Vierailija

Olen 25-vuotias, aika pienikokoinen ja nuorennäköinen nuori nainen. Teen jatko-opintoja yliopistossa ja opetan virkasuhteessa perusopiskelijoita. Suurin osa opiskelijoista lienee parikymppisiä, mutta toki vanhempia aikuisopiskelijoitakin löytyy.

Ala on miesvaltainen. Huomaan, että ainakin osalla opiskelijoilla on vähän vaikeuksia hyväksyä, että olisin pätevä. Siitä ei kuitenkaan ole kyse, saan monelta hyvää palautetta hyvästä ohjauksesta. Olen aika nätti, joten sekin varmaankin heikentää mielikuvaa kyvykkyydestäni opettaa heitä.

Osa yrittää flirttailla, osa heittää huumoriksi muuten vaan. Suht samanikäisiä kuin olemme. Miten voisin käytökselläni edesauttaa ammattiuskottavuutta? Ulkonäölleni tai iälleni en mitään voi. Pukeudun toki asiallisesti.

Kommentit (3)

Minullakin oli oman työurani alussa vähän samaa ongelmaa: olin liian nuori ja nätti tehtävääni. Tajuan jälkikäteen, että vaistomaisesti pukeuduin aavistuksen tanttamaisemmin tuon takia. Tiedän myös erään vastaavanlaisen naisen, jonka uskottavuutta paransi hänen puhetyylinsä, joka oli lähes kirjakieltä. Se tuo erittäin tehokkaasti myös etäisyyttä kuulijoihin. Missään nimessä sinun ei tarvitse ruveta näyttämään itseäsi " rumemmalta" , mutta kiinnitä vaan huomiota asiallisuuteen.

Ongelma on onneksi katoavaa sorttia;-) Nyt lähemmäs nelikymppisenä voi onneksi vapaasti pukeutua ja meikata miten haluaa ja näyttää niin hyvältä kuin vielä pystyy menettämättä uskottavuutta, vaikka olen taas poikkeuksellisen nuori ja naisellinen urani nykyisiin tehtäviin.

Olethan tietoinen sellaisista perusjutuista kuten siitä, että tummat vaatteet lisäävät arvovaltaa? Niin hölmöltä kuin kuulostaa, ihmiset vaikuttaa toisiinsa alitajuisesti kauhean simppeleillä asioilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat