Vierailija

Olen kuullut että täysimetys suojaa pientä vauvaa taudeilta, mutta onko näin? Tunnetko ketään pientä/onko oma vauvasi saanut oksennustautia noin pienenä (meillä kohta 3 viikkoinen). Lähipiirissä oksennellaan, ja nyt pelottaa että pieni saa sen myös.

Entä jos itse saan tuon taudin? Tuntuu että kuivun jo pelkästä imettämisestä. Väheneekö esim maidontulo jos sairastuu oksennustautiin/ripuliin? Silloinhan on periaatteessa mahdollista tuon pienen vauvankin saada tauti itselleen, jos joutuu alkaa antamaan korviketta, jos itse menisin huonoon kuntoon.

Jossittelua, mutta pelottaa silti.

Kommentit (5)

Minulla oli rajuin tauti (molemmista päistä täystyhjennys x monta), imetin jokaisessa mahdollisessa ja mahdottomassakin;o) välissä, eli vessajuoksujen väliajat olin pääasiassa vauvan kanssa peiton alla ja vauva sai olla rinnalla niin paljon kuin tahtoi...

Oloni oli mahdottoman kuiva, vaikka kuinka yritin juoda. Vauvakin välissä kiukutteli, kun heruminen oli ihan onnetonta - taisi osua kohdalle vielä joku tiheän-imun-kausikin... Kuitenkin vauva tuntui saavan hyvinkin ravintoa aina välillä ja niin vaan pärjättiin, onneksi!

Niin, eikä vauvakaan tautia saanut! Esikoisen vauva-aikana sairastin vatsataudin hänen ollessaan 2½kk ja annettiin heti tuttipullosta tuttelia. Esikoinen oli muuten aika ärhäkkää sorttia ja tykästyi tuttipulloon niin, että ei sitten enää taudin jälkeen oikein viitsinyt imeä maidontuotantoa kunnolla taas vauhtiin... Imetys loppuikin sitten kokonaan muutaman kuukauden sisällä, kun taistelu oli todella hirmuinen!

Tsemppiä ja voimia! Kamala tauti:o(

Kuulemma maitoa tuli. Hänen isomman lapsensa ollessa noin 7 kk ikäinen olivat myös oksennustaudissa, ja kuulemma rintamaito oli ainoa, mikä lapsen sisällä pysyi.

Sen tarkempaa tietoa mulla ei ikävä kyllä ole. Mutta äm on hyvää oksutautiruokaa, kun se imeytyy nopeasti ja on hellää vatsalle. Plus siinä on ruoka ja juoma samassa paketissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja täysimetyksellä. Mä imetin koko ajan ja join paljo vettä, mehua ja gefilus-juomia. Tauti meni ohi ihan normaalissa ajassa eikä vauva sairastunut.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat