Vierailija

Saako tulla? Jos saa, kuinka usein? Jos ei saa, miksi?

Kommentit (11)

yökylään, elleivät heidän vanhempansa erikseen pyydä, että voisinko hoitaa heidän lastaan sinä ja sinä viikonloppuna. Koska hoitamistahan se pienten kohdalla on. Koululaisia voi olla yökylässä joskus viikonloppuisin ja lomilla, ennemmin ehkä kuitenkin mökkireissuilla tai muualla, missä kaverien mukanaolo lisää lasten viihtyvyyttä. Ja tunnustan myös tuon, että huonosti käyttäytyvät kaverit eivät ole tervetulleita yökylään.

siis, saa tulla paitsi jos oon tosi väsynyt (tapahtunut 2x sinä aikana kun yökyläilyjä on ollut) tai jos on semmoinen kaveri etten tykkää lapsen olevan sen kanssa liikaa - valehtelee, varastelee tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jonka jälkeen kielsin yökyläilyt kokonaan. Lapset eivät malttaneet ruveta nukkumaan, ja meillä on talossa neljä pienenpää lasta. Tilakin ratkaisee, ja ruokailut. Nukkumapaikkoja on vaikea järjestää. Siksi olen päättänyt, että kaverit kyläilee meillä vain ja ainoastaan päiväsaikaan.

En muutenkaan kyllä oiken ymmärrä tuota yökyläily touhua.

Tyttö on tosin jo 10v, joten ovat omissa oloissaan pääasiassa. Itse hoitavat pedit ja syönnit. Valvovat aina melkein puolille öin ja kikatusta riittää, mutta mitä sitten?

Rajoitusta on sen verran, että kouluaikana saa tulla vain viikonloppuna, kesälomalla saa tulla viikollakin.

ei ihan vielä ajankohtaista, mutta itse asiassa odotan aikaa innolla. Olin innokas yökyläilijä aikoinani ja monia mukavia muistoja liittyy yökyläilyyn, joten meille ovat kaverit aina tervetulleita ja lapseni saa myös mennä halutessaan.

Kouluaikana yökyläilyt on rajoitettu viikonloppuihin. Mua ei paljon kikatukset haittaa ja jos se menee yli, uhkaus siitä, että kaveri on viimeistä kertaa yötä, hiljentää lapset.

mutta voisin kuvitella, että yökyläily olisi ennemminkin poikkeusjuttu kuin jatkuva kaverien kanssa seurustelumuoto eli joskus viikonloppuisin ja lomilla vain.

Asutaan kolmiossa, joten lapsilla (tyttö 9 ja poika 6) on yhteinen huone. Tämä rajoittaa kyläilyjä, lapset haluaisi tietysti olla itsekseen sen kylään tulevan kaverin kanssa. Tytöllä muutaman kerran ollut kaveri ja silloin pikkuveli on sijoitettu vanhempien makuuhuoneeseen. Jos tilaa olisi enemmän, molemmilla omat huoneet, yökyläilijät olisi enemmän kuin tervetulleita, minullakin lapsuudesta ihania yökylä muistoja.

Huomaan myös että ollan pudottu kutsuringeistä ulos tästä syystä, lapsia ei kutsuta yökylään vaikka tyttöporukan muuta, isoissa omakotitaloissa asuvat kyläilevät tiuhaan keskenään.

Periaatteena on että suunnilleen vuoron päältä kyläillään eikä nyt suinkaan joka vkl vaan harvakseltaan. Teemme miehen kanssa molemmat vuorotyötä joten sen mukaan katsellaan yökyläilyt.

en jaksa sitä valvomista, kun vierasta lasta ei saa kuitenkaan nukkumaan, enkä vahtimista ja vastuuta, mitä lapsessa on. Isompien lasten kavereita saa tulla, mutta harvakseltaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat