Vierailija

miehen kanssa koskaan saa perintöjä. Ei ole edes sitä mahdollisuutta et joskus sais ns. ilmaista rahaa. En tunne ketään kellä ois näin surkeesti asiat, kaikki pitää ite työllä hankkia ja ne työtkin on kortilla. Jotenkin katkera olo kun ei ole syntynyt varakkaaseen perheeseen, miehen vanhemmat ovat pistäneet talon meneen ja mun vanhemmat asuu vuokralla. Monet vetää miljoonia perintöinä.

Kommentit (14)

ja tekemällä viisaita ja mietittyjä päätöksiä raha-asioissa.

Mutta: minua enemmänkin harmittaa se, ettemme varmaan ehkä koskaan tule saamaan toista lasta, yhdenkin saaminen oli työn ja tuskan takana. Omien vanhempieni olemattomasta perinnöstä viis, mutta itse haluaisin lapsia, joille voisin töideni tuloksen aikanaan perinnöksi jättää.

Mieti mitä hyvää elämässäsi on? Oletko kuitenkin saanut hyvän elämän ainekset perinnöksesi? Jos et ole sitäkään saanut, niin suuntaa katseesi tulevaisuuteen. Ja mieti edelleen, mitä hyvää elämässäsi on.

Luitteko Hesarista viikko-pari sitten jutun, jossa eräs syöpää sairastava äiti päätti viedä lapsensa soittotunneille. Hän ajatteli, että parempaa perintöä kuin osakesalkut on taideharrastus, jossa saa ilmaista tunteitaan.

Ei täältä kukaan mitään mukaansa saa. Ja me suomalaiset olemme kuitenkin kaikki tosi rikkaita ja hyväosaisia maailman todellisiin köyhiin ihmisiin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

juuri noin ajattelisin itsekin jos toinen vanhemmistani kuolisi! En halua ajatella tulevaa perintöä koska tiedän sen tarkoittavan sitä että toinen vanhemmistani on silloin kuollut!

Siltä ei saada kuin velkaa.

Äiti hassaa viinaan rahat. Joku 40 000 arvoinen kerrostaloasunto siltä jää, jos ei hassaa niitäkin rahoja viinaan. Uhittelee myyvänsä jos rahat loppuu. Mulle ihan sama, en aio silti muuttaa käytöstäni hänen suhteena, vaikka sitä hän yrittää. Meitä on kolme lasta.

Kaikilla minunkin tuntemillani ihmisillä on on vanhemmat, joilta jää sentään talo lapsille.

Meille ei välttämättä tule koskaan perintöä, koska mun vanhemmat on ainoat, joilta sitä ehkä vähän tulis. Ne on kuitenkin niin nuoria, että sekin perintö taitaa mennä suoraan lapsille.

vielä perintöjä jaeltu eikä niitä odotella. Lähinnä on muutama tapaus, joiden vanhempi tai molemmat vanhemmat ovat kuolleet nuorena ja silloin ei kyllä ole rahalla mitään merkitystä, kun lapset eivät ole olleet edes täysi-ikäisiä.

Itse en suurta perintöä saa, mies saa jonkin verran, mutta kumpikaan ei sitä todellakaan odota eikä sen varaan mitään laske..

Ei kai tuollainen harmittelu lähde mistään muusta, kun henkilöstä itsestään kateus tai jokin kavereita kohtaan, jotka saavat ikään kuin rahaa tyhjästä... mutta toiset saavat ilman perintöäkin ja usein juuri ne jotka saavat ison perinnön ovat jo vanhempien elinaikanaan päässeet nauttimaan isommista rahoista ja leveämmästä elämästä

En minä niitä mitenkään odota tai harmittele kun rahaa ei vanhemmillani varsinaisesti ole. Kaikki on kiinni kiinteistöissä ja tonteissa niiden alla.

Mutta sitä olen miettinyt että esi tuollaisen perinnön saaminenkaan välttämättä ole niin hieno juttu. Perintöverot niistä pitää maksaa. Joko ottaa lainaa sitä varten tai myydä jompikumpi. Ei kiva.

Lapseni taas perivät joskus isänsä puolelta jumalattoman määrän metsää. Toivoa vaan sopisi että lasten isä kuolisi ennen kuin isovanhemmat, sillä exä heittää kyllä metsärahat taivaan tuuliin alta aikayksikön. Olisi kiva jos lapsille tulisi elämän aloitukseen edes pieni pesämuna. Exällä on kohta kaksi lasta uudelta puolisolta joten hyvä näiden kaikkien neljän lapsen (mun+uudet) olisi saada vähän rahallista hyvitystä siitä kun saivat niin ääliön miehen isäkseen.

Hyi kun mä ajattelen ilkeästi.

Mulla on muuten vielä sitenkin ikävästi, että en ole isäni kanssa väleissä enää (hänen puoleltaan) ja äitini kanssa välit ovat huonot viinan takia. Ei voi lohduttautua edes sillä, että onpahan sentään vanhemmat.

Mä olen saanut suuriakin perintöjä. Mutta esim kun isäni kuoli ja sen jälkeen mukavasti sai kaikkea, niin tuntui todella pahalta ostaa esim sillä rahalla kaupasta vaikka ruokaa tms. Meni kauan aikaa, ennen kun pysty jotain sille rahamäärälle tekemään. Olisi niin halunnut isän takaisin elämään tänne meidän kanssa ja olis antanut kaikki perinnöt ja kaikki, jos vain rakkaan faijan olisi saanut vielä elämääni :' (

Perinnöistä pitää maksaa veroa, ei sekään ilmaista ole. Eikä se (peritty) raha kenestäkään onnellista tee. Toki raha helpottaa elämää mukavasti, mutta peritty rahaa tuntuu toisinaan pahalta, kun se esim faijan on, jota niin valtavasti vielkin rakastaa :' (

Ihan sama mulle on, vaikken olisi mitään perintöä esim faijalta koskaan saanutkaan. Kyllä mä olen ainakin tajunnut mitkä asiat tekee elämästä onnellisen ja ihanan, eikä se todellakaan raha ole.

Perintönä lapsille voi jättää niin paljon asioita, joita ei voi rahassa edes mitatakkaan ja silti arvokkaita perintöjä.....

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat