Seuraa 

Aurinkoista aamupäivää! :-) Poika nukkuu ekoja torkkujaan sisällä ja ajattelin tulla availemaan päivän pinon. Viime yö meni aikas kivasti. Poika nukahti yöunille jo 20.15, söi ekan kerran 00.30, tokan kerran 04.20 ja seitsemältä heräsi ihanan hyväntuulisena. Itse tuli mentyä nukkumaan vasta tuon ekan yöimetyksen jälkeen, mutta suht virkeä olo on silti.

Rasvasin pojan eilen illalla Decubalilla kylvyn jälkeen ja aamulla iho tuntui hieman pehmeämmältä kuin aiemmin, ihottumaa oli kyllä paikka paikoin edelleen. Aamulla taas Decubal-rasvaus ja nyt vaan jännätään miltä iho näyttää illalla. Josko tuosta löytyisi meille uusi rasva jota voisi vuorotella Lipolanin kanssa.

Sais poitsu heräillä jo niin voitais hetki touhuta ennen lounassoseita ja -maitoja ja sitten nauttimaan aurinkoisesta säästä ulkosalle. Poika viihtyy vaunuissa ihmeen hyvin hereilläkin ollessa. Eilen tehtiin melkein puolentoista tunnin vaunulenkki ja nukkui siitä ajasta vain 40min. Lopun ajan katseli kurkistusluukusta taivaalle ja höpisi niitä näitä. :-)

No nysse heräs... :-)

Kommentit (11)

pitkästä aikaa ehdin pinoutua...mummolareissu meni oikeinkin hyvin, mutta ihanaa oli kyllä kotiinkin tulla, on oma rauha ja omat jutut! Ainut ongelma on toi risaiset yöt, Teemu heräilee tosi tiuhaan varsinkin aamuyöllä ja mietin pääni puhki mistä se johtuu ja tulin siihen tulokseen että ilmeisesti ei yöllä saa riittävästi maitoa kun nukahtaa tissille ja sitten on taas pian nälkä. Iltaisin olen antanut velli ja sillä on nukkunu noin 4h mutta sen jälkeen se kurjuus alkaa. Viime yönä annoin eka syötöllä korviketta+tissiä ja kun sai kunnon annoksen ruokaa niin nukkui 3,5h putkee heräämättä, sit lisää maitoa tissistä ja vielä 3h unta, eli nukkui viime yönä 21-9 kolmella syönnillä mutta kaikki " välikitinät" jäi pois. Täytyy kokeilla ensi yönäkin samaa juttua. se on ainakin ihan selvää meillä että pelkkä tissimaito ei enää riitä, energan kulutus on valtava. Soseita ollaan maisteltu ja tänään oli ensimmäinen pv ku teki täyden lakon niitten syömisen suhteen, suu oli tiukkana viivana ja jos onnsituin saamaan suun auki ja pottua sisään niin sylki ihan kaiken pois ja nauroi päälle,jälkkäri banaani meni hieman paremmin mutta ei sekään oikein kunnolla.

5kk neuvola on vast ensi viikolla, jännityksellä odotan mitkä on pojan mitat ku silmissä kasvaa.

Nyt lähdettävä pihahommiin :)

Näittekös äsken 45 minuuttia ohjelmassa oli 12 lapsen äiti? Huhhuh, kyllä hänen elämänsä on yhtä kotirumbaa ja lastenhoitoa/raskaana olemista.

Vein äsken neidin nukkumaan yläkertaan ja nyt sieltä kuuluu riemun kiljahduksia. Saas nähdä, koska malttaa nukahtaa. Me ollaan menty paikasta toiseen koko päivä, että saattaa olla vaikeaa rauhoittua lapsosen yöunille.. En malta pysyä kotona, kun päästään nyt liikuskelemaan oman mielen mukaan tytön kanssa autolla.

Tyttö on syönyt syöttötuolissa tänään ja hyvinhän se sujuu, ois voinu varmaan aikasemminkin jo aloittaa kokeilemaan. Kävin tänään ostamassa muksutallista pehmusteen siihen.

Eilisestä rokotuksesta ei tullut mitään oireita. Paitsi reidessä pistokohdan vieressä on jotain punaisia näppyjä, mitä lienee..

Jotenkin hassua, kun vauvan kakka on nykyään kiinteä klimppi, jonka voi vaan heittää vessanpönttöön.. Ja kauheen ähinän ja puhinan tuloksena sen saa likka väännettyä.

Meillä kierrellään mummulat äitienpäivänä, kun asutaan kaikki samalla paikkakunnalla. Rasittavaa kiertely, mutta " pakko" on, kun se on ollut tapana aikaisemminkin. Ja mummot kuitenkin odottaa kovasti, että käymme.

Auringonkukka:Kyllähän siitepöly ja pölyt saattavat aiheuttaa iho-oireitakin ja sitten kuiva ilma yleensäkin. Mulla on kans ihottumaläiskiä käsissä. Ja käytän säännöllistä allergialääkitystä siitepölyaikaan, iho ei ainakaan kutia niin kuin ilman lääkettä. Voiskohan teidän pienokaiselle antaa jotain allergialääkettä/antihistamiinia? Vai onko sellaiset isompien ihmisten juttuja?

Gerda: muakin ahistaa, kun ei meinaa saada kotosalla mitään aikaan. Jotenkin ajattelee, että onhan mulla koko päivä aikaa tehdä kotihommia niin sitten tulee kauheen saamattomaksi. Toivottavasti alakulosi poistuu ennen pitkää!

Vilma

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mullakin on ensimmäinen äitienpäivä tulossa, siis näin äitinä :) Jännää, vaikka ei kai se toisaalta niiiiin ihmeellinen päivä ole muihin verrattuna. Oma äitini laittoi mulle tekstiviestin pojan synnyttyä, että " nyt sulla on äitienpäivä joka päivä" . Ja tottahan tuokin on. Mutta on se silti hiukan erityistä, kun ensimmäistä kertaa saa viettää äitienpäivää itsekin äitinä. Sniisk :´)

Peltopyy meiän pojalla oli syntyessää leuka vähän vinossa, mikä näkyi lähinnä niin että ylä- ja alahuuli oli toinen vähän enemmän oikealla ja toinen vähän enemmän vasemmalla. Ei siis suoraan päällekkäin. Oli ollut kohdussa niin vinossa vissiin. Lääkäri sanoi silloin sairaalassa jo lähtötarkastuksessa, että se korjaantuu itsestään. Ja nyt se on melkeinpä täysin jo korjaantunutkin. Varmasti teilläkin päänasento vielä korjaantuu! Se on varmaan ihan hyvä konsti avittaa, että houkuttelee leluilla tms. katseleen sinne toiseenkin suuntaan.

Iltaterkuin Gerda

meillä on jovit mutta en oo kyllä huomannu jarruissa mitään vikaa, täytyykin alkaa tarkkailemaan. takuuhan on vuoden voimassa niin täytyyhän semmonen vika korjata!

äijän kanssa yritän muutaman rivin kirjottaa. esikko vietiin puistoon leikkiin ja tunnin päästä mennään hakemaan. pitää kyllä löhtee aikasemmin, niin voi nauttia tuosta ihanasta päivästä ulkosalla.

ja pitäs kehitellä parvekkeelle joku tuoli ja pöytä, niin vois nautiskella kaffetta siellä.

perttu nautiskelee leivon murusia ja nam, kun ovat hyviä.

ja minä kahvia.

meilläkin yö meni mukavasti. tissiä annoin kerran ja kerran pullosta. yöllä ei välitä, kun tissin suuhun laittaa, päivällä ei ota. opettelua kyllä ollu pullojen kanssa, kun esikkokin söi vaan tissiä.

nyt kasvissosetta kehiin.

ja ulos.

Vihdoinkin rakonen, et pääsin tännekin..Muutaman päivän pinot oon illalla käyny pikapika lukasemassa, mut en oo jaksanu kommentoida.

Äitienpäivästä..Mä vietän tänä vuonna sitä jo 6. kertaa! Parina viime vuotena isommat muksut on isin kans tehneet mulle aamupalan ja tulleet itsetekemien lahjojen kans herättelemään:) Mieskin on ostanut joko kukkia tai jonkun korun..Päivän mittaan käydään mun vanhempien luona ja mummun luona. Miehen vanhempien luona käydään ehkä edellisenä tai seuraavana päivänä, mies ei ole kovin läheinen äitinsä kanssa..eikä siis lapsetkaan. Mutta saas nähän mitä kivaa tänä vuonna muksut ja mies keksii:)

Ihottumista...Meillä pojan iho on kans menny tän päivän aikaan pahemmaksi. Raapii kovasti itseään. Terkkari sanoikin mulle silloin kun porkkana,peruna ja omena allergiat huomattiin, et kannattaa siitepölyaikaan seurailla tilannetta. Nimittäin kun pojan porkkana ja omena allergia on aikas paha, niin kuulema leppä ja koivu siitepöly voi tehä muitakin oireita. Ja ihan selkeesti iho on huonontunut.

Huomenna on 5kk neuvola, niin onneks terkkari saa katottua sen ihon.

Meillä ei hampaita näy puhjenneena vielä, mut ikenet pullottaa. eikä käännytä eikä istuminenkaan syöttötuolissa vielä onnistu..Ihan vauva vielä on:)

Yöt nukutaan kokonaan heräämättä, unta riittää pojalla tollaset 11-12 tuntia. Päivällä nukkuu kolmet pienet , ehkä tunnin unet.

että tämmöistä meillä...Voikaahan mammat ja vauvat hyvin!

äitykkä ja poika

Täällä onkin hiljaista, mutta ei ihme kun on taas niin hyvän näköinen ilma. Ja minä taas sisällä kökin kun ei saa mitään aikaan :/

Meidän täytyy kans äitienpäivänä (samoin kuin se joulu) valita minne mennään kyläileen. Mun äiti asuu eri kaupungissa, miehen vanhemmat ja isovanhemmat samassa kaupungissa meidän kanssa. Eli joko ollaan kierretty " koko" miehen suku, tai sit käyty mun kotona. Toisaalta olis kiva olla vaan kotona viettämässä ensimmäistä omaa äitienpäivää :) Mut noi sukulaiset kuitenkin kutsuu ja odottaa käymistä. No me mennään tänä vuonna mun äidin luo, käydään sit piipahtaan miehen äidin ja äidinäidin sekä miehen isän uuden kumppanin luona jonain toisena päivänä.

Äiti kovasti odottaa jo että mentäisiin käymään, se kun on nähnyt tätä toistaiseksi ainoaa lapsenlastaan viimeksi helmikuussa. Ite se on niin huono lähtemään mihinkään kotoansa, niin sit patistaa meitä aina käymään. Välimatkaa on nykyään vajaa 200 km. Ihan mukavaa se on käydä kylässä, mut on se vähän stressilomaakin aina. On niin mahoton hössöttään, ja välillä tuntuu et paapattaa vain omia asioitaan ja keskittyy vain itseensä ja sitä pitäis auttaa kaikessa. Ihan kuin ei olis tässä vauvan kanssakin jo tarpeeksi touhua ja höösäämistä itellä.

Saas nähdä miten mies noteeraa äitienpäivää, varsinkin kun ei olla kotona silloin. Voi olla että vain suusanallisesti onnittelee, kuten kävi synttäreinä. Ei kai sitä isompia pitäisi edes vaatia, mutta olishan se ihkuu jos vaikka keittäis kahvit tai antais kukkia :D Keksis jotain pientä kivaa. Mä aina haaveilen kaikesta romanttisesta, mut mies on niin käytännön mies kuin olla ja voi, siitä on kaikki romanttinen kovin kaukana!! Ihana mies kyllä monilla muilla tapaa.

Tintta-Liisa: Hampaita ei meillä vieläkään näy eikä kuulu, joten en siihen osaa kommentoida mitään. Täysimetyksellä mentiin suunnilleen tähän 5 kk ikään, ja nyt maistellaan soseita lisäksi. Mut pienestä pitäen on aina silloin tällöin juonut äidinmaitoa tuttipullostakin, ja meillä on sujunut kyllä ihan hyvin eikä oo tuottanut ongelmia. Vähän silti jännittää, kun itsellänikin on pidempi meno (olen vuorokauden poissa kotoa) tuossa kuukauden päästä, että mitenkä syömiset sit sujuu kun en ole paikalla.

Auringonkukka ikäviä varmasti nuo ihottumat. Toivottavasti tuo uusi rasvanne on tepsivää! Kiitos sulle kun jaksat aina tsemppailla ja piristää. Ja muillekin kiitokset. Täältäkin kun välillä tulee semmoista valivalitekstiä, aina vain väsyttää ja alakuloa yms. ilmassa :P

Viime yö meillä nukuttiinkin hiukan paremmin (koputtaa puuta), ei heräilty enää ihan puolentoista tunnin välein, vaan noin 3 h välein. Se tuntuu jo isolta erolta. Toivottavasti päästään takas siihen rytmiin mikä oli parhaimmillaan, eli syötiin yöllä vain 1 - 2 kertaa.

Gerda

Meillä ei vielä hampaita ole puhjennut, mutta ylhäällä kulmahampaat kyllä vähän pullottelee. Esikon kanssa meni puhkeamiset oikein helposti, ei pahemmin tarttenu kärttyillä.

Me asutaan eri paikkakunnilla kuin omat vanhempamme. Korttia ja ehkä jotain pientä postisss mummuille laitetaan. Ja miehen mummu ja ukki ihan lähellä, niin siellä kyllä käydään. Ja kyllähän miehen pitää ainakin äitienpäivänä muistaa,jos ei muullon. Eikähän se tartte olla mitään äly suurta, ihan pienikin lahja on mukava saada. =) Itse odotan kovasti esikon puistossa askartelemaa korttia!

Poika kyllä nukkuu yöllä pidempiä pätkiä, kun pullosta maidon juo. Tissille nukahtanu aina niin nopeeta, niin eihän se masu täyty.

Oltiinkin ulkona het monta tuntia, kun esikon puistosta haettiin. Naapuritalon lapsia oli pihalla leikkimässä, niin siinähän aika vierähti. Ja äiti sai rupatella. Kyllä on esikko poikki. Ei varmaan ihan heti herää. Ja pikku mies vaan ei vaunuissa nukkunu. Nostin sit selkänöjaa ylemmes, et viihtys ja viihtyikin.

Nyt ruuanlaittoon. Perttukin koisailee nyt sitten parvekkeella.

Huomiseeen!!!

...ennen pojan iltatoimia. Tällä hetkellä leikkii olkkarissa isänsä kanssa ja seuraavaksi on puurohetki, sitten pikasuihku ja rasvaukset. Iho on mennyt taas päivän mittaan vähän huonompaan suuntaan. En tajua miksi. Joutuu varmaan kohta ottamaan kortisonit kehiin. :-/ Voisikohan ilman pölyisyys vaikuttaa jotenkin ihoon kuivattavasti vaikka onkin vaatteet suojana? Mulla on myös itselläni atooppinen iho ja käsiin on ilmaantunut ihottumaläiskiä. Ollaan tänään oltu aika paljon pihalla ja kyllä siellä hiekka vielä kovasti pöllyää vaikka osa teistä on jo putsattu.

Tintta-Liisa: Meillä on myös pojalla tullut kaksi alahammasta ikenien läpi ja aiempaa enemmän mielestäni kitisee. Särkeeköhän ikeniä kun ne hampaat sieltä kasvaa? Aika hiljakseen ne tuntuvat kasvavan.

Päiväunet on myös pojalla lyhentyneet, yleensä nukkuu vain 0,5-1h kerrallaan. Tänään tosin nukkui pitkästä aikaa 3h vaunuissa. En oo ees osannut ajatella että vois liittyä noihin hampaisiin mutta saatatpa olla ihan oikeassa. :-)

Äitienpäivä ajateltiin viettää ihan kotosalla tällä kertaa. Normaalisti ollaan oltu aina mun vanhempien luona, mutta nyt ovat tulossa viikkoa myöhemmin Tampereelle viikoksi joten ehditään nähdä silloin varmaan joka päivä. Jänskää kyllä kun on ihan eka oma äitienpäivä. :-) Mieheltä en uskalla odottaa mitään ihmeellistä juhlapäivän kunniaksi. Ystävänpäivänä toi mulle kylläkin ihan yllärinä upean ruusukimpun, joten saapa nähdä jos tuo kukilla taas hemmottelisi. :-)

Gerda: Kiitos kiitoksista! Kiva jos oon onnistunut joskus piristämään :-) Sitähän varten tämä palsta on että täällä saa ihan vapaasti kertoa tuntemuksistaan ja ajatuksistaan; mukavista ja ikävistä. Oon ainakin monesti itse saanut täältä ihan loistavaa vertaistukea ja lohduttavia sanoja. Joten kiitoksia myös omasta puolestani kaikille!!!

Ja nyt kaurapuurot kehiin. :-)

Ihanaa kun joillakin nukutaan noin hyvin :)

Meillä yöt on olleet nyt risaisia, johtuen ilmeisesti hampaiden tulosta. 2 alahammasta on tullut ikenien läpi nyt. Siitä pitikin kysymän, kauanko kärttyisyys jatkuu/jatkuuko ollenkaan kun hampaat ovat tulleet ikenien läpi? Meillä kun tuntuu Lotta olevan koko ajan kärttyinen, mikään ei ole hyvä ... Ja äiti on täällä pulassa kun ei tiedä johtuuko se nyt noista hampaista vai jostain muusta. Nyhyy !

Voitin Huuto.netistä eilen kasan kesävaatteita Lotalle, mielenkiinnolla odotan millaisia ovat kun tulevat, toivon mukaan hyviä ja käyttökelpoisia.

Vielä mennään täysimetyksellä, nyt oon yrittänyt opettaa syömään tissimaitoa pullostakin että pääsisin edes joskus pois kotoa ... Kuinka teillä muilla jotka täysimetätte syödään pullosta? Parturin uskaliaasti varasin äitienpäivä-viikolle, ja tiedän että sielä menee ainakin matkoineen kolmisen tuntia :) Omituista ajatella että sitä nyt saa itsekin viettää äitienpäivää! Mieskin tajusi yhtäkkiä että senhän pitää ostaa jotain mullekin ;o) Mitenkäs teillä, oletteko kotosalla silloin, vai menettekö isovanhempien luo? Meillä on ainainen ongelma (jouluna toinen) kun pitäisi mennä sekä isovanhempien luo + sit vielä isomummojen luo, eli neljään eri paikkaan ... Mieluusti jättäisin nyt menemättä noista mihinkään, mut tiedän että kaikki pyytävät meitä kahville. Hitsiläinen, ja kun ei voi mennä vaan jonnekin ku sit toiset loukkaantuu ...

Niin joo, noista hampaiden tulosta vielä, kuinka teillä päiväunien kanssa on käynyt ku niitä on tullut, ovatko lyhentyneet? Meillä nimittäin Lotta nukkuu nyt vain max. 1½ tunnin päikkäreitä jos sitäkään. Tosin oon vielä ihan ulkona tuon pukemisen suhteen, en tiä laitanko liikaa vai liian vähän päälle ....

Noh, jätetään nyt palstatilaa muillekin :)

Ihanaa kun neitin kanssa voi istua pihakeinussa ja toinen vaan höhöttää ja katselee tuulessa humisevia puita, joita ennen näki vain ikkunasta...

10kaks oliko sulla jovi airit ja jollain toisella oli kanssa? Onko ollut ongelmia jarrujen kanssa? Meillä ei meinaa mennä aina päälle. En tiä onko hiekkaa/jotain väleissä kun aika lääryissä aina täällä kuljetaan hiekkateitä.

Niin lääkäri sanoi että neitin pää on vinossa. Pitää virikkeillä ohjata katsetta toiseen suuntaa jne... kokemuksia?

Hampaita ei näy mutta luulisin että pian näkyy kun kiukkuaa ja aina kädet suussa jne...

Ens viikolla aletaan ekaa kertaa perunan syöntiin, nyt ihan maidolla menty.

Jaa, taidan mennä pihaa haravoimaan tai jotain hyödyllistä...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat