Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minä en varsinaisesti marssiin osallistu, mutta ajattelin mennä lasten kanssa tapahtumaan liittyvään jippii-konserttiin.

Kommentit (10)

niin se marssijono on niin pitkä, että sitä marssimusiikkia ja lauluja pitää kuunnella kannettavien radioiden kautta, että tietää mikä laulu on menossa. Viime vuonna harmitti kun juoksimme mattimyöhäisinä mukaan, juuri sen viimeisen poliisiauton eteen kävelemään, eikä siinä lähellä kenelläkään ollut radiota. Meni vähän fiilis hakoteille, kun ei voinut laulaa porukan mukana, kun mitään ei kuullut. Jos on joku suht kätevä kannettava radio, niin voi ottaa mukaan, tai sitten ihmisillä on lippuja tai viirejä. Mutt apääasia on iloinen mieli :)

Jos pyytää toimimaan tietyllä tavalla, ei toinen kuitenkaan ota sitä kuuleviin korviinsa, vaan tekee juuri niinkuin haluaa. Tulee nyt ekaksi esimerkiksi vaikka mieleen aina kylään itsensä kutsuvat kaverit, jotka pitää käännyttää eteisestä kotiinsa, kun itsellä on juuri joku tärkeä meno. Ja tämä vain siksi, että on pyytänyt heitä soittamaan milloin tulevat, mutta sitä ei vain voi noudattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistan kun aikoinaan ne marssit tulivat, niin mietin, miten kukaan uskaltaa mennä sellaiseen. Eräs silloinen ystäväni meni innoissaan ja jälkeenpäin sanoi, että se oli hienoa. Vuosiin en ole koko juttua seurannut, mutta nyt taas tuli mieleen. Olen viime aikoina ollut muutenkin aktiivisempi uskonelämässäni. Minulla suurin ongelma tällä hetkellä on raha. Vappuna on niin paljon kaikenlaista, mitä lapset haluavat, että en tiedä, pystynkö menemään heidän kanssaan kaupungille. Minulla ei ole lainkaan rahaa ja koko ajan pitäisi lapsia kieltää, kun he jotain haluaisivat. Ajatuttaa, jos sielläkin Senaatintorilla on kaikenlaista myytävää, niin emme taida pärjätä.

Ovatko ne pomppulinna ja muut lapsille suunnatut jutut maksullisia? Nyt siis tarkoitan Jeesus-marssiin liittyviä lasten juttuja.

Ensimmäistä kertaa ollaan menossa tapahtumaan. Lapsillehan siellä on kaikenlaista kivaa, pomppulinnaa, aasillaratsastusta sun muuta. Saa nähdä osallistutaanko itse marssiin. Onko se marssi yleensä pitkä ja onko siinä paljon osanottajia. Mitä rekvisittaa pitäisi ottaa mukaan, kun Radio Deissä mainostettiin tapahtumaa ja sanottiin viirit ja radiot mukaan. Kuulinkohan väärin, mitkä radiot?

Jotenkin tuntuu niin hyvältä, kun on tällainen positiivinen vapputapahtuma, ilon juhla, eikä mitään kännistä örvellystä ja lasinsirpaleita.

Menee vappupäivän ohjelma muuten liian tiukaksi, kun aamulla halutaan nauttia Ulliksella oleilusta ihan rauhassa eikä ryysiä piknikkamojen kanssa marssille. Meille siis Ullis on se vappupäivän kohokohta ja marssi ekstraa, kun kaikkea ei voi saada.

Vierailija:

Lainaus:

Minä en varsinaisesti marssiin osallistu, mutta ajattelin mennä lasten kanssa tapahtumaan liittyvään jippii-konserttiin.

Ainakin minä olen innostunut, kun kerrot itse, miten innostunut olet ollut. Rohkaisit meikäläistä suunnittelemaan sinne Senaatintorille menemään.

Siunausta synnytykseen!

tv. ap

ollaan oltu monena vuonna lastenrattaiden kanssa, mutta saas nähdä mitä tänä vuonna, kun kolmas on syntymässä päivänä minä hyvänsä.

sopikaa vaikka etukäteen lasten kanssa, että menette Jeesus marsille ja sitten Jippiitä kuuntelemaan, ja otatte vaikka eväät mukaan tms ja kerrot lapsille, ettei tänää osteta mitään, ei ole rahaa edes mukana. Kun se asia tulee lapsille selväksi jo kotona, niin meillä ei ainakaan tappelua aiheesta tarvii käydä. Riittäää kun muistuttaa kerran, että ei äidillä ole rahaa. lapsi tietää, että mankuminen on turhaa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat