Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Laitokselta vasta päästy ja poika 8 päivää. Tuntuu siltä et maitoa ei vaan enää tule tarpeeksi! Pojun tarttis syödä hyvin kun bilirubiinit koholla ja huomenna verikoe.

Millasia määriä korviketta kerralla n. viikon ikäiselle ja kuinka usein? Viime yönä syötiin omia llypsyjä jotka sairaalasta jääneet mukaan mutta nyt...Pitääkö korvike nälkää yhtä hyvin, onko määrät sp samoja kuin rintamaitoa annettaessa...?

Kiittäen Br1t

Kommentit (9)

korvike ei sinällänsä. Joillain terveydenhoitajillakin voi olla väärä käsitys, kuulemma jotkut kehottavat tauottamaan imetystä. Parempi siis imettää, kuin ruokkia korvikkeella.

Luulisi että sairaalassa lastenosastolla tiedetään mikä siihen bilirubiinin nousuun auttaa. Meidän poika ainakin söi säännöllisesti pullomaitoa (korviketta) jotta keltaisuus saatiin häviämään. Tärkeintä on että sitä maitoa menee runsaasti!

Itseäni myös sattuu korvaan nuo sanat " korvikeäiti" ja " korvikevauva" . Kyllä minä olen ollut ihan täysi äiti ja poika ihan oikea vauva, vaikka korviketta olenkin hänelle syöttänyt rintamaidon ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kannattaa vaan sitkeesti, ainakin vielä vähän aikaa imettää jos se kuitenkin lähtis siitä onnistumaan. Mutta kyllä myös korvike pitää hyvin nälän pois =)

Meidän korvikevauvat saivat viikon ikäisinä 60-70ml maitoa kolmen tunnin välein. Lapset olivat syntyessään alle 3kg, joten säännöllinen ruokailu oli tärkeää + en saanut imettää (voimien piti riittää edes tuttipullosta syömiseen).

Mulla oli sama juttu. Annat tietenkin lapselle niin paljon maitoa, kun hän haluaa! Ei kannata pitää nälässä.

Yritä kuitenkin imettää mahd. monta kertaa, josko maito sitten lähtisikin paremmin nousemaan (mulla ei lähtenyt, mutta kyllä se yleisesti ottaen lähtee ainakin täältä luettujen tekstien perusteella :0) ).

Äläkä missään nimessä tunne minkäänlaista huonoa omaatuntoa, jos joudut korvikkeeseen turvautumaan.

Tsemppiä teille.

Heather ja neiti-nessukka 8kk

karmeita sanoja! Eiköhän kyse ole ihan omasta äidistä ja omasta vauvasta, eikä korvikkeesta! Sorry vaan kielipoliisina olo:) t. aitoäiti

asiasta eriäviä mielipiteitä ja hoitokäytäntöjä. Tärkeää todellakin on, että lapsi saa runsaasti ruokaa ja suoli alkaa toimia, mekonium poistuu. Suomessa vaikutetaan käytettävän paljon korviketta. Sairaalassa, jossa minä synnytin, ei missään tapauksessa suositeltu korviketta vaikka vauvani painoi alle 3 kg syntyessään ja paino putosi 15% 2 päivän aikana ja oli keltainen ja bilirubiini oli hieman koholla (ei kuitenkaan vaarallisella tasolla), vauva oli unelias. Kotiin mentiin 2 pv:n iässä, toki seurattiin tarkasti, aluksi laukattiin päivittäin sairaalassa. En asu Suomessa, synnytin amerikkalaisessa " huippusairaalassa" :) Mutta toki tehkää niin kuin omat lääkärinne sanovat.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat