Vierailija

Onko puhelinmyyntityä henkisesti kovasti raskasta? Siis jos läiskitään luuria korvaan ja ollaan ilkeitä.. mutta entä se kun soitellaan iltaisinkin vaikkapa vanhuksille. Ja jos osalla on jotain ongelmaa muistin kanssa tms. ja heitä pyydetään tilailemaan lehtiä.

Vavisuttaako se omaa moraalia??. Tai jos ihmiset kertovat ettei ole rahaa tilata. Miltä tuntuu ottaa vastaan sellainen kommentti?

Onko puhelinmyyntityö huijausta. Maksetaanko siitä ihan alhaista palkkaa?

Kommentit (6)

myynti oli ihan ok, mutta muuten homma oli vähän niin ja näin. Kyllä alussa harmitti kun tuntui että kaikki sanoivat että ei kiitos (ei ollut yksityisille ihmisille myyntiä). Mutta kun sai ensimmäisen kaupan niin tuli tunne että ei tämä niin toivotonta ollutkaan.

Mutta... kun tälläseen puhelinmyyntihommaan lähtee niin kannattaa katsoa tarkasti palkanmaksujärjestelmä. Miten palkka maksetaan, pelkällä provisiolla ei kannata lähteä vaan sellaiseen missä on myös pohjapalkka.

Puhelinmyynnissä on myös usealla firmalla taloudellinen riski sälytetty myyjän harteille, eli jos asiakas ei maksa laskuaan ei myöskään tule palkkaa. Tämän takia itse lähdin pois puhelinmyyjän hommasta.

-entinen puhelinmyyjä-

ihmisiä uskomaan kuinka tarjous on aivan huippu hyvä ja vain huippuhyvälle asiakkaalle kiitoksena. Rankkaa kritiikkiä suoraan luurista, suurin osa soitoista kuitenkin neg muodossa ja todella huono palkka. en suosittele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

se eka päivä ja eka viikko olikin hirveitä, mutta sitten kun sai juonesta kiinni niin jo alkoi sujumaan.

firma jossa työskentelin oli varsin asiallinen, ei kusetettu asiakasta eikä työntekijää. muista firmoista sinne tulleille myyjille (semmoisille jotka oli tottuneet tekemään sen kaupan lööperiä puhumalla) pidettiin kovaa kuria, eikä mitään hölmöilyjä sallittu.

en tainnut tehdä mitään mahtavaa tiliä koskaan, mulla oli tavoitteet melko alhaalla. kävin iltalukioo silloin ja asuin vielä äitini helmoissa eli ei ollut paineita vuokranmaksusta tms. ihan leveästi elelin niillä tuloillani.

kyllä tosi nihkeänä päivänä vitutti hulluna kuunnella ihmisten nokkelia sutkautuksia, mutta kun sitä hommaa oli tehnyt jonkin aikaa niin ei niitä asiakkaita (paitsi ehkä joitain tosi poikkeuksellisen mukavia) pitänyt varsinaisesti ihmisinä. ne oli vaan ääniä siellä puhelimessa, eikä mulle ainakaan ollut m itään väliä sillä että mitä ne minusta mahdollisesti ajattelee.

aika pian ne kaikki spiikit ja omat vakiokommentit oppi niin ulkoa ettei niitä tarvinnut paljon miettiä, sitä vaan kuunteli omaa ääntänsä ja mietti että blaa blaa heh joo olempas mä taas sukkela. mulla oli työskennellessä semmoinen hands free-meininki, ja tein samalla käsitöitä, neuloin villapaitaa tms.

meilla vallitsi aika mainio yhteishenki siellä ja työkaverit oli muutamaa pakollista poikkeusta lukuunottamatta tosi kivoja. usein jos oli joku hullu solkottaja linjan toisessa päässä niin oli tapana laittaa puhelu kaiuttimeen ja viittoilla toveri kuuntelemaan. aika paljon heitettiin herjaa siitä omasta työstä ja sen turhuudesta, asiakkaista yms.

eipä mulla ole mitään valittamista ko. hommasta. rehellisyyden nimissä täytyy kuitenkin sanoa että kun mulle tarjottiin toista työtä (jota en ollut hakenut ja joka tuli ihan yllättäen) niin tartuin epäröimättä tarjoukseen. siinä kohtaa houkutteli lähinnä se varma tuntipalkka. provisiopalkalla voi kyllä päästä mukaville ansioille, mutta kun se lista alkaa joka kuukausi nollasta niin se tuntuu aika karmivalta.

en siis ole oikea henkilö vastaamaan, mutta se oli niin raskasta että jo lounastaukoon mennessä hankin itselleni toisen työn.

tää ei ollu yksityisille suunnattua myyntiä, vaan yrityksille. soitin kymmeniin yrityksiin ja ongin puhelinnumeroita, joita sitten välitettiin eteenpäin kokeneemmille myyjille. paljon tuli luuria korvaan ja ikäviä kommentteja.

pahempaa oli kuitenkin, että hommassa oli kusetuksen maku (jotain outoa, luvattiin jotain mitä ei ollut olemassakaan). lopulta en enää kehdannut soittaa omalla nimelläni, vaan käytin keksittyä nimeä. näin kuulemma nämä kokeneemmatkin tekivät. ja pomot piti meillä uusilla jotain ihme kilpaa päällä. ne kävivät vähän väliä laskemassa kuinka monta kontaktia ollaan luotu ja kuka pöydästä on tehnyt parhaan tuloksen. mä olin aika huono ja sain kyllä kuulla siitä.

onneksi sain tämän toisen työn! kokemuksen jälkeen olen kyllä oppinut hämmästelemään niitä jotka jaksavat tuollaista työtä tehdä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat