Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Buranan tuoteselostuksessa lukee, että sitä voi käyttää vaikka imettää. Apteekissa taas sanottiin, että ei kannata syödä buranaa jos imettää. Siis kummin?!

Kommentit (13)

ja näiden rinnakkaisvalmisteita voi kaikkia käyttää imetettäessä, normaali käytössä maitoon erittyvät määrät ovat häviävän pieniä. Näin mulle ainakin sanottiin sairaalassa ja tarjosivat jälkisuppareihin Burana 500 mg tai Ketorin 100 mg, eli tehokkaampiakin kuin apteekista ilman reseptiä saatavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla oli raskauden aikana ongelmia viisauden hampaan kans jolloin hammaslääkäri ja neuvolan terkka sanovat et ota vaan buranaa jos ei panadol auta. Ei kuulemma vähäisesti käytettynä haittaa. Ja sairaalassa työnsivät kuussatasta buranaa koko ajan, jos vähänkään sano et sectiohaavaan sattu. Nauratti, kun hoitaja kysyy et sattuuko mihinkään ja jos sanoit et tuntuuhan tuo vähän, mut ei hätää.Kohta hoitsu tulee takas buranalastin kans et otahan tästä ni ei koske! Viimosina päivinä jemmasin buranat mitä ne kanto, enkä syöny ku yhen päivässä. =)

buranaa imetysaikana, mutta sillai tilapäisesti. itse jouduin syömään lääkärin määräämän ns. buranakuurin niveltulehdukseen, piti ottaa kolmesti päivässä nelisatanen ja viitenä päivänä peräkkäin. tähän määräykseen konsultoitiin äitiyspolin lääkäriä. tuntui kyllä tuo määrä tosi hurjalta, mutta kyllä se sitten tehosikin... normaalisti käytän kuitenkin tarvittaessa(=harvoin) panadolia.

buranaa ei saa ottaa imetys- eikä raskausaikana vaan panadol elikkäs parasetamol (?) on sallitu lääkeaine.. olen käyttäny odotus ja imetysaikana vain panadolia..

tikunen ja sara sekä eetu 2,5 kk

Mulle ainakin annettiin buranaa sairaalassa sektion jälkeen ja imetin minkä pystyin alusta asti. Sanoivat kyllä että kotonakin saa ottaa, mutta olen käyttänyt enimmäkseen ibuprofeenia silti, jos olen tarvinnut.

Vaikka imetänkin niin käytän buranaa. Käytin sitä myös odotusaikana. Lääkäri tuolloin sanoi, että kun on yli 16 viikkoa kasassa niin sitten voi käyttää. En tiedä miksi näin. Yksi lääkäri sanoi aikoinaan, että onhan vauvoille buranan suppojakin niin miksi ei äiti voisi sitä käyttää....

Tintti

annettiin 600sta ja kotiin resepti mukaan kun ei ilman kestänyt olla ja useampi meni päivässä, parin viikon ajan niitä napsin ja vauva täysimetyksellä alusta alkaen.

Annettiin sitä synnärilläkin. Ja olen myös lääkärin ohjeesta ottanut buranaa vaikka imetinkin, kun oli hammassärkyä ja siihen ei panadoli auttanut.

Toki jos pärjäät parasetamolilla, niin se on parempi, mutta buranakin imeytyy erittäin pienissä määrissä äidinmaitoon.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat