Seuraa 

mitä tekisitte...? Olen tällä hetkellä 15. vkolla raskaana ja töissä. Töissä on koko ajan hirveä kiire ja henkinen paine kova. Väsymystä riittää ja lievästi kohonnut verenpaine todettiin neuvolassa. Jotenkin tuntuu ettei jaksa tätä ja pelottaa myös sekin jos verenpaine aiheuttaa jotain ongelmia. Yöt nukun tosi huonosti ja sydänkin lyö välillä miten sattuu. Välillä tulee tunne että henki ei kulje. Varmaankin psyykkisiä oireita.

Poden huonoa omaatuntoa jos haen sairaslomaa mutta toisaalta taas tuntuu että päivät on liian raskaita. Onneksi on lääkäri on joka on todella ymmärtäväinen ja varmasti lomaa kirjottaisikin. Kun tietäisi mitä tehdä....Onko muilla kokemuksia samalaisesta tilanteesta?

Kommentit (5)

Jäisin tosiaan lomalle.. ite oon joutunu olemaan paljon saikulla huonon olon takia.Olen tälläkin hetkellä... Stressi vaikuttaa vauveliin sitä on tutkittu ihan, luin vasta asiasta.. Joten turha stressi pois ja kotiin, on mun mielipide.. työt ei tekemällä lopu...

Mä podin kans huono omaatuntoa kun jouduin jämään raskauviikolla 16:sta pois töistä. Tosin eri syistä kun sinä. Menetin rv:llä 10 toisen sikiöistä ja siitä asti voin tosi huonosti ja suppareita tuli tosi tiheeseen. Vihdoinkin Rv:llä 16 menin yksityiselle joka määräs sitten mut välittömästi sairaslomalle. Sen jälkeen en ole enää töissä ollut. Moikkaamassa olen käynyt työkavereita,mutta siinä kaikki. Ajan myötä hyväksyin asian,että töihin en pysty enää palaamaan ja sitten ei ollut enää huono omatuntokaan. sairalomaa oli tosi sinne asti kunnes jäin äippälomalle.sitä paitsi mun työpaikka lakkautettiin joten ei mulla ole enää työpaikkaakaan jäljellä äippäloman jälkeen.

Mun mielestä ei tarvitse olla huono omatunto jos ei kerta kaikkiaan pysty töihin. Kyllä ne töissäkin varmaan ymmärtää.Sitä paitsi on ihan turha vetää itseensä ihan piippuun. Parin viikon saikun jälkeen voit jo varmaan paremmin ja sitten saat varmaan paremmin työtkin tehtyä kun on uutta potkua.

Jaksamista ja sinuna hakisin kyllä lomaa! Ajattele vauvan parasta,niin itsekkin tein. Joskus pitää olla itsekäs!

Lilli81 34+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Se on niin helppo ulkopuolisen todeta, että jää sairaslomalle ihmeessä. Sitä se äitinikin toitotti, kun podin kovaa väsymystä ja tressiä työssäni noin rv 15-20. Mutta itselläni on todella vaikeaa sairaslomaa ottaa, oon niin tunnollinen ihminen, että pahasti pitää olla kipeänä, ennenkö luovutan. No, mulle se oli jo iso juttu, että avauduin neuvolassa väsymyksestäni ja kerroin millaista työtä teen, ja hiukan petyinkin sitten, kun se vaan totesi lopuksi, että koitahan jaksella, eikä puhunut sairaslomasta mitään. Sinnittelin sitten vaan. Rv 20 jälkeen oon saanut kuitenkin ihan uutta puhtia...kevään tulo, ja vauvelin jokapäiväiset potkut eli tieto siitä, että siellä ollaan, ja lähestyvä äitiysloma (vielä 2kk siihen) vaan piristivät. Kun mieli piristyi, niin alkoi jaksaa töissäkin ja kestää eri lailla tressiä. Toivotaan, että sullakin on tuo väsymys ohi menevä vaihe. Itse tiedät parhaiten, missä se raja menee jaksaako vai ei, ja pakkohan se on sitten hakea saikkua, jos ei kertakaikkiaan jaksa. Tiedän, miten vaikeaa se on. Tsemppiä!

Varmaan jäisin sairaslomalle - pitää ajatella myös masuasukkia, joka varmaan voi paremmin, jos sinäkin voit hyvin. Olethan ensisijaisesti vastuussa omasta ja syntymättömän lapsesi hyvinvoinnista! Toisaalta käsittääkseni äidin stressi ei sinänsä lapseen vaikuta, mutta kohonnut verenpaine ei ole hyväksi. Varmaan lääkärisi kuitenkin tietää kokonaistilanteesi ja on pätevin arvioimaan mahdollisen sairasloman tarpeen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat