Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (12)

menkat alkoivat tasan 30 pv:n kuluttua kaavinnasta ja ovat olleet tosi runsaat ja aika kivuliaat, 2 ekaa päivää menin kipulääkkeiden maksimimäärillä, mutta nyt onneksi kivut on hellittäneet (nyt on siis kp4) ja vuotokin alkoi vissiin vähän tänään hellittää.

eikä vieläkään oo kuukautiset alkaneet. Usein tuntuukin että eikö tämän kaiken jälkeen ois kohtuullista että etes menkat alkas aikonaan ja sais vihdoin jatkaa yritystä, mutta tässä sitä edelleen ootellaan...

HANNELE kp 51

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kuukautiset alkoivat 4 viikkoa ja 4 päivää kaavinnasta, elikkä nyt tiistaina alkoi menkat, johan noita ennätin odottelemaankin. Olin kyllä pitänyt itsestään selvänä, että heti kun pystytään aletaan uutta yrittämään, mutta mies ei ihan heti haluakkaan uuteen yritykseen ja minua se hiukan vetää alakuloiseksi. Joten ihan hyvin oisin joutanu näitä kuukautisiakin pidempään odottelemaan, mutta minkäs teet, kun mies ei ole vielä valmis, joten sitä jään tässä odottelemaan, josko joskus sitten kenties pääsis uudestaan odottamaan..

vauva2006

kuukautiset alkoivat aika tasan tarkkaan 6 viikkoa kaavinnan jälkeen. Kaavinnan jälkeinen vuoto oli ekan päivän jälkeen tosi vähäistä ja loppui muistaakseni alle viikossa.

joka puolelta on sanottu, että kaavinnan jälkeen n. 4viikon kuluttua pitäisi tulla ekat menkat. Mutta palstoilta olen lukenut, että menee yleensä se 4-6viikkoa. Mulla itsellä on kulunut kaavinnasta nyt 4 viikkoa, ja vuoto (se itse kaavintavuoto siis) jatkuu yhä edelleen...:-( eli koskahan tosiaan ne menkat tulee...

Terveysaseman jälkitarkastuskin oli niin rutiininomainen ja ohi kolmessa minuutissa, joten saa nähdä tosiaan, onko keho palautunut normaalisti kaavinnasta. Varasin ajan yksityiselle tarkastukseen, josta sanoivat, että pitkä kaavinnan jälkeinen vuoto viittaa odotettavissa oleviin kiertohäiriöihin...

(anteeksi tämä negatiivinen vuodatus, mutta alkaa jo kyrsiä tämä vuoto, ja epävarmuus oman kropan tervehtymisestä - ja tietenkin keskenmeno on vielä tuskaisena mielessä ja kyyneleet silmissä koko ajan)

Kaavinnan jälkeinen kierto kesti 61 päivää eli 8,5 viikkoa kesti ennen kuin seuraavat kuukautiset alkoivat, juuri sopivasti äitienpäivän aamuna. Vihdoin ja viimein pitkän odotuksen jälkeen pääsee uudelleen yrittämään, meillä kun mies halus tunnollisesti noudattaa lääkärin suosittelemaa yhden kierron odotusta.

Tsemppiä VAUVA2006! Onko miehesi vieläkin odottamisen kannalla?

HANNELE kp 2

vauva2006! Sinulla on kyllä ollut todella rankka km, vaikka aina se rankka on, mutta on jotenkin kohtuutonta, että vielä lisäksi joutuu ylimääräistä tuskaa ja (fyysistä) kipua kärsimään.

Kävin tänään yksityisellä (lapsettomuus)lääkärilläni, ja ultran mukaan kohtu oli palautunut hyvin. Tänään oli siis ensimmäinen vuodoton päivä, jee!:) Mutta kaikkein iloisin asia tämän kaiken keskellä on se, että pääsemme PASsiin jo neljän viikon kuluttua! Sain Primolutit (keltarauhashormoni) uuden kierron käynnistämiseksi, ja siitä se sitten lähtee. Pikkuhiljaa alkaa näkyä valoa tunnelin päässä!

kiitos kysymästä, miehenikin intoutui jo uuteen yritykseen, heti jälkitarkastuksen jälkeen kun sain kuulla kaiken olevan hyvin, mukava yllätys tosiaan. Nyt sitten odotellaan ja salaa toivon plussaa jälleen.

vauva2006(vaikka taitaa mennä meidän vauva ensi vuoden puolelle)

ja kiva kuulla, että teillä on jo uusi PAS suunnitteilla. Ja mahtavaa, että jaksat paremmin... Itse en voisi kuvitellakaan vielä uutta yritystä...

Piti vain vastata heti kun oltiin samaan aikaan täällä kirjoittelemassa, täällä on usein niin hiljaista täällä palstalla.

:)

miltä sinusta tuntuu, minulla oli keskenmeno maaliskuun alussa, jonka vuoksi jouduin vielä lääkkeelliseen tyhjennykseen, sen jälkeen vuotoja oli 4 viikkoa, eikä loppua näkynyt. Sitten tekivät kaavinnan, josta tänään onkin tasan neljä viikkoa, koska kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia. Minulle sanoivat, että on mahdollista, että kaavinnankin jälkeen kohtuun voi jäädä raskausmateriaalia, ultrassahan tähnä saa vain varmistuksen, kannattaa vaatia sitä. Minusta ainakin alkoi jo tuntumaan ettei vuodot lopu ikinä ja olin valmis menemään kaavintaankin vuodon lopettamiseksi, vaikka sitä aluksi vastustinkin.

Kaavinnan jälkeisistä vuodoista sen verran, päivän pari vuosi niukasti verta ja sitten viikon sisällä vuodot niukkenivat ja loppuivat viimein kokonaan.

Jospa ne kuukautisetkin alkais nyt lähipäivinä, kun 4 viikkoa täyttyy tänään, pääsis taas normaali kiertoon ja suunnittelemaan uutta raskautta.

vauva2006

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat