Seuraa 

Löytyykö Balkanilta päin olevia pareja(Suomi-Balkan)?Onko ollut mitään ongelmia kulttuurierojen takia?Mitenkäs sitten lapsiperheissä;onko tullut paljon eteen lapsenkasvatusongelmia, entä uskontoasiat, miten olette ne järjestänyt(mies muslimi ja nainen kristitty)?Mitenkäs sitten suomalaiset juhlapyhät esim. Joulu, vietättekö sitä(jos lapsikin muslimi)? Ja jos vietätte niin miten? Entä onko isät paljon mukana lapsenkasvatuksessa?Entä kotityöt? Ja vielä nimistä haluaisin kysyä että mitä nimiä olette antanut lapsillenne;tytöille entä pojille? Kiitos etukäteen vastauksista...

Kommentit (6)

Asumme Lontoossa. Suunnitelmissa on tosin muuttaa pysyvasti Albaniaan joidenkin vuosien paasta, talo meilla siella jo on.

Kulttuurieroista en osaa juuri sanoa, meilla kun elama on kovin harmoonista. Asiaa on varmasti auttanut se, etta Albania oli maana jo minulle entuudestaan tuttu ja kulttuuri siten myos. Mies ei harjoita uskontoaan (on ns. muslimi) millaan tavalla. Vietamme joulut ym. muut juhlat. Lapsista ei tule muslimeja, se on yhteinen paatoksemme.

Miehelta sujuu niin ruoan laitto (itse asiassa paljon paremmin kuin minulta), siivous, pyykin pesu, tiskaus kuin kaupassa kayntikin. Kaymme molemmat toissa ja rahat ovat yhteiset.

Anopista, appiukosta ja miehen kahdesta veljesta ei ole minulla mitaan pahaa sanottavaa. He ovat ottaneet minut avosylin vastaan, kuten kaikki muutkin miehen sukulaiset.

Mies on rakastava, rakastettava ja luotettava kumppani. Tekee myoskin kaikkensa, etta minulla olisi mahdollisimman hyva olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Täällä yksi, mieheni Kosovosta. On niitä kulttuurieroja, mutta ei ylitsepääsemättömiä. Huolehtii ns. aika hyvin, joskus liikaakin, mitä en aina oikeen ymmärrä.

Kosovossa ollessani, paljon vierailuja, huh huh.. Mihinkään en siellä pääse yksin, vessaan sentään pääsen. Lapsia ei ole vielä, mutta vähän myöhemmin. Koko suku on koolla melkein koko aika. Aina halailevat, joka on minusta outoa, mutta olen kyllä siihen jo tottunut. Tanssitaan paljon, heidän musiikin tahdissa. Alkaa jo luistamaan suht ok:sti.

Pidän enemmän heidän kultturista mitä omastani, ehkä siksi meillä ei ole ollut pahempia riitoja.

Suomi - Albania

En usko että meillä on ollut niinkään kulttuurieroja ( tai ehkä alussa olikin,nyt ollaan oltu 2vuotta yhdessä ja enää ei huomaa, kun on niin tottunut ), asutaan suomessa, niin miehen välillä vaikea käsittää joitain suomalaisia juttuja, kuten sitä että kun mennään kylään, on hyvä soittaa etukäteen sopiiko se. :)

Mies on muslimi, muttei harjoita sitä, ja se riittää hänelle. Minä olen evankelisluterilainen, enkä käy kirkossa tai muuta...vaikka kirkkoon vielä kuulunkin...

Vietettiin suomalaiset juhlapyhät niin kuin ennenkin, eli suomalaiseen tapaan...

Hassua kyllä, mutta mies tekee melkein kaikki kotityöt, yhdessä pestään pyykit, ja minä huolehdin kylpyhuoneesta.

Ja Hyvin pyyhkii... :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat