Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kun kalorit on kuitenkin ilmoitettu kaikessa ja niiden laskeminen ei luulisi olevan ylivoimaista normaaliaivoiselle ihmiselle. Ja kaloritaulukoita on netti väärällään, jos siis ei kotiruoan tms. kaloreita muuten tiedä.

Joten painonvartija-järjestelmän kannattajat, voisitteko vääntää rautalangasta, kun taviksena en sitä tajua.

Kommentit (11)

Mutta kun sitten tosiaan pitää olla se pistetaulukko käsillä koko ajan - kun taas niissä kaupan purkeissa ja pusseissa se kalorimäärä on präntättynä valmiiksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että laiskempikin kalorinlaskija tajuaa, että yhdestä pizza-slicestä tulee jo melkein päivän pisteet eli kalorit täyteen... mutta jos syöt "kunnon ruokaa", saat syödä paljon enemmän ja useammin.

Se on ikäänkuin sellainen rautalankamalli. Toimii, olen kokeillut.

Mä itse esim. laihdun ihan mukavasti jopa 1500Kcal dieetillä. Painareiden 20 pojoa taitaa olla jotain 1000Kcal, eli huomattavasti vähemmän. Tosin mä kyllä itse aina laskin yläkanttiin syömiseni, en koskaan pyöristellyt alaspäin. Yritin joskus pisteitä laskea, mutta ei siitä tullut mitään.

Painonvartijoilla on pieni vihkonen, mistä löytää kätevästi melkein minkä vaan ruoka-aineen tai ruuan pisteet. Ei tietenkään voi olla kovin tarkkaa, kun esimerkiksi eri kokkien makaronilaatikoissa voi olla isoja eroja kalorimäärissä...

Itse koen tämä vihkosen helpommaksi kuin alkaa tsekkaamaan joka ruokapurkin selosteen ja esimerkiksi hedelmien kalorit jostain netin taulukoista. Samoin jos syö vaikkapa lounaan töissä, saa pisteet helposti tsekattua vihkosesta jälkikäteen.

Oon pari kertaa laihduttanut pisteillä, 5-8kg kerralla, tosi helposti. Lähinnä itselleni tepsii juuri se, että tulee merkattua syömisensä ylös, ja huomaa sitten kun alkaa päivän saldo täyttyä. Ilman tätä tulisi helposti joka päivä syötyä vähän liikaa, vaikka muuten olisikin kevyemmällä ruokavaliolla.

Minä muistan jo ulkoa niiden tuotteiden pisteet,mitä useimmiten käytän, en edes tiedä,missä pistevihkoni on...

Lainaus:

Mutta kun sitten tosiaan pitää olla se pistetaulukko käsillä koko ajan - kun taas niissä kaupan purkeissa ja pusseissa se kalorimäärä on präntättynä valmiiksi...

Eivätkä pisteitä laskevat välttämättä tiedä lainkaan, kuinka paljon energiaa he suuhunsa mättävät, kun he syövät "pisteitä" - joista tarkan tiedon he tietysti saavat vain painareilta itseltään (kirjoista, lehdistä, cd-levyistä).

siitä tuli jotenkin ihan karseaa ja se alkoi hallita koko elämää. Sen jälkeen unohdutin itselläni kaikki kalorit ja muut - olen kyllä lihonutkin, mutta elämä tuntuu jotenkin mukavammalta, kun kaikki ei pyöri vain suupalojen ja ruoan ympärillä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat