Vierailija

Usein muuten näkee, että veloitetaan paketti maksu 7,10e, vaikka yhdet farkut lähtee liikenteeseen aivan laillisesti myös tavallisena kirjemaksuna.

Kolmeen osaan taiteltuna mahtuvat tavallisen ison kirjeen mittoihin ja postarit tulee vain 3,90e!!!

Ehkä tämän asian sisäistäminen toisi vähän vauhtia farkkukauppoihin, sillä moni jättää ostamatta/ huutamatta, just tuon pakettimaksun takia halvat housut

Kommentit (12)

Minulle tuli kerran paketti, jossa oli pikkutytölle paksu neuletakki ja housut. Myyjä oli laittanut takin kahden pahvin väliin ja sitten vetänyt tiukasti teipillä. Oli saanut alle 3 cm:n paksuiseksi. Itselleni ei olisi tullut edes mieleen yrittää. Yhdet äitiysfarkut tuli just pakettina, ja varmasti olisi saanut kirjeenäkin tulemaan jos yhtään olisi viitsinyt pakata.

kuin maksikirjeenä. Jos mikä tahansa kirjeen 40x25x3cm mitoista ylittyy, on kyseessä maksi kirje tai paketti. Kunnon farkkukangasta olevat housut painavat väkisin yli 500g. Yli 500g paketti 7,10e ja maksi kirje 8e.

Helposti farkut saa alle 3cm mutta mutta nuo kaksi muuta mittaa tuottaa vaikeuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

hakekaa ne farkkunne kaapista ja koittakaa saada siten ettei yli 25cm eikä 40cm. Itse olen 160cm pitkä ja äitiysfakut olivat kokoa 40 kun juuri lähetin enkä sitten millään ilveellä saanut taittumaan alle noiden mittojen.

kyllä mulla ainakin mahtui. Tavalliset onlyn farkut lähti toissapäivänä 3,90e kirjemaksuna ja perille meni!!!

Taitoin housut tietysti lahkeet päällekkäin ja siitä sitten kolmeen osaan, sujautin pahvipussiin ja teippasin vielä lujasti, ulkomitat samat kuin isossa kirjekuoressa ja teippaamalla paksuus just alle 3cm.

, toki on erilaisia farkkukankaita jotka on " jäykkiä" eikä millään saa alle 3cm pakettiin. Ja vaikka olis sit sen verran iso paketti, niin kyl farkut postittaa alle 7 euron postimaksulla. Katsokaas ny vähä postin hintoja tarkemmin...Ja jos paksuus ylittää sen 3cm:n niin eihän se vielä aiheuta sitä, että maksua menee ton yli 7 euron...

Ja mitä tulee siihen, että ei muka " osaa" paketoida niin kyllä täytyy sanoa, että voiko tosiaan olla niin tumpeloa sakkia täällä...???? Ilmeisesti voi olla..

Siis kyllä ne onlytkin painoi reilusti yli sen 500g, mutta kuitenkin alle 1kg eli menee tosiaankin tavallisena kirjeenä 3,90 ei maksina (sillä liikaa painoa)

Vein jopa aivan oikean postin kautta (ei asiamiesposti) jossa ollaan tosi pilkunviilaajia, ainakin meidän paikkakunnalla. Joka kerta ottavat sen mittansa esiin ja kokeilevat.

No, suottahan tästä kinastelemaan aletaan. Ajattelin vain, että useasti moni jättää juuri tuon postimaksun vuoksi huutamatta ja vinkkinä, että halvemmallakin lähtee, kun vähän viitseliäisyyttä pakkaamisessa.

Eipä silti. Itse huusin myös farkut ja ne tulivat sillä 7,10e mutta ei kyllä oltu pakattukaan mitenkään hääppöisesti, tulivat nimittäin paperisessa hampurilaispussissa!!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat