Vierailija

meillä poika 2v ja näin on päivä mennyt:

6.30 herätys, muumien katselua (äiti torkkui sohvalla)

7.30 aamupala

8.00 isi herää, poika leikkii isänsä kanssa ja minä siivoa keittiössä ja laitan miehelle eväät rasiaan.

8.30 poika menee isin kanssa suihkuun ja minä laitan pyykit kuivumaan.

9.00 puetaan ja lähdetään viemään mies töihin. Sitten menen lapsen kanssa keskustaan leikkipuistoon ja kauppaan. Syödään jätskit puiston penkillä

11.00 kotona välipaa, kirjan lukemista ja poika päiväunille

12-14 äidin vapaa aikaa ja ruoan laitto.

Kun poika herää syödään ja lähdetään sitten ulos. Illalla haetaan mies töistä ja loppuilta menee kotona leikkiessä pojan kanssa ja telkkaria katsoessa. Jos jaksaa niin menen pienelle lenkille.

Kommentit (13)

6:50 vauvan kanssa ylös ja tissiä suuhun, pesukone pyörimäään

7:30 isompi herää ja hälle aamiainen

8-9 isompi katsoo dvd-elokuvaa, pienempi nukkuu ja minä kirjoitan sähköposteja, tyhjennän ja täytän tiskikoneen sekä ripustan pyykit ja laitan toisen koneellisen pyörimään

9-9:30 vauvalle taas maitoa, päivävaatteet päälle ja ulos

9:30-11:30 leikkipuistossa, leppoisaa turinointia muiden mammojen kanssa, auringonottoa

12 Ruokailu

12:50 lapset nukkuu ja minä olen av:lla, pitäis tosin taas ripustella se toinen tuntikausia pesukoneessa lojunut pyykkikasa kuivumaan

Mulla on kurkku tosi kipeä, 1v on jo toipumassa, 6v vähän kipeä, 4v terve :)

Mutta siis päivän ohjelma:

7.45 herään pienimmän kanssa, isommat heräilee 7.30 ja katsoo aamun lastenohjelmia, pyykit koneeseen

8.30 aamupala

9.00 siivoilen vähän, roikun netissä, lapset leikkii

10.00 lähdetään ulos, pyykit narulle, pieni postinhakulenkki (laatikko kaukana), leikkaan vielä vähän kuusiaitaa ja ripustan linnunpöntön

12.00 sisälle ja syödään, tiskaan

13.00 taas täällä netissä, vaikka tekemistä olis kyllä :) Pitänee laittaa pienin päikkäreille ja vois itsekin nukahtaa hetkeksi kun vähän kipeä olo :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Herättiin seitsemältä. Pussailtiin mies työmatkalleen. Aamupalaa, pukemista, pari lastenohjelmaa telkkarista (minä join kahvia ja nettailin). Puhuttiin mummin kanssa puhelimessa. Minä soittelin parit virkapuhelut. Lapsi touhusi omiaankin siinä. Hama-helmillä leikkimistä - ei vielä oikein jaksa keskittyä niihin - ja sitten niitten keräilyä pitkin nurkkia... Minä olen siivonnut keittiössä ja pessyt pyykkiä. Just on otettu vähän välipalaa ja tehdään lähtöä lääkäriin ja jos ei ala satamaan vois mennä sieltä leikkipuistoon.

vienyt yhden lapsen kerhoon ja toisen eskariin. Sitten kävin kaupassa, ja hain lapsen kerhosta, syötiin ja lähdettiin hakemaan toinen eskarista. Nyt sitten välipalaa ja ruoanlaittoa, ennenkuin koululaiset tulevat koulusta ja lähden koko komppanialla viemään isompia lapsia harrastuksiin.

Herättiin koko perhe klo 7.00

Joka-aamuinen aamukahdituokio miehen kanssa ja pojat syövät jugurtin ja leikkivät.

Mies lähtee töihin klo 8.30. Siihen mennessä kävin myös itse pesulla, meikkasin ja laitoin poikien kerhokamppeet ja -vaatteet valmiiksi.

Pojat kerhoon klo 9.00 ja minä kauppaan. Viikon ruokaostokset ja Alkossa käynti.

Klo 9.45-10.30 Imurointi ja pölyjen pyyhkiminen

Klo 10.30 Ruoanlaitto itselleni ja syönti

Klo 11.15-11.45 Netissä roikkuminen

Klo 12 pojat kerhosta ja ulkoilua klo 13 asti

Klo 13.15 pojat päivälevolle lyhyen sadun jälkeen

Nyt netissä...

n. 7.00 tyttö herää vierestä (oli näköjään taas yöllä siihen kömpiny)

7.40 noustaan ylös ja ruvetaan aamupalan tekoon

aamupala ja lehden luku

8.30 keittiön raivausta, pyykin pesua ym.

9.30 ruvetaan valmistautumaan ulos lähtöön

11.00 sisälle, tehdään ruoka ja syödään

12.00 tyttö sänkyyn

12.20 nukahtaa ja mun oma aika alkaa, kestää siihen asti kun tyttö herää

Kun tyttö herää, siivotaan, laitetaan ruokaa, syödään välipala, käydään ehkä ulkona

n. 16.30 syödään

18.00 mies tulee töistä

18.15 minä lähden jumppaan

7.30 herätys

7.30-8 kaikki pukeutuivat,aamupalat koululaisille, pesukone päälle

8-9 oma aamupala ja lehdenlukua

9-11.30 ulkona 4-vuotiaan kanssa polkupyöräilyharjoitukset, kanien ruokkiminen, leikkimökin siivous, postin haku - välillä sisällä pyykit narulle ja uudet koneeseen

11.30-12.15 lounas

12.15-14 vuoteiden sijaus, kuivat pyykit kaappeihin, pyykit koneesta narulle, laskujen maksua koneella, keittiön siistiminen, netissä roikkumista

Nyt tulivat koulaiset kotiin ja lähden laittamaan välipalaa ja eväät kuvataidekouluun lähtijöille, jonne vien heidät klo 15 ja haen klo 16.30, siinä välissä ruuan laittoa ....

22.40 menen nukkumaan

6.20 mies heräsi pienempien kanssa, laittoi kuopukselle aamupalaa (en ole ajasta varma kun torkuin vielä)

6.45 mies lähti töihin, minä nousin kahvin keittoon ja ruokkimaan isommat

7.45 esikoinen lähti kouluun, pienemmät nahistelivat, minä siivoilin hieman

9.45 lähdin viemään pienintä kahdeksi tunniksi hoitoon, kävin samalla ystävän kanssa kahvilla ja salaatilla. Kahvi oli latte choco ja salaatti paahtopaistisalaatti. Hyvää oli. =)

12.00 hain kuopuksen hoidosta, vein hänet nukkumaan

12.30 laitoin ruokaa keskimmäiselle, sitten hänkin nukkumaan klo 13, itse tulin notkumaan nettiin

13.30 esikoinen tuli koulusta, juttelin hänen kanssaan ja tulin takaisin koneelle kun esikko lähti läksyjen lukuun.

Kunhan pienemmät heräilevät laitan pyykkejä kuivumaan, sitten kuulustelen koululaista kokeeseen.

Sen jälkeen annan lapsille välipalaa, jonka jälkeen lähdemme kauppaan ostamaan esikoiselle kengät, ruokaakin ostetaan. Postissakin pitäisi käydä.

Sitten kotiin syömään, pienimmän iltapuuhat jne.

klo 20 maissa pienimmät nukkumaan. Isäntä tullee kotiin rakennukselta niillä main, ruokin hänet. Puoli 9 maissa komennan isoimman nukkumaan, vietän laatuaikaa mieheni kanssa.

Mies varmaan valvoo myöhäänkin ja katsoo jalkapalloa, minä surffailen sillä välin netissä.

9:00 vauvan kanssa heräiltiin

9:20 mä suihkuun ja vauva kylpyyn

10:00 aamupala

11:00 kastelin kukkasia ja yrttejä

12:00 tilasin pizzan

Syöttänyt ja juottanut vauvaa pitkin päivää ja vaihtanut kuivaa vaippaa. Juorunut puhelimessa ja roikkunut netissä. Ja leikkinyt vauvan kanssa monenlaista.

Rentoo ja mukavaa :) Ihanan hiljaista :)

Vauva 3kk.

pojat 2 kk ja 1 v 9 kk

4.00 vauvalle tissiä

6.00 vauvalle tissiä

7.00 esikoinen herää, samoin äiti

7.30 isi töihin, aamupala

8.30 esikoinen katsoo lastenohjelmaa ja leikkii, vauva herää ja saa tissiä

9.00 ulkovaatteet päälle ja autolla perhekerhoon

12.00 taas kotona; lounas: äiti haki heseltä kanafileitä ja dippiä, esikoinen saa purkista, esikoinen syö samalla kun vauvaa nukutan ulos vaunuihin, äiti syö vasta kun esikoinen ja vauva nukkuvat

13.30 vauvalle tissiä ja takas nukkumaan

7.30 herätys

8.30 aamupala

sen jälkeen leikkiä, kun äiti kävi suihkussa

9.30 ulos pihalle leikkimään

11.15 sisälle ja ruokailu

12.30 kuopus unille

ja nyt klo 13.03; tässä sitä ollaan. Tuntuu että mitään ei ole saanut aikaiseksi, mutta onhan sitä:

herätty, syöty kahtaalleen, käyty ulkoilemassa, imuroitu puolet alakerrasta, pesty yksi koneellinen pyykkiä ja raivattu tiskit

Mukavaa loppupäivää kaikille!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat