Vierailija

tai sille henkilölle, kuka lapsiasi nyt hoitaakin, ellei ole palkattu laspenvahti. Me ollaan miehen kanssa oltu kaksi yötä kahdentoista vuoden aikana pois kotoa. Nyt viiden vuoden tauon jälkeen olisi jo totisesti tarvetta edes yhdelle vuorokaudelle kahdestaan. Vanhempani ovat ainoat mahdolliset lastenhoitajat, mutta he eivät voi tajuta, miksi minnekään menisimme. Pitävät sitä minun itsekkäänä ja omituisena päähänpistona, verukkeena sille, että en viitsisi lasteni kanssa olla ja haluan hoidattaa heidät jollain muulla. He eivät voi siis tajuta, miksi ihmeessä olisimme ilman lapsia?

Kommentit (9)

Ärsyttävää, että joudut perustelemaan pientä irtiottoa aikuisten keskinäiseen hetkeen. Taitavat vanhemmat olla jo unohtaneet oman nuoruutensa. Vai olisiko niin, ettei heillä ole ollut mahdollisuutta kahdenkeskiseen ajanviettoon aikanaan? Meillä isovanhemmat ovat aina olleet aktiivisesti mukana lastensa ja lastenlastensa elämissä, joten lienee totutuilla tavoillakin vaikutuksensa. Tylsää joka tapauksessa, toisen ajatusmaailmaa kun voi olla aika vaikeaa muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä olin tosin yh heti alusta asti, mutta nyt kun olen seurustellut muutamia vuosia, niin ymmärrystä on kyllä riittänyt kiitettävästi hoidontarpeelle, jos on pitänyt parisuhderiitoja vaikka selvittää ilman lasta tai ihan vaan muuten vaan olla joskus kahdestaan. Ei sitä usein kaipaa, mutta mukavaa tietää, että se on mahdollista.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat