Seuraa 

Voiko neuvolan täti kirjoittaa sairaslomaa raskausaikana, vai onko mentävä tohtorille?

Olen vk 31+ ja neuvolaan on aikaa vajaa pari viikkoa. Penska on tuolla mahassa jo kylkiluitten alla ja painaa tosi ikävän tuntuisesti palleaan, keuhkoihin ja sitä mukaa hankaloittaa töissä oloa (istumatyö päätteen ääressä).

Aika karuista supistuksista olen kärsinyt jo muutaman viikon. Nyt mukaan on tullut myös menkkatyyliset kivut. Nämä yhdessä eivät tunnu mitenkään hyvälle. Itseasiassa sen verran häijyä tekee välillä, että meinaa oksennus tulla. Väsyttää myös ihan hulvattomasti. Luulen, että hemppari on ehken laskenut.

Toisaalta... jos ei täti voi kirjoittaa lomaa, kärvistelen vaikka sisulla loppuajan. Onpahan jälleen sitten pari uutta syytä olla pitämättä raskaudesta. Kuukausi olisi mammaloman alkuun aikaa....

Kommentit (5)

Eipä tässä enää ole mitään tuollaisia aiemmin kuvaamiani tuntemuksia, tai sitten niihin on jo tottunut. Noita supistuksia tulee vain esim. lattioita pestessä tai kovemman lenkkeilyn jälkeen. Kun sitten lepäilee hetken (tai ottaa 5 min. hengähdystauon), kaikki on jälleen ok. Menkkatyyliset nipistelyt jossain munasarjojen kulmilla ovat tosin lisääntyneet, mutta niitähän oli alkuraskaudessakin. Olettaisin siis kuuluvan tähän hommaan. Penska on mitä suurimmalla todennäköisyydellä kunnossa, sillä muljuaminen mahassa on älytöntä :-).

Neuvolalääkäri minulla oli n. kuukausi sitten ja tuolloin kaikki ok. Neuvolantädin juttusille menen reilun viikon kuluttua ja aion myös tiedustella tätä asiaa häneltä.

Vaikuttaa jo aika tuskaiselta ja varsinkin jos noita suppareita noin tiheään tulee ja on paha olla, niin kyllä pitäisi ainakin vähän kauemmin kuin kolme päivää levätä. Jos vaikka lepäät viikon pari, niin voi olla, että jaksat loppuajan töissä ja jos et, niin sitten uudestaan lääkärin pakeille. Sinäkin tarvitset voimia..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä soitin itse neuvolatädilleni kun oli vastaava tilanne mulla niin sain samaksi päiväksi ajan neuvolaan lääkärille joka kirjoitti heti kättelyssä kaksi viikkoa saikkua. Täällä Vantaalla ainakin toimii hienosti tuo neuvoalääkärin ajan saanti, ainakin omassa neuvolassani.

Sun viikoilla saisit varmaan jo loppuajan saikkua, olen itsekkin samoilla päivillä enkä enää pystyisi ajattelemaankaan päätetyöskentelyä, pelkkä istuminen kävi mulla ainakin tosi vaikeaksi ja lisä riesana oli supparit mullakin.

Neuvolan täti kirjoittaa sairuslomaa, mutta vaan maksimissaan kolmeksi päiväksi, ja sen jälkeen se ei saa enää sitä jatkaa, vaan lääkärin pitää kirjottaa lisää. Tuskimpa kolmesta päivästä on mitään apua, joten kannattaa kääntyä suoraan lääkärin puoleen.

Itselläni on myös tämä sama " vaiva" . Vauva on perätilassa, ja sen pää on minun kylkiluitteni alla, ja se sattuu, varsinkin istuessa. Täytyy vaan toivoa, että se ymmärtäisi kääntyä jo toisinpäin!

sieltä saa viikon, jonka jälkeen lääkärin täytyy jatkaa sairaslomaa. Millos sulla ois neuvolalääkäri, siltä sais jo pidempää saikkua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat