Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Löytyisikö täältä ketään, jolla olisi samanlainen kokemus...

Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa. Neuvolan mukaan rv olisi pitänyt olla 9+4 laskettuna viimeisistä kuukautisista. Oman laskuni mukaan rv olisi ollut viikko vähemmän, koska kierto on pidempi. Ultralla sikiön pituus oli kuitenkin 4.9mm ja rv 6+1. Kuitenkin olen saanut plussan testiin jo niin aikaisin, joten tiedän ettei tämä voisi olla mahdollista. Ja myös siitä syystä tiedän, koska seksi on ajoittunut vain tietyn viikon ajalle... Sikiön pitäisi olla siis lähellä 8 viikkoa.

Tietysti nyt mielessä pyörii, että onko kaikki hyvin. Ja mitenhän tässä käy. Voisiko ultra huijata näin alkuvaiheessa hiukan... Vai onko kasvu vain pysähtynyt.

Neuvolan täti sanoi, ettei tällä hetkellä voi sanoa muuta kuin että raskaana olet ja sikiö näyttää normaalilta. Sydämen sykekin näkyi. Ja antoi uuden ajan viikon päästä perjantaille. Sitten kuulemma tietää jo enemmän. Pieni huoli kuitenkin kalvaa mieltä, vaikka yritän olla huolehtimatta....

-cactus-

Kommentit (4)

eli,mulla on laskettua aikaa muutettu 7 kertaa uskokaa tai älkää! Mulla piti aluksi neuvolan tädin laskujen mukaan olla viikkoja 11+4. Oikeesti ultrassa todettiin raskauden kestoksi 6+4. Minua ultrattii siksi moneen kertaan kun kävin yksityisellä neuvolatarkkailussa. Eli ultrasivat joka kerta. Siinä se hyppeli laskettua aika kuukauden verran. 18+4 sain terveyskekskuksen ultrassa lasketun ajan 2.6.06 tätä ennen olin synnäriltä saanut laksetun ajan 6.6.06. Eli kuulemma ennen raskausviikkoa 20 tehdyt ultrat ovat luotettavia koska silloin sikiöt kasvavat kaikki suurinpiirtein samalla tavalla. Minulle ainakin eroavaisuudet selitettiin niin,että esim. synnärillä ja äippäpolilla on eri taulukot joista ne katsovat sikiön iän ja siksi mulla heittää tuloksen ja painoarviot reilusti. Eli olen siirtynyt kunnallisen neuvolan piiriin rv 26 jälkeen josta minulla on sitten ollut lähetteitä seurantaan synnärille ja äippäpolille. Raskausviikolla 29 jouduin synnärille supistusten takia ja sielä ultrassa ne totesivat vauvan olevan viikkoihin nähden sen verran iso,että vaihtoivat lasketun ajan toukokuun puolelle. Vaikka perjaatteessa aikaa ei enää olis saanut muuttaa. Eli tästä oppineena, mä en ainakaan luota enää mihinkään laskettuun aikaan. vaavi sitten tulee kun on tullakseen. Viralliset paperit laitetaan kuitenkin koko tapauksessa neuvolan laskujen mukaan,siitä riipumatta mikä laskettuaika sulla on muualta saatuna.

Niin joo,mulle sanoin naistentautien erikoislääkäri joskus rv:llä 10 että kun sydänmmen sykkeet on ultrassa näkynyt niin sen jälkeen on enää minimaalinen riski,että tulisi vauva kesken.

Toivottavsti sinulla on kaikki kunnossa,Tsemppiä!

Tais tulla aika sekava sepustus,mutta koitahan jotain saada selvää.

Lilli81 34+5

laitan nyt tähän päinvastaisen kokemuksen, mutta toivon sydämeni pohjasta, että sinulla kaikki on hyvin, ja niin voi ihan hyvin siis olla.

Itse kävin ultrassa rv 8+6 ja sikiön mitat vastasivat noin viikkkoa vähemmän. Syke löytyi ja kaikki oli muutoinkin ihan ok. Raskausoireet jatkuivat ja raskaus jatkui mielestäni ihan normaalisti muutenkin, ei vuotoja eikä mitään. Sitten menin rv 12 rutiinineuvolatarkastukseen, jossa todettiin keskeytynyt keskenmeno, noin rv 9. Tämä tapahtui viime syksynä. Nyt olen uudestaan raskaana rv 10+5, en ole vielä käynyt ultrassa ja kovasti pelottaa, mutta silti yritän ajatella positiivisesti....

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihanaa, kun vastailitte noin pikaisesti.

Minuakin kovasti helpottaa, että sydämen syke näkyi siellä... Ja toivon totisesti, että täti teki mittausvirheen!!!

Jospa vauva olisikin vain pieni ja pippurinen... =)

Kädet ristissä ja peukut pystyssä mennään ensi viikkoon...

-cactus-

Hei,

Tämän kuulin itsekin:

Lainaus:

Neuvolan täti sanoi, ettei tällä hetkellä voi sanoa muuta kuin että raskaana olet ja sikiö näyttää normaalilta.

Tosin kertojana oli ultraava lääkäri. Rv piti olla 6+2 ovulaatiotestin mukaan, mutta sikiö oli alle 2mm kooltaan eikä millään vastannut viikkoja. Lääkärin mukaan viikkoja 3-4, puhui kuitenkin jotain sydänkaiuista, mitä ei tietääkseni noin aikaisin voisi kuulua.

Joten olin varma tulevasta keskenmenosta, odottelin vuotoa. Ei tullut vuotoa, mutta raskausoireet jatkuivat. Jotenkin sitten selvittelin itselleni, että olisi mahdollista että olisin tullut raskaaksi pari viikkoa myöhemmin... toinen ovulaatio jne.

Menin toiselle lääkärille uusintaultraan 2,5 vko myöhemmin ja kaikeksi ylläriksi siellä olikin sikiö, joka vastasi viikkoja noin 8+5! Kysyin lääkäriltä, että miten tämä voi olla mahdollista. Hän arvioi, että ekassa ultrassa on tullut MITTAUSVIRHE! Sanoi, ettei oikein muuta selitystä keksi.

Nyt on sama sikiö nähty niskapoimu-ultrassa ja vastasi edelleen noita aivan alkuperäisiä viikkoja, ja uusintaultran viikkoja. Ilmeisesti tosiaan mittausvirhe on ainoa mahdollinen selitys.

Toivottavasti saat hyviä uutisia sinäkin!

Coe rv 14+3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat