Vierailija

vanhemmat eivät ole edes yrittäneet opettaa poikaa kuivaksi?

Mielestäni asia ei kuulu mulle, jos haluavat ostaa vaippoja niin se on heidän asia.

Kommentit (11)

Minä hoitajana kyllä kiinnitän huomiota tuollasiin asioihin. Vanhemmille voi asiasta sanoa ja asiallisesti keskustella. Onhan se lapsen parhaaksi jos häntä autetaan oppimaan kuivaksi tuossa iässä. Erään perheen 3v kulki vaipoissa ja lopulta tarhasta alettiin asiasta sanomaan. Poika oppi kuivaksi nopeasti, vanhemmilla ei vain tullut mieleen että ottaa ne vaipat pois ja antaa oppia. Eri asia tietysti jos lapsella jokin syy että oppiminen vaikeampaa.

tämä poika potalle siinä missä muutkin lapset. Ja vanhemmille olisi luontevaa ilmoittaa asiasta myös. Mistä sitä tietää, vaikka iltaisin ja viikonloppuisin potalla olisivat vaikka kuinka? Johdonmukaisuutta aikuisten toimintaa kommunikoimalla. Selkeämpää olisi, kun pph kertoisi vanhemmille, että voisimmeko aloittaa potta/pönttöharjoitukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

6: kasi hiukan korjaa.. siis tottakai hoitaja voi olettaa että myös vanhemmat ovat asiassa mukana ja opettavat kotona.

Eihän lapsi sen hoitajan vastuulla loppuviimeksi ole, me hoitajat toimimme aika pitkälle vanhempien mukaan ja pyrimme tekemään yhteistyötä.

ja minusta pph on velvollinen ITSE opettamaan näitä juttuja, mutta ei voi tietenkään pakottaa vanhempia siihen. Toki heidän kanssaan voi keskustella asiasta rakentavasti.

Jos lapsi viettää suurimman osan valveillaoloajastaan pph:n kanssa, kyllä hoitajallakin on sanavaltaa. Itse tykkäsin kyttyrää, kun poikani osasi tehdä ruoa jälkeen kakan pottaan, mutta pph ei jaksanut häntä istuttaa potalle päivittäin. Eli pottahommat viivästyivät aika lailla. Onneksi juttu sujui taas, kun jäin lomalle ja sain pojan kokonaan itselleni :)

Edes hellävaroen. Laittaa hänet sinne ruokailun jälkeen tms.

Meillä oli päinvastainen tilanne kun pph ei olisi viitsinyt yrittää pottailua lastemme kanssa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat