Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

" En enää todellakaan käy koskaan bilettämässä, olen saanut bilettää tarpeeksi ennen lapsia" ja samaan aikaan niiden ukot hummaavat päivätolkulla kavereidensa kanssa ympäri maailmaa ja siitä valitetaan täällä. No, mäkin olen saanut bilettää ihan tarpeeksi ennen lapsia ja nyt on lapsia kaksi ja tosiaan vieläkin silloin tällöin haluan laittautua nätiksi ja päästä ulos tuulettumaan, joko ilman miestäni tai miehen kanssa. Tekeekö se äidistä jotenkin paremman jos tyytyy valittamaan kotona miehen menoja ja vain toteamaan että biletykset on biletetty. Kyllä äiti-ihmisenkin tarvii joskus heittää vapaalle. Toki se ei enää ole se elämän pääasia niinkuin joskus hulluina nuoruusvuosina!

Kommentit (15)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toki omaa elämää voi olla kotonakin. Mutta sitä voi olla myös kodin ulkopuolella. Ainakin tämä Helsinki/Espoo alue tarjoaa niin paljon monenlaista viihdykettä, että kodin ulkopuolella viihtyy mainiosti.

Kun vietän omaa elämääni kotini ulkopuolella, lapsia hoitaa heidän isänsä (joka yhtä hyvä vanhempi kuin minä, äiti). Hoitaja voi olla myös lapsirakkaat isovanhemmat, jotka aina kerjäävät milloin saisi muksuja hoitoon. Myös yli-innokkaat muut sukulaiset ja ystävät. Tai vakituiset satunnaiset lastenhoitajat, jotka viihtyvät lastemme kanssa ja lapset heidän kanssaan.

Se, että äidillä tai isällä on oma elämä, ei tarkoita, että lapset jätetään heitteille. Ei ainakaan meille. Lapsista kyllä huolehditaan hyvin, hoiti heitä sitten äiti, isä, mummo, serkku tai ihan kuka vaan tuttu ja turvallinen ihminen.

ja kahden lapsen äiti. Ei mua teinimestoihin sais kirveelläkään, mutta kyllä tykkään silloin tällöin käydä paikoissa, joissa käy omanikäistäni porukkaa eikä se mielestäni ole mitenkään niin kovin erikoista.

Mistä se tietää, että ne on samoja äitejä, jotka valittavat miestensä menoja JA ovat itse kotihiiriä?! Täällä käy aika hemmetin paljon porukkaa juttelemassa täysin eri asioista.

Toiseksi, mikä siinä sitten olisi niin ihmeellistä, että nainen olisi kyllästynyt bilettämään, ja olisi tympiintynyt siten myös miehensä biletykseen? Kuulostaa aika järkeenkäyvältä, että kotona viihtyvä vaimo pitäisi mielellään myös miehensä kotona...

Ja ennen kuin alatte mulle naputtamaan noista em. kysymyksistä, voin kertoa oman tilanteeni: Olen 28-vuotias yhden lapsen äiti ja käyn silloin tällöin bilettämässä. Nyt on taas suunnilleen puolentoista vuoden kotijakso edessä, kun olen taas raskaana, mutta sekin on ok, sillä olinkin jo nähnyt taas yöelämää tarpeeksi vähäksi aikaa. Jos kysytte mun mieltä vuoden päästä, niin sanon varmaan, että voi vitsi kun imetys jo loppuisi niin pääsisi kunnolla bailaamaan. Joskus ärsyttää niin pirusti täällä palstalla esiintyvä yksisilmäisyys. Ihmiset, asiat ja elämäntilanteet muuttuu.

Lauantaina viimeks oltiin miehen kanssa bilettämässä. Tykätään tanssia ja hyvän bilemestan menosta ja kun tapaa ystäviä ja eikä parissa drinksussakaan mitään pahaa ole.

Mä ainakin sekoisin jos mun pitäis 24/7 olla himassa neljän seinän sisällä muksujen kanssa. Rakastan kyllä lapsiani ja he ovat hurjan tärkeitä ja ihania. Mutta kyllä mun mielestä äidilläkin saa olla omakin elämä.

alkaa joksikin marttyyriäidiksi. Jokainen rentoutuu tyylillään, minusta on mukavaa lähteä toisinaan tyttöjen kanssa bilettämään! On kiva kun saa laittautua oikein nätiksi, pääsee tanssimaan ja rentoutumaan. Tykkään toki käydä myös esim. syömässä ja parilla joko kaverin tai miehen kanssa.

En kyllä käy hirveän usein, kun nykyään on tullut sellaisia rutiineja.. esim. perjantaisin meillä on illalla saunavuoro, sen jälkeen syödään jotain herkkuja ja katsotaan kaikki yhdessä telkkarista jotain kivaa. Ei silloin ikinä viitsi vaivautua laittamaan itseään jne. =)

Nyt siis toinen tulossa ja vielä olen 23v. Yhtään ei tee mieli hummaamaan kapakkaan, sinne tunkkaisuuteen. Ja lapset on pieniä niin vähän aikaa etten kyllä sitä aikaa ala hassaa omiin baarireissuihin. Ne ei mihkään katoa.

Itse tosin olen " jo" 33 ja kahden pojan äiti. Sain bailata riittävästi ennen lapsia mutta olen haluan käydä viihteellä edelleen, silloin tällöin.

Onko siinä jotain pahaa, että pari-kolme kertaa vuodessa menee hyvien ystävien kanssa illastamaan ja tanssimaan? Huh, mun lapset joutuvat siis olemaan kolme iltaa/yötä olemaan ilman äitiä, kun äiti vähän huvittelee...ja siihen ehkä se kolme iltaa/yötä lisää yhdessä miehen kanssa...Siis 6 yötä vuodessa!!!! Kyllä mä olen huono äiti ;-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat