Vierailija

eikös oo pikkasen yliampuva pyyntö?! ollaan tosin hyviä kavereita,mutta ton hintasia lahjoja oon yleensä ostellu vain sukulaislapsille. kaverisynttäreillä hinnat on pyöriny viiden ja kymmenen euron välillä.

en kehtaa olla ostamatta...mut hiukan harmittaa.

Sivut

Kommentit (55)

Yksi toi selvästi " käytetyn" kirjakerhokirjan, toinen pari pääsiäismunaa ja kolmas yli 20 euron muotihökötyksen.

Itse olen ostellut kaverisynttäreille sellaisia kymmenen euron korvilla olevia lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tai onko mahdollista, että on jossain vaikka sama lahja ollut paljon halvempi?

Minua vieläkin vähän harmittaa, kun aikoinaan kummit kysyivät mitä ostaisivat lapsellemme? Ehdotin pottaa ja kerroin, että sellaine tyhjennettävä BB:n olisi kiva. En voinut kuvitellakaan että ne ovat niin julmetun kalliita, lähes 20e. Ei sillä, etteivät kummit olisi joka tapauksessa sen summan laittaneet lahjaan, mutta hävetti edes toivoa.

Olenkin siitä viisastunut ja katson kyllä tarkkaan mitä mahdolliset lahjatoiveet maksavat.

pyytää aina milloin mitäkin käytännön tavaraa (, jota ei itse ole piheyksissään viitsinyt ostaa) lapselleen lahjaksi. Viimeksi pyysi talvihaalaria, edellisenä vuonna patjaa ja paria lakanaa sänkyyn.. Joinain vuosina, kun hän on pyytänyt jotain mun budjetille liian kallista lahjaa, ostan pokalla jotain halvempaa ja sanon ettei tällä hetkellä ollut varaa isompaan.

Hieman tulee hyväksi käytetty -olo, jos toinen pyytää selvästi sellaista lahjaa, joka kuuluu lapsen perustarpeisiin, mut vanhemmat eivät vain raaski ostaa (= odottelevat syntymäpäiviä, että voi pyytää jotain kaveria tai sukulaista ostamaan).

järkyttyneitä kun lapseni tuo teidän lapselle 20-50¿ lahjan? En ole todellakaan ajatellut että lahja aiheuttaa moista päänvaivaa...

Ja en todellakaan osta lahjaa vastalahjan toivossa! Voinn itse ostaa lapselleni tarpeelliseksi kokemani lelut.

todellakin,koska kauppaan hurahtaa pelkkään ruokaan satanen tosta vaan,ei meillä ainakaan ole " varaa" ostella 20euroo maksavia kaverisynttärilahjoja todella monta kertaa vuodessa. toi varaa sitaateissa sen takia,että kyse on ehkä enemmänkin periaatteesta kun varallisuudesta. lapsille tuon hintasia lahjoja kuuluu ostella kyseisen henkilön vanhempien,ei kavereiden.

siis 20 synttärikutsua ja jos ostettaisin kaikille 20 euron lahjat hupenisi näihin 400 euroa vuodessa joka 2400 mk, ei tule kauppoja. Kymmenen euroa on maksimi jonka lahja saa maksaa joskus löytyy 6-8 eurolla ja se on ok.

Lisäksi kauempana asuville sukulaisille ja ystäville ostetaan lahjat niiden hintataso voi olla noin 20 euroa / lahja.

Kummit tuo yleensä 20-40 euron lahjan. He kysyvät toivetta ja annetaan muutama vaihtoehto tyttö pyysi kummiltaan ponin ja sai sitten ponikoulun jossa oli poni ja kaikenlaista tarviketta, oli yli odotusten.

Ollaan keskusteltu lasten kanssa asiasta jo olen sanonut ettei kummeiltakaan mitään kalliita lahjoja pyydetä sellaista toki mitä mieli tekee voi pyytää ja niistäkin keskustellaan ensin vanhempien kanssa. Olen kertonut lapsille että isommat ostokset (pyörät, sukset yms.) kuuluu ostaa oman perheen tai jos mummot ja ukit tarjoutuu ostamaan se on ok muttei heiltäkään pyydetä.

Kaverisynttäreillä on merkityksenä pikemminkin ne juhlat ei lahjat pidetään hauskaa yhdessä leikitään, pelataan, herkutellaan.

Ap. ahneudella näköjään ei ole mitään rajaa.

Yksi tuttu yritti kerran mulle samaa luetteli pitkän listan synttärien lähestyessä mitä heidän tyttö haluaa lahjaksi, lapsi oli niin pieni ettei millään voinut sitä kaikkea pyytää joten jätin täysin omaan arvoonsa. Kysyin tytöltä kun oli meillä leikkimässä mistä leluista tykkää ja millä haluaisi leikkiä kas kummaa halusi vain poneilla leikkiä joten ostettiin poni ja tyttö oli tyytyväinen.

Kyllä meillä varaa olisi, mutta joku järki kuitenkin. En mä sentään rahaakaan laita tulen mukana menemään, vaikka varaa oliskin.

Jonkun kerhokaverin lahjaksi on ihan hyvä 3-5e lahja (sillä saa hyvin esim aleista hyvääkin).

Eri asia on sukulaislapset tai lähimmät ystävät, heille voi ostaa kalliimmankin.

ilmoittaa vain yhden vaihtoehdon joka maksaa tuon kax kymppiä. (19,90 kävin kattomassa,oli tarkotus ostaa lahja jo valmiix,mutta jäi vielä kauppaan. pakko kai se kuitenkin on hakee...)

lapsi ei tietenkään ymmärrä mitä lahja voi maksaa,mutta äidin järjen pitäis sanoo mikä on sopivanhintasta pyytää.

et osta,viet vallan muuta etkä kommentoi asiaa.

4-5 synttärit vuodessa eli jos jokaiseen lahjaan pistäisin 20e niin huh huh... Sitäpaitsi 5e saa tosi kivoja lahjoja. esim. joulun alla ostin muutaman posliinisen 8-osaisen nukenastiaston hintaan 5,50e kpl ja niitä sitten annan 5v kavereille synttärilahjoiksi.

alkaa POHTIMAAN 20¿ hintaisen lahjan SUURTA arvoa. Haen mielestäni mukavan lahjan kaupasta ja se siitä!

Kyllä te jaksatte vauhkoontua joka asiasta... =)

kaverisynttäreillä ja lahjat ovat olleet hinnaltaan max. 5 euroa. Sen enempää ei mielestäni lasten tarvitse toistensa lahjoista maksaa. Hämmennyin kyllä aika pahasti, kun oma tyttöni sai kaveriltaan keijukaispuvun, jonka hinta on n. 16 euroa... Mietin pitkään, pitäisikö palauttaa noin kallis lahja.

Meillä täällä lahjat kaverisynttäreillä ovat vähintään sen 20 euroa. Toisaalta omani saa myös vähintään sen hintaisia lahjoja. 5 euron lahja olisi täällä tylyä. Mitä 5 eurolla suomessa saa? Ja minkä tyyppisiä lahjoja siellä tyttöjen kaverisynttäreille esim. viedään. Täällä esim barbie tai bratz nuket ovat noin 6-vuotiaiden suosikkeja ja itse juuri ostin 6-uotis synttäreille bratzin jonka hinta oli 24¿.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat