Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (19)

Laitetaanpa pystyyn, jos tosiaan vielä puuttuu :)

Itselläni alkoi eilen varsinaiset kauhun hetket, kun illan suussa alkoi vuotaa ihan puhdasta ja kirkasta verta ja reilusti. Kipuja ei, mutta vuotoa siis tosi reilusti. Päivystykseen menin ja sain todella huonoa palvelua. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi, että joo vuotaa. Ultraa ei ollut eikä laittanut lähetettä sairaalaan, kun ei kerran ollut kipuja. Hihitteli vaan, että jos sikiönkappaleita alkaa tulla ulos, niin sitten tietää että on mennyt kesken. Mutta että ei silloinkaan ole mikään kiire tulla, hyvin voi odottaa aamuun. Ja että ilman kipuja on turha tullapäivystykseen, vaikka vuotoa tulisi miten runsaasti tahansa. Kirjoitti sentään loppuviikon sairaslomaa ja käski levätä, vaikka kesken se menee jos on mennäkseen.

Tänään kävin sitten neuvolassa kuuntelemassa löytyykö sydänääniä vielä. Oli kyllä elämäni pisimmät 5 minuuttia, kun niitä kätilö etsi. Tähän asti ne on HETI sillä samalla silmänräpäyksellä kuuluneet, kun dopleri on vatsalle asetettu, mutta nyt kätilö etsi ja etsi ja vaihtoi dopelriakin kerran... No, lopulta sieltä äänet löytyi. Mutta jotenkin on nyt itsellä sellainen olo, että tässä ei hyvin käy. Vuoto jatkuu kuitenkin edelleen, niukkana tosi, mutta jatkuu kuitenkin. Ultraan täällä ei näemmä pääse millään. Tai kätilö sanoi, että jos vuoto runsastuu taas niin sitten päivystykseen uudestaan ja sitten mun pitää vaatia lähetettä sairaalaan ultraan.

Mutta nyt siis vain odottelen, että miten tässä lopulta käy. Jollakin muullakin oli ollut vuotoa, olisko ollut -Heidi-? Miten se sun juttu menikään, en enää tarkaan muista? Pääsit muistakseni ultraan kuitenkin? Jos viitsit kerrata, niin olisin kiitollinen!

Muille mukavampaa keskiviikkoa toivottelee Marrastoive rv 13+3

Mikähän kumma tuota sairaalahenkilökuntaa vaivaa??? näyttää olevan ympäri maan tosi inhottavia kokemuksia.

Näin kävi minulle.. Mulla on ennen tätä odotusta kaks kohdunulkoista ja tokan kerran lääkäri sanoi, että jos teet positiivisen testin niin tilaa heti aika ultraan jotta voidaan tarkistaa kaiken olevan ok. No näin tein ja viikolla 6+ 4 kävin sitten ultrassa. Siinä ennen huoneeseen pääsyä hoitaja mittasi paineet ja sanoi:" menehän nyt kattomaan oisko siellä elämää tällä kertaa" Teki mieli tintata sitä akkaa päin näköä. Onneksi kaikki oli ok ja syke löyty heti sillo...

Pitäs varmaa johonki hoitoalan lehteen kirjottaa juttu..herättäsköhän porukkaa, tuskin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Halit eka-vekaralle, ja marrastoiveelle ilmastointiteippiä!

Mulla tuossa joku aika sitten mahan alku laskeutui takaisin, mutta nyt on taas pompahtanut. Ei mene ne joustavimmatkaan farkut enää. On ollut ihan naurettavaa, miten hurjan paljon enemmän nämä kaksoset vievät energiaa kuin yksi. Aamulla, tuhdin aamupalan jälkeen menee 2,5h, niin maha murisee kuin viimeistä päivää, ja meikä tekee nälkäkuolemaa. Yleensä tuolla aamupalalla on pärjännyt ihan ongelmitta seuraavat 4h. Tuntuu jotenkin uskomattomalta ja huvittavalta, miten " ne syö mun ruoat" :)

Alia ja tiku+taku rv12+2

mitä kohtelua olet saanut. Kyllä ultra tarvitaan, mutta kokemattoman lääkärin tekemänä siitä ei ole mitään hyötyä. Sen takia ne päivystävät lääkärit eivät sitä käytäkään - alkuraskauden ultraaminen on todella vaativaa ja kokematon ei saa sieltä esille yhtään mitään, paitsi turhaa huolta.

Kyllä tuollainen verenvuoto on ilman muuta selvitettävä, onneksi se on nyt tyrehtynyt - mutta siitä huolimatta! Lähipiirissä viime viikolla sattui keskenmeno, ja potilas raukka pääsi suoraan sairaalan päivystykseen jossa sai erittäin ystävällistä ja asiallista kohtelua, vaikka oireena oli vain vuoto, viikot 7+1. Kivut alkoivat vasta päivystyksessä. Siellä sairaalassa kerrottiin, että he tutkivat ilman muuta kaikki verta vuotavat ja niin nopeasti kuin mahdollista, tämä tapahtui illansuussa sunnuntaina. Ja että koska tahansa saa tulla uudestaan jos huolettaa. Toivoisin suuresti että kaikki saisivat tällaisessa tilanteessa yhtä asiallisen kohtelun. Ota suoraan yhteyttä sinne paikalliselle naistentautien polille ja kerro mistä on kysymys. Kuulosta huolestuneelta. Vaadi apua.

ahkera palstailija en ole ollut, mutta lueskellu ahkerasti kyllä.

NP ultrassa todettiin aamulla, että sikiön kehitys on lakannut melko pian yksityisen alkuraskauden ultran jälkeen (rv 7, syke näkyi). Istukka ja se mikälie-pussi ovat jatkaneet kasvuaan ja siksi olenkin nauttinut jokaisesta oksetuksesta, turvotuksesta ja kaikenmaailman raskausoireista kuukauden luullen olevani onnellisesti raskaana.

Huomenna kaavintaan ja hetkeksi ihan tauolle näistä vauvahaaveista. Vähän liikaa nämä 2 perättäistä keskenmenoa..

eka-vekara, rv:t olisi nyt 11+2

Ihan aluksi voimia eka-vekaralle. Päivä kerrallaan koita jaksaa eteenpäin!

Sitten noista vuoto-jutuista. Onpa kyllä ihme, kun et ole päässyt ultraan marrastoive. Minäkin olen vuodellut tässä raskaudessa jo kolmisen viikkoa sitten. Pääsin ultraan muutaman päivän odotuksen jälkeen, (kyseisenä ke. soitin neuvolaan, sain ajan lääkärille tunnin odotusajalla. Ja kun lääkäri ei saanut sydänääniä kuulumaan, niin käski tulla takaisin pe, jolloin kirjoitti lähetteen gynelle ultraan.) Kaikki oli onneksi kuitenkin hyvin. Istukka kuitenkin kiinnittynyt huonoon paikkaan ja ilmeisesti siitä vuoto oli tullutkin.

Vaadi vain itsellesi ultrausta, ihan oman mielenrauhasi takia. Ei kenenkään tarvitse menettää yöuniaan epätietoisuuden takia.

Minulla onneksi ainakin tältä erää vuoto ohi, mutta pientä vastustamista kyllä ilmassa, nimittäin olen aika flunssainen. Kuumetta ei kuitenkaan ole, nuha vain ja ikävä kuiva yskä. Olen sinnitellyt töissä, kun olin juuri niin vasta noiden vuoteluiden takia puolitoista viikkoa sairaslomalla. Ehkä jaksan nämä kaksi päivää vielä, sitten on onneksi vappu ja pitkä viikonloppu. En kehtaa jotenkin koko ajan olla sairaslomalla, kun ei ole ihan pakko. Täytyy kai ne työtkin koittaa niin tehdä, että voi sitten jäädä kesälomille ja kotiäidiksi rauhallisin mielin.

Nyt suihkuun ja nukkumaan. Kello on jo liikaa, huomenna taas

väsyttää!

-S (rv 13!!!)

Voihan itku mitä touhua sielä on! Täälä sjoella ei noi päivystävät tk lekurit osaa ultrata, tk:sta löytyy kaksi lääkäriä jotka ultraa ja he eivät päivystä, mutta noi päivystävät laittavat kyllä lähetteen äitiyspolille...täälä on semmonen systeemi et kun on ekan kerran neuvolassa käynyt niin sillon saa kävellä suoraan äitiyspolille ilman lähetteitä tollasissa tapauksissa. No ei paljoo lohduta sua miten täälä, mutta ihmettelen miksei sielä ole sama tilanne, et äitiyspolille suoraan!! Turha tääläkään on soittaa sinne et voiko tulla menee vaan niin ei ne pois käännytä.

Toivottavasti sulla on kaikki hyvin, sehän voi olla hematooma joka vuosi pois ja on vaaraton, eikös? Ainakin muistelisin niin ja jollain meistä marrasmasuista se olikin? Ja eikös istukka etuseinämässä jos on niin voi vuotaa?

Jos yhtään enää vuotaa tai on kipuja niin vaadi kovaan sävyyn lähete ultraan!

Huh mikä vuodatus :) mutta tsemppiä oikein kovasti!!!

Marrastoive: voimia sinulle. Toiv. pääset ultraan tarkistamaan tilannetta.

Eka-vekara: pahoitteluni!!

Itsellä onneksi hyvä äitiyslääkäri ja jopa hieman ylihuolehtivainen terveydenhoitaja. Mutta parempi kai se kuin ei välitettäis juuri ollenkaan. Itse olen hoitoalalla ja käskettiin heti sanoa kun alkaa tuntua hankalalta niin kirjoittavat sairaslomaa. Ei tietenkään vielä, mutta sitten kun viikkoja on enemmän. Joten saan kai olla vain enemmän kuin tyytyväinen. :)

Itsellä vointi ei ihan huipussa. Flunssainen olo vielä, dedä tukossa jne. Nälkä tuntuu olevan vähän väliä ja ellei heti saa ruokaa tulee huono ja heikko olo. Pahinta on kuitenkin tämä väsymys. Eilenkin olin töissä klo 16 saakka kävin koiran kanssa lenkillä ja klo17 menin päikkäreille. Heräsin klo 19.30 ja menin yöunille jo klo 22. Eikä tunnu missään... Muilla näin väsy? Onneksi tohtori sanoi että helpottaa muutaman viikon kuluttua. :) Toivottavasti!!

Hyvää illanjatkoa kaikille!

rv 9+6

Ja -Heidi-, kiitos kertauksesta (ja kiitos kaikille muillekin vastauksista!!!). Eli minä saan myös pelätä täällä, kun en siis yhtään tiedä, mistä vuoto johtui. Eikä ultraan pääse, mulla eka ultra vasta 1.6. Mulla on sairaslomaa vain tämä loppuviikko. Toisaalta en kyllä tee mitään fyysistä työtä (en kyllä tiedä teetkö sinäkään?). No, ei auta kuin odotella ja pelätä.

Olen kai liian ns. kiltti kun tyydyn siihen mitä sanotaan... Eilen siellä päivystyksessä olin jotenkin niin saamaton/shokissa, etten osannut sanoa sille lääkärille mitään. Ja tänään neuvolassa kätilö (sijainen) oli niin vakuuttunut siitä, että ultraa ei tarvita jos äänet kuuluu, että jotenkin annoin olla. Vaikka olin vielä matkalla päättänyt, että varmasti vaadin ultraan pääsyä. Jotenkin sitä vaan on niin turta, huolesta ja itkusta pää sekaisin, ettei osaa vaatia mitään. Nyt kun äsken kävin vessassa ei vuotoa tullut yhtään, toivon että se loppuu. Mutta soitan kyllä viikon päästä neuvolaan ja sanon tulevani sydänääniä tarkistuttamaan, silloin oma neuvolantäti on jo kai töissä.

Olen kyllä koko ajan vakuuttuneempi siitä, että tää paikka SUCKS tän terveydenhuollon osalta. Sitäkin mietin, että miksi helkkarissa pääterveysaseman päivystyksessä ei ole edes yhtä helkkarin dopleria?!? Ja ultralaitehan siellä on yläkerrassa, eikö sitä saa käyttää yhtään ylimääräistä vai eikö ne lääkärit osaa? Ja miksi niitä lähetteitä pihdataan, jos ei itse osata ultrata (ja tosiaan se kätilö sanoi tänään jotenkin niin, että hän ei voi nyt laittaa ultraan kun hoitava lääkäri ei ole katsonut sitä tarpeelliseksi, voiko tuokaan olla ihan totta?).

Juu eli oon vissiin vähän vihainenkin... No, koitan rauhoittua täällä vähän :)

mun työ on hotellin vastaanottotyötä. Pääosin seisomista ja laukkujen kantoa. Mutta kaikki tuollainen ns stressaava pitää lääkärin mukaan unohtaa. Ja koskaanhan ei voi toisaalta olla liian varovainen kun kyse on pienestä toiveiden täyttäjästä

Voima haleja sinulle, ja jos vuoto jatkuu, niin yritä kinua sitä ultrausta!

:)

Minulla kuin minulla olikin juuri tuo verenvuoto ongelmana. Ja kuulostaa aivan samanlaiselta kuin sinun vuotosikin.

Eli ensimmäisen kovan vuodon jälkeen soitin poliklinikalle ja käskivät tosissaan odotella jos vuoto jatkuu vielä. Odotin yön ja vuoto jatkui. Aamulla soitin sitten uudelleen ja anoin, että pääsen sinne tarkistukseen. Ottivat minut sisälle ja tekivät heti ultran. Eli minua ei siis tutkittu mitenkään muuten kun ultrasivat heti. Ultrassa paljastui hematooma, eli verenpurkautuma/mustelma. Vauva voi hyvin. Nämä ovat kuulemaa todella yleisiä, mutta ymmärrän niiiiiin hyvin sinun pelkosi. Sain viikon sairaslomaa ja tänään minulla oli sitten tuo tarkastus. Hematooma oli vielä sikiöpussin ulkopuolella, eli kohdun seinämässä. Tuloksena kaksi viikkoa sairaslomaa, ei onneksi vuodelepoa. Lääkäri sanoi, että osa näistä ns hematooma raskauksista päättyy keskenmenoon ja osa ei... joten itkua tänäänkin on väännetty.

Lääkäri sanoi kuitenkin, että jos sikiö voi hyvin (niinkuin minun pieni toukka voi...potki ja liikkui kuin mikäkin veitikka) eli sydän lyö ja muutenkin kaikki on hyvin, niin keskenmeno riski on vähäinen mutta silti olemassa. Ja, että jos hematooma ei poistu ollenkaan niin keskenmenon riski on suuri koko raskauden ajan. Eli täällä ei ainakaan vielä tuo epätoivoisuus ja pelko poistu.Täytyy vain yrittää ajatella positiivisia ajatuksia.

Hematooma syntyy kuulemma niillä vaiheilla kun istukka kehittyy. Eli jokin verisuonista repeää tai katkeaa ja aiheuttaa tämän verenpurkauman.

Tässä ei siis auta kuin odotella 9.5 olevaan np-ultraan ja toivoa, että tuo hematooma olisi itsestään vuotanut pois.

Vaikea näin kertoa omista kokemuksista, koska olin niin pelokas, mutta kysykää ihmeessä niin vastaan niin hyvin kuin osaan.

sairasloma terveisin

Heidi ja toukka tän päivän ultran mukaan 10+6

Alkuun pahoittelut eka-vekaralle. Tiedän tunteen, edellis kesänä oli sama tilanne, pahoinvointeineen kaikkineen, mutta tyhjää täynnä. Ja sitä ennen myös alkuraskauden spontaani km. Tuntui aika turhalta koko odotus siinä vaiheessa. Mutta onni kävi myöten, tulin raskaaksi lähes saman tien kaavinnan jälkeen ja tyttöhän se tuossa kohta vuoden täyttää!

Niin ja marrastoive. Mulla oli ekassa raskaudessa samanlaisia vuotoja. Ensimmäinen tuli rv 15, ja syyksi selvisi sukupuoliyhteys...Kyseltiin saunat ja muut jutut, mutta sitten tuli ilmi että hei..taidettiinpa jotain tehdäkkin ennen vuotoa. Ja se sitten oli syynä. Arvaappa vaan onko meidän perheessä hiljaiseloa aina näin raskaana..kun kyllä se piru vie säikäyttää ja kovasti. Silloin mua ei ultrattu, kuunneltiin vain sydänäänet. Enkä edes kyllä tajunnut ultraa pyytää. Tosin taisi olla menoa äippäpolille silloin pika puolin, joten odottelin.

Tuosta ultrauksesta..En kyllä ehkä edes luottaisi päiv. lääkärin ultraan. mulle on jopa äippäpolin lekuri sanonut, että nuo jutut on yllättävänkin vaikeaselkoisia, joten ei suosittele kokemattoman ultrata. Ettei tosiaan tule mitään väärinkäsityksiä. Kun oli vain puhetta näistä julkimoista ameriikassa, oli joku kotiinsa hommannut silloin laitteet....Ja gynen polille voi soittaa ja mennä vaikka suoraan ilman lähetettä. Totuushan on se, että sairaala ottaa vastaan vaikka lähetettä ei olisi. Se ei ole mikään pakollinen juttu. Testattu on . Niin lastenpolin kuin tuon gynenkin kautta. Mulla oli tuon tuulimunan jälkeen kauheat paniikit ja raskauden selvitessä mulla oli tosi kovia kipuja. Soitin neuvolaan jossa sanottiin että ei hätää..odotellaan...ja sitten soitin gynelle jossa sanoivat että tule aamulla niin katsotaan! Onneksi menin, olin omissa luuloissani viikolla viis raskaana, ja kas- viikkoja olikin jo 12! Että huh!

Että sinne vaan jos tuntuu siltä. Ei ne voi kääntää poiskaan. Tarpeeksi tiukkana kun vaatii. Tosin sanoi ne joskus juuri sitäkin, että kun näin alussa ne ei kuitenkaan voi mitään jos lähtee kesken menemään. Ihan ymmärrettävää sekin.

Ei mutta nyt pitää siivoamaan mennä! YÖkkis!! Niin ja ultra ensi tiistaina, jännittelen kovasti josko sieltä vielä elämää löytyy. Ihmismieli kun tekee tepposia ja saa ajatuksia kummia päähän..

Tsemppiä kaikille!

Viikonloppuna koin aika vastaavan vuoto-ongelman, tosin pääsin tällä kertaa ultraan ensiapuun. Masussa oli kaikki ok nilkkoihin saakka kaikki housut kastelleesta vuodosta huolimatta. Edellisen kerran viikkoja oli alle 8, silloin piti tyytyä terveyskeskuksen omalääkärin arvaukseen keskenmenosta, joka ONNEKSI meni pieleen...

Luota ihmeessä noihin sydänääniin! Itse kävin eilen ekan kerran neuvolassa (rv12+5), eikä sydänääniä kuulunut :( Jäi melkoinen huoli kytemään mieleen noiden kahden ison vuodon jälkeen. Perjantaina on np-ultra, joten pitää toivoa, että taakse kallistunut kohtu ja edessä oleva istukka olisivat vaikuttaneet kuulumattomuuteen... ja tietysti toivoa, ettei np-turvotusta näy.

Olipas täällä masentavia uutisia! Eka-Vekaralle pahoittelut.

Marrastoive: älä vielä heitä toivoasi kaivoon. Vaadi sitä ultraa. Sinulla on siihen oikeus! En tajua, miksi tuo ultraaminen on niin mahdoton juttu. Aikaa se ei juurikaan vie ja jokainen, myös kokematon lääkäri takuuvarmasti näkee sykkeen monitorissa, kun sen kerran maallikkokin ymmärtää.

Omaa napaa: oireet ovat lähes poissa. Näitä uutisia lukiessa alkaa vähän jo pelottaa, että entäs jos kaikki ei olekaan kunnossa omalla kohdallakaan? Sellaista lievää etomista vielä on, jollei saa ruokaa tasaisin väliajoin. Rinnat ovat onneksi alkaneet pehmetä hieman, vaikka kipeät vielä kyllä ovatkin.

Valvoin töissä viimeiset kaksi yötä ja täytyy sanoa, etteivät nuo yötyöt ole raskaana olevan hommia lainkaan. Olen aivan puhki ja lisäksi valvominen tuntui todella epämiellyttävältä! Aamulla tuntui vatsassa kova ja kipeä möykky kaiken yöllisen turvotuksen päälle. Kohdussa tuntui kovaa painettakin. Voihan olla, että tuo möykky on nyt jo kasvava kohtukin, mutta inhottavalta tuo tuntui. Huvikseni mittailin verenpainettakin ja RR oli tosi matala: 112/69 P 57! Päiväsaikaan pulssi hiihtelee 76:ssa...että eroa oli. Lisäksi eilen ja tänään iltapäivällä sain sydämentykytyksiä, jotka niin ikään päättelin yötyön syyksi.

Työhousut alkavat olla jo sen verran kireät, että kohta pitää saada äitiyshousut käyttöön. Eilen aamuyöllä tunsin kolme nopeaa napautusta kohdussa. Olen täysin varma siitä, ettei se ollut suolikaasua, mutta tuskin nyt näillä viikoilla liikkeitäkään tuntee, vaikka uudelleen synnyttäjä olenkin...?

Ajattelin kyllä ensi viikolla otta neuvolalääkärin kanssa puheeksi tuon yötyön tekemisen ja oman jaksamisen, josko saisin vaikka vapautuksen niistä lääkärintodistuksella. Toivossa on ainakin hyvä elää.

Miten te muut yötyötä tekevät olette jaksaneet?

No nyt pitää lopetella. Täytyy alkaa leipomaan kakkupohjaa pojan huomisille kaverikekkereille...siivotakin pitäisi...ja on niiiiiiiiin väsynyt olokin....

Sain muuten seurakseni taas edellisestä raskaudesta tutun iskias vaivankin. Säväyttelee jalkoihin saakka...kamalaa jo tässä vaiheessa kun kohtukaan ei paina juuri mitään...

T. Kanelisokeri (10+4)

Itselläni oli samanlainen np-ultra kokemus marraskuussa, sikiö oli kuollut 9+6 ja luulin olevani raskaana koska istukka toimi vielä hyvin. Arvaa pelottaako mennä ultraan...

Sain tänään sen kauan odotetun kutsun np-ultraan.Se on 8.5 ja viikkoja silloin 13+3. Kellonaika on todella huono (klo 12) mutta täytyy yrittää järjestää lasten hakemiset jotenkin.

Eilinen paha olo ja flunssa on parempi ja istuin ulkona ottamassa aurinkoa kun lapset leikkivät. Kyllä se olo kohenee kun saa väriä pintaan :)

T.Jas 11+5

yö työstä!

mulla ei tuo valvominenkaan niinkään vaan päivävuoroissa nosteleminen ja mummojen muu kitinä.yrittää siinä jaksaa tehdä vajaalla henkilökunnalla.olen nytkin menossa yöksi töihin vanhuksia hoitamaan.

omasta navasta:huomenna on sitten eka ultra,samalla pelottaa ja odotan aamua kovasti että jos tuolla masussa olis kaikki hyvin.

no-o ei voi ennustaa mitä tulevan pitää.

toukokuunäiti + masuasukki 11+6

Pakko oli heti tulla vastailemaan kun näin kirjoituksesi! Kokemuksesta voin sanoa, että tiedän tunteen... Toivottavasti kaikki menee kuitenkin lopulta hyvin!

Itsehän olen samalta paikkakunnalta, joten koitan vastailla tuohon ultraan pääsy ongelmaan. Itsellä on jo useamman kerran ollut keskenmeno " pelko" päällä, koska taustalla tosiaan sellainen löytyy. Ensimmäisen kerran pelko alkoi, kun neuvolan laskujen mukaan oli rv 9+1, tosin tiesin ettei raskaus ollut niin pitkällä. Kaikki raskausoireet loppuivat kun seinään ja samana päivänä alkoi pieni vuoto... Seuraavana päivänä soitin itkien neuvolaan, jossa sillä hetkellä oli sijainen, ja hän käski tulla näytille heti! Neuvolassa koitettiin ensin kuunnella sydänääniä, jotka ihmetykseksi löytyivätkin! Tosin aika matalalla sykkeellä, 120. Vuoto oli jo tässä vaiheessa loppunut, mutta jos minulla olisi ollut vielä vuotoa, olisin saanut HETI lähetteen neuvolantädiltä ultraan keskussairaalaan! En tiedä saanko jotain erikoiskohtelua, koska taustalta löytyy keskenmeno, mutta itse olen kyllä ultraan päässyt helposti. Ei ole edes tarvinnut erikseen " pyytää" ... Sinuna tekisin kyllä niin, että jos vuoto jatkuu, en menisi mihinkään arvauskeskukseen, vaan soittaisin todella huolestuneella äänensävyllä neuvolaan ja VAATISIN päästä ultraan naistentautien polille! Vaikka sydänäänet kuuluvatkin ja luultavasti kaikki hyvin, niin kirkas vuoto raskausaikana vaatii mielestäni aina selvittelyä! Sitä ihmettelen, ettei neuvolantätisi ITSE voinut kirjoittaa lähetettä sairaalaan!? Enkä kuitenkaan kirjoita tätä edes ihan hatusta, vaan myös jonkinlaisella sairaanhoitajan kokemuksella...

Tosiaan itselläni jo muutamaan otteesseen tullut pientä vuotoa johon viimeaikoina liittynyt jopa jonkinlaista selkäjomotusta, mutta koska vuoto on niin vähäistä ja lääkäri neuvolassa ei todettu mitään ihmeellistä kohdunsuulla, niin se luokitellaan normaaliksi... Ja täällä myös sydänäänet kuuluivat (tosin viimeksi oli vaikeuksia saada pikkuötökkää pysymään paikoillaan, kun oli vauhti päällä :))...

Mutta toivottavasti se vuoto loppuu ja raskaus jatkuu onnellisesti!

Ethän kuitenkaa ujostele VAATIA hoitoonpääsyä...

-Iltatähti- rv 13+3

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat