Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Te, joilla on palkattu hoitaja kotiin sen sijaan että lapset vietäisiin päivähoitoon, paljonko maksatte hoitajalle?? (brutto? hänhän kai itse maksaa veronsa vai miten se menee?)

Mulla ei ole mitään käsitystä siitä mitä hoitaja maksaa, mutta en haluaisi vielä heti äitiysloman jälkeen viedä pientä muuallekaan hoitoon.

Ja saako kotihoidontuen silti, entäs myöhemmin sitten jonkun yksityisen hoidon tuen?

Entäs jos saisi mummon hoitamaan?

Kommentit (1)

Mutta jos lähdetään siitä, että työtä on kuitenkin sen 5pvä/viikko ja ihan pitkä päivä, niin kyllä siitä pitää maksaa ihan kunnon palkka. Se tietenkin vaihtelee paljon, ja riippuu kunnastakin, missä asutaan. Voi itse miettiä, mitä tarvitsisi kokopäiväiväisestä lastenhoitajan työstä.

Kun kotiin palkataan hoitaja, on perhe työnantaja, eli perhe pidättää ja maksaa hoitajan verot sekä sosiaalikulut. Ja osa näistä maksetaan vielä palkan päälle. Täältä saa paljon tietoa http://www.hoitopaikka.net.

Kela tukee yksityistä hoitoa yksityisen hoidon tuella, jonka hoitorahan määrä on n. 137e/kk/lapsi ja tulosidonnainen hoitolisä maksimissaan n. 134e/kk/lapsi. Näiden lisäksi monessa kunnassa maksetaan vielä ns. kuntalisää, jonka määrä ja perusteet vaihtelee todella paljon kunnittain. Loput tulee vanhemmille itselleen maksettaviksi. Jos perheessä on alle 3v lapsi, on myös mahdollista valita yksityisen hoidon tuen sijasta kotihoidontuki. Se kuitenkin maksetaan vain yhdestä lapsesta (vanhemmista vain pieni korvaus), jolloin se ei kannata, jos perheessä on useampi lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat