Seuraa 

Sivut

Kommentit (25)

ei asuta viikissä, mutta aika lähellä. Kehän pohjoispuolella ja junaradan länsipuolella...;-)

Neitonen nukahti, joten ei muuta kun (kevyt)voileipien tekoon ja teharia odottamaan. Onko kenelläkään muulla Carteria ikävä?

heissan,

pam-pam

Pam-pamille tervetuloa joukkoon! Tänne mahtuu kyllä!

Odottelen isäntää ja lapsia hakemaan mua pois. Teemme lentävän vaihdon, eli isäntä jatkaa iltamenoihin, minä menen lasten kanssa kotiin.

Sitä vain piti, että meilläkin kun on anopilla mökki Lappeenrannassa, niin tapaaminen sielläkin päin Suomea sopii myös mulle!

Ja nyt laittamaan Kualle sähköpostia!

Terhi

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pam-pamille tervetuloa mukaan ja varovasti tiedustelen (kun tuon Jollan myös palstan ulkopuolelta tunnen) että mahdetaanko asustella molemmat täällä Viikissä?? Joskus vaan oli puhetta, että hänellä on mammakaveri tässä ihan vieressä...

kua

uskaltaudun varovasti kirjoittamaan joukkoonne. Olen taustaillut enemmän ja vähemmän koko raskausajan (jolloin tosin kuuluin huhtiksiin) ja nyt vauva-ja taaperoajan, joten suurin osa teista tuntuu tosi tutuilta. Hassua. Ja kukaan teistä ei tiedä meistä mitään (paitsi Jollalle terveiset ja pikku E:lle onnittelut ensiaskelista :-) ). Olen ollut niin saamaton kirjoittaja ja kynnys kirjoittaa tietenkin kasvaa koko ajan...seliseli...tunnuksetkin olivat ja joskus muutaman rivin kirjoitinkin, mutta laho pää poisti salasanat mappi ööhön ja sain vihdoin tehtyä uudet. Noh, mutta nyt siis kuitenkin rohkaistun.

Meidän huushollista: topakka maalispimumme syntyi pari viikkoa etuajassa, 22.3, ja on meidän perheen esikoinen. Asumme Koillis-Helsingissä, pimu, minä ja isukki. Minä olen vielä hoitovapaalla ja palaan töihin elokuussa. Tarhapaikkaa odotellaan siis.

Tyttö vetelee vielä hirsiä eli kaksilla päikkäreillä mennään ¿tänään näin. Unirytmi on kyllä ihan hakusessa. Yöt menee hyvin (20.30-7), mutta päivällä takkuaa. Taaperokärryn kanssa meillä ¿hölkätään¿, mutta ilman tukea ei vielä askelia olla otettu. Omaa juttua tulee paljon, selviä sanoja ei vielä oikeastaan...äittää on hokenut jo tosi pitkään, mutta tuntuu tarkoittavan sillä vähän yhtä sun toista ¿äitiäkin onneksi joskus. Isi on satunnaisesti ihi, ¿hätähätähätää¿ hokee ja äidin puhelinta pidetään korvalla ja sanotaan ¿ooo-iiiih¿. Se on hauskaa. Ja tietenkin ennakkoon sanotaan eieiei, kun ollaan lähestymässä huonekasvia, aukinaista vessan ovea tai videoita. Ja heihei vilkutetaan kun TULEE vieraita.

Neitillä tuntuu olevan rytmi veressä (mistä lie geenit perinyt ;-) )ja tanssi alkaa heti, kun kuulee vähänkin musiikkia ¿ jopa linnunlaulu saa heilumaan ja kädet kohoamaan! Vaunulenkillä vilkuttelee tutuille ja tuntemattomille. Ja taputtaa innokkaasti käsiä ja osoittelee etusormella kaikkea mahdollista, joita äiti sitten ¿suomentaa¿. Kirjoja meillä luetaan innolla ja nukelle laitetaan tuttia. Ruoka maistuu hyvin ja se näkyy painossa. Siinäpä lyhykäisesti tärkeimmät tällä erää. Nyt meillä nimittäin heräillään ja täytyy lähteä syömäpuuhiin, mutta ennen sitä...

haluaisin vielä kiittää teitä kaikkia aktiivisia kirjoittelijoita siitä positiivisesta hengestä, joka täällä maaliksissa on ollut koko ajan. Juttujanne on ollut tosi mukava lueskella ja niistä on saanut paljon iloa, tukea ja potkua omaankin päivään!

Aurinkoa teille kaikille. Nyt meidän jellona hermostuu. ;-)

pam-pam ja pimu

Olen vähän ulkona jutuista kun en oo ees ehtiny pinoja lukemaan :/ Ilmeisesti tapaaminen suunnitteilla, kiva juttu! Itse en kyllä täältä asti viitsi lähteä matkustelemaan pääkaupunkiseudulle.

Taitaa enempi osa porukasta jo olla todistanut ensiaskeleita, onnea vaan kaikille :) Meillä menee vielä varmaan pitkä tovi moiseen tapahtumaan. Likka kävelee aika hyvin taaperokärriä työntäen mutta uskallus ei riitä että kädet päästää irti. Eikä nouse itse seisomaankaan. Ihmeen hyvin kyllä seisoo ilman tukea jos laittaa seisomaan.

Syöminen sujuu edelleen hyvin, ruokaa kuluu päivittäin mahdottomasti. Juttuakin tulee koko ajan lisää.

Kivasti menee siis, töissäkin sujuu, ikävä vaan yllättää välillä kun tiistainakin olin kotona vasta klo 22.

Mukavaa kevään jatkoa kaikille!

Tänään on herätty jo kuudelta, joten kaikkea on keretty tehdä jo. Vietiin iskä töihin, niin saatiin auto. Käydään iltapäivällä katsastamassa se, toivottavasti menee läpi.Sitten käydään akvaariokaupassa ostamassa jotain uusia levänsyöjä kaloja, jos se helpottaisi tuota levätilannetta..

Nyt mimsu taitaa tarvita jeesiä..joten palaan myöh!

Tuulia

Kesätreffeistä: Meillekin sopii kumpikin päivä, sekä to 8.6 ja pe 9.6. Ja ilman muuta kaikki maalikset mukaan, kiva tavata ihan livenä kirjoituskaverit =) Alkuviikosta meillä on Mimmin ja miun neuvola ja silloin 7.6 (niin kuin pippandii muistitkin) on lääkäriultra kotkassa. Mihinkään keskustaan mie en lähe autolla ajamaan, joten Lehtovin ehdotus on minusta ihan varteen otettava.MITÄ MIELTÄ MUUT??? Mutta ei se keskusta ole mikään ongelma. Jätän auton itikseen tai mellunmäkeen ja tullaan metrolla tai bussilla. Osaan kyllä niillä liikkua siellä..

PIPPANDIILLE onnittelut virasta!!!!

Lupasin välipalaksi paistaa vohveleita ja sitten taas ulkohommiin. Mimmi nukkui autossa, kun käytiin kaupassa. Nyt ei sitten ole virallisia unia nukkunutkaan vielä..

PUKEMINEN: Mimmi ei onneksi tuumaa siitä hommasta mitään. Lähinnä yrittää itse pukea ja riisua. Yllättäen hatun pitäminen on välillä hankalaa. Saa kypärämyssynkin itse riisuttua, jos sille päälle sattuu. Kenkiä myös kovasti laittaa(yrittää) jalkaan ja pois.

Mutta joo..kommetteja kesätreffeistä!!

" Aurinko aurinko lettuja paistaa"

Tuulia+co

aamu-ulkoilut tehty ja Kaisa unilla. Mentiin leikkipuistoon ysin pintaan ja siellä ei ollut ketään. No, puol kymmeneen mennessä porukkaa olikin niin, että hyvä kun mukaan enää mahtui ja kyseessä on iso puisto. Tuntuu jotenkin orvolta, kun suurin osa äideistä ja isistä tuntuvat tuntevan toisensa. Siinä sitten yrittää olla mukana, vaikka ei tiedä mistä he puhuvat. Ja miettii, että pitäiskö mun kuunnella vai ei, kun juuri kukaan ei suoraan noteeraa. Alkukankeutta.

Tänään saadaan vieraaksi maaliskuinen leikkikaveri, jota ei ollakaan nähty pitkään aikaan. Kivaa. Ja illalla mennään uimaan, siellä on muistaakseni kuvaaja tänään. Ei taideta tosin ottaa kuvia, kun marraskuussa otetut onnistuivat niin hyvin ja ne kuvat ovat aika kalliita.

Eipä tässä kummempia tänään. Puol tuntia lounasaikaan.. olen koittanut pitää kiinni tietyistä ruokailuajoista, jottei tulisi syötyä koko aikaa. Paino kun on pysynyt ihan kivasti näissä lukemissa jo pitkään. Ja kesä on edessä, silloin tulee aina herkuteltua.

Kiitos, sain sähköpostia tuulialta, pippandiilta ja koivupuulta. Pippandii kyseli syömisestä, pitää varmasti hoitaa nyyttäriperiaatteella jotain. Juttelen Lehtovin kanssa kerhohuoneen varusteluista huomenna (jos et ehdi tänne jo kommentoida) ja palataan siihen sitten.

kua ja Kaisa

En ole vielä kerhohuoneesta kysellyt. Tänään on yhtiökokous kyseisessä tilassa ja voisin asiaa tiedustella silloin. Mies kyllä oli jokseenkin epäröivä sen kanssa, että voiko tilaa käyttää tuollaiseen tarkoitukseen, mutta hei, yrittänyttä ei laitetan! Ja jos ei saada kerhohuonetta käyttöömme, niin voidaanhan aina tulla tänne meille asuntoon!! Ei ole kyllä hissiä, mutta eiköhän me kökkäporukalla saada vaunut kannettua, jos tarvis ja pinnis ja matkasänky löytyy, noin niinkuin unia ajatellen.

Kiva, äsken pesin parvekkeen ja sitten kurkin kaiteen yli, että mitenkäs pahasti olen alakerran naapureiden parvekelasit saanut sotkettua. Oli aikamoiset valumat...Nyt odotan kauhulla iltaa, että tuleeko noottia. En vaan tiedä, miten oisin saanut pestyä niin varovasti, ettei yhtään vettä olisi valunut muualtakin kuin siitä poistovesiputkesta. Ja naapurin mammat katselivat leikkipaikalta, kun meikä huseeraa. Varmaan puhuivatkin keskenään, että ei noin sais tehdä...Voihan kökkö.

Mulla muuten oli eilen ihan samat fiilarit nuiden mammojen kanssa kuin Kualla leikkipuistossa. Kun he ovat asuneet jo useamman vuoden tässä yhtiössä, niin on aika paljon yhteisiä juttuja. Vähän oli siis orpo olo eilen, kun Helmin kanssa tuossa pihalla pyörimme. Nooh, eiköhän tuo siitä lähde käyntiin, kun enempi ollaan tekemisissä.

Nasulina: Nooran meno kuulostaa jo lupaavasti siltä, että pian saattaa ne ekat askeleet tulla. Jos nimittäin seisoo jo tukevasti ilman tukea ja kärryn kanssa kävelee. On siis kaikin puolin hyvät asetelmat. Niin tuo Helmikin aluksi vaan tökötti paikallaan, kun hänet nosti pystyyn ja sitten eräs päivä otti yhden askeleen. No, polvilleenhan hän siitä muksahti heti. Niin, noin kuukausi sitten tämä tapahtui ja pari viikkoa harjoteltiin sitä kahden askeleen ottamista. Sitten pääsiäisenä alkoi hoippua pitempiä matkoja ja nyt mennään pääsääntöisesti kävellen. Viimeisen viikon ajan on ahkerasti harjotellut nousemaan pystyyn ilman tukea ja sekin alkaa jo luonnistumaan. Monesti vaan muksahtaa saman tien takaisin maahan, mutta heti perään on jo kampeamassa takasin pystyyn. Jotta ei se enempää Noorankaan kohdalla ota, kun sen, että yksi kaunis päivä jalkaa siirretään askel eteenpäin. Kaikki riippuu vaan vissiin tuon tasapainoaistin kehittymisestä. Ja mä luulen, että hän saattaa hyvinkin hokata sen itse seisomaan nousemisen vasta ensiaskelten jälkeen. Mistäs sitä koskaan tietää!

Mutta joo, me puhellaan Kuan kanssa siitä tapaamisesta huomenna. Onhan tässä tietty vielä aikaa siihen ja kaikenlaista saattaa tapahtua, mutta jos nyt aluksi edetään tuon suunnitelman mukaan.

Ja teille, ketkä asutte idempänä Suomessa (Tuulia, Nasulina, ketä muista?) niin voidaanhan sopia tapaamista kesälle esim. Lappeenrantaan tms. Me ainakin ollaan tuossa juhannuksen tienoilla ja varmaan siitä etiäpäin jonkin aikaa siellä suunnalla.

Eipä muuta.

lehtovi ja Helmi 28.3.

Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut. Lukenut olen kyllä ahkerasti juttujanne.

Olen nyt työharjoittelussa kolmatta viikkoa ja aika menee mielettömän nopeasti kun on päivät töissä. Töiden jälkeen haen pojan kotiin, syödään ja mennään vielä ulos leikkimään. Sit taas syödään, leikitään ja mennään nukkumaan. kotihommiakin ppitää aina jossain välissä yrittää tehdä. Jotenkin kummassa iltakin menee niin vauhdilla etten meinaa perässä pysyä. Onneksi nyt on sentään useimmiten viikonloppu vapaana kesään asti. kesätöissäkin mulla on kaksi ekaa viikonloppua yövuoroa niin on päivällä vapaata (paitsi yön jälkeen kun pitää nukkua...)

Tänään menen iltavuoroon eli työt alkaa yhdeltä. Oli ihana nukkua pitkään, nyt on niin levännyt ja virkeä olo : )

henri on kovin kasvanut jo " isoksi pojaksi" . Vaikka toisaalta tulee välillä halaamaan niin välillä touhuaa niin omien leikkiensä parissa että sitä melkein jo kaipaa sitä omaa vauvaa takaisin. Melkein kadehtien katsoin eilisestä pinosta et Tuulialla on jo 30 rv täynnä ja Rosa on vielä pidemmällä. Teillä on pian nyytit kainalossa. Ihan vauvakuume nostaa taas päätään. Järki vaan sanoo että vielä pitää odotella jonkun aikaa et pääsen opiskeluissa taas eteenpäin. Mutta mahdollisesti tässä tulevana syksynä ruetaan yrittämään... Onko muita, joilla olis vauva suunnitteilla lähitulevaisuudessa???

Galluppeja en nyt muista mut ihan mielenkiinnosta kyselen et onko muilla nykyään vaatteiden pukeminen yhtä tuskaa? Meillä ei sit sais mitään vaatteita pukea vaan rimpuillaan ja huudetaan. On aikas rasittavaa. Vaipanvaihto sujuu aika hyvin kun on antaa vaan joku mielenkiintoinen tavara käteen : )

Puhuitte kesätreffeistä! Mikä on tuo perjantai, jota ehdotitte??? Mua kiinnostais kauheesti kanssa nähdä, keiden kanssa olen yli vuoden kirjoitellut!!! Täältä Turusta on tietty matkaa ja olen kesällä töissä mutta 9.6 perjantai sopisi mulle vallan mainiosti! Sillon on vapaapäivä ja lauantaina menen vasta yövuoroon. Kertokaahan mielipiteitänne. Saanko minäkin osallistua ja sopisko kenellekään tuo 9. päivä????

Kalamami ja Henri

Joo, mä alan selvittää sitä kerhohuonejuttua! Äsken tutustuinkin tuossa pihalla pariin talon mammaan ja kävi ilmi, että naapurillakin on maalistaapero!! Saattaa olla, että jos on hyvät kelit silloin, niin piha on täynnä lapsia. Tässä taloyhtiössä on melko paljon n. 5 vuotiaita tyttöjä. Mutta eiköhän sopu sijaa anna! Ilmotelkaa Kualle osallistumisesta, niin me saadaan hänen kanssaan setvittyä sitten jatkon. Annan sitten sähköpostitse ajo-ohjeita ym.

Ja multakin Pippandiille onnittelut virasta!

Hei taas muutaman viikon tauon jälkeen.

Meillä ollaan kovassa flunssassa. Siitäkin huolimatta pääsimme vihdoin todistamaan ensiaskelia eilen. MInä otin asian ihmeen rauhallisesti,mutta miehelleni tulivat kyyneleet silmiin tuosta koskettavasta hetkestä.

huh. Eilen löysimme myös punkin tytön päästä!! kääk. onneksi se ei ollut ehtinyt kiinnittyä, vaan saimme pois ja lääkärin mukaan mitään jatkotoimenpiteitä ei tarvita. en oikein keksi muuta paikkaa, kuin mummolan, josta se voinut tulla, siellä on nimittäin kissa ja tytär oli siellä hoidossa alkuviikon.

Hei, minäkin olisin kiinnostunut tulemana tapaamiseen Lehtovin pihaseudulle, jos vaan työpäivä ei ole juuri silloin. Laitanpa Kualle viestiä siis, kunhan kerkiän.

Täällä on päästy jo mukavasti työn makuun ja tuntuu ihmeen hyvältä. EIvät ne taidot minnekään olleet vuodessa kadonneetkaan, kaikkea hölmöä sitä tulikin miettineeksi ennen paluuta. Tuntuu. etät tehokkuus on vain kasvanut ja näkee organisaation uudessa valossa. Teen lyhyttä viikkoa joten yleensä to ja pe olen kotona tyttären kanssa ja saatan tehdä jotain etänä. Äitiyslomalta palaavaltahan on oikeus palata samoihin tehtäviin, minulla on ollut hieman ongelmia tämän kanssa, kun sijainen otettiin vakituiseksi... tilanne sikäli hankala, että jään taas syyskuussa äitiyslomalle ja mietinkin, missä määrin oikeuksia kannattaisi perätä...

No nyt en murehdi näitä, vaan lähdemme flunssassa huolimtta hieman katsomaan aurinkoa ulkona.

Kuulumisiin,

Jolla ja E ja masuvauva rv 15

ps.Pippandii, onnea minultakin sinne viran johdosta ! ! !

Väsyttää ihan kiitettävästi, mutta en aijo mennä päikkäreille. Sekoittaa entuudestaan huonot yöt. Tämä on taas näitä raskauden " vaivoja" , kun nukun huonosti. Asiaa ei auta, kun helikopterit tekee jotain yöharjoituslentoja..Klo 1.20 lentelevät minkä ehtivät yöllisellä taivaalla =/.

Kesätreffien ruokailusta kannatan myös ajatusta nyyttärit. Lapsille jokainen voi tuoda omat eväät, mutta sitten meille aikuisille jos jokainen tois jotain pientä purtavaa..

Nyt neiti hiljeni.Olikin jo melkoisen väsynyt aikaisen aamun vuoksi. Miulla on kolmas koneellinen pyykkiä valmis, joten lähden viemään ne tuonne ulos. Olen nyt pessyt kaikki muut toppavaatteet, paitsi Mimmin toppapuvun. Aamulla jos mennään aikasin ulos, on vielä ollut muutama aste pakkasta. Sitten menen kasvihuoneeseen, istutun kukkien siemenet ruukkuihin ja tuon tänne sisälle kasvamaan. TEL:n tavoin odotan vihreyttä ja noitten perenapenkkien kasvamista =)

Oikein mukavaa päivää kaikille!!!!

Tuulia

Morjens! Mäkin ilmoittaudun mukaan kesätreffeille täältä Päijät-Hämeestä. Siis mikäli vain ei olla silloin just reissussa. Täytyyhän se mielenkiinnosta nähdä, kenen kanssa on kirjoitellu tässä reilun vuoden...

Pikanen viesti vaan, kun neiti tuolta kohta varmaan huutelee. Naapurin äijä se taas remppaa, voi tsiisus että osaakin aina aloittaa silloin, kun neiti nukkuu sisällä. Mitä sillä voi sitä paitsi olla niin kovasti rempattavaa, et aina kuuluu naputus?!?!?!

Koivupuu ja Maija s. 23.3.

Perjantai 9.6. mainio päivä, Lehtovin idea saa kannatusta täältäkin, kirjoitin jo kualle sähköpostia, nyt pesemään pojat.

Aurinko on sulattanut taas lunta. Tiedä vaikka vappukin olisi piiitkästä aikaa lämmin päivä!? Kiitos onnitteluista. Mielessä vielä myllertää ja ikävöin jo nyt nykyistä paikkaa & ihmisiä. Mutta eiköhän tästä asiat iloksi muutu!! ;)))

Pippandii

Pippandiin ehdottamat treffipäivät mullekin käy oikeestaan ihan kumpi vain. Ainakaan tällä hetkellä ei ole mitään merkintöjä kalenterissa. Mutta jos pitää valita, niin se perjantai minustakin kuulostaisi paremmalta. Meiltä olisi aika lyhyt matka Jakomäkeen, mutta tiedän, että muille tuo saattaa olla melkoisten matkamutkien takana. Tulipa myös mieleeni, että meilläkin on tuossa hyvä leikkipaikka sisäpihalla ja kerhohuoneeseenkin varmaan päästäisiin, jos alkaisin kysellä avainta ajoissa. Asutaan ihan täällä Itä-Helsingissä Kehä 3:n päässä, joten ei ole meillekään hankala tulla. Keskustasta ei pääse ihan suoraan, mutta metrolla Itikseen, Mellunmäkeen tai Vuosaareen ja siitä bussilla. No, voi kuulostaa aika monimutkaiselta...Itse vaan on jo niin tottunut tuohon kulkuneuvoilla luovimiseen. Mutta jos joku keksii keskustasta hyvän paikan, niin aina parempi.

Hmm...Nyt ei tule yhtään mitään mieleen. Laitoin tuossa äsken viestiä raskaana olevalle kamulleni, josko kiinnostaisi rauhallinen kävelylenkki, mutta eipä ole tullut vastausta vielä. Veisin hänelle myös hieman tavaraa, jota (ehkä) tarvitsee vauvan synnyttyä. Rintakumia ym. Ja osihan meillä ties mitä mobilea kaapit täynnä, mutta he olivat jo saaneet niin paljon kaikkea tavaraa, että ei enää meidän mobileille ole käyttöä. Pitänee vielä kuitenkin säästellä, kun tuo miehen sisko aikoo raskautua lähitulevaisuudessa. Jos sitten heille lahjoittaisi kaiken ylimääräisen tavaran. Kun ei sitä kakkosta meille vielä näytä tulevan...Yritys on päällä, mutta luulen, että mulla ois sama projekti edessä kuin Marjulla, että aiankin se 10 kg pitäsi saada painoa alas. Kuukautisetkin on ollut nyt puoli vuotta pois, kun hormoonitasapaino linee aivan päin honkia. Mulla oli tuossa reilu 10 vuotta sitten ihan samanlainen tilanne, ja vain ja ainoastaan ylipainon vuoksi. No hitto, on se vaan niin vaikeaa. Mitenköhän muuten Marjun on käynyt?

Äh, taas on naapurin taaperot leikkimässä ulkona ja meidän taapero nukku pers homeessa päikkäreitään. Mä haluan jo minglaamaan muiden mammojen kanssa!! Ilmoitustaululla oli lappu, jossa ilmotettiin että 6.5. olisi pihatalkoot. Jeps, sinne mennään. Ei tosin pahemmin varmaan voida talkoilla, mutta pääsenpähän tutustumaan nuihin muihin äiteihin ja lapsiin. Tuntuu jo tosi nololta, kun olen heitä ohimennen nähnyt, mutten sen kumemmin pysähtynyt juttelemaan. Moikannut olen. Kun aina ollaan joko lähdössä jonnekin tai tulossa jostain ja viimeksi mainitussa tilanteessa on kiire sisälle syömään ja nukkumaan. Höh.

No nyt lopetan. Ei tule mitään järkevää juttua.

lehtovi ja Helmi 28.3.

Eilen olikin niin kiireinen päivä töissä, etten ehtinyt pinoutua. Tänään olen aamupäivän ollut Word-tehokäyttökurssilla, joten nyt hommat sujuu ;-)

Meillä on onneksi alettu taas nukkua. Toissa yönä eka herätys klo 5, viime yönä jo klo 4, mutta se johtui siitä, että Saanalla oli nälkä. Oltiin nimittäin illalla kauppareissulla ja neiti nukahti autoon. Yritin saada hereille, mutta S vaan veti sikeitä, vaikka vaihdoin vaipat ja laitoin yöpuvun päälle... Niinpä jäi iltapuuro syömättä, joten ei ihme, että yöllä oli vähän maidon tarvetta... Maitopullon jälkeen nukkui sitten klo 7.20:een, mikä on kyllä meidän arkiaamujen ennätys - yleensä Saana herää viimeistään klo 6.30 (no, minähän nousen siis klo 5.30, joten saa tuohon aikaan jo herätäkin...). Mutta ihanaa, ettei enää kitise tunnin välein. Ilmeisesti ne olivat ne hampaat, jotka vaivasivat, kun piti olla nyrkit suussa koko ajan...

Lueskelin Lehtovin Helmin jalankoosta... Meidän neiti jättijalalle on jo 21-kokoiset kengät pienet... Nyt pitäisi käydä kenkäkaupassa mittauttamassa, riittääkö koko 22 vai pitääkö ottaa 23... Meillä kyllä molemmat lapset ovat aika isojalkaisia, sinänsä kumma, koska minulla ja miehellä on ihan keskikokoiset jalat. Mutta ehkä sitten lasten jalkojen kasvu hidastuu jossain vaiheessa...

Ja tapaamisesta. Se pe 9.6. sopii kyllä minulle, mutta lapsilla on silloin hoidossa kesäretki Korkeasaareen. Pitää siis katsoa, tulisinko yksin vai pitäisinkö sitten Saanan kotona ja tulisin hänen kanssaan. Se voisi olla ihan hyvä ratkaisu - neiti nyt ei niistä eläimistä vielä ihan hirveästi ymmärrä. Ajattelin, että voisin tapaamisen kunniaksi sitten pitää ihan vapaapäivän ;-) Paikaksi käy mikä tahansa, saan kuitenkin tarvittaessa auton käyttööni. Ja jos on tarvis, voin vaikka toimia kuskina jollekin, jos tapaamiseen on hankala muuten päästä (meillä on miehellä työsuhdeauto, eli firma jopa maksaa bensat...).

Pukemisesta oli puhetta. Meillä Saana tykkää pukemisesta, varsinkin ulkovaatteiden. Yrittää kovasti pukea itse kaikkea, ja menee aina eteisen lattialle haalarin päälle istumaan (otan yleensä lattialle molempien lasten ulkovaatteet valmiiksi ja puen sitten Saanan lattialla istuen). Kenkiäkin yrittää kovasti jo laittaa itse...

Mutta sanoja meillä ei kyllä vieläkään juuri tule. Nykyään pop on se, että Saana osoittelee tavaroita ja sanoo " tää" , mikä kai tarkoittaa, että " mikä tää on?" Mutta eipä tässä kiirettä, eiköhän ne sanat sieltä joskus löydy...

Nyt menen hakemaan lounasta. Täälläkin on projekti painonpudotus taas alkanut, joten taidan syödä salaattia ;-)

Aurinkoista päivänjatkoa!

Terkuin Terhi&lapset

joo, Lehtovin ehdotus on hyvä. Sinne on tosi helppo löytää autolla, Turustakin pääsee näppärästi kehää pitkin. Eli jos viitsit varata kerhohuoneen tuolloin pe 9.6. Jos se on varattu, niin keksitään sitten joku toinen suunnitelma. Tosi mukavaa, kun muualtakin ollaan innokkaina tulossa paikalle!!

Tehdään niin, että mä kerron tässä meiliosoitteeni, jonne voitte laittaa ilmoittautumisia, niin ei tarvi täällä pinossa julkistaa osoitteita yms. -> hanneli.makinen@kolumbus.fi

Mä laitan sitten sähköpostia, niin sovitaan asioista tarkemmin lähempänä kesäkuuta.

kua

Aloitetaan nyt torstainkin kirjoittelu... Täällä töissä pohdin, että mitä tehdä seuraavaksi. Ei niin, että töitä ei ois, vaan niin, että niitä on niin paljon, ettei tiedä, mistä aloittais... Niinpä päädyin pinoutumaan... Kestävä ratkaisu on aina tämä jättää työt tekemättä ja odottaa, josko asiat hoituisivat ihan itekseen ;-)

Mitään uutta ei kuulu, eipä tässä arjessa niin ihmeitä ehdi tapahtua. Eilen oli ihan sikalämmintä, istuskeltiin koko perhe meidän terassilla (jossa ei kyllä vielä ole kalusteita, ovat talvivarastossa) auringossa illalla ja nautittiin lämmöstä. On se vaan niiiiiin kivaa, että kesä tulee. Minä käyn joka päivä kyttäämässä, paljonko sipulikukat ovat kasvaneet, näkyykö puissa silmuja ja perennapenkissä elämää... Tuntuu siltä, että kaipaa sitä vihreyttä ihan sikana, eli nyt kun tuli lämmintä, pitäisi saman tien kaikkien kasvienkin jo rehottaa. Malttia pitäisi siis saada.

No, kun ei oo asiaa, niin lopettelen. Ilmoittaudun vielä s-postilla Kualle sinne tapaamiseen, pidän tosiaan silloin vapaata ja otan Saanan mukaan. Nuutti saa mennä Korkeasaareen muiden lasten kanssa...

Aurinkoista päivää!

Terhi&Saanis

Mutta käypihän se näinkin! Eli mukaan vain kirjuuttelemaan.

Carterin ikävä saattaa olla jopa niin pahanlaatuista, etten edes jaksa katsoa Teharia. Vaikka viimeisissä jaksoissaan hahmo oli hiukka tylsä mielestäni. Kaipaan alkuaikojen Carteria.

Töitä vielä tälle illalle. Poistun siis palstalta. Kirjoitellaan taas. Huomenna tulossa vieraita, lauantaina mummon luo, sunnutaina terassin siivousta ja ruuanlaittoa ja maanantaina sitten vappuilua. Lähinnä hyvän ruuan ja seuran merkeissä. Kivaa viikonlopun odotusta kaikille!

Pippandii

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat