Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

... montako kiloa jää keskimäärin synnyttäessä laitokselle? olen kuullut arvioita parista kilosta jopa yli kymmeneen. Mistä voi johtua näin suuri heitto? Paljonko teillä henk.koht. jäi?

Pohdituttaa/ihmetyttää.

Ensikertalainen kiittää kokeneempia kanssasisariaan vastauksista...

Kommentit (14)

lihoin 13 kg ja sairaalasta kotiutuessa huomasin järkytykseskseni, että painoa oli jäänyt laitokselle vain 2kg...vaikka vauva painoi 2760g. Kahden viikon kotona olon jälkeen oli paino tippunut 5kg...Nyt vauva kk:den ikäinen ja imetän, toivoen loppujenkin tippuvan!!

Esikoisesta laitokselle jäi varmaan noin 4 kg, sen verran mitä nyt vauva, istukka ja vedet yms. tavara painoi poistuessaan. Nyt toiselta sinne jäi 5kg eli taas juurikin sen verran kuin poistuva tavara painoi! Mutta esikoisen jälkeen laihduin ekat pari viikkoa niin että 15 kg olin kevyempi sen jälkeen, ¨nyt toka kerralla synnytyksestä on 10pv ja olen n,. 11kg kevyempi kuin sairaalaan lähtiessä.

Mutta silti jotenkin tuntuu, että töitä näitten kilojen karkottamiseksi saa todellakin vielä tehdä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Seuraavana päivänä synnytyksen jälkeen kävin vaa' alla ja 2 kiloa oli lähtenyt. Ihmetytti, kun lapsi painoi kuitenkin melkein 3,5 kiloa ja olihan siinä myös vettä ja istukka. Kahden viikon päästä painoin 5 kiloa vähemmän, kuin ennen raskautta.

Kummallakaan kerralla en jättänyt grammaakaan laitokselle. Kahden viikon kuluttua synnytyksestä painoni on laskenut n.10kg.

Lila75, Sini 1v 6kk ja Rosa 1kk

Molempien raskauksien aikana paino nousi 7kg. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen paino lähti heti, mutta toisen jälkeen kävelin huvikseni vaa´alle, ja paino ei ollut tippunut yhtään! Eli jonkinsortin turvotusta ja maidonnousua oli. Sairaalasta lähtiessä paino oli taas normaali.

ps. Olisin halunnut, että painoa olisi jäänyt (olen alipainoinen). Tavoite oli molemmilla kerroilla, että painoa tulee raskauden aikana vähintään 15kg. Jospa ensi kerralla...

Minulla jäi ekassa synnytyksessä 8 kiloa laitokselle, tokassa vaan 3, mutta viikko tämän toisen synnytyksen jälkeen yks yö lähti yhtäkkiä 5 kiloa. Vauvakin painoi 3,5 kg ja istukkakin jonkun kilon, eli mulle on tullut jopa lisää painoa tässä toisessa synnytyksessä. Epäilen, että silloin iski jotkut turvotukset täysillä päälle kun synnytin ja ne lähti sitten tuona yönä viikko synnytyksen jälkeen. Toiset 8 kiloa pudotin ekan jälkeen vähitellen vuoden sisällä, nyt aion tehdä samoin niin olen taas lähtöpainossani. Kannattaa olla itselle armollinen ja antaa itselle aikaa. Minusta ensimmäinen 9 kk on lupa olla ilman stressiä painosta, kyllä se toipuminen kestää ainakin yhtä kauan kuin se painon kerääminenkin.

Laitokselle jäi 8 kg.

Seuraavan viikon aikana tippui 4 kg.

Loput 2 kg olivat hävinneet jälkitarkastukseen mennessä.

En laihduttanut, ilmeisesti imetys vei kilot.

Niistä noin 14-15 jäi sairaalaan (olin kyllä pari viikkoa) ja luulen, että osan olen tässä kotiutumisenkin jälkeen onnistunut karistamaan. Toivon, että loput ja ylikin lähtisi liikunnan ja imetyksen voimalla =)

Iglu ja Kepa 5 vkoa

Kuopuksesta en muista, mutta arvelisin että suunnilleen samat kilot jäi.

Tuosta painosta vielä sen verran...

Useimmillahan maito nousee rintoihin jo sairaalassa ja kyllähän se maitokin painaa.

odotin suurta pudotusta esikoinen kun oli.. synnytyksestä kulunut vuorokausi niin puolikiloa lisää!!! ensimmäisen viikon aikana pelkällä imetyksellä ja normaalilla syömisellä paino tipahti 10kg.

kaikki kilot on poissa ja synnytyksestä 2kk elikkäs yhteensä 15kg tippunut paino. ei kai kannata hirveesti odottaa kilojen tippumista ettei pettymys ole niin suuri :)

ekasta lihoin 17 kiloa, joten muistelisin etta synnarille jai jokunen kilo ja kolmen kuukauden paasta olin melkein omissani..

Kakkosesta lihoinkin ' vain' 9 kiloa, synnarille jai 2 ja loput 6 kuukauden sisalla!

Kolmosesta lihoin taas ne hurjat 17 kiloa; laitokselle jai muistaakseni viisi; mutta imettaessani lihoin vielakin lisaa! Takaisin mittoihin en ehtinyt paasta ollenkaan kun nelosta aloin odottaa (3v jalkeen) edelleen oli 10 kiloo ylimaarasta.

Nelosesta lihoin 13 kiloa ja laihduttaminen kesti kaks' vuotta! Mutta nyt 14 vuoden ja neljan tytto-raskauden jalkeen olen suht' mitoissani; enhan nyt enaa voi aatellakaan kaks' kymppisen mittoja...Enka ole mikaan himourheilija; laihduttelin ruokavaliolla ihan omaan tahtiini; aina valilla tuli kans takapakkia. Ei kannata ottaa stressia.

Imetyksen aikana menin tosi naatiksi, kun vauvat söivät tosi paljon ja vaikka itse söi koko ajan, energiat eivät riittäneet.

Eli älkää niin hirveästi stressatko niistä kiloista. Osa niistä on hyvinkin tarpeen...

Paino nousi raskauden aikana n.8 kg, josta jäi laitokselle kuutisen kiloa. Kovasti ihmettelin, kun vauvakin painoi alle kaksi kiloa. Loputkin kilot häipyivät pian, mutta maha oli kuitenkin jonkin aikaa löysä, ja äitiyshousuja jouduin käyttämään vielä noin kuukauden synnytyksen jälkeen.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat