin tekee milloinkin niin pitäisi pelata. Tämä on monissa perheissä auttanut näihin ongelmiin kuulemma.

Meillä tilanne oli ennen ihan samanlainen, suunnilleen kaikki kotityöt pyykinpesusta siivoukseen oli mun harteilla.

Eräänä päivänä pimahdin ja kerroin miehelle ihan suoraan, että miltä musta tuntuu. Keskustelimme asiasta ja mietimme yhdessä ratkaisua asiaan. Sovimme, että minä huolehdin pyykinpesun lisäksi päivittäisestä imuroinnista (juu, meillä imuroidaan joka päivä, koska huushollissa on koiria ja muuten lapset hukkuvat karvaan) ja mies tekee isomman viikkosiivouksen moppauksineen (jossa minä olen kyllä ollut välillä kaverina).

Homma toimii eikä kumpikaan ole kokenut omaa osaansa liian raskaana. Mutta mulla onkin ymmärtäväinen mies ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Mies ei halua alkaa mitään sääntöjä tekemään yksinkertaisista asioista. Sen mielestä kotona voi ihan hyvin olla, vaikka olisikin epäsiistiä. Sen mielestä kaiken voi myös jättää seuraavaan päivään, ja sitä seuraavaan, ja sitä seuraavaan. Kaiken paitsi sen omat tärkeät hommat.

ap

Meillä on yksi siivouspäivä viikossa. No vähän ehkä siivoilen silloin tällöin muutenkin, mutta pieni sotku on vaan kodikasta. Mene siihen miehesi viereen sohvalle ja ala nauttimaat elämästä.

Mies ei halua alkaa mitään sääntöjä tekemään yksinkertaisista asioista. Sen mielestä kotona voi ihan hyvin olla, vaikka olisikin epäsiistiä. Sen mielestä kaiken voi myös jättää seuraavaan päivään, ja sitä seuraavaan, ja sitä seuraavaan. Kaiken paitsi sen omat tärkeät hommat.

ap

niin että et pese niitä sen pyykkejä potkit vaikka sängyn alle ne ja peset vaan omat (ja lasten?) potkit sen kengät näkyviltä jos ei ite osaa laittaa järjestykseen, peset itelle kattilan ku tarvit niin ei oo senkään kiva kaivaa paskasta kattilaa ja ensin pestä sitä jos jotain haluaa tehä ym. jätät vaan tekemättä semmoset jutut mitä se voi ite tehä tai pitäski tehä jonku aikaa niin eiköhän se huomaa että voishan sitä itekki jotakkii tehä!

ihan piruuttas miten käy kun kaikki jätetään seuraavaan ja sitäseuraavaan päivään.Näkeepä sitten mitä sä teet ja ehkä arvostaa... Entä jos sairastut niin, ettet kykene huolehtimaan kaikesta ja hänen pitäisi ryhtyä hommiin?

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat