Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (12)

Ja toivon herättäväni mielenkiintoista keskustelua. Herkullisin tilanne on, jos oma mielipiteeni eroaa muiden mielipiteestä ja saamme hyvän keskustelun aikaan. Tietysti silloin pitää olla tietoa aiheesta ja kärsivällisyyttä jotta keskustelu pysyy fiksuna.

Ärsyttävintä on silloin, kun seuralaiset ovat niitä joilla ei ole omaa mielipidettä mihinkään asiaan, esim. presidentinvaaleihin. Heille kaikki on " ihan samaa" tms. Tylsää!

Minusta on mahtavaa kun ihmisellä on omat vankat mielipiteet vaikka ne eroaisivat omistani, silloin henkilö on todella pohtinut asioita ja hän tuntuu mielenkiintoisemmalta kun jees-mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei ihme että moni kokee olevansa hiljainen hissukka jos ei saa näin toimittua. Mielipiteitä voi esittää myös yleisten huomioiden tasolla eri näkökulmia pohtien. Minusta jotain mieltä oleminen ei edellytä että on ehdottomasti asian puolesta tai vastaan vaan että on ylipäätään kiinnostunut pohtimaan asian eri puolia ja vaikutuksia.

Harvoin mulla on tarvetta saada ketään luopumaan mielipiteestään, mutta yhtälailla kuin toisten mielipidettä kunnioitan myös omaani.

Minusta se että kukaan ei sano mihinkään mitään eikä ketään kiinnosta kommentoida mitään ei millään tapaa kehitä maailmaa paremmaksi. Se itseasiassa luo turvattomuutta, koska mielipiteiden kautta välittyy yhteisiä arvoja, jotka muokkaavat käyttäytymistä (esim. moni ilmaisee vastustavansa koulukiusaamista ja siihen puututaan vaikka itseä ja omaa lasta ei kiusattaisi. Kiusaaminen tulee yleisesti tuomituksi ja tämä osaltaan vähentää haluja tai ajattelemattomuutta ryhtyä kiusaamaan ketään).

Esim jos ystäväni vaikkapa varastaisi, oma moraalini vaatii, että sanon hänen tekevän väärin, siitä huolimatta että hän on ystäväni. Jos työpaikalla jotain kiustataan, koen velvollisuudekseni aktiivisesti yrittää löytää keinoja sen lopettamiseksi (se ei aina ole se että sanoo ääneen että te nyt kiusaatte Maijaa, olette tyhmiä ja lapsellisia, vaan ehkä jokin muu tapa vahvistaa Maijan asemaa yhteisössä). Minusta on jotenkin raukkamaista katsella vaan muualle kun tietää että jossain toimitaan väärin tai epäoikeudenmukaisesti. Varmaan helppo arvata, että elämäni olisi paljon helpompaa " kun vaan pitäisin huolen omista asioistani" . Monesti vaan näin sanovat ovat kovinkin kaivanneet puuttumistani, jos olen esim sattunut näkemään parkkipaikkakolarin, jossa joku kolhii heidän autoaan ym. Silloin kyllä heitä tukeva mielipide on kelvannut.

Jos joku yrittää saada ketjua jostain yleisestä aiheesta, siihen ei ole kiinnostusta. Ketään ei kiinnosta aihe, jos se ei ole helposti siirrettävissä omaan elämään henkilökohtaisella tasolle. Mielipiteitä esitetään vaan jos ne voi aloitta jollain minä-sanan muodolla.

Sanon mielipiteeni, jos minulla on tietoa asiasta. Jos en asiasta oikein tiedä, niin en ala besserwisseriksi.

Nuorempana auoin päätäni paljonkin. Nyt olen 37 ja olen oppinut pitämään suuni supussa. Näin päin on elämä minulle opettanut.

joita muut oman mielipiteensä ja halunsa näiden asioiden saavuttamiseen tuovat esille ja sitä kautta pistävät henkilönsäkin peliin saavat aikaan. Jeesmies tulee vasta apajille sitten kun reitti on selvä.

Olen hiljainen hissukka mielipide asioissa ja kotona sitten valitan ja mietin kun en taaskaan saanut suutani auki... (oma moka)

Mielestäni toimivin tapa on ap:n esittämien vaihtoehtojen välistä...

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat