Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Poikamme 11 kk heräilee yhä monta kertaa yössä, vaikka lopetin yösyötöt jo 4 kk sitten. Iltarytmi on meillä aina sama ja nukkumaan mennään suurinpiirtein samaan aikaan ja saa vielä iltapuuron ja maidon, eikä ole varmasti nälkäinen yöllä (koska ei aamullakaan jaksa juoda aina maitopulloa kokonaan). Hän ei ole märkä, ei kipeä, en ymmärrä miksi heräilee?

Tuuditan hänet uneen tai joskus otan viereen ja siirrän sitten takaisin omaan sänkyynsä, mutta nyt olen uudestaan raskaana ja tämä yöralli alkaa olla tosi väsyttävää. Olen saanut ohjeita, että minun pitäisi antaa pojan vain itkeä sängyssään itsensä uudestaan uneen, mutta tämä tuntuu todella väärältä. Miten te olette toimineet vastaavassa tilanteessa, antakaa " käyttäjäkokemuksia" , kiitos!

Kommentit (3)

nukahtamaan itse ilman sen kummempia tuudituksia. Eli joo, jonkinlainen " huudatus" on varmaan tarpeen. Olen omista lapsistani oppinut sen, että he oppivat hyvin äkkiä siihen, etät joku on vieressä nukuttamassa. Sitten nukahtavat ja kun heräävät eikä siinä ole ketään niin he tarvitsevat taas sen aikuisen apua nukahtamiseen! Kun oppivat esim. iltaisin nukahtamaan yksin ilman aikuisen apua (tuudittelua tai jotan taputtelua tms) niin uudelleen nukahtaminen yleensä sujuu paremmin. Toki lapsissa on eroja ja jotkut ovat " haastavampia" tapauksia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meidän mahdoton yöralli päättyi, kun poika siirrettiin omaan huoneeseen pari viikkoa siten (6 kk). Pari yötä meni tavalliseen tapaan, mutta nyt siis herää lähes joka yö vain kerran noin neljän aikoihin. Olemme kyllä välillä miehen kanssa havahtuneet, että huoneesta kuuluu ähinää, puhinaa ja välillä haukottelua keskellä yötä, mutta emme mene huoneeseen ennen kuin kuuluu itkua. Pelkkään parkaisuun ei reagoida. Näköjään oppi itsekseen nukahtamaan useimmiten, kun sai siihen mahdollisuuden.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat