Seuraa 

Olen imettänyt reilut 2kk täysin ilman korvikkeita.. nyt tuntuu siltä, että maitomäärä on hiipumaan päin...tai ainakin rinnat tuntuu tosi tyhjiltä. Onko mitään poppaskonstia maitomäärän lisäämiseksi?? Tosin toistaiseksi tyttö on nukkunut yöt hyvin...

Kommentit (8)

Mulla kans vauva 2,5 kk ja tissit löysät. En ollut ehtinyt sitä ihmetellä, kun jo kuulin joltain että alussa maitoa valmistuu varastoon, mutta pian ne oppivat valmistamaan maitoa samanaikaisesti vauvan imiessä. Eli tyhjän tuntuiset tissit ovat vaan saaneet jutun juuresta kiinni! Niin kauan kun vauva on tyytyväinen ei ole syytä huoleen! =)

nemma&poika 2,5 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yksi hyvä keino lisätä on varmistua siitä että lapsi syö kauan samaa rintaa (siis tyhjäksi asti..tällöin saa kaikki takamaidot ja takamaidon loppuminen taas lisää maidon eritystä)..eli esimerkiksi yksi tissi per syöttökerta..

Mistä tietää että tissi on tyhjä? Mulla tuntuu välillä nipistelyä kun on imettänyt samasta rinnasta pidempään. Vai eikö rinnasta todellakaan saa enää tippaakaan irtoamaan?

haluaisin sanoa että tissit ei välttämättä tunnu kovilta ja täysiltä kun on imettänyt jonkin aikaa (itse täysimetin 6 kk ja sen jälkeen 1 v 2 kk ikään..ja esimerkiksi tuolloin imetyksen loppuvaiheessa, tissit olivat tyhjät pussit, mutta maitomäärät isoja siltikin)..

yksi hyvä keino lisätä on varmistua siitä että lapsi syö kauan samaa rintaa (siis tyhjäksi asti..tällöin saa kaikki takamaidot ja takamaidon loppuminen taas lisää maidon eritystä)..eli esimerkiksi yksi tissi per syöttökerta..ja tietenkin toi aiemmin mainittu runsas juominen, yksi mikä mulla ainakin räjäytti maitopankin oli olut (siis ihan 1 ykkönenkin saunan jälkeen)..(tosin mulla tuli kyllä liikaa maitoa muutenkin koko ajan..)..

t.anni 40+2 ja poika 2 v 2kk

Omakin vauvani on nyt 2 kk ja olen täysimettänyt häntä. Minäkin olen huomannut, että rinnat ovat tuntuneet tosi tyhjiltä viime aikoina. Ovat myös lopettaneet " vuotamisen" , erityisesti yöllä se rinta josta en imettänyt vuosi aivan kamalasti!

Minä kyllä luulisin, että on ihan normaalia kuitenkin? Maitomäärä kai tasaantuu ja rinnat tottuvat imetykseen ja siksi tuo alun pingottuneisuus loppuu. Kyllä sieltä sitä maitoa silti tulee vaikka eivät tunnu yhtään täysiltä. Niin kauan kuin vauva kasvaa ja niitä märkiä vaippoja tulee niin en olisi huolestunut!

hei,

kannattaa kokeilla ainakin juoda paljon vettä. Tai kokeile mammateetä. Meillä tee auttoi vaikkakin se maistuu tosi pahalta.

Meillä poju nyt 5kk ja välillä on rinnat tuntuneet tosi tyhjiltä,mutta aina sitä maitoa vaan tuntuu riittävän. yöimetys myös pitää hyvin maidon tuotantoa yllä.

t.marrasmamma kera poikien

Jos lapsesi on tyytyväinen, niin miksi haluat lisätä rintamaidon määrää? Ei tissien tarvitse olla koko ajan kivikovat.

Siis rintamaidon määrässäkin pätee kysynnän ja tarjonnan laki. Mutta jos haluat lisätä maidon määrää niin voit lypsää pienehköjä määriä vaikkapa pakkaseen pahan päivän varalle :9

Imetystukilistan sivuilta löytyy paljon tietoa imetyksestä, myös maidon riittävyydestä. Käyhän vilkaisemassa :) www.imetystukilista.net

annriika, poika 2v & tyttö 2kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat