Vierailija

muuta tilaisuutta ei ole eikä tule. No ei oikeasti ole kevään aikan ollutkaan. Miten voisin olla rento ja vakuuttava ja miten salata tai ainakin rajoittaa asenteeni että " ottakaa mut pliis tänne töihin, kun pakko saada jotain töitä kesäksi ja mihinkään muualle en oo päässyt edes haastatteluun" .

Kommentit (6)

Mieti mitä hyvältä työntekijältä juuri tähän hommaan vaaditaan ja (jos olet sellainen) kerro että olet sellainen.

Itse työskentelen sosiaali- ja terveysalalla ja haastatteluissa on kysytty lähes poikkeuksetta hyvä ja huonoja puolia itsessäni. Hyviä vielä keksii, mutta mitä negatiivista itsestään sanoa? Kuka menee sanomaan, että huonoja puoliani ovat laiskuus, saamattomuus ja myöhästely, joiden lisäksi en tule muiden ihmisten kanssa toimeen! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Koska olet erittäin hyväkäytöksinen ihminen, tämä ei ilmene ylimielisenä öykkäröintinä, vaan vilpittömänä kiinnostuksena työtä kohtaan. Saat itsevarmuutta ottaa selville ne asiat, jotka ratkaisevat sen, että olisiko tämä juuri se paikka, johon haluaisit tulla töihin.

Tulee heti sellainen olo, että no en tiedä, voihan teillä olla parempiakin hakijoita. Voin kyllä ajatella olevani hyvä valinta työhön, mutta tuntuu aika ylimieliseltä sanoa muita hakijoita tuntematta, että mä oon paras valinta. Vai meneekö turhan filosofiseksi?

et ole haastattelussa vain itseäsi esittelemässä. Myös sinä haluat tietää asioita ko. työstä ja työyhteisöstä. Kysele siis sellaisia asioita työstä, mitkä mahdollisesti vaikuttavat viihtymiseesi ja työn sopivuuteen juuri sinulle.

Mieti, mitä tärkeää haluat itsestäsi kertoa ja ujuta nämä asiat keskusteluun, vaikka niitä ei suoraan kysyttäisi.

Muista myös kädenpuristus, silmiin katsominen (älä tuijota) siistit vaatteet, asenne ja älä mene etuajassa äläkä myöhässä.

Itse sain tänään työpaikan ja olin vain oma itseni. Vähän kuitenkin tsempaten. Älä selittele liikaa ja mieti hetki ennenkuin vastaat. Ja muista: Jos et nyt saa tätä paikkaa, sitä ei oltu sinulle tarkoitettu. Löydät sitten jotain parempaa. Itse olen hakenut töitä lähes vuoden ja nyt tärppäs. Tämäkin sijaisuus, mutta kumminkin.

Tsemppiä!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat