Vierailija

ei tietenkaan jaksa enaa edes kiinnostua uusista leluistaan, eika osaa arvostaa kun saa uusia joka viikko.

Syyna varmasti osteluun osaksi se etta olen ns " normaalista" perheesta, jossa leluja sai aika harvoin ja nyt olen naimisissa " rahakkaaseen" perheeseen. Eli aina saa ostaa mita haluaa, oli se sitten vaatteita, ruokaa,huonekaluja tai leluja. (asun ulkomailla) tuntuu etta en saa kyllikseni shoppailusta ja hukutan lapsen (ja itseni) tavaraan ja vaatteisiin. Mutta jokainenhan tietaa minkalaisen hyvanolon tunteen ostelu tuo...

Onko mitaan neuvoja tilanteeseen. Positiivisia kommentteja kiitos.

Kommentit (10)

Posistiivisissta kommenteista ja vinkeista. olen nyt paattanyt etta kerran kuussa saa jotain uutta ja muuten pitaa parjata vanhoilla. Kayn taas illalla kaikki lelut lapi ja ne mita ei ole kaytetty muutamaan kuukauteen, lahtee hyvantekevaisyyteen. Kirjojakin on kylla vaikka milla mitalla, mutta niista ei oikeen raski luopua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

etta kylla meilta hyvantekevaisyyteenkin tavaraa/vaatteita menee ja jouluna rahalahjoja myos.

En osaa oikeen etsia toisista aideista seuraa, muuten minulla on kylla toissakayvia ystavia, joten paivisin vahan aika pitkaksi kay

päättäisit vaan ettei uusia leluja osteta joka viikko? Vai onnistuuko tuollainen?

Tai jos luopuisi entisistä leluista? Jos rahaa kerran on eikä tartte miettiä mitä ostaa niin miksei antaisi niitä aiemmin ostettuja vähempiosaisille? Lastenkotiin, päiväkotiin, sairaalaan?

Jos lastakaan ei kerran kiinnosta leikkiä noilla leluilla niin tuolla tavalla ei ainakaan koti pursuaisi kaikenmaailman roinaa:)

minä taas koitan epätoivoisesti päästä ylimääräsestä tavarasta eroon. Ahdistaa sellanen kamala tavaran paljous. Hirvittää kun isovanhemmat ostaa kaikkee leluja.. Nyt ovat sentään rauhottuneet kun siitä on sanottu. Joskus heitän salaa leluja menemään, eivätkä lapset muista/huomaa. Annan leluja eteenpäin.. ja jotkut menee roskiin (vähänkin rikkinäiset). Shoppailen erittain harvoin. Saan paljon lasten vaatteita. Vaikka vara ois shoppailla ja ostella niin en sitä tee. Miehenikään ei ole kova ostelemaan. Tilillä raha kasvaa. Se tuo minusta paljon enempi sitä hyvän olon tunnetta.:) Joskus kun olen oikeen tuhlannut vaikka itseeni niin kadun melkein aina että laiton rahaa sellaseen " turhan päiväseen" .

Onkin sitte kesällä kiva mennä kesällä kesälomalle kun ei tarvi rahoja tarkkaan laskea.. Voi surutta viedä lapsia sinne sun tänne.

Luulen että monet pitää meitä köyhänä. Ulospäin ei näy mitenkään että meillä on " säästetty" rahaa.

No näin me/minä.:)

Varmasti sairaalat yms. ottaisivat mielellään vastaan lelulahjoituksia. Voithan myös tehdä periaatepäätöksen, että ostat uusia leluja vain esim. kerran kuussa. Etkä silloinkaan ryöstä koko kauppaa. ;) Tee lapsesi kanssa jotain mielenkiintoista shoppausreissujen sijaan. Joku taisi mainitakin eläintarhat sun muut. Osta lapselle kirjoja lelujen sijaan. Lapset tykkäävät tosi paljon tiedekirjoista (meillä jo parivuotias tykkää katsella joitain eläinkirjoja) ja ovat suunnattoman uteliaita siitä, miten maailma toimii, jos vain eväät annetaan. Vanhemman lapsen kanssa voi sitten tehdä vaikka luontoretkiä, joilla keräätte herbaariota (kasvikuvasto) tai tarkkailette lintuja.

Emme ole erityisen varakkaita, mutta on kuitenkin varaa ostella esim. vaatteita usein. Ostan lapsille vähän väliä merkkivaatteita, ja tuntuu etten osaa lopettaa... Varmaan johtuu siitä, etten itse saanut lapsena juuri mitään! Meillä oli tuolloin surkea rahatilanne, ja sain leluja tai vaatteita äärimmäisen harvoin. Kaipa sitä jollain tavalla elää lastensa kautta uudestaan lapsuuttaan.

meilla tavaranpaljoutta viela lisaa anoppini, joka ei kay toissa ja harrastaa shoppailua... eli toinen samanlainen.. Jotenkin tuntuu kuitenkin kivalta etta voi vihdoinkin, " koyhan" lapsuuden jalkeen ostella mita haluaa ja antaa omalle lapselle ainakin melkeen kaiken mita tarvii/haluaa.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat