Seuraa 

Sivut

Kommentit (29)

Hyvältä kuulostaa Jessica sun suunnitelmat! ja nopealta toiminnalta kans:=)

Aftis, kiva kun olit skrivaillut eilen kuulumisiasi - mun kokemuksen mukaan munatorvien aukiolotutkimus ei ollut kammottava - hiukan tuntui " oudolta" kun sitä tehtiin (menikö sinne nyt sitä jotain nestettä silloin) ja sellasta paineentunnetta. Sanovat, että särkylääke etukäteen otettuna puuduttaa sopivasti. Ei siis sitä kannata pelätä etukäteen!

tervetuloa trixielle:=) Missä Killa on tänään?

nyt en enää muista mitä piti kirjoittaa...palailen!

++++++säteitä!

-mooli kp5-6

Kylläpäs taas tekis mieli vaan nukkua, mutta ei auta, töissä on oltava. No, onneks enää 5 tuntia ja sitten pääsis kotia.

Oli kyselyä noista vauvatavaroista. Ite en oo ostanu vaatteita enkä tavaroita, mutta Odotus-lehden oon tilannu =) Mukava lueskella ja haaveilla. Harmi vaan että ilmestyy vain joka toinen kuukausi. Avokkikin on pari vauvalehteä kauppareissulta tuonut.

Tulis nyt viikonloppu pian niin pääsis testailemaan uudestaan. On kyllä kumma jos haamu ei vahvistu, oireet nimittäin vaan jatkuu ja lämmöt edelleen puoli astetta-asteen koholla. Yritän nyt kuitenkin pitää pään kylmänä, ettei sit liikaa ota päästä.

Toivottavasti tälle kuulle vielä tulee plussauutisia ainaki muilta!! Plussapölyjä puhaltelee

Nea kp 24

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä just alotin tällasen keskustelun omana aiheena 5 minsaa ennen sua! =) eli kirjotettiin samaan aikaan =)

jaksatko vastat sinnekin? =)

t. poppis

Aivan mahtava päivä jälleen. Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja kaikenlisäksi vapaapäivä!!!

Noh huomenna alkaa taas karu arki ja yhdeksän päivän työ putki:( Saapahan jotain muuta ajateltavaa välillä, kuin tämä hillitön vauva kuume:)

Luin eilistä pinoa läpi ja siinä oli kovasti keskusteltu tuosta läheisten suhtautumisesta/läheisille kertomisesta. Meillä minä olen se lörppäsuu ja avokkini ei kyllä tasan halua puhua kellekkään näistä asioista.

Kenellekkään kaverille en halua asiasta puhua, koska he eivät minua ymmärtäisi. Hanin ja kandivaiheen viesteihin siinä suhteessa samaistui. Itselläni tuo biletys vaihe on auttamattomasti ohi, enemmänkin olen koti ihmisiä. Alkoholin käyttöni on minimaalista, en edes muista koka olen viimeksi sitä maistanu;) Johtuu ehkä siitä, että minulla on vuosisadan krapula joka kerta, riippumatta alkoholin määrästä tai laadusta. ja parempi niin.

Ainoa ihminen, jolle asiasta haluaisin puhua, on äitini. Meillä on ihan älyttömän läheiset välit ja pystymme puhumaan lähes kaikesta. Äitini sairastumisen jälkeen(sairastui viime keväänä rintasyöpään) välit ovat entisestäänkin parantuneet. Tänään kun äitini piipahti kylässä, olisin niin kovasti hänen kanssaan halunnut puhua asiasta, mutta sain maltettua mieleni..toistaiseksi=)

Kerran olemme lapsi-asiasta keskustelleet, silloin hän sanoi minulle, ettei mitään niin kovasti ole katunut, kuin sitä, että " teki" meidät niin " vanhana" . Tiedän, että minun ja avokkini vanhemmat odottaa lapsenlapsia aivan hillittömästi. Toivottavasti pian saavatkin niitä:)

Hupsista.. tulipahan vuodatettua, mutta ei nyt ole muutakaan tekemistä kuin roikkua koneella aamukahvin kera. Vielä niin ramasee, ettei jaksa muutakaan.

Aurinkoista päivää kaikille=)=)=)

Mulla nyt eka kierto menossa jota kartoitetaan, eli vielä ei lääkitystä ole päällä. Olin viime viikolla ultrassa, ja koskei siellä mitään vielä ollut, niin sain uuden ajan huomiseksi. Nyt vaan ultrataan ja katsotaan josko siellä johtava follikkeli kasvaisi ja jotain verikokeita otetaan kierron lopulla. Selvitellään ovuloinko vai en..

Joo, clomeissa on tärkeää ultrata, koska saattaa mun tietääkseni kypsyä vaikka kuinka monta follikkelia ja jos niitä (olikohan nyt 5 tai enemmän) on liikaa, laitetaan yhdyntäkieltoon. Ja seuraavassa kierrossa pienennetään annostusta. Näin olen ystäväni puheista ymmärtänyt, joka söi niitä. Aika outoa jo ei kontrolliultraa ole?!

Mukavaa illanjatkoa!

Naksu; ehkä mäkin pääsen terassille viikonloppuna *kateellisena kuuntelee*

Päivät senkun kaunistuu ja elämänilo lisääntyy =)

Meillä on tänään miehen kanssa vuosipäivä ja paketoin pienen lahjan ja nyt mietiskelen tekstiä korttiin =)

Eilisen jälkeen ei paljoakaan ole tapahtunut eli lueskelen vaan toisten kuulumisia ja ' ilmoittauduin' tähän väliin =)

Stressittömyyttä, kaunista päivää ja positiivisia hiutaleita toivoopi teille

poppis

Piti tulla taas kurkistaan mitä ne tytsyt täällä turinoi ;)

Onnea plussanneille :) Ja tervetuloa tuonne masukkaitten joukkoon!!

Vilkuukset vaan kokkolan tytöille :D Täällä kans asustetaan keskustan tuntumassa!

Plussa pölläytys tasaisesti kaikille ;)

Niamey ja tiitiäinen rv 25+6

Vilkuti vilkuti!

Kuule Killa - tehtiinkö sulla ssg yksityisellä? Mä olin kanssa kuvitellut että olis " massiivisempi" toimenpide... Siis tapahtui ihan yhden gynekologin tekemänä? Sori nyt, jos olet nämä yksityiskohtaisesti jo aiemmin selostanut, mutta olen sitten totaalisesti unohtanut tän jutun. No, 30-vuotiaanahan se dementia jo vaivaa itse kutakin : )

Ja kiitti, Mooli ja muut empatiasta! Soitin tk:een ja sain ihan mukisematta lähetteen tk:n näytteenottoon. Eli nyt odotellaan seuraavaa kierron alkua (tai mistäs sen tietää vaikka sitä ei tulisikaan...heh, nyt kp 20 eikä ainakaan raskautunut olo ole).

Jessica

Tervetuloa Trixie. Tottakai joukkoon mahtuu. Harmi kun sua on tuollainen suru jo kohdannut. Muista, että meihin voit aina luottaa lohduttavana olkapäänä. Teretulemast myös reno.

Kiitos mooli ja killa tutkimuskertomuksista. Vähän rauhoitti kuulla, ettei se ehkä nyt niin kamalasti satukaan....välttämättä. Mullekin sanottiin, että ottaa sitä buranaa n. 1 h ennen tutkimusta. Silti vähän jännitän, mutta kun tehtävähän se joka tapauksessa on niin rohkeasti mennään. Ja kun on tuo oma rakas tukijakin mukana niin ehkä mä sen kestän.

desejo: meilläkin on merkkipäivä vappuna ¿ siis vapunpäivänä. Kihlajaispäivää silloin vietetään. =)

Aurora: määrättiinkö sulle ne kontrolliultrat ihan suorilta kädeltä? Me kun tässä yhden työkaverin kanssa mietittiin, että mikseihän sille oltu määrätty, vaikka clomeja on nyt ruennut syömään. Eikös siinä pidä poissulkea se monisikiöraskaus ¿ siis ettei yhtäkkiä huomaa odottavansa viitosia !!? Mun pitää varmaan kysyä siltä gyneltä jos niihin clomeihin päädytään, että kuuluuko ne ultrat automaattisesti seurantaan.

Mutta iltaa Naksu !!! Vieläkö sidukka maistuu tälle illalle =)

t. töistä uupunut After

[b]Jessica[/b]n tutkimuksiin pääsyhän kuulostaa hyvältä! Toivotaan vaan, että pääsisitkin jo seuraavassa kierrossa niihin verikokeisiin! Ja se FSH muuten on follikkelia stimuloiva hormoni eli hormoni, joka mm. stimuloi munarakkuloiden ja siittiöiden kehittymistä. :)

[b]Galluppia[/b] oli siitä kelle on kerrottu: mies ei ole kertonut yrityksestä kai kellekään. Mä sen sijaan aika monille eli siskon ja veljenvaimon (+ siskonmiehen ja veljen) lisäksi asiasta tietää 5 lähintä kaveria ja muutama ei niin läheinen. Alkuun tuntui, että kerroin vähän turhankin monelle, mutta olen ajatellut, että kertoisin näille ihmisille keskenmenosta ja mahd. hoidoistakin (ainakin jos esim. hoidon seurauksena tulen joskus raskaaksi), joten sitten ei tarvitse selitellä niin paljon, kun tietävät jo taustat. Useimmat ymmärtävät olla kyselemättä, kun olen sanonut että kerron kyllä heti kun on jotain kerrottavaa. :)

[b]Kathy[/b]lle pahoittelut tädin saapumisesta! On se vaan niin kurja eukko! :(

On tosiaan jo pitkällä noi raskautuneet Enskat, kuten Quiero ja Pepsis! Jotenkin ei voi käsittää... Tuntuu että mä oon ollut täällä ihan pirun kauan... No ei auta murehtia, vaan yrittää vaan entistä kovemmin päästä siirtymään tonne o-puolelle!

[b]After[/b]: vastaanpa vaikka kysyitkin moolilta ssg:sta eli siitä aukiolotutkimuksesta! ;) Mulle se tehtiin jo ennen yrityksen aloittamista, kun pelkäsin tukosta. Mun mielestä tutkimus ei ollut kivulias, eikä pahempi kuin tavallisen gynellä käynti. Epämiellyttävä kylläkin. Olin ottanut 2 Burana 400mg tunti ennen toimenpidettä. Pelkäsin kauheasti, kun olin kuullut että voi sattua, mutta menikin tosi hyvin varsinkin kun lääkäri oli tosi mukava. Putket oli auki (toinen varmasti ja toinen todennäköisesti), en tiedä miltä olisi tuntunut jos olisivat olleet tukossa. Hyvä, jos saat miehesi pitämään sua kädestä! Mulla ei ollut, mutta olisin kaivannut... Jälkeen päin, joskus illalla, tuli toiseen hartiaan ihan kamala hartiapistos. Oli tosi outoa, että alapäätä ronkitaan ja kipeä onkin sitten yläpää! :) Siitä kyllä lääkäri varoittikin (johtuu jostain hermoradoista). Tsemppiä tutkimukseen, koita olla mahd. rentona! Ja tule heti kertomaan kuinka kävi!

Harmillisen huonoja kokemuksia [b]Hoyt[/b]illa lääkäriin pääsyn suhteen! Toivotaan, että järjestyy kuitenkin!

[b]Trixie[/b]: lämpimästi tervetuloa mukaan! Olipa sulla ikäviä kokemuksia, pahoittelut! Nyt vaan toivotaan sulle pikaista plussaa!

[b]Mooli[/b]: mä oon täällä *heiluttaa molemmilla käsillä*. Joutuu katos joskus tekemään vähän töitäkin... ;) Musta on kivaa, kun sä " jaksat" taas enempi palstailla! :)

Hei!

Päivä on jo illaksi vierähtänyt. Nyt minäkin liityn mukaan nyyttiä kaipaaviin. ikää on jo kohta 27. Lähinnä siksi että miehen onnistui vakuutella että on tarpee odottaa sitten 9-05, viimein päätin että nyt... Pettymysteni ja odotusteni ohella mieskin jo on innostunut. viimeset kierrot 28, 26 ja sitten 36.......ja taas täti tuli. En viitsisi ovistesteihin alkaa, mutta pakkokai se on jos ei tulosta synny.

Minulta imettiin mangneetti kuvan yhteydessä löytynyt kysta tyhjäksi (oli muuten ilkeän kipeä homma) ja muuten gyne sanoi että hyvältä näyttää. Ehkä jos vielä puoli vuotta kuluu eikä tulosta tule niin voisi lähteä tutkimuksiin?.. mitäs muille kuuluu?

Aurinkoista iltaa

Onnea teidän yrityksiin,,,,, pikaista plussaa ;)

Täällä sitä ollaan heti aktiivisena, kun vihdoin ja viimein yhteys taas toimii... Ette muuten usko, mutta kun pääsi taas Ensikoiden seuraan, niin oli vähän samanlainen fiilis kuin olisi palannut kotiin : )

Nyt vasta sisäistin että Kandiksella olikin käynyt aikamoinen flaksi, kun plussa paukahti supernopeasti; onnea paljon!!

Ja Keiniksenkin uutiset olivat mulle ihan uutta - Keinuhepo, jos näet tän, niin ISOsti onnea sinullekin! Sulla ehtikin olla useampi yrityskierto.

Kauheasti oli eilen ollut juttelua noista lapsettomuustutkimuksista ja niihin pääsemisestä. Nyt tulee laaja sepustus, mulla siis tulee yritystä kohta vuosi täyteen: Itse olen käynyt jo muutaman vuoden ajan kerran vuodessa yksityisellä gynellä vuositarkastuksessa (kun työnantaja onneksi maksaa). Nyt sitten gynekologini (ihana naislääkäri, joka on myös tyksissä naistentautien osastolla kirurgina tms. ) tän vuoden alkupuolella laittoi mulle kaikki paperihommat = lähetteen valmiiksi, että jos ei huhtikuun loppuun mennessä ole tärpännyt, niin sitten siirryn julkisen puolen jonoihin... Mulla ei kertakaikkiaan olis varaa tän rakennusprojektimme aikana itse rahoittaa mitään yksityisen puolen tutkimuksia! Noh, jokatapauksessa, gyne sanoi että Turussa julkisen puolen tutkimuksiin pääsyssä on tällä hetkellä kolmen kuukauden jonot. Ei mun mielestä mitenkään mahdottomat. Tänään pitäisi omalääkärini (siis ihan tk:sta) soittaa, ja neuvottelen hänen kanssaan siitä, voinko käydä paikallisessa tk:ssa otattamassa tarvittavat kokeet: näitä on TSH (kilpirauhashormoni), FSH (en tiedä mikä se on), ja prolaktiini. Kaikki kolme mitataan verikokeesta. Lisäksi tarvitaan klamydianäyte virtsasta. Näytteet otetaan kierron päivinä 3-5. Mulla on vaan tuloillaan yksi ulkomaan työmatka, ja se taitaa osua juuri näille päiville ensi kierrossa, voi hitsin hitsi! Mutta seuraavassa kierrossa sitten ainakin. Kun tk:n näytteet on otettu, ja tulokset saatu, gynekologini laittaa lähetteen ja kaikki tulokset (mieheltä on simppatutkimustulokset vuodelta 2001 ja yritetään jos ne kelpaisivat tyksille edelleen, tulokset olivat nimittäin silloin erinomaiset) eteenpäin tyksiin. Ainiin, papakokeen tulos täytyy myös olla mukana. Sitten varmaankin vain odottelen yht.ottoa tyksistä... Gynen ykkösepäilyksenä tällä hetkellä on endo.

Hei aurinkoista keskiviikkoa kaikille, ja plussaonnea tietysti myös!

toivottaa Jessica

Hei kaikille!

aurinko paistaa myös täällä pohjanmaan suunnalla. Vauva kuume on kauhea. yritystä ollut vajaan vuoden. sitä ennen söin noin 15kk pillereitä. 1raskaus takana joka päättyi keskenmenoon rv15 jälkeen. Harvinaista mutta niin vain kävi. Tai sikiö ei ollut kehittynyt sen jäkeen. tutkimus tehtiin rv17 kun huomattiin.. Ja jouduttiin tehdä kaavinta koska sikiö oli kuollut, mutta ei tullut itsestään ulos. :( Masennuin pahasti ja ajattelin että enää ei uskalla yrittää.. mutta kun antoi ajan kulua niin kyllä sitä omaa nyyttiä kaipaisi.. :) Toivottavasti saan liittyä joukkoonne? olen muuten vuosimallia 78. Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!! Ja tsemiä yritykseen. PLUSSAONNEA MYÖS KAIKILLE! =)

Pakko kai se on paljastaa.. Mäkin oon Kokkolasta! :) Olipas kiva kuulla, että on joku muukin täältä " tuppu kylästä" =)

Tunnetaankohan me toisemme??

Voisinko kirjoittaa jonnekin sun sähköpostiin ja kysellä tarkemmin??

Laita osoitetta, niin katsotaan!! :)

Lisbet

Ps. Onko viiva tummentunu entisestään??

Tulin juuri työreissulta ja istuuduin siiderilasillisen ääreen. Kyllä on ollut mahtavan ihana päivä ja niin kesäisen lämmin, että ihan puhkuu energiaa. Mies oli levitellyt pihalla viimeisetkin lumenrippeet, joten eiköhän nekin tässä pikkuhiljaa häviä.

Galluppeihin: Tytön ja pojan nimet on kyllä alustavasti mietitty, mutta ajateltiin, että katsellaan sitten jos/kun se pikkuinen on saapunut maailmaan. Voi olla, että nimiehdotukset muuttuvat sitten. Vauvayrityksestä on kerrottu parhaimmille ystäville. Sukulaisille ei vielä kenellekään, kun ei haluta mitään hyysäämistä. Toisaalta olen itse pitänyt hyvänä, ettei ole kerrottu, koska nyt yritystä on takana jo reilu 8 kuukautta. En olisi kaivannut yhtään kysymystä, että mitenkäs yritys tai onko tärpännyt...

(.) kp 26/34-42 menoillaan ja kohta pääsen piinailemaan. MItään raskausoireita ei ole ollut ja siksipä en hirveästi toivoa elättele. Eipähän tipu sitten niin korkealta (yritän näin ainakin itselleni uskotella). Ainoita asioita, mitä on ollut on ollut ihmeellisiä vihlomisia mahan alapuolella. Rupesin miettimään, että ovatkohan ne ihan normaaleja. Mietin, että pitäisikö sitä mennä lääkäriin, kun on kuunnellut tuttavilta tarinoita kystasta ja endosta... ? toisaalta pelottaa mennä selvittämään mistä todellakin on kysymys...

Kaikki uudet toivottelen mukaan poppooseen avosylin :)

Tuisku

Nyt kun näitä galluppeja on ollut milloin mistäkin, niin ajattelinpa pistää yhden pystyyn liittyen alkoholin käyttämiseen. Kuinka moni meistä enskoista käyttää viinaksia ja miten kukakin asian näkee.

Nyt kun otan tällaisen aiheen esille, niin toivon, että asiasta keskustellaan ilman syytteleviä sormia tai kiihkoiluja. Mutta onneksi meillä on täällä enskoissa on niin hyvä henki, että uskon, ettei tällainen aihe meitä hetkauta... saattaa olla että tästä on jutskailtukin jo aikaisemmin, mutta ei mielestäni pitkiin aikoihin nyttemmin.

Omaan galluppiin itse: Kun viime syksynä ryhdyimme vauvapuuhia aloittelemaan, niin silloin jätin saunasiiderinkin pois ja yleensä vain menkkojen jälkeen otin yhden, jos siltä tuntui (en siis muutenkaan ole ollut juhlijatyyppiä). Mutta nyt olen ajatellut, että juon siideriä tai viinejä milloin siltä tuntuu ja vasta kunhan saan siihen testiin plussan, niin lopetan käyttämisen.

Tuisku kp 26/34-42 ja takana 8 kuukautta yrittämistä

Moi Jessica pitkästä aikaa! Mitenkäs teidän rakentaminen sujuu? Meillä väliseinien kimpussa painiskellaan, kitattukin jo seiniä, ja toiveena olisi elokuussa muutto uuteen kotiin:) Ihanaa:)))

Ja tervetuloa kaikille uusille joukkoon mahtavaan! Nikkejä en nyt muista, oli sen verran monta uutta tullut..

Niinkuin huomata saattaa, täällä ollaan hiljaiseloa vietetty. En ole ehtinyt käydä edes lukemassa muutamaan päivään. Olen huomannut että nyt on ajatukset pysyneet hyvin poissa kaikesta, enkä ole edes kp:itä laskenut. Jotenkin hyvä fiilis kun tietää että kohta saa lääkäriltä infoa tilanteesta ja kenties apua.

Kiva kuulla moolista ja afternoonistakin *vilkutus*

Täällä elellään kp.........12 (piti laskea kalenterista). Huomenna olis taas kontrolliultra, jospa siellä ois jokunen follikkeli kasvanut vihdoin kun viime viikolla ei vielä mikään ollut yli 8mm suurempi. Huomenna saadaan myös miehen simppatestin tulokset. Eli mielenkiintoinen päivä luvassa. Tulen sitten kertomaan mikä oli " tuomio" .

Töitä olisi vielä tunnin verran ja sitten kotiin. Kirjoittelen huomenna paremmalla ajalla. Oikein paljon ++++-säteitä kaikille, tulen vielä illalla kurkkimaan uusimmat jutut:=)

Aurora

Onneksi kohta pääsee lähtemään, koitan jaksaa lähteä sitten lenkille, kun tosiaan toi sää on ihanan näköinen!

Jessica: tehtiin yksityisellä, jo tosiaan ennen yrityksen aloittamista, joten en muista oonko aiemmin siitä kertonut. Kävin Felicitaksessa Helsingissä, jos en nyt väärin paikan nimeä muista. Yksi gyne sen teki, ruiskutti jotain nestettä tuolta alakautta kohtuun ja sieltä munajohtimiin. Sit katottiin ultrakuvasta tv-ruudusta meneekö perille. Ei mennyt kovin kauaa aikaa ja tosiaan ei sattunut, vain hetken pieni nipistys.

Sit jos pitäisi tehdä ihan tähystys (laparoskopia nimeltään jos en väärin muista), niin kuin joskus endo-epäilyissä kai pitää, niin se tehdään sit ymmärtääkseni nukutuksessa jne.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat