Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (31)

Mulla ainakin on noita tunnemyrskyjä aivan laidasta laitaan ja oikeastaan voisi sanoa, että nyt ne vasta ovat alkaneetkin! Välillä saatan olla täysin hyvällä päällä ja siitä minuutin päästä on hermot kireällä ihan ilman syytä. Ukko ainakin on saanut noista jo osansa! Se aina kysyykin, että vauvastako se johtuu, johon minä sitten suutuspäissäni huudankin että EI! Samoin saatan itkeä ihan syyttä suotta vaikka kesken linkkimatkan, mikä on muuten tosi noloa!!! Hohhoijaa, toivottavasti menisi pian ohi!!!

Minä nostelen vielä aivan normaalisti kaikkia asioita ja kannan eläimille vesiä, puistan matot ja petivaatteet ym. Haravoinutkin olen ja sitäkin hommaa pitäisi jatkaa vielä vähäsen, että saan sen etupihan edes jonkin näköiseksi ennenkuin anoppi kerkeää sinne haravoimaan! Takapihaa meillä ei olekaan vaan siinä on pelto/laidun heti keittiön ikkunan alla. Siitä on kesällä aina kiva katsella lampaiden touhuja :)

Vakuutusta en ole edes yrittänyt hommata tälle vauvalle etukäteen, koska se todennäköisesti tyssää johonkin mun ylipainoon tms. Hommaan sen heti vauvan synnyttyä!

Tässä taas jotain mietteitä matikan välissä ;)

Moi kaikki,

luulin jo viime yönä, etten saa unen " päästä" kiinni ollenkaan, kun vain pyörin ja pyörin sängyssä ts. siirryin kyljeltä kyljelle. Turvauduin samaan keinoon kuin Liinaharja, eli nukuin peitto jalkojen välissä, vaikka Liinaharja taisi tässä yhteydessä käyttää tyynyä, mutta meillä nyt ei ollut ulottuvilla ylimääräistä tyynyä. Paksu peitto jalkoväliin ja johan alkoi nukuttaa! Saa nähdä millaisia tyyny/ peittovuorauksia tässä raskauden edetessä täytyy vielä tehdä...

Mieheni huomautti taas aamulla minulle, että:" Sinun ei saisi nukkua selälläsi..." Tiedän kyllä, ettei selällä nukkuminen ole hyväksi minulle eikä pienokaiselle, mutta minkäs teet jos vain nukkuessa kellahtaa selälleen ja näkee tyytyväisenä unia. Illalla en kyllä pysty nukahtamaan selälleni, koska maha painaa. Tänä aamuna kun heräsin, jalkani olivat kuin lyijyä. Oli sellainen olo, kuin olisin yöllä hiihtänyt 30 km!

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että aikooko teistä kukaan ottaa käyttöön kehtoa? Haaveilin tässä joku aika sitten, että voisin nukuttaa aluksi pienokaisen kehdossa, mutta kyllä siinä nyt realiteetit huomioon ottaen käy niin, että hän saa nukkua - käytetyssä - pinnasängyssä. Eilen vain tutkailin taas yhdestä lehdestä erilaisia kehtojen malleja ja onhan niitä vaikka millaisia; kattoonkin ripustettavia malleja löytyy! Minkähän ikäiseksi pienokaista voi nukuttaa kehdossa ennen kuin täytyy vaihtaa tukevampaan sänkyyn?

Aamupäivähymyin, pazzepartout rv 27 + 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on sellainen kokovartalotyyny, joka ulottuu mun päästä asti hyvin jalkojen väliin. Nukkumaan mennessä kietoudun sen syleilyyn sekä jaloilla että käsivarsilla. Ilmeisesti muutenkin kuin vain raskaanaoleville suositellaan, että kyljellään nukkuessa olisi hyvä olla tyyny jalkojen välissä (parempi selälle ja lonkille). Tyynystä saa hyvin tukea eikä kierähdä helposti selälleen, mutta on vielä sen lisäksi mukavan pehmoinen eikä satu vatsaan, vaan tukee sitä. Täällä tuo tyyny ei maksanut paljon, mutta en tiedä mistä niitä Suomesta saa (täällä ihan Anttilaa tai Cittaria vastaavasta marketista). Se myös vie paljon tilaa sängyssä (mies sanoo, että on ihan kuin jakaisi sängyn vielä kolmannenkin henkilön kanssa), mutta on todella mukava nukkuessa. Lisäksi anoppi hankki mulle sellaisen pehmeän, höyhenillä täytetyn patjan sänkyyn ja se helpottaa lantion luiden puutumista kyljellään nukkuessa. Miehenkin mielestä se on mukava, vaikkakin se patja vähän päästää niitä höyheniä läpi ja sitten ne pistää jalkoihin. Ehkä se on halpaversio...

Keskiviikon jatkoa, heinikset!

eli tänään oli neuvola ja kaikki näytti muuten hyvältä mutta sf-mitassa oltiin tiputtu käyrien alapuolelle ja siitä on ens viikolla sitten kontrollikäynti. Joskus jo aiemmin puhuin täällä mahan pienuudesta kun esikoisella oli tässä vaiheessa isompi. Terkka sano ettei kannata nyt yhtään pelätä että yksilöitähän vaavit on (niinku täälläkin neuvottiin) mutta se on vaan niin vaikeeta olla miettimättä asiaa. Oma painokaan ei ollu noussu käytännössä yhtään kuukauden aikana mutta se voi selittyä sillä että edelliskerralla olin edellisenä iltana syöny puol purkkia fetaa eli nesteitä saatto sillon olla kropassa....:) Onko kellään kokemusta et mitä sitte tapahtuu jos todetaan niissä istukanvirtauksissa jotain häikkää? Eli onks niille jotain tehtävissä?

Siitä synnytysvalmennuksesta sen verran et mun mielestä parasta antia siel oli muut suunnilleen samoilla viikoilla olevat odottajat joita sitten näki myös sairaalassa. Olis ehkä kannattanu siellä myös kuunnella niitä rentoutumisneuvoja ettei sit synnytyksessä olis niin paljo taistellu supistuksia vastaan ja ois osannu hengittää rauhallisemmin mutta niitä juttuja nyt varmaan löytyy muualtakin. Kivunlievitysasiat oli myös ihan hyvä kuulla mutta kyllä niitä sitten tarjotaan sairaalassa tarpeen vaatiessa vaikka niistä ei mitään tietäisikään etukäteen itse.

Tää aurinkoinen sää on ihana!!! Toivon kerranki et tyttö nukkuis vaa pienet päikkärit et pääsis pian ulos!!!:)

T. Myyti 28+2 ja tyttönen 2v

Pitkästä aikaa ajattelin laitella tänne jotain viestiä...

Tänään oli neuvolalääkäri ja hyvillä mielillä menin sinne. Raskausaika on sujunut todella mukavasti ja oireettomasti, joten ei ollut mitään syytä odotellakaan mitään negatiivista. Hemppa ja paineet olikin ok, painoa oli TAAS tullut 1000g/viikko (nyt yhteensä 12kg), mutta eivätpä siihenkään sen enempää kommentoineet. Minä olin jo ihan varma, että joudun sokerirasitukseen näine kiloineni! MUTTA, sitten se tuli :o(( Eli kohdun kaula olikin varkain alkanut lyhentymään :o( Koskaan aikaisemmin näin ei ole käynyt, vaikka muissa raskauksissa onkin ollut supistuksia. Nyt siis ei minkäänlaisia oireita ollut sinne päin, että kohdun kaulalla jotain tapahtuisi... Sain sitten fyysisten rasitusten tekokiellon ja uhkauksen, että jos tilanne etenee, niin vuodelepo tiedossa:o( Milläs olet vuodelevossa 1v5kk:n pojan kanssa??? Täällä maalla ei hoitopaikkaakaan tuosta vain järjestetä. Oliko jollain muulla kokemusta kohdun kaulan lyhenemisestä näillä viikoilla?

Meidän vauvalla on syke ollut aina n. 140, mutta tällä kertaa olikin 150, joten se taas niistä sykkeen perusteella tehtävistä sukupuoliarvioista! Nelosen syke vaihteli välillä 120-160, joten eipä sekään mitään merkannut (ja poika siis tuli silloin, kuten vähän ounastelen nytkin).

Joku kyseli kehdosta. Meillä on jaloilla (ja pyörillä) oleva kehto, jonka saa keinumaan jos haluaa. Se oli jo meidän nelosella ja nyt sitten tämä vitonen saa sen käyttöönsä. Voin kyllä vain kehua sitä. Kun vauva itki vatsavaivojaan, sitä oli kätevä keinutella, muttei vauva kyllä mitenkään " koukkuun" jäänyt tuohon keinumiseen. Hyvin nukahti ilmankin sitä. Kehdossa vauvaa pystyi pitämään niin kauan kunnes alkoi itse kiipeämään siitä (=nousemaan istumaan) eli n.6kk, sitten siirryttiin pinnasänkyyn.

Vielä en ole laittanut vauvalle mitään varsinaisesti valmiiksi. Pieniä vaatteita olen ostellut jonkin verran lisää kun tämä on meidän eka kesävauva ja muut ovat syntyneet talvella, niin kaikki vaatteet eivät ole ihan oikean kokoisia. Äitiyspakkausta en tällä kertaa ottanut, vaikka pitkään mieitinkin. Jossain vaiheessa pitäis lähteä ostamaan kaksosrattaita, muttei ihan vielä...

Tinka 28+5

Me käytiin pääsiäisenä isännän sukulaisia katsomassa ja saatiin sieltä vaaville sitteri, kehto ja käytettyjä vaatteita mukaan. Lainaksi näin ensi alkuun, mutta jos ei niille enää lisää muksuja tule(niillä on jo kolme tyttöä), niin varmaan sitten omaksi. On kiva et löytyy vielä ihmisiä, jotka malttaa antaa toisille pieniksi jääneitä vaatteita. Se on iso apu sellaiselle joka ensimmäistä odottelee. Ei tarvitse itse ihan kaikkea itse sitten ostaa. Rahaa kun saa menemään jo ihan kivasti pinnasänkyyn, hoitopöytään, turvakaukaloon ja yhdistelmävaunuihin... Olen ajatellut että pidetään tota kehtoa olkkarissa, et vaavi voi päivisin nukkua siinä ja pinnasängyssä makkarissa. Kehto on niin matala et ei oikeen toimi meidän parisängyn vieressä. Kehto on vielä niin nätti, et sitä kehtaa pitää kovasti ihan näkösälläkin!

Joku kyseli muutama päivä sitten niistä xl-kokoisista äitiysvaatteista. Ei tullut luettua sitten et saitko kuinka vastauksia. Aattelin kertoa et minä olen tilannut Nettiemosta housuja ja ne on ollu ainakin tosi kivoja. Lahkeita olen vähän lyhennyttänyt, mutta muuten ovat olleet kivoja jalkaan.

Kävin just taas laskemassa päiviä työvuorolistasta, et koska saa lopettaa töissä hyppäämisen. Enää 12 työpäivää ja sitten kesäloma kutsuu. Kyllä on kivaa!!! Saa alkaa sitten oikeen kotia laittamaan ja pihahommiakin olisi. Toivottavasti viratta ja kuntoa vaan riittää. No pääasia on tietty se et ei tartte enää töihin raahautua.

Netta vk 28

Meilläkin esikoisen aikaan synnytysvalmennus oli mun mielestä ihan turha muuten paitsi imetyksen ja sairaalassakäynnin takia. Siellä katseltiin synnytysvideo - mies paniikissa, minä ihmeissäni, että miksi pitää nähdä miten se sieltä tulee, eihän sitä näe synnyttäessäänkään - ja maattiin selällään lattialla kuuntelemassa rentoutusmusiikkia ja kuvittelemassa miten supistus on kuin aalto - mitenkäs sitä ensiodottajana kuvitteli supistuksen, ja vielä aaltona?? Kyllä turhautti. Imetysosion paras anti oli nähdä millaisia on liivinsuojukset (en edes tiennyt, että sellaisia kannattaa käyttää) ja kuulla, että vauvalla on tiheän imun kausia aina välillä. Jos en olis tiennyt niin olisin kyllä ollut tosi ihmeissäni kun vauva imi aina välillä silloin tällöin monta tuntia putkeen. Sekin, että imettäessä tarttee paljon ruokaa oli hyvä tietää - ei siis saisi tietoisesti laihduttaa ja murehtia kiloja ainakaan tyäsimetyksen aikana.

Eli jos teille ei järjestetä perhevalmennusta niin älä murehdi, sairaalassa Suomessa kyllä neuvovat ihan kaiken, varsinkin sen imetyksen. Kysy myös kaikki mitä tulee mieleen. Lisäksi sinne osastolle saa soittaa vielä kotoakin ihan mihin kellonaikaan vaan.

Iltapäivällä on neuvola. Pitäis lähteä katsomaan mitä kuuluu mun polkupyörälle, että onko se lukossa (jos on niin avaimesta ei ole mitään tietoa) ja onko renkaissa ilmaa (jos ei niin pumpusta ei ole mitään tietoa). En ikinä aja pyörällä kun menen kouluun linja-autolla ja lähikaupassa käyn aina koiran ja/tai rattaiden ja tytön kanssa ja isompaan kauppaan mennään autolla. Tarkoitus oli ostaa täksi kesäksi kunnon pyörä ja tytölle turvaistuin, mutta tämä vauva olikin aika paljon kivempi kesän viettotapa ;) Turhaan sen pyörän nyt ostaisin varastoon pölyttymään. Niin mutta siis jos romupyöräni toimii niin menen sillä neuvolaan enkä bussilla. Matkaa on varmaan jotain 4-5 km.

Tänään ei ole luentoja, tyttö on hoidossa ja nyt pitäis alkaa tehdä PALJON tehtäviä ja lukea tenttiin. Tänä aamuna päätin, että on ihan VIIMEINEN kerta kun kannan tyttöä (2v5kk) raskaana ollessa. Sattui taas tosi repivästi kylkeen :( , kun tyttö vielä istui mahan päällä kasvot minuun päin. Mutta kun se pieni itki niin surkeana ja pyysi syliin... Vaikea selittää sille, että äiti ei ota syliin. Pitäis pitää sylissä vaan istuessa, ettei pian repeä istukka tai jotain.

Jännä taas nähdä painon nousua... Hei vau suviande, että anoppikaan ei ollut huomannut mitään! Tuli varmaan sun veljellekin siis aika yllärinä kun soitit ja pyysit kummiksi ;) Ai kenen vauvalle... Heh. Hei mutta jos anopin mielestä olit lihonut ja oikeasti laihtunut niin silloinhan vauva on kasvanut, sinä et.

Liinaharja 30+6

Nyt sit on alkanut minun loma!!!

Käväsin muutaman tunnin aamulla töissä ja nyt saan köllötellä sitten melkein vuoden kotosalla...on se ihmislapsen ilot pienestä kiinni!!

Kuivasta ihosta joku kyseli ja minullakin vaivaa sama.

Kauhia kutina ja ihon lohkeilu jos ei muista kylvyn jälkeen rasvata. Kädet on kuin raastin raudat, kun joutuu koko ajan pesemään.

Meillä on kolmas ultra 8pv ja sitten on taas hieman enemmän kerrottavaa, joten nyt reippaana siivoamaan, että voi sit hyvillä mielin olla vaan. (tai no tyttö pitää huolen et ei oo tekemisen puute...)

Aurinkoista kesän odotusta!!

Olette varmaan jo kokeilleet, mutta jos ette niin kokeilkaa mun tapaa. Nukun kyljelläni tyyny jalkojen välissä. Oikein ihmettelen, tällä kertaa kuulun onnellisiin hyvinnukkujiin, en herää kertaakaan yöllä (jos tyttö ei herätä) vaan herään herätyskelloon vasta. Viime odotuksessa ravasin vessasakin koko ajan.

Toivottavasti saisitte nukuttua paremmin! Nyt pitäis saada nukkua kun pieni herättelee VAIN potkuillaan, eikä koliikki-itkulla tms... ;)

itkin tänään aamulehteä lukiessani siitä Konginkankaan bussiturmasta...ai kauheeta. Säälittää kyllä se rekkakuskikin, jos se todella on tehnyt kaikkensa pelastaakseen tilanteen...

Mulla suppailee nyt massu kauheesti. Oltiin pojan kanssa puitossa 2,5 tuntia aamulla ja sain juosta sen perässä koko ajan. Ihme meno päällä. Ja mikä tylsintä, poika keksi, miten puiston portin saa auki ja juoksi kerran siitä jo autotielle! Onneksi ei tullut autoja ja sain pinkaistua heti pojan perään. Pidin kyllä kunnon puhuttelut (vaikk mitäpä sellasen vajaa 2-veen päähän saisi uppoamaan...):) Kaupan kautta kotio etanavauhdilla. Kyydissä istui 15-kiloinen poika, varmaan 5 kilon kauppakassit, pikkumopo, leluja ja tietty rattaat painaa myös. Oon ihan poikki:( Illalla pitäis jaksaa kuitenkin salille mennä, ettei mene kortti ihan hukkaan.

Nyt ulos kahvittelemaan!

sitruska rv 29+4

Iso vauva..mutta jos kerta Liinaharja sullakin on sf-mitta 31, niin eihän mullakaan sitten mitään " hätää" ole. Terkkarin mielestä se vain oli iso mitta, vaikka samaa käyrää tässä ollaankin menty koko ajan!

Hb oli pikkaisen laskenut, mutta siinä 130 pinnassa se kuitenkin oli. Verenpaine normaali. Painoa oli nyt tullut sen 500g/vk, mutta luulenpa siihen vaikuttaneen nämä ylenmääräiset juhlissa hyppimiset ja herkkujen syömiset. Ajattelin kyllä nyt skarppaavani ja jättäväni herkut pois, sitten vapun jälkeen vasta tosin ;)

Vauvan syke oli 140 ja siellä se oli pää alaspäin niinkuin pitääkin :)

Turvotuksia eikä sen sellaisia ole vieläkään, joten hyvin mennään eteenpäin. Keskusteltiin tulevasta synnytyksestäkin, että mitenkähän sitä osaa lähteä näytille, jos en taaskaan tunne niitä supistuksia jne.. No, onneksi saan käydä neuvolassa vaikka joka päivä tarkistuttamassa tilanteen! Lääkäriajan sain 2 vk:n päähän, jotta kerkeän käydä ennen keski-suomeen lähtöä. Samalla arvioidaan vauvan paino. Terkkari epäili hiukan tuon LA:n paikkansa pitävyyttä, koska vauva on pitkä/iso ja kohdun yläreunakin on tuolla melkein rintojen välissä! Saapa nähdä mikä himputin lääkäri siellä tällä kertaa on! Mahtaa tulla taas jostakin valitusta, joten innolla odotan.. :(

Viikonloppuna haetaan pinnasänky ja hoitopöytä valmiiksi anoppilasta ja sen jälkeen alan pesemään vaatteet valmiiksi. Vaunun kopan tekstiilit pitäisi myös pesaista, mahtaa olla pölyssäkin..Muuten alkaisikin olla jo valmista. Tuttipullot saa pestyä sitten tullessakin ja tuttelit haettua vaikka kotimatkalla. Vaippapakettikin on valmiina kaapissa. Enää en osta yhtään vaatetta enkä mitään muutakaan vauvalle. Saapi nähdä mitä kaikkea äitin mukaan tarttuu tänään, kun menivät yo-juhlavaateostoksille ;) Sillä on aina tapana ostella vähän tytöllekin ja nyt varmaan myös vauvalle :)

Nyt alan harjoittelemaan matikan kokeeseen, sellaisella ohjelmalla tehdään juttuja..Huoh, kun mielenkiintoista ;)

~suviande ja öttiäinen 30+6~

Ilo oli lukea paljon juttuja heinä-mammoilta. Itse tulin neitin kanssa äsken muskarista ja äsken nautiskeltiin jätskit terassilla.

Joku kyseli että onko mitä valmiina vauvalle, no, mulla on kaikki valmiina :-) olen sellanen tyyppi että tykkään et on kaikki tavarat valmiina hyvissä ajoin, kun ei sitä tiedä milloin jotain tapahtuu ja isäntä tuskin löytäisi kaapeista ym. mitään.

Tänään ollaankin päivä oltu pihalla, kun mummo ja pappa ostivat lapsille uudet pyörät joten niitä on sitten pitänyt testailla ja kiillotella. Samalla kaatui ohimenessä ruusuaita, kun oli tosi vanha ja kuivettunut... Kyllä uni varmaan illalla maistuu.

Mutta nyt saunaan ja iltapalaa värkkäämään.

T.Tupuhupuna ja tasan 27

Heti ekaks Murmelimammalle. Ihan uskomatonta tosiaan noiden sinkkujen ja tietämättömien käytös! Siitähän voi ihan oikeasti revetä vaikka istukka jos kantaa liian painavia tai äkisti repäisevällä liikkeellä. Mä tosiaan en kanna tyttöä enää yhtään, sen verran varoittavia kipuja säteilee oikeaan kylkeen. Mulla taas on päinvastoin, heti kun kerrottiin vauvauutinen alkoi mieletön huolehdinta (äiti ja sisko), edes lumitöitä en olis saanut tehdä. No, onneks niistä aletaan nyt päästä eroon.

Pipsaliinu, mulla ei ole vielä mitään muuta valmiina kuin pari bodya ja housut ostettu kun ihan pieniä ei ollut yhtään. Olen pessyt neutraalit pojalle sopivat vaatteet ja tyttövaatteet pesen kun tullaan laitokselta jos niille on käyttöä. Muut jutut kuten vauvan sängyn, vaunut ym. laitan valmiiksi vasta aika lopussa. Uskon niin vahvasti, että tämäkin tulee 41+ jotain... Toisaalta enää pari viikkoa koulua ja kun jäädään tytön kanssa kotiin niin voi olla, että vauvatavaroita tulee hypisteltyä kovastikin heti sitten :)

Neuvolassa kehuttiin taas, että kun ei ole tullut kuin nätti maha vaan.. =D Ja kun mulle on tullut jo 12 kiloa!! Aika iso maha sitten jos ei muualla muka... No, tällä kertaa en saanut painosta haukkuja, edellisessä odotuksessa yksi sijainen oli tosi vihainen painonnoususta. Itsepä kiloni kannan. Hyvä Sitruska, jos ei halua niin ei saa ola pakko! Sf-mitta oli 31 ja kaikki arvot ihan ok. Sydänäänet oli taas ihana kuulla, nyt ne kuului tosi kovina (138 oli arvo).

Mitenkäs vietätte muuten vappua? Me käydään aamulla lastenpeuhutapahtumassa ja illalla mennään katsomaan Minna Canthin patsaan lakitusta ja ehkä johonkin jätskille. Vappupäivänä käydään jossain syömässä. Miehen veli pyysi meitä ilmaislipuilla laivalle ensi kuun puolivälissä. Jätetään tyttö mun siskolle hoitoon ja käydään sitten laivalla ihan aikuisporukassa :) Seuraavana viikonloppuna käydään uudestaan Helsingissä sukuloimassa koko perheen voimin ja seuraavana viikonloppuna on yksi iso sukutapaaminen yhdessä leirikeskuksessa. Ihana toukokuu tulossa :) Kiva kun vielä pääsee helposti.

Aurinkoista päivää!

Liinaharja 31+0

Kuulostaa ihanalta tuo kuvailemasi tyyny!! Ainakaan mua ei sellainen ole tullut vastaan ja todennäköisesti se maksaisikin niin paljon, ettei tulisi ostettua. Miten sen kanssa voi vaihtaa kylkeä? Mä kun pyörin ilman raskauttakin monta kertaa kyljeltä kyljelle ja nyt varmaan vieläkin enemmän..

Pitäisiköhän viritellä ensi yöksi noita tyynyjä tuonne sänkyyn.. Voisipa olla, että ukko veisi ne yön mittaan omien jalkojensa väliin..Sillä kun on tapana mytätä peitto jalkojen ja käsien väliin. Siksi meillä onkin molemmilla tuplatäkit ;)

tai no, ei oikeen mitään ihmeellistä...kumma kyllä, hb oli noussut 126:sta 137:ään! Outoa, kun en syö edes lisärautaa.

Vauvan syke oli jälleen se 150, sitä se on jumputellut ihan joka kerta. Sf-mitta oli 26cm, menee ihan keskikäyrää. Th:n käteen vauva tuntui melko pikkuiselta, ei ollut varma, onko peppu vaiko pää ylhäällä. Verenapaineetkin oli parhaimmat, mitä kertaakaan: 76/130!! Puntariin en mennyt, en halunnut. Ja sanoi terkkakin, ettei näe kyllä mitään syytä, miksi mut sinne pakottaisi. Oma oli valintani.

Mä en kostu mitään sillä tiedolla, että paljonko se vaaka näyttää... ehkä vaan pahoitan mieleni, joten en sitten tiedä painoani ja viikkonousuja. Mä voin ihan hyvin, pissa on puhdas, jaksan liikkua eikä ole verenpainetta, joten mitä sillä painolla nyt niin väliä. Kilo sinne tänne ei mun olooni vaikuta, ennemminkin mun mielenterveys vaan säilyy parempana, kun en sitä painoa tiedä:) ja kotivaakaan en astu!!

Mä tässä punnitsen, että menenkö pihalle aurinkoon istumaan ja kahvit juomaan vaiko ihan päikkäreille nukkumaan...poika vetelee kuitenkin sikeitä taas ainakin 2 tuntia, joten aikaa olisi...ja ilma on kuin morsian!

Nukkumisesta: mä pidän ohutta tyynyä mahan alla tukemassa, ettei se roiku ilmassa kun kyljellään nukkuu ja peitto on sitten polvien välissä. tuntuu ihan hyvältä, vaikka kylkeä joudun kääntämään varmaan vartin välein. Pissalla ei onneksi tarvitse käydä kun ihan harvoin.

Mä olen miettinyt sitä kehtoa kanssa, kun on uuden pinniksen (tai vstaavan) aika uudelle vauvalle....mutta sitten kuulin, että vauva kun tottuu siihen keinuvaan/heijaavaan liikkeeseen, ei se suostu nukkumaan enää ilman heijausta missään! Eli taidan haudata sen kehtoidean...oltiin ajateltu sellaista keinuvaa sitteriäkin, mutta kaipa siinä on vähän sama ' riski' , että vauva ei sitten rauhoitu muuten kuin keinuttamalla?! En tiedä...

Mukavaa keskiviikkoa kuitenkin!

sitruska rv 29+3

on muka ollu niin kiire että en oo kirjottanu aikoihin....ja lukemassakaan en oo ehtiny käydä kuin pari kertaa...

Joku kyseli kehdosta ja meillä on tommonen joka on noin 50cm korkee,se ostettiin kun kuopusta odotin ja se ehti päikkäreitä siinä olkkarissa noin 4kk vetelemään,siinä on niin matala laita et kun poika rupes kääntyileen pelkäsin et se tulee laidan yli joten silloin sitte lopetin siinä nukuttamisen. Mutta ei meillä mitään keinumis tarvetta jääny kun kuitenkin yöt nukuttiin sängyssä.

Muuten menisin nukkuun mutta odottelen että toi kaveri tuolla nahan alla antais kuulua ittestään kun on ollu kovin hiljainen...illan olin siivoomassa pihaa ja ennen ulos lähtöä mulla kipuili ylä vatsa...se kuitenki meni ohi mutta nyt odotan tuon kaverin liikkeitä kun se on yleensä iltaisin vilkas.Mutta eiköhän se tuolta heräile viimeistään kun sänkyyn menen...

Mulla on nla nyt kahden viikon välein, RR oli 148/88 ja sitä nyt kontrolloidaan...muuten ei varmaan ois viälä siirrytty joka toinen viikko systeemiin vaikkakin viikot nyt 30+3.

Onko kukaan muu laittanu vielä hoitopöytää,pinnistä yms...valmiiksi.....mulla on jo kaikki...ihan pöhköä mut aattelin et mielummin valmiiksi laitettuna kuin nurkassa kasassa.Vaipat on ainoat mitkä puuttuu.

Ja vaatteita oon pessy jo laatikkoihin....siälä on vaal.punasta yhdes ja vaal.sinistä toises ja neutraalia kolmannes.....oisin kovasti halunnut tietää kumpiko tää on mut kun ei niin ei.Jos sit 36 vkolla sais koon arviossa tietää....yritän ainakin kovasti itse luurata.

Mulla on kaikki kolme aikaisempaa synnytystä käynnistetty ja nyt on käyny mieles et mitä jos tää tuliski ittekseen aikaisemmin.

ens viikolla vien äp paperit...viime tingassa mut mä haluan sen uuden pakkauksen,ja on niin poika olo et se sopis hyvin vaaleansinisine vaatteineen kuvioihin.... =)

nyt meen sängylle pökkiin tuota öhkämönkiäistä jos se siältä antais monoa edes vähän.

yritän hieman useammin ehtiä taas koneelle!

Joo, mä ainakin asun Atlantin toisella puolella, mutta itse asiassa Kanadassa. Vakuutuksista Yhdysvalloissa en siis tiedä, mutta sen tiedän että ilman minkäänlaista vakuutusta tavallinen synnytyskin on siellä varsin hintava, puhumattakaan siitä jos jokin menee pieleen (puhutaan siis monista tuhansista dollareista). Olikohan täällä joku USA:sta, että voisi kertoa tarkemmin? Täällä Kanadassa on provinsseilla omat terveyspalvelunsa, ja ne ovat vakituisille asukkaille ilmaisia tai ainakin halpoja (vastaa Suomen sosiaaliturvaa) ja vauvakin saa sen heti. Meillä on lisäksi miehen työn kautta terveysvakuutus, johon kuuluu meidän molempien osalta ne mitkä jää tuon normaalin systeemin ulkopuolelle (esim. lääkkeet ja hammashuollon). Sen kautta ilmeisesti vauvakin saa vakuutuksen ja saisi katettua mahdolliset erikoismenot. Me ei siis ole ajateltu ottaa mitään erillistä vakuutusta vauvalle. Pitänee vielä varmistella asiaa.

Suviandelle vielä siitä tyynystä ¿ täällä se ei tosiaan maksanut kuin jotain 9 euroa, mutta eri asia sitten mistä niitä Suomesta saisi. Ehkä ihan huonekaluliikkeistä? Ja kyllä tosiaan meilläkin mies sitä aina välillä öisin omii. Kääntyminen sillä onnistuu, ainakin jos se on jalkojen välissa ja on yksin sängyssä, ettei vie toiselta peittoa... Mä pidänkin sitä yleensä mun oikealla puolella ja sitten tavallista tyynyä vasemmalla, jos tarvii kääntyä ja saada jotain polvien väliin.

Lähdenkin tästä katsomaan, jos löytyisi omalle äidille jotain äitienpäivälahjaa, kun joudun sen lähettämään taas. Mukavaa aurinkoista kevätpäivää!

Aurinko paistaa, mä oon lomalla ja just kohta lähden kampaajalle..voisko siis enää paremmin mennä. Tää viikko siis lomaa, sit 7 päivää töitä ja sit lomalle ja sen jälkeen äitiyslomalle, ihanaa.

Eilen pesin kylppärin ja laitoin tytön pieneksi ääneitä vaatteita laatikkoon..no ne pitää sit jossain vaiheessa hakee kellarista takaisin. Mä olen ostanut jonkin verran vauvalle vaatteita, mutta mummo se on heittäytynyt vallan villiksi..se on ostanut kolme muovipussilista vaatteita, kiellostani huolimatta. No onneks meillä on samanlainen maku, mutta en mä kohta tiedä mihin joudun niiden vaatteiden kanssa.

Onkos muilla kuiva iho? Mulla ei oo ennen ollut mitään ongelkia ihon kanssa, mutta tän raskauden aikana on iso tosi kuiva ja kirvelee. Eilen pelästyin saunan jälkeen kun maha oli täynnä sellaisita punaista ihmeihottumaa, kutisi ja kirveli. Sitä oli myös hartioissa ja vyötäröllä. Onneks toi hydrokortison auttoi.

Vauva on edelleen erittäin aktiivinen, tuntuu että potkii ja möyrii koko ajan.

Maha on omasta mieletsä suht iso, mutta että otti päähän kun näin toissa-iltana naapurin rouvan, kun olin kävelemässä. Se sanoi että eihän susta edes huomaa että oot raskaana, näytät vaan mahakkaalta rouvalta:( Voi vitsi, meinasin repiä takkini auki ja näyttää;)

Nyt täytyy sännätä kampaajalle.

Päivänjatkoja!

-Tiziana rv 28+0

Se olin minä, kun en mennyt vaa' alle tänään:). Mutta siis tiedoksi sulle ja muillekin, ettei se tai mikään noista tutkimuksista neuvolakäynneillä ole pakollisia. Kukaan th tai lääkäri ei voi pakottaa sua astumaan vaa' alle- nämä ovat ainoastaan suosituksia, mutta äidillä (hoidettavalla) on aina se valta päättää (paitsi psykiatrisissa erityistapauksissa) asioistaan niin neuvolassa, sairaalassa kuin lääkärilläkin. ' Mä sanon viimeisen sanan ja se on EI' ...;)

Mä olen kyllä aika jäärä luonne muutenkin, mutta mun th sattuu olemaan aika samoilla linjoilla mun kanssa ja kemiat pelaa muutenkin aika yhteen. Ehkä se ' luottaa' mun vaistoihin yms. muutenkin, kun ollaan samaa ammattikuntaa.

Mut nyt unille..Öitä!

sitruska rv 29+3

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat