Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miten minun kannattaa toimia? Pistää kova kovaa vastaan ja pyytää päättämään? Vai antaa ajan kulua ja antaa hänen olla täysin rauhassa?

Auttakaa, kenelläkään kokemusta tällaisesta tilanteesta ja miten siinä kannattaisi toimia?

Kommentit (17)

Se vain kannustaa eroamaan. Mieluummin niin, että odotat miehen päätöstä ja yrität jutella hänen kanssaan mahdollisista syistä. Mielestäni miehelläkin saa olla tunteet ja pakottaminen oman tahdon alle tarkoittaa sitä, että sinä kiellät ne tunteet häneltä.

ja yrittää puhua erohalun syitä. Jos kummatkin tietävät mikä on pielessä ja molemmat katsovat tilannetta avoimin silmin, niin keskittykää nykytilanteeseen ja onko suhdetta mahdollista muuttaa ja kehittää nii n, että mkolemmat olisivat tyytyväisiä. Asiat täytyy vain olla selvästi käsitelty niin, että tiedät, mikä mistäsi oikeasti nyppii. Jos miehesi ilmoittaa selvästi, että ei halua yrittää ja selvittää asioita, niin sitten sinun on vain sopeuduttava siihen ja antaa hänen tehdä omat ratkaisunsa ja sinä jatkat omaa elämääsi, niin hyvin kuin mahdollista. Loppupelissä paras huomautus miehellesi on, että hän huomaa, että sinä pärjäät hyvin ilman häntäkin. Tiedän, että on vaikeaa, mutta asiat voi kääntyä sitä kautta vielä hyväksikin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mies lähti ja ilmoitti että haluaa erota. Kysyin muutmana päivänä etteikö halua asua muualla hetken aikaa ja harkita asiaa. Vastaus oli että ei. Hommasin lakimiehen joka soitti miehelleni ja sopi tapaamisesta. Kului muutama päivä ja mies tuli käymään kotona. Siinä sitten sanoin että no jos olet varma niin laitetaan juttu päätökseen että mulla on jo tarve alkaa elämään mun elämää ja tarvitsen jokun joka lohduttaa myös minua ja ottaa syliin. Seuraavana päivänä tuli viesti että voinko tulla kotiin. Mies on nyt kotona, ollut siis jo kolme viikkoa. Sanoin etten halua asiasta vielä puhua vaan ensin mietin tätä kunnolla. Kohta pitäisi kai jutella mutta nyt on ok. Tavallaan ihan sama mitä tapahtuu koska tiedän että pärjään yksinkin vaikka meillä on pieniä lapsia. Mun olo on ollut koko ajan ihan hyvä, surullinen toki, mutta ei epätoivoinen. Mun neuvo on just toi ettet tee mitään anna miehen itse tehdä ratkaisu niin tiedät ettei tule sitten sitä katumaan. Äläkä vaan muuta pois (mun lakimies sanoi että se on suurin virhe minkä voi tehdä) Valimistele itsellesi turvaverkko ja miten pärjäät jos ero tulee. Hae kaikki tieto, se helpottaa oloa suuresti. Keskity itseesi ja jos on niin lapsiin ja yritä löytää onnea pienistä asioista.

Vierailija:

Lainaus:

Älä pakkaa hänen tavaroitaan, älä auta asunnon etsimisessä jne.

huolehdi vain itsestäsi, älä tee eroa helpoksi miehelle. ei nyt kostamaankaan tarvitse ryhtyä taikka tahallaan v*ttuilemaan, mutta älä rupea myöskään lempeäksi ja ymmärtäväiseksi vaimoksi joka pakkaa miehen kamat ja huolehtii villahousut ja varmistaa vielä että mies muistaa ilmoittaa eronsa ja muuttamisensa.

äläkä selittele miehen puolesta. jos sukulaiset tms. kyselee, niin sano vaan ettet tiedä mistään mitään, että koko homma on tapahtunut miehen aloitteesta ja tahdosta.

Väestöliiton Parisuhdeprojektin valtakunnallinen neuvontapuhelin toimii lisämaksuttomassa palvelunumerossa 010 309 3900 (ma 10-12, ti 18-20 ja to 12-14). Vastaajina ovat Väestöliiton psykologit.

Palvelu tarjoaa asiantuntijatietoa parisuhteesta ja sen hyvinvoinnista. Tarvittaessa ohjataan palveluiden piiriin. Puhelin on tarkoitettu tavallisille ihmisille ja asiantuntijoille, jotka kohtaavat työssään parisuhdeasioita. Yhteyttä voi ottaa, vaikka varsinaista ongelmaa tai kriisiä ei vielä olisikaan. Oikeita tai vääriä kysymyksiä ei ole. Numeroon on mahdollista soittaa nimettömänä. Keskustelu on luottamuksellista ja päivystäjä vaitiolovelvollinen.

Parisuhteen kysymykset saattavat olla niin henkilökohtaisia, että niistä keskusteleminen on joillekin puhelimitse helpompaa kuin kasvotusten. Pienillä paikkakunnilla avun hakemista vaikeuttaa ehkä työntekijöiden mahdollinen tuttuus.

Miksi miehesi haluaa erota? Toinen nainen, ikäkriisi tms ? Miksi ero olisi ratkaisu? netissäkin löytyy paljon hyviä sivuja, mm. väestöliiton, joissa käsitellään avioliiton vaiheita ja kriisejä.

Vähän vaikea muuten ottaa kantaa, kun ei tiedä, kauanko olette olleet yhdessä, onko lapsia jne.

Eli puhukaa, lukekaa kirjoja, käykää terapiassa. Joka tapauksessa asiat tulee selvittää, ei voi " vain erota" !

jos ei nyt juuri sillä siunaamalla niin pian kuitenkin. eihän niin voi ajatella että sinä istut toiveikkaana odottamassa kun ukkosi kokeilee siipiään ja sumplii omia haaveitaan ja suunnitelmiaan.

anna sille aikaraja jonka puitteissa tekee päätöksen, ja jos ei tee niin sinä teet.

Vierailija:

Lainaus:

Mielestäni miehelläkin saa olla tunteet ja pakottaminen oman tahdon alle tarkoittaa sitä, että sinä kiellät ne tunteet häneltä.

eihän kukaan ole kehottanut ap:ta pakottamaan miestä jäämään vaan nimenomaan PÄÄTTÄMÄÄN haluaako jatkaa vai haluaako lähteä. ei se ole inhimillistä pitää puolisoa kädet ristissä odottamassa päätöstä. ap:lla on oikeus pystyä myös itse suunnittelemaan omaa elämäänsä ilman epätietoutta siitä voiko vaiko eikö hän voi sisällyttää myös miestä suunnitelmiin.

Kaikki " vaatimukset" mitä perheellä on, ovat liikaa ja saavat miehen stressaantuneeksi ja huonolle tuulelle. Liikaa työpaineita, ei sitten kestä enää mitään kotona.

Itse en tällä hetkellä tiedä enää mitä haluan. Toisaalta tekisi mieli heittää koko paska jätkä pihalle, ei hänestä ole mitään hyötyä eikä iloa ollut pitkään aikaan. Mutta toisaalta sitten, tiedän miten ihana hän voi olla kun ei ole stressiä ja onhan hän lapseni isä...

Tällä hetkellä yritän vaan elää päivä kerrallaan, ja yritän olla puhumatta meistä ja meidän ongelmista ja antaa miehen olla rauhassa...

Juu, ei tainnut tästä olla apua sinulle, mutta ainakaan et ole yksin...

odellakaan aio tehdä mitään, mikä hajottaa tämän perheen. Miehen on se itse tehtävä. Hän on tunnekylmä minulle, luulen että haluaisi minun tekevän ratkaisun sen perusteella hänen puolestaan. Siihen peliin en suostu osallistumaan nyt.

Pariterapiaan olemme menossa, katsotaan nyt millainen ihminen siellä on vastassa. Osaako meitä auttaa mitenkään.

Eron syyt on kai aika lailla selvillä. Niistä olemme nyt puhuneet. Mies on vaan mielessään kokenut, ettemme asiaa saa selvitettyä. Minusta sitä ainakin pitäisi yrittää.

Asiat on todella solmussa tällä hetkellä.

Jos joku haluaa vielä kirjoittaa, tulen myöhemmin kurkkaamaan.

Hyvää jatkoa, pitäkää suhteistanne huolta ja voimia samassa suossa tarpoville!

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat