Vierailija

Olen muuttanut nykyiselle paikkakunnalle vasta parisen vuotta sitten, joten opiskeluista on aikaa jonkin verran...

Olemme mieheni kanssa ns. nousukkaita, joten rikkaita olemme mutta oikeasti emme koulutettuja. Mutta koska täällä kaikki rikkaat ovat myös korkeasti koulutettuja, niin emme halunneet olla muita huonompia, ja ostimme yo-lakit (+lyyrat) ekana vuotenamme täällä, annoimme pyöriä lattialla ja ties missä, jotta näyttäisivät vanhoilta/kuluneilta, ja vedämme ne päähän aina vappuna. <:(

Mutta tällä tavoin vain voimme kuulua porukkaan. Eikä kukaan aikuinen ala kyselemään, " missäs kävit lukion" jne. Se on vain lakki, joka meilläkin on.

Muilla yhtä noloja salaisuuksia???

Sivut

Kommentit (48)

Lyyrat ostettiin kultasepänliikkeestä. Eikä kukaan ole tosiaankaan kysyneet " lukiostamme" . Tosin jos joku kysyisi, niin sanoisimme erään lapsuuden aikaisen kotipaikkakunnan lukion (siellä vain yksi), ja vuosilukukin olisi tiedossa.

Onhan tämä ihan hemmetin noloa (jonka takia emme ole kertoneet KENELLEKÄÄN, joka meidät tuntee), mutta onhan sitä ihmisillä muitakin noloja salaisuuksia kuten; mies pukeutuu hepeneisiin, vaimo nussii naapurin miehen kanssa aina kun oma mies yövuorossa ja " päivisin" esittää täydellistä vaimoa ja kotiäitiä. Mielestäni ne ovat noloja salaisuuksia.

Ystäväpiirissämme siis on tällaiset tapaukset, jotka tiedän vahingossa. Eli mitä kaikkea ihmiset oikein salailevat, kun jo tällaisetkin asiat sain ihan vahingossa selville näiden vuosien aikana.

Me muuten asumme Porvoossa, mutta nyt siis kyseessä ihan oikea kaupunki. :D Vanhassa kaupunginosassa, jossa pitää olla tietty imago, jotta on jotain. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minä ja mieheni olemme ylioppilaita ja akateemisesti koulutettuja, mutta ei meillä koskaan ole lakkeja päässä vappuna. Se potta kiristää ja näytän ihan tollolta se päässä.

Tänäkin vappuna oltiin kuuden hengen porukalla vappulounaalla, kaikki ylioppilaita&akateemisia. Eikä kellään kotsaa päässä.

En tieda edes missa ovat. En halua etta minut assosioidaan teekkarikulttuuriin.

En ymmarra miksi aplle on lakista tullut tuollainen pakkomielle, etta siita pitaa valehdella. Jokainen taysjarkinen ihminen tajuaa etta menestys on hankittu TYOLLA, oli se sitten koulujen kaymista, tyokokemusta tai mita muuta hyvansa. Ehka vahan ala-arvioit porvoon eliitin ajatusmaailmaa...

Lukion käymisessä ei todellakaan ole mitään hienoa. Itsellä lukio käytynä ja lakkiaispäivän jälkeen en ole lakkia laatikosta pois ottanut. En kehtaa pitää sitä. Itsellä jopa nolottaa se, että lukio on käytynä, mutta muuta koulutusta ei ole. Arvostan enemmän kunnon ammattia kuin lukiota.

Olemme siis luoneet uramme työllä ja perustaneet menestyvän yrityksen. Joten totuuteen olemme vain lisänneet sen lukion.

Lukion jälkeen töihin jne... ja se onkin kaikki siitä eteen päin totta. Ja koska yritykseme lähti menestymään melko pian (olimme tuolloin vain perikymppisiä), ei kukaan ihmettele, että miksemme menneet korkeakouluun tai yliopistoon.

Niin, ja emme ole enää kovin nuoria (kun joku kirjoitti, että " täällä meillä päin nuoret eivät anna arvoa lakille ja lyyralle..." )

Olemme vielä sen sukupolven ihmisiä, joille tuo lakki merkitsee. Eli 30 ja risat.

t:ap

Mä kävin aikanaan LUKION, 4 vuoden illat, vain siksi että ajattelin kaikkien älykkäiden tekevän niin ja tyhmien jättävän tekemättä. Revi siittä, häh häh hää...

täällä osa ystävällisesti kommentoi. Tosin, arvostan teitä huomattavasti enemmän - kuka tahansa voi hommata lakin, mutta menestyvä yritys vaatii oikeasti taitoa!

vappuna kotsansa ylpeästi kantavat ovat joka pelkän yo-koulutuksen suorittaneita tai feikkejä amiksia, eli siis kotsan pitäminen päässä on noloooo!

Kummallakin on kuule vain ammattikoulun paperit taskussa, mulla 2 vuotinen, ja miehellä 3 vuotinen. Eli olemmehan me kyllä opiskelleet, mutta emme ole käyneet päivääkän lukiota, emmekä n.s koulutettuja, kuten asian kuvasinkin. Ammattikoululla kun ei ole tämän ikäisellä mitään arvoa. Tuolloin ammattikouluun mentiin, kun ei päässyt lukioon. Eli siis näin.

Mutta eihän sinun tarvitse tätä uksoa, en sitä sinulta vaadikkaan.

En kerro yrityksestämme mitään, jotten ole tunnistettavissa. Ikävä kyllä, sinulle joka haaveilet omasta yirtyksestä. Mutta sen voin sanoa, että uskalla yrittää.

Olen viettänyt lapsuuteni ja nuoruuteni siellä Kevätkummun ja Pihlajatien alueen tienoilla.

Eipä taida olla mulla mitään sen kummempia salaisuuksia.

T. Ex-porvoolainen Espoosta

Vierailija:

Lainaus:

Olen muuttanut nykyiselle paikkakunnalle vasta parisen vuotta sitten, joten opiskeluista on aikaa jonkin verran...

Eihän teillä pitänyt olla mitään koulutusta eli mistä opiskeluista? Peruskoulusta?

Täällä vanhassa kaupungissahan asuu pilvin pimein lääkäreitä jne. Eli ihan oikeasti koulutettua väkeä, jotka todellakin laittaa sen lakin vappuna päähänsä, vaikka lukion jälkeen on opiskellut vuosia ja ovat akateemisia, kunnolla lukeneita ihmisiä.

t:ap

Olen ylioppilas, akateemisesti koulutettu, samoin mieheni, ei olla ikinä yo-lakit päässä vappuna, eivätkä ole ystävämmekään, akateemisesti koulutettuja hekin. En edes ostanut sitä lakkia, olin matkoilla lakkiaiseten aikaan.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat