Vierailija

Tuo yksi ketju herätti kysymyksen...Ilmeisesti joidenkin mielestä on väärin, että pienten lasten äiti haluaa käydä ilman lapsia jossain, ja ai kun kamalaa, kenties nauttia jotain alkoholipitoista siellä ja vaikka tanssia?

Tämä äitimyytti on käsittämätön! En ollenkaan tajua ihmisiä, jotka lapsen saatuaan eivät voi jättää sitä sekunniksikaan ja perustelevat sitä sitten fanaattisesti sillä, miten lapsi niin hirveästi haavoittuu, jos äiti menee pois, vaikka olisi kuinka luotettava hoitaja sillä välin.

Mites sen maalaisjärjen laita olikaan taas?

T: Äiti, joka ei omaa laiskuuttaan juuri koskaan käy missään, mutta on järkyttynyt ajatuksesta, ettei saisi jos haluaisi.

Kommentit (24)

Mutta itse olen sitä mieltä, että muutaman kerran vuodessa voi käydä tuulettumassa.

Mutta jos se on joka viikkoista tai jopa kuukausittain tapahtuvaa, niin silloin jokin mättää.....

Mutta mä olenkin jo tällainen 36v. vanhus....

Välillä on kiva pitää puhtaasti hauskaa; se ei vahingoita ketään ja tekee hyvää mielenterveydelle jättää aivot narikkaan ;0) Lapsen on varmasti hyvä olla kotona isin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja nämä nykyiset viihdepaikat ovat lähinnä ihmisarvoa alentavia lihatiskejä, joissa kukaan itseään kunnioittava ihminen ei itseään kauppaa.

Ymmärrän kyllä jos joku haluaa käydä teatterissa tai konsertissa, mutta vanhanaikaisesti sanottuna ryyppäämistä ja siveettömyyttä ei minusta pitäisi kenenkään kaivata!

rajamailla.

Itse käyn kyllä viihteellä aika ajoin ja juonkin, mutta pyrin tulemaan ajoissa kotiin sellaisessa kunnossa, että seuraavana päivänä pystyn olemaan suht täysillä mukana lasten elämässä.

jäähän siinä perin vähän aikaa perheelle, mutta maalaisjärki (terve sellainen) kai kertoo tämänkin.

Mutta miten voi kukaan määritellä, mikä on oikeanlaista viihdettä? Ei kaikkia kiinnosta konsertit, joskus on kiva ryypätä ja vielä kivempaa olla tuota noin...siveetön:)

ap

tai sitten sillä on mielessä joku opiskeluaikainen örveltäminen.. EI tuollaista siveettömyyttä kannatakaan kenenkään harjoittaa, mutta on olemassa paljonkin hyviä yökerhoja ja olutravintoloita, joissa kyllä kannattaa käydä.. vaikka sitten teatterin tai konsertin päälle yhdellä..

Nehän täällä aina valittaa, joilla ei ole mahdollisuuksia tai kokemuksia asioista..On helppo pelätä ja tuomita, kun ei tiedä.

Seuraavana aamuna ei kukaan ollut laittamassa aamupalaa tai lähdössä pihalle kun piti potea pahaa olo, tuolloin päätin, että oma lapseni ei tule kokemaan samaa!!!!

Itse olen saanut menoni mennä ja minulle bilettämistä on se, että ollaan perheen kesken kotona, laietaan hyvää ruokaa, hupsutellaan ja pidetään hauskaa:)

mutta nyt on tullut viimeisen 3 kk aikana käytyä kerran kuussa. Tosin nuo meikäläisen " viihteet" on olleet kavereiden tupareita, valmistujaisia, 1 leffa, yksi bändikeikka. Ei siis yhtään varsinaista baari-iltaa. Oma alkoholinkulutuskin on laskenut lapsen myötä, maksimimäärä alkoa illan aikana on nykyisin 3 annosta. KÄnnit ei edes kiinnosta.

Isovanhemmat on meillä olleet poikaa hoitamassa silloin jos on sekä mies että minä oltu pois. En kyllä usko lapsen siitä kärsivän, jos kerran kuussa joutuu olemaan hoidossa pari-kolme tuntia ja ehkä menemään nukkumaan ilman äitiä :)

Jos sellaista tarvetta on tuorella äidillä tai isällä niin otan osaa!

Ei mua saa vaan nykyisin ravintolaan edes kunnolla syömään.

Enkä ymmärrä näitä pikkumekossa bilettäviä äityköitä en, (eikä mun tarvisekaan kun ei onneksi tuttavapiirissä sellaisia ole).

Me osataan kokoontua perhekunnittain, kyläilemällä ja mökkeilemällä ei siinä kapakoita ja vieraiden ihmisten " viehätystä" tarvita. keskenkasvuista touhua.

Käyn siis baareissa, mutta en juo viinaa juuri ollenkaan, ehkä yhden tuopin tms. illan aikana, muuten olen vesi/limulinjalla. Menen baareihin tapaamaan kavereita ja tanssimaan. Tämä on minulle sitä omaa aikaa ja rentoutumista. Lähden illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan ja aamulla jaksan nousta pirteänä lapsen kanssa aamupalalle, kun ei ole kankkusta. En ymmärrä miten lapseni kärsisi tästä tilanteesta, kun ei hän edes tiedä että olen poissa... Voisin hyvinkin käydä baarissa useamminkin kuin kerran kuussa, enkä kokisi sitä mitenkään pahana.

Jos on äiti, ei silloin sovi käyttäytyä kuin mikä heitukka hyvänsä. Alkoholi ei kuulu äideille! Eikä vieraiden miesten kuolattavana tanssiminen!

mutta eipä ole minulle ainakaan kukaan sanonut suoraan tuollaista. Jokainen tehköön omat ratkaisunsa, en minä ystäviltäni tai naapurilta lupia omille menoilleni kysele - enkä hyväksyntää.

En ole itse edes mikään täysin absolutisti, vaan viini kuuluu vaikka mukavaan ateriaan ravintolassa taikka kotonakin joskus, ja ymmärrän ja kannatankin sitä, että vaikka lapset on joskus tutun aikuisen hoidossa kun vanhemmat käy ulkona syömässä taikka teatterissa tai elokuvissa tms. Mutta en tajua ollenkaan, miksi kenenkään missään vaiheessa olisi lähdettävä ulos nimenomaan juomaan ja jonnekin baareihin notkumaan - se vaan halventaa ihmistä itseään.

Itse en käy JOKA pe tai la, mutta kyllä parina viikonloppuna kuukaudessa.

Lähden klo 20 kun tyttö on nukkumassa ja tulen vaihtelevasti joko 2 tai 4.

Mulle ei tule krapulaa ikinä (tai ei ole ainakaan tähän asti tullut) joten seuraavana päivänä hyvä olo, ja aikaa perheelle.

Mieheni mielestä on hyvä, että haluan/jaksan lähteä viihteelle kavereiden kanssa. Meillä kun on kaveriporukassa niin, että kaikki opiskelevat/asuvat toisilla paikkakunnilla, joten viikonloppuisin tulevat yleensä tänne.

Mutta olen tullut siihen tulokseen, että tuo maalaisjärki on aivan käsittämätön, typerä ja vaarallinenkin käsite, millä periaatteessa kuka tahansa voi puolustella aivan minkälaista käytöstä tahansa. Siihen en siis itse lähtisi vetoamaan. En usko, että kenenkään lapsi siitä kärsii, jos äiti tahtoo " viihteelle" , vaikka itse en ymmärräkään, mikä siinä " viihteessä" viehättää.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat