Seuraa 

En löytänyt pinoa tälle päivää.. onkohan jo olemassa??

Täällä aurinko paistaa ja lämmintä on!

Juuri tulin kukkapenkkejä möyhimästä. Huomasin että aina noustessani tuntuu vihlaisu nivusissa..? Muutaman kerran jos olen nopeasti noussut esim. sohvalta, on ollut samat tuntemukset..

Kasvaakohan tuo kohtu jo, vai mistäköhän moinen?

Kummaa, että näin äkkiä unohtaa edellisten raskauksien vaivat ja tuntemukset =D

Mies sanoi eilen illalla, että maha näkyy jo selvästi! HAH!! ..miten se nyt voisi näkyä? No okei, onhan mulla turvotusta, ja oon muutenkin pienesti pyöree.. Mutta että vauvamassu jo näkyvissä??

Mies ainakin oli vahvasti sitä mieltä, että ei jää mitään epäselväksi kun mua katsoo.. Harmi, haluttais kuitenkin pitää salaisuutta ainakin np-ultraan asti (johon mennään yksityiselle).

Musta kyllä tuntuu, et mies näkee mitä odottaa näkevänsä.. Jos hän haluaa kuvitella pulleeta (läski)massua vauvamassuksi niin parempi vaan.. mun kannalta ;)

Aurinkoista päivänjatkoa!!

-mm- 6+0

Kommentit (18)

voi kun voisi itsekkin olla pihalla päivällä... mutta töissä on vaan nyt jaksettava. Kamala väsymys painaa päälle ja toi ulko ilma tekisi kyllä niin terää! Olen kamppaillut nyt muutaman päivän että menisikö hakeen vaan sairaslomaa mutta en kuintenkaa ole viitsinyt kun just ja just jaksan täällä töissä kuitenkin olla, vaikka olo onkin ihan surkea ja nyt on alkanut niin sairaasti väsyttään. Eilen oli ihan kamalan huono vointinen päivä hyi... tänään on ollut parempi aamun laattaamisen jälkeen. Ja kun syö kunnolla tässä puolen päivän maissa niin vähän tulee hyvä olo! Vaikka ei huvittaisikkaan mutta kyllä vaan kannattaa itsensä pakottaa. Iltapäivällä on kuitenkin ihan kamala olo kun pääsee kotiin, masentaa ajatellakkin... Pojalle kivaa kun äiti on ihan poikki loppu illan kun vihdoin ja viimmein päästään kotiin.

Voihan toi vauva maha alkaa jollakin näkyyn jo hyvissä ajoin, riippuu niin paljon omasta rakenteesta. Mä olin ainakin ensimmäisen odotuksen tyyliin mahaton... kasvoi jotenkin sisäänpäin :) ja sitten vasta ihan loppu vaiheessa ulkopuolisetkin huomasi ja sitten poika jo syntyikin. Saa nähdä miten nyt käy.

Mutta jaksamisia tälle päivälle! rv.7+6

Esikoinen vielä vähän kipeänä, kiukutteleva ja uhmaiässä, ei paljoa naurata välillä. Pahoinvointi on välillä melkoista, onneksi ei ole kuitenkaan (vielä) tarvinnut oksentaa... Pahoinvointiakin pahempaa on väsymys, vielä kun tuo esikoistyttö on niin aktiivinen luonteeltaan (eikä nuku päiväunia enää), turha kuvitellakaan voivansa " lepäillä" missään vaiheessa päivää. Mur.

Onneksi sentään on kaunis ja aurinkoinen päivä! Voisi iltapäivällä vähän kuopsutella pihaa, kunhan siippa tulee töistä. Tytöllä on vähän lämpöä, joten ulkoilua ei voi ajatellakaan vielä. ...Mitenkähän tuota pian kolmivuotiasta viihdyttäisi sisällä, kun osaa jo mankua ulos :)? No, eiköhän tässä jotain keksitä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Caroline ihmetteli turvotusta. En itsekkään muista alkuaikana tuota olleen, mutta samaa sormusten mahtumattomuutta olen ihmetellyt... Ja matkan jälkeen mulla oli kanssa TOSI kauhee turvotus vatsalla (ja 2 kg), joka luojan kiitos nyt on tasaantunut normaaliin. (Enhän olis kehdannut mennä pe edes neuvolaan :))

Ja Empula, eipä mullakaan hurjia oireita ole. Toisina päivinä enemmän ja nyt taas 2 suht oireetonta päivää takana ja kyllä muakin rupeaa huolestuttamaan!!! Ihan hölmöä, mutta minkäs teet?????? Masun nipistelyä ja " venymistä" mulla tuntuu kanssa.

Olen kuitenkin miettinyt, josko pitäis mennä ultraan vielä? Mutta päivisin on niin kiirettä, ettei asia tule mieleen, mutta iltaisin heti.. Neuvolan " täti" kyllä sanoi (tietty), ettei kannata turhaan mennä. (olin siis vk 6 jo kerran, km jälkeen vouhona...) No päivä kerrallaan ja vointeja teille kaikille!!!

Alice 7+4

Taidan olla oikein todella ahdistava tapaus kun eilen ahdisti työt ja tänään tää raskaus... Kunpa vaan osaisin luottaa tulevaan ja ottaa iisimmin. Esikon raskaudessa olin kans ihan älyttömän huolissani ekat 3kk, loppuaikoina olin enemmänkin sellainen muiden rauhoittelija, et kyllä se siitä... Mä sitte vihaan tätä epätietoisuutta!!! Tänään oli jossain vaiheessa tullut alkkareihin pieni ruskea tuhru ja mä olen jo ihan tuhoon tuomminut tän raskauden! Oireet on myös tässä parin päivän sisällä olleet lähes olemattomat niin se ei kauheesti auta asiaa. Lohdullista on, että tuosta turusta on jo tunteja aikaa eikä muuta ole tullut. Sitä valkoista lukuun ottamatta.... Voi kun toivon, että tämä pieni ihme kestäisi masussa vielä nämä reilut 30 viikkoa niin sitte meillä olis perhe kasassa ainakin hetkeksi... Esikosta kun ei tullut tipan tippaa vuotoa koko aikana ja tästäkin on jo syke saatu niin km riski kuitenkin aika pieni, reilusti alle 10%. Voi kumpa en kuuluisi tuohon vähemmistöön...

Ulkosalla on mekin tänään oltu ja " nautittu katupölystä" . Ei vaan, ei tää Turku mikään iso city ole, mutta kyllä pöllyää... Hiekkalaatikolla esikko sai eka kertaa tuntumaan hiekkaan ilman hanskoja, siinä ei paljo päivällistä tarvinnu mietiskellä kun tais masu olla täynnä hiekkaa sen reissun jäljiltä. Hauskaa oli :-)

Tiina 7+6 ja esikoinen 1.2v

Kylläpä vaan väsyttää! Tämä jatkuva unettaminen on nyt arkea, mutta kai tähänkin tottuu. Olin äsken ratsastamassa ja hyvin sujuu. Ainoa " ikävä" asia on nyt se, että rinnat ovat turvonneet ja kaipaisivat jotain lisätukea ratsastuksen ajaksi... Täytynee viritellä jotain piukkaa toppia liivien päälle... Vielä en viitsisi investoida uusiin liiveihin, kun jäävät varmasti vielä liian pieniksi...

Pahoinvointi on ennenminkin tasaista etomista. Iltapäivisin sitä on selvästi enemmän. Ensin on kauhea nälkä ja sitten kun töissä pääsee ruokalaan ei teekkään yhtään mieli syödä. Pahinta on hajut esim. kuumavesihauteessa olevat keittovihannekset tai jauhelihapihvit... Ota siinä sitten ruokaa kun meinaa väkisinkin yökkäys tulla. Ruoka-annosten koot ovat vihdoinkin saavuttaneet niukat mitat!!! :)

Huomenna meillä sitten on eka ultra. Jännittää, toivottavasti kaikki on hyvin. Jos ultrassa on kaikki ok, ajattelin sitten varailla neuvolan huomenna...

Keinuhepo rv 6+2

Moikka!

Mulla tuntuu heittelehtivän mielialat ihan vimmatusti. Välillä olen kovasti onnellinen kun ajattelen kasvatettavaa. Ja sitten alkaa ahdistaa, kun töissä pitäisi ponnistella henkilökohtaisella tasolla juuri tämä seuraava kuukausi oikein kovasti ja pahoinvointi ei hellitä. Nyt on ihan kamala olo sekä fyysisesti että henkisesti. Mun pitäisi esitellä aikaansaannoksiani toukokuun lopussa ja kesäkuun alussa (ja olla työmatkalla ja siis poissa 2 vuotiaan pojan luota, mikä lisää oman ahdistuksensa asiaan) ja kun työteho on surkea eikä takuuta paremmasta olosta ole, niin nyt juuri kyllä tuntuu kurjalta.

Mutta uskon, että tästä tämä mieliala varmaan taas heittäytyy ihan toiseksi, kun vaan pääsisin noihin töihini käsiksi pahalta ololtani. Ja mä muuten laitan tähän, että en ole mielestäni tästä työahdistuskuvauksesta huolimatta mikään työorientoitunut tyyppi. Lyhennän lapseni vuoksi työpäiviäni ihan surutta ja pyrin tekemään kaikki ratkaisut perheen ehdoilla.

Milonmi

Hei taas !

Oletteko kärsineet turvotuksesta jo näin alkuraskaudessa? Mä muistelisin, etten esikon raskausaikana olisi turvonnu muuta kuin loppuvaiheessa ja sillonkin oli se tosi kuuma kesä...

Nyt en oo saanut sormuksia sormiini eilen enkä tänään.. Ja illalla varsinkin muistutan potkupalloa, mahaa on ihan mahdotonta peitellä.

kyselee Caroline 8+5

On jo torstain puolella tämä yö, mutta kirjoitan tähän kuitenkin. Kävin tänään ultrassa ja kaikki hyvin. Maha-asukki on hurjat 12 mm pitkä ja sydämen syke näkyi :)

Olen itse ollut kohta kaksi viikkoa flussassa ja tuntuu että en jaksa yhtään mitään. Olin tänäänkin liikenteessä toppatakki päällä ja ulkona +19 astetta lämmintä. En vaan millään jaksa kiivetä rappusia vintille hakemaan kesävaatteita. Ehkä se tästä.

Heli, rv 7+4

Täälläkin on oltu ulkona tässä aamupäivästä, oltiin lasten kanssa ulkona. Todella ihana ilma, kun aurinko paistaa ja reippaat kymmenen astetta lämmintä. Kukkapenkkeihin en ole vielä koskenut, kun ajateltiin siirtää penkit toiseen paikkaan... Väsymys on hieman hellittänyt, tai sitten siihen on tottunut, illalla kuitenkin uni tulee heti kun vain pitkäkseen menee, siinä yhdeksän ja kymmenen välillä. Aamulla on olo ollu huonovointinen, mutta paranee, kun syö jotain, vaikkakin ei tahdo aamupala maistua. Joka aamu kun tuota aamupalaa syö saa sitten heti vessaan mennä, kun maha alkaa toimimaan.. mistä lie johtuu?Oksentanu ei oo tarvinnu. Kahdessa ekassa raskaudessa mulla oli maha tosi kovalla, ja jouduin ihan levolacia ottamaan päivittäin että sai suolen jotenkin toimimaan....

tintti211+möhkis rv5+5

Mulla iski eilen illalla ihme väsykohtaus. Ihan normaali työpäivä oli takana ja edellisen yönkin olin nukkunut ihan hyvin. Nyt sitten kun tulin esikoisen kanssa muskarista kotiin n. kuuden maissa ja istahdin sohvalle niin tuli kauhean väsynyt olo, olisin voinut painua suoraan nukkumaan saman tein. Onneksi mies lähti esikoisen kanssa ulkoilemaan niin sain rauhassa lepäillä ennen iltatoimia. Ja sitten kun se olo meni ohi niin jaksoinkin taas puuhailla ihan normaalisti, laitoin simankin eilen tekeytymään.

Esikoisen 3-v. synttärit lähestyy. Eilen puhuttiin synttäreistä ja poika tuntui eniten toivovan, että kummi tulee käymään tänne hänen kotiin, onnellisena naureskeli että kummi tulee meille. Ei muistanut ollenkaan, että lahjojakin saattaisi tulla. Meillä kun sukulaiset asuu kaukana niin vieraita käy aika harvoin ja sen takia tuntuu, että pojalle on suuri tapaus se, kun joku tulee meille kylään. Hyvä niin, eipä tarvi kummoisia lahjatoiveita toteuttaa.

Raskausviikkojakin laskeskelin ja jos nyt oikein laskin niin niitä olisi 6+4. Katsotaan sitten ekan neuvolan jälkeen menikö laskennat oikein.

Onpa ihanaa, kun kevät etenee näin hurjalla vauhdilla! Jotenkin se piristää kaiken pahoinvoinnin ja väsymyksen keskellä. Tänään aamulla pakotin itseni lenkille, vaikka olikin huono olo ja ihme kyllä ulkoilu helpotti! Kun sais itsensä joka aamu pakotettua vähän reippailemaan...

Mulle tupsahti eilen postissa kirje äitiyspolilta. Siinä oli jo varattu ajat sekä np- että rakenneultraan! Tuntui jännältä, kun sai merkitä ne jo kalenteriin. Perjantaina on alkuraskauden ultra ja np-ultra jo 18.5. , että tässähän saa tiuhaan käydä kurkistelemassa, mitä sinne pömpön alle kuuluu =)

Pakko vähän yrittää siivota... Ihanaan kevääseen kuuluu myös vähemmän ihana kissojen karvanlähtö. Joka päivä saa imuroida...

Auringonsäteitä kaikille, myös töissäoleville!

t. nasuli+ pömppö 7+2

Täällä alkanut lievä huonovointisuus ja masu pömpöttää niin että kuljen housunnapit auki;). Pää ajoittain tosi kipeä ja väsyttää, ja alavatsa myös kipuilee välillä. Pääasiassa kuitenkin ok olo=)ja ihanaa ajatella että pieni kasvaa ja kehittyy masussa kovaa vauhtia.

Neuvolan sain rv10+3 että nyt vain odottelua ja masun kasvattelua.

Iloista viikoa kaikille jouluisille=)

T:MArypepper

Jospa minäkin jo " uskaltaudun" mukaan päivittäisiin pinoihin. Eilen varasin neuvola-ajan ja kolmen viikon päästä sinne vasta menen. Pahaolo on hiljalleen vallannut minutkin, samoin väsymys on tuttu kaveri. Mutta kyllä ne vaivat unohtuu hetkittäin, kun ton taaperon kanssa touhuilee.. Isommat sisarukset vaan odottaa, koska äitin maha alkaa kasvamaan! Mukavaa päivän jatkoa! 4äippä 6+2

Tänään oli ensimmäinen neuvola, joten nyt tämä raskaus on siis virallisestikin kirjoissa ja kansissa ;-) Eipä ne esitteet olleet parin vuoden takaisista muuttuneet, joten osan jätin suosiolla neuvolaa, koska on jäljellä vielä edellisen odotuksesta. Laskettu aika aikaistui päivällä eli 1.12. on uusi " kriittinen piste" .

Samalla sain ajat tuonne np-ultraan ja lääkärineuvolaan sekä vielä hammaslääkäriinkin eli kyllä tässä bisneksiä riittää.

Mukavata keskiviikkoa!

Täällä uupumus ja väsymys alkaa siis hellittää ja sekös huolestuttaa.Raskaaksi käy tämä ainainen oireiden kyttääminen!

Viime yö jäi unettomaksi kun illalla vielä mietin miksei mitää tunnu missään!ESikoisen odotus oli samanlainen,mutta nythän minulla sentään OLI oireita,kunnes ovat hellittäneet.Miksi se onkaan niin vaikea uskoa kaiken sujuvan hyvin.Onko masun nipistely edes merkki sitä että vauva voi hyvin??

Oltiin esikon kanssa päiväkoti-harjoittelussa aamusta,aika hurjaa viedä toinen päivähoitoon mutta kaikkeen kai tottuu..ja syksyllä kun jään äitiyslomalle,otan hänet takaisin kotiin.

Perjantaina olisi eka neuvola.

Empula,rv 7+5

Me mennään huomenna ultraan TAYS:n hormoni- ja lapsettomuuspolille, koska ollaan oltu siellä hoidoissa. Tämä raskaus on luomu, IVF-hoitoa suunniteltiin vkolle 20... Kirjoittelen huomenna kuulumisia, jotka toivottavasti ovat hyviä! :)

Hei keinuhepo!

nyt heräsi mielenkiintoni, oletko mahdollisesi menossa yksityiselle ultraan ennen neuvolaa? Itselläni on tismalleen samat viikot ja päivät kuin sinulla ja kovasti tekisi myös mieli nähdä onko massussa kaikki ok. Meillä ensimmäinen neuvola 5.5. Onnea ultraan, kerrohan sitten mitä siellä näkyi!

:)

Jolie25 rv6+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat